spezitas Skrevet 5. januar 2007 #21 Skrevet 5. januar 2007 Jeg tror det ikke før jeg får regningen i postkassa at politikerne holder det de har lovet om et tak på...hmm...var det 1500 kr de lovet så fint for noen år siden?? Ikke så lenge mine barn er små iallefall... Men det som virkelig er skremmende er at barnehagetilbudene i løpet av en 4 års periode er blitt mye dårligere enn det var. Betalte i overkant av 4000 kr. for en barnehageplassden gang eldstejenta mi begynte i barnehagen, og følte vi hadde et veldig bra tilbud. Barnehagen hadde nok personale til å ta seg av alle barna, og de hadde penger nok til at barna fikk dra på turer, holde på med formingsaktiviteter og andre aktiviteter i mye større grad enn de har i dag. Alle skal spare, spare og spare...Og det er absolutt ikke lenger en selvfølge at barna får dra ut på tur, dra i akebakken når det er snø, eller f.eks gå i 17. mai tog, fordi barnahagen ikke har nok resssurser eller barnehagepersonale. Etter starten på innsparingene i 2003(?) jobbet hele personalet på spreng, slik at mange i etterkant ble "utbrente" og sykemeldte seg, og barnehagen slet med å komme seg på beina igjen, og med å sette inn vikarer. Nå begynner det kanskje å stabilisere seg litt, men det er på langt nær et verdig barnehagetilbud barna våre har. Det at de også skal putte flere og flere barn inn på en avdeling har også skapt problemer, synes jeg. Barnehagen som den er nå, er ikke mer enn en oppbevaringskasse for barn, så jeg hadde gladelig betalt mer for en barnahageplass hvis barna mine fikk et bedre tilbud av den grunn... (Nå skal jeg jo ikke greie alle under en kam og si at alle barnehager er like, men dette er iallefall mitt syn på "vår" barnehage...) Og SFO'en....uff...Gleder meg til barna mine er store nok til å klare seg selv...
Nala Skrevet 5. januar 2007 #22 Skrevet 5. januar 2007 At maksprisen går opp med 80 kroner per måned bryr meg ærlig talt midt bak. Så lenge barnehagetilbudet er bra, og de satser på full dekning er jeg fornøyd. Så får vi heller håpe at de klarer å innfri løftet om makspris på 1500 kroner med tid og stunder (men selvsagt innen rimelig tid da). Vi er i alle fall så heldig at vi har et godt tilbud. Vi har en fantastisk barnehage med engasjerte ansatte som tar ungene med på tur, er mye ute, har spennende aktiviteter og så videre. Vi betaler 350 kroner i kostpenger hver måned. Dette inkluderer frokost hver dag, lunsj tre dager i uka (to dager i uka er det varmlunsj), samt frukt og yoghurt. Syns det er helt greit det. Kostpengene skal utelukkende gå til mat. Om det viser seg at barnehagen har penger til overs ved årets slutt spanderer de på ungene flere varme måltider og koser seg ordentlig. Men altså, dersom man er misfornøyd med barnehagen sin er det jo bare én ting å gjøre: Å gå i dialog med de ansatte. Bare sånn kan man bidra til endring i positiv retning. Det hjelper fint lite å klage her inne.
Leanne Skrevet 5. januar 2007 #23 Skrevet 5. januar 2007 vi betaler 100 kr i matpenger for 5 dagersplass jenta vår får da lunsj hver dag, som regel brødmat men varm mat ca 1 dag i uka får også melk og frukt til dette måltidet. har med matpakke til måltid nr 2... da får barna også frukt og melk fra barnehagen er veldig fornøyd med dette
Polly Ester Skrevet 6. januar 2007 #24 Skrevet 6. januar 2007 Vi betaler 2250,- for heldagsplass for jenta vår. Hun er under 3 år, og jeg tror prisen er litt høyere da... Da er det inkl. smørelunsj, fruktmåltid hver dag og melk. Vi betaler ingenting utenom... De går ofte på tur i nærområdet, og det hender de griller og koser seg uten at vi betaler noe ekstra for det. Er kjempefornøyd med bhg vår
Amilo Skrevet 6. januar 2007 #25 Skrevet 6. januar 2007 Betaler 250 i kost i måneden, samt 300 kroner i året i turpenger i barnehagen til gutten min i tilegg til max-prisen. Helt greit, det er verdt de pengene.
Karmøy Skrevet 6. januar 2007 #26 Skrevet 6. januar 2007 Syns faktisk at det er urimelig at prisene skal indexreguleres så lenge målet om maxpris ikke er oppnådd! Lovnaden var vel i maxpris på langt under 2000 i løpet av 2007...var det ikke...??
Octavia Skrevet 6. januar 2007 #27 Skrevet 6. januar 2007 (endret) ... Endret 6. januar 2007 av Octavia
Lillemor Gull Skrevet 7. januar 2007 #28 Skrevet 7. januar 2007 Prisen på plass har gått opp fra 2250 til 2330 i mnd. Jeg synes ikke det er et så voldsomt problem at prisen går opp med 80,- i måneden, men det hadde jo vært fint om den laveste maksprisen ble innført mens min lille fortsatt gikk i barnehage. Betaler 250,- for mat. Da er alt inkludert; frokost, lunsj, frukt og melk. Synes det er veldig greit, og hadde gledelig betalt en hundrelapp mer om tilbudet ble oppgradert. For eks flere (sunne) varmlunsjer i uken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå