Gå til innhold

Lille dagbok...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du har nok rett i det "ordtaket", Jinx! :Nikke: Og besøk av dronning og prinser vil nok gjøre opp for det meste av sutringen min i det siste! :wink:

Jepp, det er nok verdt det, Lilletrollet! Heldig vis... Takk for oppmuntringen! :P

Jeg trodde jo ikke den beskjeden var til meg, Kipa! :o :ler2: Dessuten så puttet jeg klærne i vaskemaskina før jeg leste hva som var grunnen til dins kollaps... Men takk! :P

Selvgjort er velgjort ja, Capricorn! Jeg lever nok veldig mye etter det mottoet; kanskje for mye... Klarer f eks ikke la være å mase når Mannen lager mat :-? Så fint at du også synes du gjør det best selv! :wink:

Synd man ikke kan klage høyt om famliliemedlemmer ja, Kaktus! :oops: Men du har rett; det blir nok bedre etter hvert! Jej! :P

Jeg skal nok få lagt ut noen bilder, Meta (hvis jeg får det til...)! Men innrednings-tips vet jeg ikke så masse om... :ler2: Men man kan jo alltids bli inspirert av hverandre! :wink:

Hei, Jolie! :kyss: :klem:

Takk for gode klemmer, Nydag! Du kan få noen helt ferske tilbake! :klem:

Skrivedagen gikk så som så... :-?

Jeg hadde noen gode momenter, men jeg er ikke noe flink på artikkel, og dessuten så ble hvert avsnitt full av hjelpeverb og sånt... skulle, ville, hadde, skulle ha, ville hatt, hadde ført til, kunne ha... Forferdelig dårlig! Kanskje fordi jeg prøvde å forenkle språket, i og med at det skulle skrives på nynorsk... :roll:

Idag har vi kjøpt persienner! Jej! :danse:

Vi kikket litt her og der, i tilfelle det var noen andre en Jysk som hadde billige trepersienner, men fytti så dyrt det var... Har visst aldri sett på persienner før jeg! :roll:

Det ble billigere for oss å kjøpe to 100x160 og en spesial-bestillt 60x160 (til veranda-dør) på Jysk, enn å kjøpe samme mål i annen butikk. Og spesial-bestilling tredoblet prisen! (60x130 kostet 150, men 60x160, som egentlig ikke fantes, kostet 450) :o

Alle tre kom på ca 1100 kroner (mot 2000 kr i en annen butikk) :flekke:

De blir nok kjempefint! :Hehe:

Nå skal vi flytte sengen...så inatt kan leiligheten invies skikkelig! :hjerter2: Vi har vasket soverommet før idag, så det er helt klart! Bortsett fra at vi etterhvert vil male skapdørene og skifte håndtak...

Og endelig får jeg ligge i dyna mi igjen :hjerte: Den har jo bodd i leiligheten siden torsdag...

Har ikke peiling på hvilken Dag jeg er på, men istad, da jeg satt en stund på do, kom det ei lang klyse (sorry details)! Det har hendt før, og jeg vet ikke hva det er. Men nå vet jeg at det ikke er sperm, for så lenge holder den seg ikke der inne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg holder på sånn jeg også. Maser når han lager mat eller rydder i huset. Vasker opp, henger opp klær, støvsuger osv :sjenert:

Må nok prøve å bare stole på at han greier det bra nok selv... :roll:

Men når jeg gjør alt selv, så vet jeg jo at det blir riktig... 8)

(riktig etter min oppfatning..)

Håper på å få se bilder av ferdig oppusset leilighet :danse:

Stor klem fra Capricorn :klem:

Gjest Mayamor
Skrevet

Du ligger vel der nå - utslitt etter å ha innviet leiligheten din... :kline:

Måtte bare innom en liten tur og si hei.

Har ikke vært så masse på maskinen etter vinterferien.

Kjenner til den der med at det ikke er lett å klage på "hjelpsomme" familiemedlemmer... :-?

De mener bare så godt...

Må lese mer en annen dag.

Nå er jeg stuptrøtt... :Gjesp:

Nattaklem fra Mayamor :klem:

Skrevet

Jeg er sikker på at skrivedagen gikk bedre enn du frykter :wink:

Jeg leser at dere virkelig har stått på i leiligheten i det siste. Imponert! Håper du får slappa av litt også, Lillen. Lykke til med kommende EL!

KLem fra hanni

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Bare innom for å ønske en god dag! :vinke:

Ble forresten helt stresset av å lese om alt styret i leiligheten, for jeg kjente meg sånn igjen, det kunne vært skrevet av meg... Ikke for at vi pusser opp, men sånn generelt; å gå rundt og føle man må passe på andre voksne mennesker hele tiden... Det er noe herk! Men så har jeg alltid vært et stresse-menneske som stresser uten grunn, noe som jeg prøver å forandre på. Nok om meg, det var visst din dagbok dette her... :oops:

Lykke til videre med leiligheten og innflytting i alle fall! Og ha en fin dag! :danse:

Skrevet

Du har nok styre med om dagen forstår jeg :wink:

Det er 3 år siden vi holdt på på samme viset.

Slitsomt mens det står på, men så veldig godt etterpå.

Nesten imponert over at du klarer holde rede på syklusen oppi det hele :ler:

Det var nå egentlig meninga at du skulle glemme den, og bare plutselig bli gravid :Hehe:

Lykke til videre!

:klem:

Skrevet

Dere er så gode :hjerte:

Nå skal vi straks flytte data til ny bolig.

Blir modem fra og med imorgen :cry:

Men det gir meg jo mere tid til å ordne og done med leiligheten, slik at bildene dere får se kan bli fine til slutt :ler2:

Kjøpte kombiskap idag! Jej!

(Vi gidder ikke å flytte vårt gamle bråkete kjøleskap opp tre trapper, når vi snart må ha nytt uansett + vil spare plass ved å kombinere kjøl og frys; fryseren må selges eller gis bort...)

Det blir herlig med nytt kjøleskap! :hjerter2:

Og det blir nok rart å ha mat med LYS på igjen, for pære til det gamle kjøleskapet har vi ikke hatt på et par år! :ler2:

Har bestemt oss for sofa på Ikea...endelig!

Det blir Ektorp, for den er god og billig, og med vaskbart trekk

til melkepupper, gulp og sølete unger!

Som det gamle kjøleskapet, gidder vi ikke å ta med den gamle, stygge, tunge sofaen opp tre trapper, så den får bod-plass så lenge (i kjelleren).

Jeg og Mannen hadde tv'en på soverommet inatt, og spilte Mario-party til vi sluknet :ler2: ...så innvielsen skjedde i morrest :Hehe:

Det ble ikke så mye flytting på oss idag, siden vi fløy rundt og sjekket kombiskap-priser, og hang opp persienner (litt av en jobb, når man feiberegner to millimeter...)!

Vi flytter forhåpentligvis det meste fredag kveld da... :Nikke:

Imorgen (torsdag) må jeg vie masse tid til stilskriving, for har en leveringsfrist da. Og jeg har selvsagt ikke begynt. Tror alltid at jeg kan gjøre alt på en dag, og det kan vel gå på et vis, bare jeg finner ut hvordan man egentlig tolker en novelle (var ikke med da vi gjennomgikk det...) :-?

Gjest Mayamor
Skrevet

Let på nettet etter andre sine tolkninger.

Ikke til å fuske altså, men bare for at du iallefall ser hva en tolkning er...

Du finner sikkert en tolkning av en bok du har lest.

Da er det lettere å forstå... :wink:

Kommer dere ikke til å få bredbånd heller...? :sjokk:

Må vi klare oss her uten alle dine koselige kommentarer...? :grine:

Kan ikke det vet du... :sjenert:

Lykke til med flytting i morgen. :klem:

Klem fra Mayamor

Skrevet

Det er skikkelig PYTON å flytte ut.. Men du så gøy det er å flytte inn. Sette alle tingene fint på plass og bare nyte.. Til slutt altså..

