ashera Skrevet 4. januar 2007 #21 Skrevet 4. januar 2007 Jeg ønsker ikke å bo midt i Oslo sentrum med barn i alle fall. Men det er det vel uansett de færreste som gjør. Jeg vil bo slik at det går an å la dem leke alene i gata fra de er 3-4 år. ← Jeg kjenner noen på landet som lot den treårige jenta si gjøre det. Hun ble påkjørt og drept i den rolige veien med fartsgrense på 30 km. Ja, jeg kunne like gjerne bodd med ungene på det landlige stedet jeg vokste opp som her i Oslo. Ønsker ikke å disse landet, men syns det er et poeng å ikke la barnet sitt leke i gata uansett . Biler er farlige både på landet og i byen.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 4. januar 2007 #22 Skrevet 4. januar 2007 (endret) Jeg kjenner noen på landet som lot den treårige jenta si gjøre det. Hun ble påkjørt og drept i den rolige veien med fartsgrense på 30 km. ← Leste i en biografi om en mor viss datter hadde druknet i en sølepytt mens den eldre datteren var satt til å passe på henne. Alt kan skje, og eldre barn og voksne blir også drept i trafikken. En vil alltid finne noen tilfeller hvor det har gått galt uansett hvor godt en har passet på. Tror uansett ikke jeg ville latt en tre-fire-åring leke et sted hvor det var en trafikert vei i nærheten Endret 4. januar 2007 av Ylva Virvla
Merneith Skrevet 4. januar 2007 #23 Skrevet 4. januar 2007 Denne diskusjonen var jeg vitne til på bussen nylig. En mor og hennes venninne diskuterte dette. Den innflytta venninnen hadde betenkeligheter med å la barn vokse opp i Oslo. Men til dette kunne den innfødte moren svare "Ja, men de har da tilgang til natur her også. St. hans-parken er jo rett utenfor!".
Pasha Skrevet 4. januar 2007 #24 Skrevet 4. januar 2007 jeg kunne ikke tenke meg å ha barn i oslo. jeg er vokst opp i et stort hus med masse plass både ute og inne.. mannen min er oppvokst i en leilighet i oslo.. og heller ikke han vil tilbake dit (han er mer mot det enn meg)... men jeg vil gjerne bo og få barn et sted med nærhet til ulike tilbud,, og gjerne i nærheten av oslo og alt byen har og tilby
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå