Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hum...
Skrevet

Hva fikk dere i julegave av svigers til jul? Og ble dere fornøyd, ikke minst? :)

Grunnen til at jeg lurer er vel egentlig det at jeg vurderer å bli fornærmet her. Jeg har vært sammen med samboeren i 3 år nå, og har et godt forhold til hans familie. Til jul fikk jeg derimot en fæl pute i en heslig farge, men det verste var vel egentlig at prislappen stod på fortsatt: 39,50 kr!

Tatt i betrakning at jeg kjøpte for 200 kroner til hver av hans 3 søsken og til hans to foreldre er en samlet gave fra de alle sammen på 39,50...vel, en liten nedtur, kan man si. Ikke det at gaver skal måles i penger altså, men det er lett å bli skuffet i en sånn situasjon! Hadde det i det minste ligget en tanke bak gaven hadde det jo vært greit - men det er jo bare to farger jeg HATER, og puta var merkelig nok i en av de to fargene, og jeg har jo en million puter - hva i all verden skal jeg med flere? *skjønne ingenting*

Så folkens: Om dere skal være gjerrige til jul, for guds skyld, sørg for å fjerne prislappen først! *snøft!* Hadde ikke den stått på hadde det ikke gjort så mye, men man føler seg ikke akkurat så mye verdt kan man si ;)

Kanskje jeg bare bør være fornøyd for at jeg fikk noe i det hele tatt...? 3

Skrevet

Fikk gavekort på 400 kr på HM av svigers, jeg. Noe jeg ønsket meg veldig. :)

Men har noen besteforeldre og tanter og onkler som kunne tatt seg en pille, for å si det sånn... Mye som havnet rett i Fretex-eska... Hva er galt med en flaske vin, liksom?

Skrevet
Men har noen besteforeldre og tanter og onkler som kunne tatt seg en pille, for å si det sånn... Mye som havnet rett i Fretex-eska... Hva er galt med en flaske vin, liksom?

:ler: Morsomt sagt

Jeg fikk den vanlige 500-lappen av mine svigerforeldre. Helt supert det synes jeg :)

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg fikk penger, handduk med navnet mitt på, ullester og sukkertøy. Fantastisk :)

Skrevet

Kokebok.. Men jeg tar det ikke som et hint.. ;)

Gjest minimia
Skrevet

Jeg skjønner akkurat hva du mener. Det vil si, fra svigerforeldrene får vi alltid fine gaver, som regel en felles og en liten ting hver i tillegg, som det tydelig er lagt omtanke i. Søsknene hans derimot....

Fra søsteren med familie fikk vi en halvkjip duk, mens vi ga dem noe de hadde ønsket seg og vi brukte mye tid på å finne akkurat det riktige. I tillegg fikk de to barna deres gaver for 3-400 hver.

Fra brorens familie fikk vi en en forsåvidt ok og ganske gjennomtenkt gave, av omtrent samme verdi som vi gav dem, men også der gav vi de to barna gaver for flere hundre hver.

Ikke at jeg mener at fordi de har barn så må vi få tilsvarende gave verdimessig, men litt synes jeg det bør telle. Det hadde i hvert fall hjulpet med en gjennomtenkt ting. Jeg kunne forsåvit skjønt det om de hadde mye dårligere råd pg. av barn, men det er heller ikke tilfelle. Og ingen av søsknene er direkte beskjedne i ønskene når vi spør hva de/barna ønsker seg...

Skrevet

Skjønner jeg er heldig jeg da, jeg får alltid 1000 kroner fra mine svigerforeldre til jul, det har jeg vel fått hver eneste jul tror jeg (vi har vært sammen over 7 år). Hadde ikke forventet så mye i det hele tatt og hadde blitt like glad for mindre, men setter veldig pris på det. Derimot er mange av gavene fra min samboers brødre + den enes kone ting som rett og slett havner i søpla eller gis til loppemarked. Men jeg prøver å tenke at man kan ikke kreve en gave og at man skal være glad man får noe i det hele tatt.

Skrevet

Jeg pleier å få bøker av mine svigerforeldre. Og det er jeg veldig fornøyd med.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok vært en smule fornærmet. Mest fordi det umulig kan ligge så veldig mye omtanke bak en slik gave. Og jeg er såpass gammeldags at jeg mener at julegaver skal være gjennomtenkte og en glede å gi bort.

Jeg må også si at jeg misliker sterkt disse "tullegavene" som alltid havner i fretex-boksen. Ikke kun fordi det er kjipe gaver, men også fordi det vitner om en enorm sløsekultur. Tenk så mye dritt som selges på Nille og som skaper enorme avfallsproblemer etc. Nei, takke meg til en flaske god vin, et gavekort hos en hudpleier eller en god bok.

Vær litt fornærmet, men ikke la det ødelegge dagen din ;) Bedre lykke neste år.

PS: Hva sier forresten samboer din til det?

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Jeg fikk gavekort på 100 kr fra hver + smarties :tunge1:

Syns det var helt greit jeg :)

Skrevet

Jeg fikk en nattkrem av dem :) Syns det var veldig hyggelig! Hadde ikke regnet med noe som helst! hehe, av meg fikk de en flaske olivenolje..u

Skrevet

Fikk gavekort på 800,- Kjempeglad for det selvfølgelig.

De andre årene har jeg fått andre ting jeg har trengt også. Et bestikk jeg samler på feks. Og vi får fellesgave som regel, men i år fikk sambo mye skiutstyr.

Pleier å få fellesgaver fra familien hans også. Syns igrunn de er ganske flinke til å finne på noe lurt :)

Vi gjør det enkelt og greit sånn at han kjøper gaver til sine og skriver på begge navnene (eller jeg kjøper med hans kort :ler: )og jeg kjøper til mine og skriver fra begge to. Vi har alltid gjort det og syns det funker fint for oss.

Kan du ikke bytte inn gaven da? Se om du finner deg en liten ting du kan bruke til noe?

Skrevet

Vi fikk deler til serviset vi samler på. Jeg fikk også et nydelig skjerf fra svigermor, med påskriften "Til verdens beste svigerdatter" på lappen. Kjempekoselig! :)

Skrevet

Jeg fikk gavekort på H&M, et par hansker og et fint skjerf i gave fra "svigers" til jul. Koselig. :)

Skrevet

Jeg fikk ordentlig gåsedundyne, og en Trevor Sorbie-sjampo. Det synes jeg var veldig generøst!

Skrevet

I fjor (eller var det forfjor) fikk svigerinnen min en brukt stygg hullete ullgenser med møllkulelukt på... Svigermor sa hun hadde funnet den innerst i skapet, og at den like greit kunne brukes til noe! :overrasket:

Annonse
Skrevet

Jeg og sambo fikk sammen i år, vi har kjøpt hus, og vi fikk strengt tatt ting jeg ønsket meg til huset. Så i år er jeg veldig fornøyd :)

Skrevet

Jeg kan ikke klage, får alltid fine gaver av svigers...

I år fikk jeg penger, 1000 kr. Er selvsagt superfornøyd med det!!! :)

Gjest Kitten
Skrevet

Jeg(vi) fikk kjøkkenmaskin av svigers, kjempefornøyd med det!

Skrevet

Jeg fikk en kjempefin vinterjakke, skjerf, votter og lue. Veldig fornøyd med det! :)

Jeg hadde nok stusset litt om jeg fikk det samme som deg, TS. Kunne nok blitt glad for en pute (om det var noe de trodde jeg trengte eller likte), men en typisk "det første og beste jeg fant på Nille-gave" til den nette sum av 39,90 hadde jeg blitt skuffet over! For ikke å snakke om hvor flau jeg hadde blitt om det var mine foreldre som gav dette til sambo...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...