Det er ikke så vanskelig å analysere noveller.. Jeg husker at jeg var en reser til akkurat det.. Likte det SÅ godt!! Er jo lesehest deluxe også da.. Hiver inn noen linker til deg, så får du se om du gidder å bruke dem ;)

http://www.varhaug.gs.rl.no/novelle_analyse.htm

http://home.no.net/johawelt/webside/norsk/...filer/frame.htm

http://www.riksmalsforbundet.no/eksamen/eks_3.html

Lykke til da :)

Klem Meta :klem:

Skrevet

Hei

Er på en liten rundtur her inne for å ønske alle sammen en flott helg, og nå er turen kommet til deg

Ha en riktig god helg !!

Skal straks igang med :husarbeid: for helga, kan ikke si at jeg gleder meg så veldig, men det må jo gjøres :roll: . Og det er jo ikke så lett å få gjort noe når man har en liten en som vil ha oppmerksomhet helst hele tida, og en 2,5 åring som er " høy" på druer.

Tror vi har et sånt arvelig avhengighetsforhold her i heimen, jeg er avhengig av sjokolade :oops: og Emil av druer, sånne grønne uten stein.

Aner ikke hvor mange kilo det går med i løpet av en uke, men det føles som om jeg handler druer HVER dag.

Får vel trøste meg med at druer er billig for tiden, verre er det med sjokoladeforbruket mitt :oops:

Jeg får si som Jon Eikemo:

I morgon skal eg byrja eit nytt og betre liv............trur eg !! :ler:

Jaja, jeg får vel sette igang her, hybelkaninene tar snart overtaket her :ler:

Helge :klem2: fra Pludre

Gjest gjest1
Skrevet

Grattis med nytt kjøleskap da! Ikke sant det er digg å ha maten i rent og lyst skap?

Lykke til med flyttingen av stæsjet i dag - tenk så deilig når dere er ferdige!

God helg!

Skrevet

Bare innom for å gi deg en God Helg klem jeg :klem:

Skrevet

Dere kjøper min drømmesofa! :(

Men jeg kan ikke ha den, fordi Qliomannen er allergisk mot dun, og det er det visstnok i den sofaen. Jaja, pokker heller, jeg beholder heller gubben! :sjarmor: Kos dere masse i senga, så blir det nok snart resultater! :ler:

Skrevet

I'd do it if I could,

I hope you know I would.

I'd do it if I could,

I hope you know I would.

I'd do it if I could,

I hope you know I would.

I'd do it if I could,

I hope you know I would

Savner deg :kyss::hjerte:;)

Skrevet

Heisann lillen :)

Håper flyttingen har gått/går strålende og at dere kommer mer og mer i orden i den nye leiligheten.

Grattis med de siste kjøpene deres. Alltid kjekt med nye ting :wink:

Håper du har det fint og får en fin-fin uke :kysse:

Klem ny dag :klem2:

Skrevet

nå er jeg litt flau..her har jeg sendt deg bilder på Lukas for å lage om til mindre..og så leser jeg at du har modem fått..da får jeg bare be om unnskyldning for at jeg, nok en gang, er så frekk...men nå var det veldig upassende synes jeg. Fy meg! Vel, du kan jo kose deg med de fine bildene av han isteden...

- også midt i flyttesjauen din også..

Håper alt begynner å komme i orden. Blir flott tenker jeg :)

Klem fra ego- Kipa

Skrevet

Håper at alt går strålende med flyttingen! Det er jo slitsomt mens det står på, men så deilig etterpå!

Ha en fin uke!

Gjest Mayamor
Skrevet

Savner deg her inne... :cry:

Håper flyttingen har så godt så smertefritt

- som om en flytting kan det da... :roll::ler:

Klem fra Mayamor

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...