Gå til innhold

Innebygd seng til barnerom??


Pearl

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Jeg har et lite problem som jeg trenger litt råd og hjelp til.

Vi bygde nytt hus for 2 år siden og en av feilene vi gjorde den gang, var høyden på kneveggene på soverommene. De ble selvfølgelig altfor lave og det sliter vi med i dag.

Vi har 4 soverom som er fra 12-16 m2, så rommene er store og gode, men vi får selvsagt ikke satt seng inntil noen plass, i tillegg er dette de lengste veggene i alle rom.

På vårt soverom går det greit, men om en stund skal vesle jenta begynne å bruke stor seng og vi har da tenkt på hvordan vi da kan utnytte denne plassen best mulig.

Jeg har tenkt å få bygd ei seng til henne, som ser ut som den ligger inne i veggen, med skuff til madrass under, skaper, skuffer og pult med småhyller ved siden av. Men er litt usikker på hvordan dette skal se ut.

Er det noen her som kan komme med gode råd, eller en annen idee. Kanskje dere vet om en plass på nettet hvor jeg kan se bilder av noe tilsvarende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Har ikke så veldig mye lurt å komme med, men Bonytt har et opplegg hvor du får hjelp av en interiørakitekt med et bestemt problem. Mulig at du må være abbonent får å få hjelp, men i den siste utgaven av Bonytt var det en sånn "klipp ut og send inn"-lapp hvor du skulle beskrive problemet. Skjønner?

Ellers kan du jo ta kontakt med et snekkerfirma som sikkert har laget mange slike senger. Men prinsippet er vel å sette opp en treplate med et hull i sånn passe langt utpå gulvet at det blir plass til en madrass på innsiden, og at man kan ligge oppå uten å slå hodet i taket. Du må nesten prøve deg frem.

Det er ikke mulig å sette sengen der det er høyere under taket da, og heller bygge små skap langs den lave delen?

Det er mulig at programmene "Forandring fryder" og "Äntligen hemma" har laget slike senger og at du kan finne inspirasjon på sidene til henholdsvis NRK og TV4.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et bilde av en fin innebygget seng i Hjemmet nr. 8 (kommer ut 17. febr - jeg abbonerer og får det før).... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allers hadde også et par forslag til innebygde senger. Husker ikke om det var forrige uke eller uken før der. Sjekk hjemmesiden deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt problemet med kneveggene! Vi har det samme, men det har gått greit med vår seng (har ikke unger vi da).

Men vi har tenkt litt på innebygde senger vi også. Har et par ideer i hodet, men de er ikke utviklet ennå :oops: .

Hva med å kjøpe en rammemadrass eller høy seng og få laget en skuff som passer under. Til en rammemadreass får dere jo kjøpt løse bein som er litt høye (tror jeg).

Hvis dere kjøper sengen litt bred (120?) så gjør det ikke noe om det er lavt under taket innerst. Evt kan dere lage en liten hylle innenfor sengen.

IKEA har skuffer som passer under en seng. Så kan man dekke til med et sånt kappelaken eller et stoffstykke som henger i madrassen/senga.

Barn liker jo "huler", så jeg ville laget en gardin/forheng fra taket som kan trekkes igjen eller fra i et morsont stoff. På kortenden kan man jo lage lommer til leker/klær også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...