Gå til innhold

Barnehagebetaling...

Anbefalte innlegg

Skrevet

:riste: Politikere og deres løfter... :ler:

Ja, jeg ler, men er egentlig oppgitt... :forvirret:

Betalte akkurat 2430,- for barnehagen... I august (tror jeg) gikk den ned til 2250,00 og 6 mnd etter går den enda mere opp enn den var i begynnelsen...

Og nå tar de i tillegg 100,- i kost?? Og får barna noe i tillegg da? Nope, men nå må vi betale for frukt og melk...:sur:

Forstå det den som kan... :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Gjest Nattblomst
Skrevet

Har sett det jeg også.

Hva er vitsen med makspris, når de bare setter den opp likevel?...

Gjest Gjesta
Skrevet

jeg syns faktisk det er morsommere med sfo priser, for det er faktisk lovbestemt at sfo skal være til selvkost.og det er det IKKE.

Skrevet

Alt stiger i pris når økonomien i landet ellers går opp. Så det er helt naturlig synes jeg. At det er makspris betyr jo bare at alle bhg må holde seg under den prisen.

Skrevet
At det er makspris betyr jo bare at alle bhg må holde seg under den prisen.

...den prisen, ja...;)

Det er akkurat det, den avtalte/lovte prisen endres jo stadig vekk... :overrasket:

Skrevet

Her gikk også prisene opp, men betaler dere virkelig bare 100 kr i kost :overrasket: . Vi betaler 278, og det har vært det samme i mange år. Synes nesten det er komisk at de innbiller seg at et lite barn spiser brødmat for så mye pr mnd. Skulle likt å sett hvordan de budsjetterer.

Skrevet
at de innbiller seg at et lite barn spiser brødmat for så mye pr mnd.

Er det ikke både brødmat, pålegg, melk, frukt, og ev yoghurt som er inkludert i prisen da.

Barna spiser vel neppe bare brød i barnehagen vel...

Skrevet (endret)

Her gikk prisen for full plass opp 80 kr fra 1/1, og i tillegg betaler vi kostpenger (aner ikke hva det er for full plass, men for 80% plass betaler vi 200 pr mnd) Dette dekker to smøremåltider, melk, frukt evt yoghurt for den som ønsker det (og et varmt måltid på fredager)

Endret av monja
Skrevet

Hva koster barnehageplass nå? Helt nøyaktig? Vi skal søke barnehageplass til småingene fra høsten av.

Skrevet

Åja 2430 kr. Leste ikke godt nok :ler:

Det blir dyrt med to barnehageplasser og en SFO plass. Lønner seg jo ikke å jobbe nesten...

Skrevet
Åja 2430 kr. Leste ikke godt nok :ler:

Det blir dyrt med to barnehageplasser og en SFO plass. Lønner seg jo ikke å jobbe nesten...

Du får vel søskenrabatt, men dyrt er det ja!

Skrevet
Du får vel søskenrabatt, men dyrt er det ja!

Joda, man får 30 % søskenrabatt hvis de går i samme barnehage. Og det håper jeg nå virkelig at de får plass i samme bhg, ellers blir det jo slitsomt og tidkrevende. Dessuten får man jo 28% fradrag på skatten. Så det blir nok til at småtrollene begynner i bhg til høsten når de er 2 og 3 år.

Skrevet
Er det ikke både brødmat, pålegg, melk, frukt, og ev yoghurt som er inkludert i prisen da.

Barna spiser vel neppe bare brød i barnehagen vel...

Hos oss dekker kostpengene (100,-) et smøremåltid på fredager og melk og frukt hver dag. Dette tilbudet har vi alltid hatt - nå må vi bare betale for det fra januar -07...;)

Skrevet (endret)

Vi betaler 350 for maten i bhg. Lunsj hver dag med godt og variert pålegg, fredagen er varmlunsj, og frukt hver dag.

Skjønner ikke at dere klager over dette. Kommer kanskje litt an på bhg. Men jeg ser at de i min bhg vektlegger sunt kosthold, så jeg er trygg på at min datter får i seg det hun trenger av både mat og drikke. Lederen der har vært klar på at han vil det skal være et godt mattilbud - og da betaler jeg gledelig!

Koster deres barn virkelig under 100 kr pr mnd for denne type mat?

Koster det ikke 100 kr på skolen bare for melk pr barn?

Og da krever dere at samme sum skal dekke både melk, brø, frukt og grønt og en smørelunsj bare fordi barnet går i bhg og ikke på skole?

Edit: misforsto noe og måtte derfor korrigere mitt innlegg.

Endret av Litt Lost
Skrevet
Hos oss dekker kostpengene (100,-) et smøremåltid på fredager og melk og frukt hver dag. Dette tilbudet har vi alltid hatt - nå må vi bare betale for det fra januar -07...;)

Og da er dere heldig som har hatt det gratis til nå - kanskje du heller skal se det på den måten? ;)

Skrevet
Og da er dere heldig som har hatt det gratis til nå - kanskje du heller skal se det på den måten?  ;)

:)

Jeg hadde gladelig betalt 100,- til om lillegutt fikk smøremat/mat i bhg hver dag. Det gjør han ikke. Han får mat på fredager - kun!

Måltidet som kan mottas i bhg til ditt/dine barn høres jo helt flott ut - hadde betalt uten diskusjon for det, jeg og...:Nikke:;)

Skrevet
Måltidet som kan mottas i  bhg til ditt/dine barn høres jo helt flott ut - hadde betalt uten diskusjon for det, jeg og...:Nikke:;)

Men vi betaler jo 250 kroner mer enn dere og får dermed mer ;)

Jeg er glad vi slipper å smøre matpakke hver dag. Dvs, vi gjør i grunn det, hun får med mat hjemmefra som spises til frokosten 8.30 i bhg. Er bare glad hun får fersk småsmurt lunsj, med både paprika og agurker.

Skrevet
Men vi betaler jo 250 kroner mer enn dere og får dermed mer  ;)

Jeg er glad vi slipper å smøre matpakke hver dag. Dvs, vi gjør i grunn det, hun får med mat hjemmefra som spises til frokosten 8.30 i bhg. Er bare glad hun får fersk småsmurt lunsj, med både paprika og agurker.

Nemlig! :)

Tviler på om lillegutt spiser for 100,- i måneden. Dessverre spiser han ikke noe frukt ( :tristbla: ) og melk inntas det heller lite av. Jeg hadde gjerne betalt mere om han hadde fått måltider hver dag... :Nikke:

For vår del gikk bhg opp med 180,- per mnd uten noe reell forskjell... :forvirret:

Det er nesten 2000,- i året det!! :overrasket:

Tenk hva det utgjør på landsbasis!!! :overrasket:

Skrevet
...den prisen, ja...;)

Det er akkurat det, den avtalte/lovte prisen endres jo stadig vekk... :overrasket:

Maksprisen indeksregleres altså gjennom statsbudsjettet. Naturligvis gjør den det. Eller mener du at maksprisen skal være på 2004-nivå når lønningene i denne perioden har gått en god del opp?

Gjest Mayamor
Skrevet

Har 50% plass og betaler 1470,-

Det inkluderer:

Frokost: skiver, pålegg og melk

Lunsj: skiver, pålegg og melk

Fruktmåltid: diverse frukt

Hver fredag: Varm lunskj (eks pannekaker, grøt, suppe etc.)

Synes dette r supert da vi slipper å tenke på mat eller barnehagesekk. Kun gutt og ytterklær som må bringes ved ukens begynnelse og tas med hjem ved ukeslutt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...