Gjest *Fiona* Skrevet 4. januar 2007 #1 Skrevet 4. januar 2007 Tenkte jeg skulle mimre litt og laste ned noe ny musikk til en fest, og trenger noen påminnelser. Hva er 80-tallet for deg?
Gjest gjesta Skrevet 4. januar 2007 #2 Skrevet 4. januar 2007 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=242980 Mange gode forslag her. Mange dårlig forslag, også.
Gjest *Fiona* Skrevet 4. januar 2007 #3 Skrevet 4. januar 2007 Takk! Masse bra der. Lista di var helt knall, kunne glatt vært min Fikk notert meg to sider med artister, nå skal det lastes ned musikk til festen min Sjokkerte meg dypt og inderlig at ingen nevnte Falco, Frankie goes to Hollywood og Elton John Frankie ruler.
Gjest *Fiona* Skrevet 4. januar 2007 #4 Skrevet 4. januar 2007 Og the Monroes, og ikke minst Marius Müller. Lava og Randy Crawford, Katarina and the Waves. Travelling Wilburys. Tom Petty. Johnny Logan, Jim Diamond, REO Speedwagon, Chris Rea, T'Pau - hvordan er det mulig å glemme China in your hands? - Cyndi Lauper, Tracy Ullman, King, Prince, de som hadde den der "You spin me right round baby ringht round" *fniser*, og de to som hadde blant annet "We close our eyes", og to brødre (tror jeg) som sang en som gikk sånn "Shout, shout, let it all out". Survivor. Gorky Park og Rod Stewart hadde ca -86 en knallsøt sang som het... som het.. faen, jeg kommer ikke på det, men husker jeg syntes hele kassetten var veldig fin. Agnetha Fältskog ga ut en også, men den ville nok kjedet de fleste hinsides. Love touch lurer jeg på om Rod Stewarts singel het, og på den tiden var også Wham (heller ikke nevnt i den andre tråden, tror jeg) ute med et knall album. Don Johnson hadde til og med en hit, "Heartbreak". Mick Jagger hadde et soloalbum, ganske bra, faktisk. Diana Ross, for all del. Himmel, jeg må jobbe litt. *takker meg selv for hjelpen*
Gjest gjesta Skrevet 4. januar 2007 #5 Skrevet 4. januar 2007 Takk! Masse bra der. Lista di var helt knall, kunne glatt vært min ← Så du savner også Samantha, Sabrina, Sandra, Sinitta og alle de andre pup...syngedamene?
Gjest gjesta Skrevet 4. januar 2007 #6 Skrevet 4. januar 2007 Sjokkerte meg dypt og inderlig at ingen nevnte Falco, Frankie goes to Hollywood og Elton John ← Det kan ha vært fordi temaet opprinnelig var den GODE 80-tallsmusikken. Ga Elton John ut noe bra på 80-tallet? (Retorisk spørsmål)
Gjest *Fiona* Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 Kanskje å ta litt hardt i å si jeg SAVNER, som i LENGTER etter, syngedamene... Hall-oh? Eltons "I'm still standing" er jo nærmest en kultlåt (eller synes jeg bare den er superkul fordi jeg faktisk var i Nice på den tiden? Nostalgi er sterke saker), og "Nikita" ble jo plagsomt populær. Frankie har en av de vakreste i verden "Power of love" eller hva het den? Falco var vel kanskje mest kjekk
Gjest *Fiona* Skrevet 4. januar 2007 #8 Skrevet 4. januar 2007 Ehm, jeg kan vel også, for å utvide spørsmålsstillingen, påpeke at jeg i mitt spm ikke spesielt spurte etter GOD 80-tallsmusikk Tenkte mer på hva som best oppsummerer 80-tallet. Jeg må vel med hånden på hjertet si at det FINNES musikk fra perioden jeg klarer meg uten. Kylie var stor allerede den gang, I should be so lucky osv, og hvordan kan vi utelate Rick Astley? Pet Shop Boys er andre briter som gjorde det bra. Og nå ble jeg helt lamslått av forlegenhet, jeg tør nesten ikke si det høyt, men jeg har glemt (JEG har glemt ) David Bowie... Dire Straits, Alice Cooper, AC/DC, og mårn - Smokies Boulevard of broken dreams
Gjest gjesta Skrevet 4. januar 2007 #9 Skrevet 4. januar 2007 Ehm, jeg kan vel også, for å utvide spørsmålsstillingen, påpeke at jeg i mitt spm ikke spesielt spurte etter GOD 80-tallsmusikk Tenkte mer på hva som best oppsummerer 80-tallet. Jeg må vel med hånden på hjertet si at det FINNES musikk fra perioden jeg klarer meg uten. ← Betyr det at du har tenkt å klare deg uten Bananarama, uten Kool & the Gang, uten UB40, uten F.R. David, uten Modern Talking, uten Alphaville, uten Herreys, uten Ketil Stokkan og helt uten Rune Rudberg? så bra!
Gjest gjesta Skrevet 4. januar 2007 #10 Skrevet 4. januar 2007 Frankie har en av de vakreste i verden "Power of love" eller hva het den? Falco var vel kanskje mest kjekk ← Det var ei dame som også hadde noe "Power of love." Het hun Jennifer etellerannet? Forresten foretrekker jeg fortsatt "Der Kommissar" fremfor Frankie. Men så er jeg mann, da.
Gjest *Fiona* Skrevet 4. januar 2007 #11 Skrevet 4. januar 2007 (endret) Rune Rudberg må jeg tenke litt nærmere over hvis vi bruker KG-parametre så må hans antall nyp være et tegn på at han HAR draget, og SÅ mange kvinner KAN jo ikke ta feil - så hvis jeg ikke hadde latt ham lure meg til sengs, betyr det at jeg er unormal? At jeg har en sjelden, litt sær fetisj på normale menn? Øh, avsporing. Det er vanskelig å snakke om Rune Rudberg uten å bli fullstendig avsporet. Hva er det med Frankie og menn...? Jennifer et eller annet stemmer. Jeg som egentlig pleier å huske navn ganske godt, burde komme på det innen kun kort tid. Det var Dead or Alive som hadde You Spin Me Right Round, forresten. Tears for Fears var det som hadde Shout. Jennifer Rush! Mener å huske hun egentlig var tysk eller noe, og operasanger? Men den sangen er jo ihjelsunget for lenge siden, egentlig. Så har vi Status Quo, Neil Hardcastle, og hva med Grace Jones? Slave to the rythm er fiffig. Jeg orker ikke nevne Whitney Houston, for da måtte jeg tatt en Otto og nevnt Christer Petterson i samme setning. Sade er nydelig. Endret 4. januar 2007 av *Fiona*
Amanlis Skrevet 4. januar 2007 #12 Skrevet 4. januar 2007 Hva med We are the world og Sammen for livet? Opus - Life is life
Gjest Silmarill Skrevet 4. januar 2007 #13 Skrevet 4. januar 2007 (endret) Jennifer Rush(power of love) De fleste er nevnt her og i den andre tråden! Duran Duran, Limahl, Muffe og Gækki (Drama), Nick Kershaw, Culture Club, Level 42, Bee Gees, Bonney M, Bon Jovi, Lionel Richie, Magnus Uggla, Gyldne Tider, Samanta Fox, UB40, Laura Brannigan, "Sabrina" ihvertfall den låta som heter Bos,boys,boys, Bobbysox kanskje Carola (altså jeg nevner det som var den gangen da) Ole Idolet, Chess, Bruce Springsteen, Cindy Lauper, Wham+ mange flere..... Endret 4. januar 2007 av Silmarill
Donnie Darko Skrevet 5. januar 2007 #14 Skrevet 5. januar 2007 Slayer - Raining blood Judas Priest - Painkiller Celtic Frost - Morbid tales Metallica - Master of Puppets
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå