Gå til innhold

Trygt å ta tatoo

Fremhevede innlegg

Gjest Lanyah
Skrevet

Mangen av dere som har gjort det, er det trygt nok. Hva må man passe på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt sjansen. har vært i noen tatoveringssjapper i syden, og jeg syns ikke de ser rene nok ut. Det er viktig at alt utstyr er sterilt, og at nåler ikke blir brukt mer enn en gang (og jada, det skjer). Og noe av problemet i Syden vil jo være språkproblemer.

Ville ikke tatovert meg i Norge uten å fått sjappa anbefalt, heller, jeg, da, for har sett hvor lite som skal til før det går galt...

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Både min bror og samboeren hans tok tatoveringer i Catolica, Italia sommerferien 1995, og de har ikke fått varige mén.

Men jeg ville nå tatt den i Norge i din lokale sjappe jeg da, gratis påfyll får du jo da, siden de fleste tatoveringer trenger en opppussing.

Gjest Lanyah
Skrevet

Jeg er skeptisk til det jeg ògså, men så kjenner jeg noen som har tatt alle tatoveringene sine i syden og at det har gått bra. Òg da blir jeg fristet..., selv om jeg planlegger det hver gang og kommer hjem uten. Det er ett eller annet som stopper meg...

Skrevet

Jeg vil tro det ”et eller annet” er en magefølelse det er like greit å høre på. Ikke vet jeg med hygienen, men den går det til en viss grad an å se litt an (du ser de åpner ny pakke, bruker hansker osv), men det jeg er skeptisk til er blekket. Har ikke oversikt over reglementet i Norge, men jeg vil ikke tro det er bedre i det store landet syden.

Gjest Scaphoid
Skrevet

Jeg ville vært sekptisk til å tatoere med uansett jeg. Det er utrolig vanskelig å holde alt utstyr rent nok eller sterilt.

Skal ikke mye sluvr til før man sitter der med hepatitt.

Dette med blekket er jo også noe jeg ville ha tenkt nøye over.

Skrevet

Hvor er syden? Europa? Asia? Sør-Amerika? Alt sør for Norge?

Jeg ville ikke hatt betenkeligheter med å ta tatovering noen steder, så lenge det er rent og pent der, sterilt og alt er i orden. Folk som bor i "syden" tar vel også tatovering.

Gjest Talula
Skrevet
Jeg ville vært sekptisk til å tatoere med uansett jeg. Det er utrolig vanskelig å holde alt utstyr rent nok eller sterilt.

Skal ikke mye sluvr til før man sitter der med hepatitt.

Dette med blekket er jo også noe jeg ville ha tenkt nøye over.

:Nikke:

Tenker også på eventuelle språkproblemer. Kan risikere å få noe helt annet enn man har tenkt..

Skrevet

Jeg har kjøpt tatovering i USA et par ganger og har vært storfornøyd. Ingen problemer av noe slag, men ved nærmere ettertanke så er vel ikke USA en del av "syden"...

Skrevet (endret)

Typisk norsk å være god, eller? "Syden" er ikke et u-land. Jeg tok piercing i Hellas, og har aldri sett en mer steril tattoo-sjappe. Du kan jo be om å få se steriliseringsapparater, diplomer/bevis/sertifikater etc dersom du tror du har tråkket inn på et hjemmesnekra bakteriereir. Noen steder bør man kanskje holde seg unna, men slik er det jo i Norge og (man får kanskje ikke hepatitt, men man kan få en jævla stygg tatovering). Spør de lokale tatoverte hvor man bør gå!

Endret av skanky
Skrevet
Typisk norsk å være god, eller? !

Blir provosert jeg også!

Men jeg ville ikke tatt noen tatoering, for man kan ikke være sikker i Norge, syden, Usa eller noe annet sted.

Hepatitt er en reell fare ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...