Gå til innhold

søte oppstøt


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Tja, jeg vet ikke om dette er noen god ide, for jeg liker ikke tanken på å ha en dagbok som er tilgjengelig for alle. På den annen side kan jeg prøve å holde den lite personlig. Jeg har lyst til å skrive ned mest positive ting her - forandringer til det bedre og sånt som gjør meg fornøyd når jeg leser det omigjen. Det trengs jo noen ganger når man ikke kommer på hvilke gode sider man har.

Og med en gang kan jeg si til de som måtte stikke innom - hyggelig og hei, men jeg kommer ikke til å skrive sånne hilse- og vinkelister. Men ha gjerne noe fornuftig å si.

I dag er en ok dag å starte med selvskrytet. Jeg har:

- skrevet fem mailer relatert til jobb og få orden på ting. Føler meg nesten i forkant med ting, men bare nesten.

- snakket med en kollegakompis som anbefalte meg å søke på en riktig så interessant jobb på et prosjekt hvor han er involvert. Han skal til og med hjelpe meg litt med forberedelsene. Hadde vært gøy å få noe der, selv om det i tilfelle blir ett av flere oppdrag utover vinteren. Føler meg flink som blir vurdert til noe sånt, i hvert fall.

- gjort endel forefallende arbeid som har gnagd på sidesynet en stund (nytt uttrykk...). Dvs noe som lå i en perm jeg stadig, med smerte, fikk øye på. Eller gjorde jeg det i går :klø: ?

- laget hjemmelagd pizza med ganske mye grovt mel

- vært litt over gjennomsnittlig snill med dyra

- trent litt og gått en liten tur

- hatt ro på meg til å lese noen fine essays

Dessuten har jeg lært:

At det ikke er lurt å ta på neglelakk når man ikke har ditto fjerner tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest #Spidergirl#

Gratulerer med dagbok då :) Det er egentlig ganske kjekt å skriva her, det kjem du kanskje til å merka etterkvart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Hei! Hyggelig med en første hilsen, da!

Ja, jeg er redd for det :sjenert: At det er litt artig... Burde egentlig prioritere litt annerledes. Samtidig bor jeg ganske langt unna de fleste jeg kjenner, så det føles også litt godt å "snakke med seg selv" og andre her inne.

Har lagt merke til deg tidligere, forresten. Jeg tror jeg har studert der du går på skole :)

I dag har jeg også vært ganske flink (bortsett fra at jeg sov lenge). Har trent (litt), jobbet litt og vært i kontakt med noen jeg kanskje trenger å ha kontakt med angående jobb. Og jeg har fått mer å gjøre. Dessuten har jeg handlet printerblekk (og litt sminke...). Nå skal jeg gjøre ferdig noe jeg skal sende i morgen.

Rart hvor bra fargede "lapper" og lister i iCal funker på motivasjonen.

Dessuten har jeg lært: At det stort sett ikke er åndseliten som henger på kjøpesentra rundt omkring. På den annen side - åndseliten er vel såpass liten at den ikke er spesielt synlig særlig mange steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Hm. Kjøpte visst bøker også - gode tilbud:

Baal - skuespill av Brecht oversatt av Øyvind Berg. Mange B-er, det er nok bra. (og 90% rabatt?)

Bestemor strøk Kongens skjorter, av Toril Kove. Den kjenner jeg godt fra før, men hyggelig å ha. Kan også brukes til å oppholde barn på besøk.

Ulvene i veggen av Neil Gaiman/Dave McKean. Trenger vel ikke begrunnes.

Dessuten så jeg etter klær, men fant ingenting. Skulle hatt ei vinterjakke, selv om det egentlig er mer behov for en pen, fôret regnjakke/kåpe for tida. Finner ingen av delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Det er forhåpentligvis riktig det Tommy (han med Tigern) sier; det viktigste er at du har en kul mappe - ikke hva som er i den :roll: Er jo ferdig med grunnskolen og vel så det, men håper prinsippet gjelder ennå. Ser presentasjonen bra ut, biter folk på..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Spidergirl#

oj oj det kan vera at me har studert på samme plass ja. Uansett det er ein knallbra studieplass:)

Håper du får ei bra helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Trente jommen endel i går også, tilnærmet intensivt selv om mange nok ville ledd av nivået mitt. Fikk vel ikke gjort så mye annet lurt, sov dårlig og var ukonsentert.

I dag er jeg opplagt igjen, vi har handlet litt og sett A History of Violence. Ubehagelig, men bra film. Jobbe nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jobbe, ja. Haha. I dag MÅ jeg, så da går det nok bra. Nå skal jeg utnytte den siste timen med dagslys til å gå en tur. Kanskje jeg får med meg katten også.

Endret av tyroato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Matmatmat. God mat i dag også, og masse grønnsaker. Katten fikk et glimt av den store verden i dag, jeg tror ikke han går så langt alene. Han syntes ikke noe særlig om den, virket det som, men utrolig store øyne gjorde han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Har visst ikke lært noe de siste dagene.

Men nå begynner det å tette seg til med jobb og frister på alle kanter (ca fire, hvorav to store, "så fort som mulig"). Da er det på tide å bevise for seg selv at man jobber bra under press. Eller stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Nei, akkurat nå jobber jeg ikke :) Men jeg skal være ferdig med en jobb til fredag (helst), i tillegg til to-tre (fire) andre oppdrag som skal gjøres ganske fortløpende. Men skal ikke klage, det er ikke alltid det kommer såpass med arbeid og penger i kassa.

Skal ikke skryte så mye av treninga mi, det dreier seg mest om noen runder på romaskin og noen gå/joggeturer. Men bedre enn før... Prøver å få gjort noe fysisk hver dag, det føles bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...