Gå til innhold

Lille dagbok...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk for oppmuntring, Kipa! Hvem har sagt at jeg klarer så mye skolearbeid?? Lærer er jo allerede oppgitt... :roll:

Jeg er litt ekstra stresset nå... Har sjekket litt på www.samordnaopptak.no nå, og blir ikke akkurat klokere. Det er mulig jeg bør søke om spesiell vurdering, men da er fristen 1. mars :sjokk:

Jeg må uansett til rådgiver for å finne ut hva som skal skje med meg til høsten, men dette hadde jeg vel egentlig tenkt å gjøre etter særemne var ferdig :-(

Men jeg må vel ta meg en ordentlig prat med rådgiver i neste uke, for hun har jo også vinterferie uken etter, og etter vinterferien kommer mandag 1. mars...

(Har lagt inn et innlegg under karriere og utdanning)

Jeg har snakket med Mannen nå. Har bare ikke skrevet om det! Tror praten vår var natt til tirsdag (bursdag). Det passet ganske bra, for for en gangs skyld så var han lys våken i senga, og hadde lyst til å prate :ler2: Da han ikke fant på noe å prate om, nevnte jeg innkallelsen... Tror han hadde sett for seg noe koseligere: f eks oppussings-prat eller noe, for han gikk brått fra å være munter til å bli helt alvorlig :roll:

Jeg var så ydmyk som over hodet mulig, og spurte han om jeg skulle ringe til sykehuset for å si ifra at de ikke fikk noe sperm fra han på en stund ennå, og at de heller fikk ta for seg meg. Men da det gikk opp for han at han muligens kunne "putte" sperm på koppen hjemme, for så å levere den på sykehuset, sa han at det var mulig å gjennomføre :Hehe: Men han ville hverken gi dem noe ansikt til sperm-koppen, eller snakke med dem om vår sex eller sin sperm, så jeg går til timen alene :(

Noen ganger tenker jeg at det er like greit!

For det første så viser han ingen interesse for syklusen min, så han kommer nok til å kjede livet av seg når det blir snakk om den (+ekkelt for han å høre om alle mine former for sekreter?) :roll:

For det andre så er det jo jeg som er mest engasjert i dette, og trenger ikke han ved min side når han ikke har noe annet enn sekreter å bidra med :roll:

For det tredje så er det nok meg det er noe galt med, og når hans sædprøven hans har bekreftet en evt god kvalitet, skal han få slippe å bli brydd med mer... :roll:

Men masse ulemper ved å gå alene også... I verste fall blir jeg ikke tatt på alvor!

Etter å ha snakket litterann om innkallelsen, og avgjort at han stiller med sperm, men ikke med ansikt, så ble det snakk om leilighetskjøp (og økonomisk situasjon i forhold til lån osv) igjen. Og da begynte jeg virkelig å tvile på hans engasjement når det gjelder prøvingen... :roll:

Når jeg ser bort ifra spermen han har tenkt å levere, så føler jeg meg mer alene enn noen gang når det gjelder å være prøver i vår lille familie :(

Han sa nemlig "Jeg håper du vet hva du går til..." :sjokk:

setningen var rettet mot familieforøkelse

What ?? Hva jeg går til? Jeg håper han ordla seg feil!

Jeg vet at han vil ha barn, men kanskje det er det samme for han om det skjer eller om 7 år...!? Kanskje han var grepet av en viss spontanitet den dagen han foreslo at vi skulle begynne prøvingen!? Jeg hadde jo tenkt på det lenge. Og jeg hadde tenkt høyt...

Jeg skjønner ingenting! Jeg og Mannen kan prate om alt!

Unntatt prøvingen...

Jeg tror han vil ha barn, men ikke være del av noe annet enn puling!

Når jeg snakker om utredningen, sier han bare "Vi har jo ikke akkurat prøvd så hardt enda!"

What ?? Han skulle bare ha visst... Men når han ikke gidder å følge med på noe som har med dette å gjøre, er det klart han ikke skjønner seg på det!

Rundt menstruasjonen min kan det jo gå 10 dager uten sex, og da tenker han sikkert med seg selv at "Dette blir det jo ikke barn av!" Han tror nok man må ha sex hele dagen, hver dag, for å bli gravid...og derfor synes han ikke at vi har prøvd så hardt enda... :roll:

MANNFOLK! :frustrert:

Han skulle bare ha visst: Jeg har jo full kontroll, ja faktisk altfor mye kontroll! :ler2: Jeg vet hvordan man lager barn, og at jeg har større sjanse for dette på dag 10-24 (eller noe i den dur; you get the picture!) enn mens jeg blør som verst! :frustrert:

Tror han virkelig at jeg, som tenker på babylaging hver dag, lar fruktbare dager fly forbi uten sex?? :ler2:

(eh...annenhver fruktbare dag!)

Vi trenger en ordentlig prat, jeg og han! Det er sikkert!

Men det er et ork...

Grrr... Noen ganger har han ret og slett ingen evne til å se ting fra annet ståsted en sitt eget! Hadde han bare visst hvor lei meg jeg kan bli av dette her. Hadde han bare tatt 5 min pause fra sitt ego, og satt seg inn i hva jeg føler!

Jeg sier ikke at dette aldri kommer til å skje...

Det kan nok hende han forstår en vakker dag!

Jeg skulle gjerne ha tatt pause fra mine behov og tanker om dette, bare for å høre hva han egentlig tenker... Skulle ønske han kunne ta en prat med meg, på hans premisser, når han har lyst! Jeg orker liksom ikke å ta opp dette, siden det alltid kommer så "plutselig" på han, og ender med surmuling... :roll:

Har ikke vendt meg til det nye smileys-kartet enda, så det ble mye himling med øynene i dette innlegget, med mangel på noe som passer bedre til en oppgitt Lillen...

Ikke misforstå meg nå, jenter! Jeg har ikke en dårlig dag! Jeg er egentlig ikke spesielt lei meg idag! Jeg bare følte for å få situasjonen ned på papiret nå... Og så føler jeg selvsagt at jeg har noe usnakket med Mannen...

Og jeg og han har det ellers veldig bra! :hjerte:

Lillen

Dag 18

Videoannonse
Annonse
Gjest Mayamor
Skrevet

Det er gjerne slik at menn og kvinners hjerner er forskjellige... :klaske:

Når du ønsker barn - mener du om 8 mnd!

Når han ønsker barn - mener han kanskje om 8 år...? :tunge1:

Jeg tror det er viktig at dere prater om det.

For du trenger jo hans støtte også - slik at du ikke går gjennom dette alene.

Eller forresten - alene er du jo ikke...: :sjenert:

Du har jo oss her inne da og Jinx nært deg...

Men vi er jo bare ment som et suplemang... :wink:

Ha en strålende lørdag, vennen...

Klem fra Mayamor :kyss:

Skrevet

Hm..

Dette med skole finner du ut av på mandag..

Opp tidlig og RING !!

Enig med Maya.. ..

Du er jo ikke alene om dette..

En lang og god samtale må nok til..

Sjokkert over at han ikke vet…

Vet hvor mye du har prøvd, og hvor mye du vil..

At dette er noe du konstant går å tenker på…

Kan bli med deg på sykehuset om du vil jeg altså !!?

Du har jo vært med meg ;)

Skrevet

Hei!

:trøste:

Vet ikke helt hva jeg skal si her...

Blir litt oppgitt på dine vegner :(

Mannfolk altså! :wink:

Kanskje du rett og slett må sette foten ned og si:

Hør nå her min gode mann.

Nå skal du sitte i ro og høre etter, for jeg vil gjerne fortelle hvordan JEG har det. Og du skal IKKE avbryte meg før jeg er ferdig.

Dette betyr VELDIG mye for meg.

Eller noe sånt... :-?

Lykke til inhvertfall!

Klem fra Murmeldyret!

:klem:

Skrevet

Er innom med en STOR klem til deg fra både meg og Lukas. Håper at ting ordner seg snarest!! Menn er jo en egen rase da, og det beviser de innimellom eller ofte kanskje..ikke gi deg i hvertfall, han må jo forstå at dette er viktig og da må han bare ta del i det og gjøre det som skal til for å bidra! Det mener jeg!!

Jeg hadde ikke den mest engasjerte mannen jeg heller, han trodde liksom ikke at det var så vanskelig han da. Nå kom jo vi i en annen situasjon etter litt kortere tid, men det var jo ikke pga at han gjore så mye for det. Jeg regna ut, kjøpte inn både det ene og det andre..og han spiste motvillig sine zink- tabletter og jeg kjefta når han hadde glemt det..når han ikke orka ha sex og i det hele tatt...

Det kan jo være han er redd også..for at det er han det er noe galt med..

Litt surrete skrevet men ikke gi opp i hvertfal. Du fortjener jaggu og bli gravid og det NÅ!! :enig_animasjon:

Klem fra Kipa

Skrevet

Irriterer meg grusomt at hjernene funker forskjellig, Maya! :ler2: Skulle ønske jeg forsto meg skikkelig på mannfolk-hjerner... :roll:

Takk for oppmuntrende ord :D

Skal bestille time hos rådgiver, Jinx! Men kan ikke før torsdag eller fredag, for jeg har det altfor travelt... Angående det at han ikke vet, så tror jeg han bare blokker ut visse ting eller noe... :roll:

Takk for oppmuntring :D

Godt forslag, Murmel! Og det er akkurat noe i den dur jeg har tenkt å gjøre... :wink: Takk for at du er enig :D

Tusen takk for gode ord, Kipa! Jeg tror ikke han er redd for at det skal være noe galt med han. Da er han ihvertfall veldig god til å skjule det, og det er ikke likt han... Men jeg skulle egentlig ønske at det var det som plaget han. Alt hadde nok vært mye lettere om jeg bare hadde blitt gravid! Derfor fortjener jeg det ja...:D

Hadde litt dårlig samvittighet for å ha skrevet alt dette, da Mannen kom hjem fra jobb igår. Han hadde kjøpt et

De beste ønsker for Dagen, Morgendagen og Fremtiden!

Og så hadde han tilføyd

Jeg tenkte ikke noe over det, før han fortalte at det ikke var Valentines-kort :ler2:

:hjerte:

Nå skal jeg se skiskyting og hopp, og etterpå må jeg sette meg ned med ressursheftet igjen...

Jeg har eggløsning i disse dager...det kjennes.

Har begynt å planlegge samtale med Mannen. Det eneste jeg har funnet ut til nå, er at jeg må smiske meg litt innpå han. Derfor skal jeg lage en fin middag (inkl. rydding av leilighet) eller noe slikt.

Slik er det mulig å få en ordentlig samtale, uten suring, som ødelegger alt...

Lillen

Dag 19

Skrevet

Skjønner frustrasjone din! Jeg har snakket med mannen min ang evt utredning og prøving,og han er jo heller ikke "happy" for å måtte gå til legen,med svømmerne i en kopp....Men men,han har iallefall sagt at han blir med meg. Nå har jeg enda ikke sett snurten til tante rød,så jeg håper jo fremdeles...... :o :forvirra: Ellers håper jeg alt ordner seg for dere!

Skiskyttinga gikk jo bra jo! Imponert over hvor fort han Berger går på ski. Hvis nå noen kunne lære ham å skyte så kommer han til å vinne alt han! Han hadde kunnet kjempet om gullet hvis han ikke hadde bommet! Men men,kult var det allikevel!

Lykketil med praten!

Stor klem fra Lilletrollet

Skrevet

Det er fint å høre at det finnes flere mindre ivrige menn, Lilletrollet :wink: Men ingen som min... Men gleder meg til å oppklare alt og finne ut hva han egentlig vil ihvertfall! Jeg krysser fingre for at kroppen din bare er forsiktig med å lage hcg! :D Og JA; Lars Berger er fantastisk!! Heia!

tirsdag kan du kjede deg, Magnhild! Og det med god samvittighet! Nå krysser jeg fingre for at du har vært flink flinkere flinkest de siste dagene (eller ukene: stryk det som ikke passer)! Men en ting er sikkert...du gir meg dårlig samvittighet fordi jeg klager over skolearbeid på videregående nivå :ler2:

:kline:

Denne har jeg ikke sett før!

...bortsett fra på SG :ler:

Drømmer om at det er Mannen og meg

etter koselig samtale :ler2:

...as if!

Skrevet

Maria

You've gotta see her

Go insane and out of your mind

Latina

Ave Maria

A million and one candlelight’s

Oooh don't you wanna’ break her?

Oooh don't you wanna’ take her home?

Miss you :grinele:

Skrevet

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne og trengte en oppdatering ja - skal si det går unna i dagboken din når man ikke er innom på noen dager! :wink:

Håper virkelig at du og mannen din får tatt noen gode samtaler slik at du får sagt det du har på hjertet - så er det bare å håpe på at han forstår hvor viktig dette er for deg og hvor mye du tenker på det. Og hvor mye du sliter med at du føler at du er aleneprøver. Mannfolk har en tendens til å ville forenkle ting - og de vil vel aldri helt forstå hvor mye vi styrer med sykluser og bekymringer... Krysser fingrene for at dere løser kommunikasjonsproblemene, for det er jo utrolig viktig at man er enig om de grunnleggende tingene når det er snakk om å få barn. Et godt råd kan kanskje være å spørre ham rett ut om hvordan han føler det når det gjelder å få barn - og ikke minst hvilket tidsperspektiv han ser for seg. Og om han har tenkt på konsekvensene dersom det er hindre i veien.

Tvi, tvi!

Skrevet

Jeg ble glad for å høre at mannen i det minste kunne være villig til å levere koppen med innhold... Det hadde vært for dumt om de ikke skulle undersøke hans del av saken i det hele tatt, som en del av utredningen.

Hvis du må gå til møtet alene, synes jeg du skal fortelle litt om hvordan det er: At mannen VIL ha barn nå og med deg, men at han synes det er vanskelig å forholde seg til at prøvingen tar tid. At han ikke ikke takler å møte oppp ansikt til ansikt fordi han ikke er komfortabel med prosessen forbundet med å måtte bli utredet? Slik at de i hvert fall skjønner at han i utgangspunktet er interessert i å bli pappa - for det er han jo!

Skulle ønske dette ikke var så vanskelig for ham, for din skyld. :klem:

Skrevet

Jeg har nettopp ringt Gynekologisk avdeling for å høre litt om hva som skal foregå den første timen, og å avtale tid til levering av sperm.

De måtte ha spermen senest samme dag som samtalen (for et i det minste midlertidig svar...), og jeg har foreløpig avtalt at den skal leveres i morgen tidlig. Jeg spurte Mannen om han kunne levere imorgen tidlig, etter å ha gitt han frokost på sengen :ler2: , og han sa ja...uten at jeg egentlig vet hva det ja'et betyr...

De sa også at begge måtte møte opp :sjokk: Jeg klarte ikke å forklare situasjonen her hjemme for bitcha på tlf, så jeg har noe å snakke med Mannen om... :sjokk:

Skrevet

Det er klart mannen må være med !

Han er da vel MANN !? Tjihi..

Husk pm jeg sendte deg...

Skrevet

Nå tror jeg alt går i orden! :-D

Tror nesten jeg har hatt flaks med omstendigheter idag...

First things first!

Vi har kjøpt leilighet! ...helt plutselig!

:danse::Hehe::danse:

Hadde jo i utgangspunktet tenkt å by på en imorgen,

som det er visning på ikveld. Men så var vi tilfeldigvis inne på forkjøpsrett-sider på nett igår, og fant en helt lik leilighet der,

til ca. makspris av det vi hadde tenkt å by imorgen.

så vi sjekket for sikkerhets skyld om vi sto høyere på lista

enn kjøperen. Og det gjorde vi; kom som et sjokk på oss! :o

Så akkurat til fristen idag, fikk vi ordnet kjøpet.

Kontrakt-møte senere denne uke...

Det somer så forferdelig kjipt, er jo at vi har stjelt den fra

han/hun/de som egentlig vant budrunden for et par uker siden.

Jeg synes så synd på de... Men må bare tenke slik at; denne gangen var det vår tur (visdomsord fra Camelia-damen)...

Er livredd for at den egentlige kjøper er kg'er.

Anyway; Leiligheten er ikke drømmeleilighet, siden den bare er 2-roms. Vi bestemte oss for å også kunne gå for 2-roms etter mange mange budrunde-tap på 3-roms...

Da får vi heller tenke på salg om 1-2 år, om markedet er greit. Vi vil helst ikke tape penger...

Hovedpoenget er å endelig betale på noe selv! Og ikke leie!

Andre jippi-poeng:

* den er finere enn den vi leier

* littebitt større

* entre

* balkong plass til bord og to stoler

* flislagt bad

* skap i vegg på soverom og entre

* ikke røyka i...

* boder til skrot

* kan endelig pusse opp!

Vi vil antageligvis kjøpe nytt kjøkken (fra Ikea) og integrere hvitevarer, slik at det blir flott å bo der og flott for nye kjøpere etter en stund :wink:

Og så vil vi sette opp en glassvegg mellom do og dusj, så man slipper så masse fukt på dolokket :ler2:

Og male det vi vil... :D

Og hva tror dere den utspekulerte Lillen passet på å navne like etter glad-nyhet om leilighetskjøp?

:Hehe: That's ringt! :Hehe:

Og Mannen blir med til samtale! :D

Nå lurer jeg på om dette har vært en av de tingene han blir sur for med en gang, fordi han ikke tenker med det store store manne-hodet sitt, for så å bli enig med meg når alt kommer til alt... Kremt; altså når han får tenkt seg om, og forstår at han har vært litt urettferdig, egoistisk, vanskelig eller bare mannfolk... :roll:

Kort sagt; "gi seg" eller si unnskyld eller gjøre det godt igjen etter en stund; gjerne i siste liten.

Og dette er helt typisk for mannfolk som Mannen... :ler2:

Jeg sier ikke at alt er fryd og gammen plutselig, for han er nok fortsatt ikke overivrig... Men nå er livet litt lettere.

...bortsett fra samvittigheten min, som har teite følelser, som at det er jeg som har oppført meg urettferdig ?? Vet ikke helt hva jeg skal tro, når han "gir seg". Og vet ikke helt hva dere skal tro heller, for det er så vanskelig å ordlegge situasjonen (som ofte sagt før...).

Nå må jeg få med meg litt Beverly Hills, mens jeg prøver å forberede meg til å skrive stil ikveld. Hvordan i huleste konsentrere seg når man bare har bolig-tanker i hodet ?? :sjokk:

Tror jeg skal ta litt ekstra medisiner nå faktisk...

Lillen

Dag 20

...vil bli husket som den dagen hun oppnådde så mangt :bukke:

Skrevet

Er livredd for at den egentlige kjøper er kg'er.

:hoho:

First things first!

GRATULERER!!

:danse::Hehe::danse:

Leiligheten er kjempe fin den !!

Veldig lys og trivelig :)

Å det er stor plass på soverom til sprinkelseng :Nikke::hjerte:

Barnet trenger ikke eget rom på lenge enda !!

LYKKELIG på dine vegner..

Kribbler i magen min :kyss:

JIPPI JEJ !! :blomst_opp:

Skrevet

Glemte av å nevne mannen :hjerte:

Kjempe bra at han blir med !!

Alt ordner seg for snille piker :kyss:

Oh lykke...

:hjerter:

Skrevet

Så bra :-) Gratulerer så masse med ny leilighet :danse:

Og så mannen som blir med til legen også da.. :klappe: Dette var en fin dag :-)

Stor klem fra Meta :vinke:

Skrevet

:kul: GRATTIS MED ALT!!!!!

Så deilig da!!! Alt ordnet seg på en gang!!

JIPPI!!!

Og så sto jeg på eksamen også... :sjenert:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...