~Capricorn~ Skrevet 5. mars 2004 #1941 Del Skrevet 5. mars 2004 Bare innom for å ønske deg en riktig god (oppussings)helg jeg Tror dere får det veldig fint når dere blir ferdig med oppussingen. Jeg er også glad i lyse farger på veggene, og litt mørke møbler. Syns den Indiana serien var veldig fin. *Drømmer om å kjøpe eget å pusse opp og fixe selv* :D Nå må jeg legge meg...må være på jobben litt før åtte i morgen... Stor klem fra Capricorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 6. mars 2004 #1942 Del Skrevet 6. mars 2004 Lykke til med oppussing og riktig god helg! Meta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 6. mars 2004 #1943 Del Skrevet 6. mars 2004 Ønsker deg en riktig god helg,Lillen vennen. Ønsker deg lykketil med oppussingen. Stor klem fra Lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 6. mars 2004 #1944 Del Skrevet 6. mars 2004 Håper du har en fin helg og at oppussingen går strålende. Det blir nok så fint så Masse klemmer fra ny dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 7. mars 2004 #1945 Del Skrevet 7. mars 2004 Lillen er uten nett for øyeblikket og er vist veldig lei av å male ... :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 7. mars 2004 Forfatter #1946 Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg har visst nett likevel! *stiv og støl* Nå skal jeg og Mannen dra til leiligheten for å male mere! Gleder meg sinnsykt til å være ferdig... Men flytter ikke inn før vi er noenlunde ferdig med oljemalinga. Jaik! Takk for masse hilsener, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 7. mars 2004 #1947 Del Skrevet 7. mars 2004 Høres ut som om du er travelt opptatt med oppussing ja. Er skikkelig moro å pusse opp - de første 2 timene. Så blir iallefall jeg drittlei!!! :-? Håper du får en fin helg, Lillen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 7. mars 2004 #1948 Del Skrevet 7. mars 2004 Grattis med særemnet!! Det er sinnsykt deilig å få spnt ut av verden og være ferdig, ferdig, ferdig!!! (noen skrivefeil er ikke så ille, ei venninne av meg skrev at Hamsun hadde fått Nobels fredspris i litteratur...liiiten bommert) Jeg er en sånn som digger å pusse opp...som heller ikke blir lei når jeg holder på (men jeg har aldri tatt en hel leilighet el i slengen heller da..litt om gangen). Og jeg er så enig med deg når det kommer til farger etc Mørkerødt og furumøbler + + Min mann har heldigvis ganske så god smak og har dessuten den holdningen: "det er du som kan mest med farger og sånn så jeg overlater det til deg jeg". Jeg har også kommet på god vei med svigerforeldrene som også lenge har hatt forkjærlighet for ubehandlede tre-vegger. Men nå holder de på å male den siste ubehandlede veggen (de så hvilke enorme forandringer det ble etter den første...hehe) Kjempemasse lykke-til-videre med malinga + + skal sende noen "det-er-morro-å-male-vibber" til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 8. mars 2004 #1949 Del Skrevet 8. mars 2004 Legg ut løk i skåler, så lukter det ikke så ille av malingen. Edikk med agurk-skiver skal visst også fjerne lukt (men det er kanskje mest mot røyklukt?). Håper dere snart er ferdig, slik at du kan slappe av og kose deg masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 8. mars 2004 #1950 Del Skrevet 8. mars 2004 til maleLillen. Dere er flinke til å jobbe! TENK så delig det blir når dere er ferdige, har malt og flyttet og fått ting på plass. Da kommer dere til å glemme hvor slitsomt det egentlig var. Men det du har sagt om interiørvalgene dine, tror jeg det kommer til å bli en flott leilighet. Håper dere blir enige om valgene framover også. Hvis mannen ikke skjønner at furumøbler har et store ...potensiale - så har han gjennom det bevist at du burde ha vetorett! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 8. mars 2004 Forfatter #1951 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg har det på samme måte som deg, Monja! ...ihvertfall hvis jeg ikke har en god dag, og de rundt meg er teite! Misunner deg oppussings-energien, Ionaa! Og så dere som skal flytte inn i ferdig leilighet/hus da! Mannen din høres fornuftig ut! Min mann tenker kanskje mer i disse baner: "det er MAMMA som kan mest med farger og sånn så jeg overlater det til HENNE jeg, i tillegg til at jeg også vil prøve noe annerledes...og spesielt" Annerledes er myemye bedre enn svigermor, men ikke hvis det gjør leiligheten om til en prøvekanin... Tusen takk for tips, Qlio! Igår ble det ikke så ille, for vi lufta ut mer...eller kanskje vi var herdet allerede!? Jeg håper jeg glemmer hvor slitsomt det var ja, Havsul! :hår: Takk for støtte mot mannens smak Dagene gikk ikke helt slik jeg hadde tenkt meg, men nå begynner malingen å gå mot slutten, og jeg og Mannen kan flytte inn og kose oss med pynte-maling og interiør-maling... Svigerfar og sviger-bestefar kom torsdag kveld (Bestefar er proff-maler). Mannen hadde laget nydelig middag, med helstekt ytrefilet og sånne poteter med snitt og ost oppå (husker ikke navn), og hadde sagt klart fra mange ganger, til pappaen sin, om at de fikk middag... Men som vanlig hører han ikke etter, og har med seg mat som vi kan lage What's the point ?? Jeg forstår meg aldri på han der... Han tror nok Mannen fortsatt er en liten gutt, og forstår nok faktisk ikke at vi lager middag til oss selv hver dag :o Og så hadde de selvfølgelig med seg sengetøy, noe som for såvidt er greit for oss som er midt i flytting, og greit hvis det er for å være snill, men de hadde gjort det selv om vi ikke var midt i flytting. Jeg blir faktisk fornærmet av sånt! Pålegg og brød hadde de også med! Og jeg ble skikkelig lei meg på Mannens vegne da jeg oppdaget at de ikke hadde spist av den deilige påleggs-pølsa og kokt tunge, som Mannen hadde kjøpt inn i anledning deres besøk. Jeg velger å tro at de ikke så de, for de lå i boks... De besøkende bodde i leie-leiligheten, mens vi lå på madrasser i den nye leiligheten. Og det gikk veldig greit. Hele fredag og halve lørdag gikk med til maling. Mannen måtte jobbe en del, så jeg ble alene med pappaen og bestefaren hans. Og det var ikke bare lett... Jeg og Mannen vil jo helst ha jobben gjort skikkelig, når dfen først skal gjøres, men det føltes for dumt å gå å inspisere arbeidet deres, i tillegg til at jeg hadde masse å gjøre selv. Da vi så over leiligheten igår ettermiddag angret jeg bittert på at jeg ikke hadde sittet på en observasjonspost for å overvåke malerne *Ledningene var halvmalte. Jeg hadde på forhånd sagt ifra om at de måtte males, fordi de var halvmalte fra før, og det var stygt...Hadde lagt maskeringstape på riktig side av ledning også, så det kunne jo ikke misforstås!? *Oppimellom vegg og list måtte jeg ta selv igår. Jeg innrømmer at det er et vanskelig sted å male, men om de ikke gidder det, så bør de ihvertfall si ifra til meg, så jeg kan få tatt første strøk der, samtidig som første strøk over alt ellers... For det måtte gjøres...av noen! *Knaggrekkene (fra forrige eier) på gangen var ikke tatt ned. Maling av gangen foregikk mens jeg malte på stuen, så jeg fikk ikke sagt ifra i tide. Hva med å spørre om de skulle være der eller ikke?? Greit nok, siden vi vil beholde dem, men jeg ville likevel ha tatt dem ned for å få malt veggen hel. Jeg tok de ned igår, da vi malte andre og siste strøk på gangen. De må nå pusses (ingen som gadd å tape dem selvfølgelig ), men det er likegreit, for da får jeg beiset de også... I tillegg til dette drømte jeg natt til igår at noen malte over den offwhite fargen på stua med hvitmaling. Et mareritt selvfølgelig, og jeg var glad da jeg våknet. Det var jo bare en drøm... Eller? Da vi tok en titt på en av stue-veggene igår, så vi at kantene på den ene veggen var malt med hvit-maling ved siste strøket. Jeg hadde brukt masse tid på lørdag til å male kantene der, før bestefaren kom med rullen sin. Men han pleide likevel å dra over litt på kantene med en pensel ved siden av (helt greit, så lenge han velger riktig maling!). Det var på slutten av lørdagen han gjorde dette, og jeg vet han var kjempesliten. Det var ikke lett å se forskjell på hvit og veggfargen vår i spannene, og han kom rett fra å ha malt gang-taket... Han hadde nok tatt med seg et lite hvitt spann fra forrige jobb, sammen med riktig farge på rulle-brettet... Stakkars slitne mann...men forferdelig irriterende likevel! Hadde jeg bare sett det før... Det er tydelig at det ikke lønner seg med intensiv male-hjelp fra visse folk. Vi må jo kunne stole på at jobben bli gjort, selv om de er slitne! Hvis ikke, må de ha vett til å slutte før... Neste gang vi skal ha hjelp, skal vi ikke holde på en hel dag av gangen. Til det stoler vi bare på oss selv. Vi skal tross alt bo i leiligheten etterpå, og er selvsagt nøye med malingen. Vi har brukt vannbasert maling på vegger, og jeg er kjempeglad for det. Har prøvd å tørke av småflekker på gulvene etter hvert, og jeg tror jeg har tatt det meste. Men det er greit å vite at flekkene går bort med vask, hvis jeg har oversett noen Vi la jo på plastikk på gulvene før vi skulle sette igang med malingen, men den ble tatt bort etter hvert. De to male-hjelpene kunne visst ikke fordra plast som underlag... Svigerfar påsto at det var bedre uten plast, og at vi heller kunne tørke bort flekker etter hvert. Selv om jeg snublet litt i plasten enkelte ganger, så syntes jeg ikke det var noen god ide, for jeg visste hvem det var som evt måtte tørke opp det meste etterpå... Men vi måtte fjerne plasten da svigerfar sølte en hel dam med maling like etter. Takk og pris at jeg ikke hadde hørt på han før, og tatt vekk plasten! :evil: Før vi begynte å male igår var jeg altså dritt lei!! Trodde vi aldri skulle bli ferdig, siden det var så mye småplukk igjen... Og så var jeg generelt i dårlig humør av male-hjelpene (som dro lørdag ettermiddag). Men vi fikk gjort utrolig mye igår! Vi malte ferdig utsiden på det innebygde skapet på soverommet, male første strøk av vinduskarm på soverommet, siste strøk på vegger i gangen og siste strøk på vegger i stue (og rettet på hvitmalings-feilen...). Nå har vi bare pynting igjen. Vi må male et strøk til i vinduskarmen på soverom, pyntemale siste strøk av hvite lister på allle rom, beise stue-furumøbler, evt male soveromskommoder hvite. Vi er knall-fornøyde med valg av farge på soverommet. Den er helt fantastisk fresh! Men fargen på stua kunne ha vært mere beige for min del. Akkurat nå er jeg livredd for at den skal virke gul. Den hadde nok blitt bedre med mørke lister til. Vi hadde jo tenkt å skifte lister, som vi skulle beise eller male i mørkere nyanse, men det ble ikke noe av med det første (særlig pga en rar gardinlist på stua, som vi ikke vet hvordan er festet. Og vi orker ikke tanken på at betong-taket "raser ned"!). Nå er det tynne hvite lister, og det kan muligens på offwhite til å se mer gul ut enn den er... Jeg håper det blir mye bedre når jeg suplerer med mørke møbler. Er litt redd for hva beige sofa vil gjøre med veggfargen også, men vi får se... Den er jo ikke kjøpt enda! Dette innlegget er veldig negativt mot visse mennesker, og det er egentlig litt leit, siden de tross alt hadde reist hit for å hjelpe oss... Jeg har jo bare fokusert på det negative... Det har vært til uvurderlig hjelp, når jeg tenker meg om, og uten de hadde vi for eksempel aldri fått malt tre tak! Det er bare slik at enkelte ganger går folk meg på nervene, og da fokuserer jeg nødvendigvis på det negative... Nå må jeg fly vekk fra data, og forberede meg til skrivedag (fikk mye mindre tid til det enn jeg hadde tenkt, siden jeg plutselig fikk så masse å skrive om her inne...har mer på lager også!) Skrivedagen er klokka halv fem... Dusje må jeg også! Og ta bussen! Lillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 8. mars 2004 #1952 Del Skrevet 8. mars 2004 Oj oj oj... Alle besøkende gjør meg glad noen når de kommer - andre når de går.... Kan være litt slitsomt med slikt besøk, men de gjorde vel alt i beste hensikt.. Veldig snilt å komme langveisfra for å hjelpe til med noe så kjedelig som å male da.. Enig med Monja... Morsomt de to første timene Men skjønner at du vil ha det perfekt i ditt nye hjem.. Såklart .. Du får pirke over resten, ta et skippertak og bli ferdig !! Så kommer dronningen og prinsene på besøk når dere er kommet i orden .. :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 8. mars 2004 Forfatter #1953 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg har ødelagt vaskemaskina! Akkurat som Kipa... Nesten... Jeg hadde skruer i malebuksa mi... Men vaskemaskina virker, det er ikke det. Jeg bare tør ikke å bruke den, før jeg har funnet ut om jeg bør... Tror nesten den må repareres litt! Skruene fant jeg nemlig nedi "gummien" i åpningen. Og der hadde de laget hvert sitt hull! Jeg husker det var hull i vår gamle maskin også, men jeg liker ikke dette... Maskina var ny ifjor! Kanskje vi bare kan bytte "gummien"?? Håper det... Har ikke penger til noe masse-ødeleggelse! Nå har jeg enda ikke fått forberedt meg til skrivedag, for jeg kom på at det er visning her klokken halv fem, og da må det være ryddig når jeg drar...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 8. mars 2004 #1954 Del Skrevet 8. mars 2004 Huff da Lillen! Det var da ikke noe særlig. Håper det ikke er så store øddeleggelser da! Hørtes ut som en slitsom helg ja,men hvis resultatet blir bra til sist så er det vel verdt det....?? Lykke til i ny bolig Lillen! Stor klem fra Lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 8. mars 2004 #1955 Del Skrevet 8. mars 2004 jeg sa jo TØM lommene!!! - men håper det går i orden!!! Og håper alt det andre går bra også, opp- pussing, flytting, visning, skole..Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 8. mars 2004 #1956 Del Skrevet 8. mars 2004 Bare innom med en klem til deg i din travle hverdag Høres ut som leiligheten blir bra da :D Føler det alltid sånn at det er best å gjøre alt selv jeg... Håper det gikk bra på skrivedag selv om du ikke fikk forberedt deg noe særlig da. Klem fra Capricorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 9. mars 2004 #1957 Del Skrevet 9. mars 2004 Vil bare ønske deg en fin uke jeg! Du har visst nok å henge fingrene i - hold ut og tenk på hvor fint det blir til slutt... Det er et litt toegget sverd det der med god hjelp - man setter pris på det, men uansett så blir det alltid best hvis man kunne gjort alt selv... Innleide håndverkere kan man klage på, men det gjør seg liksom ikke helt med frivillige familiemedlemmer! Det blir sikkert kjempefint når alle møblene kommer på plass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 9. mars 2004 #1958 Del Skrevet 9. mars 2004 Tusen takk for hjelpen i går Det er fint å få litt objektive tilbakemeldinger når man er lettere panisk selv Håper det går bra med vaskemaskinen. Leiligheten høres veldig bra ut. Håper du legger ut noen bilder etterhvert. Hadde vært kjekt å se :-) Tror ihvertfall jeg trenger tips til innredning etterhvert.. Det er jo så MASSE å tenke på.. Jaja.. Ønsker deg en FIN uke! Meta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 9. mars 2004 #1959 Del Skrevet 9. mars 2004 Hellu Jeg kommer sterkere tilbake med hilserner senere, er bare litt sliten nå. Ville innom og si hei til deg i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 9. mars 2004 #1960 Del Skrevet 9. mars 2004 Heisann lillen, er bare innom for å sende gode klemmer oppover til deg. :klem2: Håper du har en fin dag og at oppussingen stadig går fremover og riktig vei Go' klem fra ny dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg