Gå til innhold

Lille dagbok...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ny periode, nye muligheter :lol: Forbaska irriterende :evil:

Godt at dere ikke har sett dere helt blind i leilighetsjungelen og byr over evne på hva som helst, det er en farlig felle å bli fanget i!! Har sett et vennepar som tapte budrunden på drømmeleiligheten og deretter fikk helt hetta og bød over evne på en dårligere leilighet et par dager etter.... noe de har angret bittert på!

Nei, ha litt is i blodet og hold an til dere finner den neste drømmeleiligheten! Det er jo spådd at det etterhvert vil komme flere boliger på markedet, slik at det kanskje blir litt roligere! Det er da dere slår til å får den perfekte drømmeleiligheten! Lykke til :tommelsmil:

Stoor klem :klem2:

Videoannonse
Annonse
Gjest Mayamor
Skrevet

Mensen var vel dessverre ikke den store overraskelsen dessverre... :cry:

Etter fetteren din var på besøk og slik som du behandler ham

- er det ikke rart han tar med seg moren... :ler:

( Se tidligere mobbeinnlegg...)

Drømmeleiligheten kommer den...

Men jeg synes dere er fornuftige og analyserer.

Ikke bare impulshandler...

Tusen takk for gode ord... :oops:

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Skrevet

Tusen takk for at dere bryr dere Kaktus, Bizzy, Magnhild, Hilde, Hanni, Matahari, Lilletrollet, Jolie, Jinx,Capricorn, Murmeldyret, Havsulen, Ny dag, Meta og Maya! :P :D :)

The one kommer nok en dag ja, Matahari! Og det er meget mulig den kommer i det samme borettslaget som "the ones", for vi liker planløsning, miljø, husleie og ikke minst fellesgjeld.

Vi har nå sett en del i det samme strøket, men annet borettslag, med samme planløsning, men de har 1000 kroner mer i husleie... :-? Det er ihvertfall sikkert at hvis vi får tak i en stygg leilighet med samme planløsning, så kan vi bare herme etter "the ones", ta det beste fra begge, og gjøre den til vår egen lille drøm... :hjerte:

Vi får håpe det blir økt omsetning i det borettsalget nå når de ser hva "the ones" har gått for... Borettslaget har 1000 leiligheter, så det skulle vel være en mulighet for det :)

Det er en god ide å flytte inn i noe litt lite akkurat nå ja, Magnhild :blunke:

Men hvis det er bare 2 soverom (som er minimumskravet), så blir det såpass midlertidig at den må være lett å selge igjen (lav fellesgjeld, ikke altfor dyr oppussing for oss, lav husleie).

Vi vil ikke risikere å bli fanget i en leilighet vi er halv-fornøyd med. Selv om vi har tenkt å kanskje selge etter 3-4 år, må vi være såpass fornøyd med plassen at vi kan bli dere litt lenger hvis boligmarkedet sier at vi vil tape på salg...

Takk for tilstansrapport fra Aftenposten, Kaktus! :D

Greit å vite at det ikke bare er vi som har sinnsyk uflaks... :-? Eller...skulle vi egentlig ønske at det var nettopp det vi hadde på akkurat de leilighetene, slik at det ble lettere i neste budrunde!?

Det er ihvertfall befriende at før eller siden så vil det komme flere og flere boliger til salgs. Og særlig når potensielle selgere ser hva de kan tjene hvis de forter seg litt nå! :blunke:

Helt enig med deg i det med sikkerheten i borettslag, Nydag! :Nikke: Moro å høre om andres erfaringer også.

Man slipper å tenke på forsikring (annet enn innbo vel...?), og det passer perfekt for oss førstegangsetablerende, synes jeg :P

Og hvordan skulle det godt med meg i et lite hus, alene om kvelden, med en mørk hageflekk som omringet meg?? :o *grøss*

Nei, jeg liker å vite at det er noen andre i nærheten! :Nikke:

Og vi er jo vandt med felles oppgang og evt trappevask! :)

Jeg er litt utålmodig ja, Meta! Men jeg er jo nødt til å følge med hver dag, så jeg kan være sikker på at jeg ikke går glipp av noen fine... :ler2:

Vi går på de visningene vi kan gå på, ikke bare for å gi bud, men for å finne ut litt om hvor prisene ligger på de forskjellige steder og type leiligheter...

Vi er heldigvis ikke kjempe-impulsiv, Bizzy, og i tillegg til tips og hjelp som vi får (særlig fra svigerstefar) så lærer vi bare mer og mer etter hvert, slik at vi til slutt kan gjøre et fornuftig kjøp! :P

Jeg synes du er morsom, Maya! :ler2:

Idag fikk jeg en streng mail fra lærer, som fortalte hvilke oppgaver jeg måtte maile henne for å ha muligheten til å få karakter i muntlig.

Jeg ble litt lei meg da det sto at hun måtte ha en legeattest!

:murvegg: For det første så finnes det en legeattest hos rådgiver (dog litt eldre utgave).

:murvegg: For det andre, så har rådgiver fortalt meg at lærer ikke har noe med å se legeattesten. De skal egentlig bare få noen ord fra henne om at det er en grunn til at jeg ikke deltar som de andre. Lærer har faktisk ikke noe med hvilken sykdom jeg har (dette gjelder voksenopplæringen), men nå er jo jeg ganske åpen, så det gjør ingenting for meg at hun vet. Det bør jo bare få henne til å forstå situasjonen litt mer...

:murvegg: For det tredje så har jeg blitt mistenkelig-gjort når det gjelder fravær før, og jeg blir så lei meg av det...

Hvis jeg først må være syk, så skulle jeg egentlig ønske at jeg hadde en synlig sykdom, for da hadde jeg møtt mer forståelse. Jeg ser jo helt frisk ut, der jeg sitter på bakerste benk! :roll:

Kanskje hun ser på meg som en typisk sløv ungjente, bare fordi jeg har en, ja noen ganger til og med TO, piercinger, røyker (hun vet ikke at jeg har sluttet) og er blond!? Er det mulig det da? Jeg er jo flink i de oppgavene jeg har levert, så det er ikke noe vits i å sette meg i en dårlig bås! :roll:

Etter mailen fra henne satt jeg 3 timer med noen av oppgavene hun hadde gitt meg, og det er jo helt fair, siden jeg egentlig skulle ha vært på skolen i 2,5 timer idag... Magen vil ikke på skolen.

Idag har jeg tatt en litt større dose medisin enn jeg vanligvis pleier. Ikke noe "farlig" stor dose, bare en dosering jeg har brukt en gang før eksamen, da jeg trengte garanti for magen min... :blunke:

Det er ikke noe særlig å ta store doser å ikke trappe ned, men når jeg bare tar høy dose i 3-4 dager, så går det greit, for da har ikke kroppen vendet seg til dosen ordentlig enda. Komplisert...men jeg vet det er greit! Har jo tross alt gått på disse medisinene i snart 8 år nå :blunke:

Akkurat nå lider jeg av væskemangel, i form av mangel på en dusj :ler2: , men den får vente litt til... Jeg stinker! Men jeg er også sulten! Har laget eggerøre som jeg skal putte på loffskiver nå...

Eggerøre har visst blitt fast for meg på torsdager. Får lyst på det med en gang Millionæren begynner, fordi jeg nå er vandt til det :ler2: By the way; jeg heier fortsatt på hun med det lange glatte mørke håret! :wink:

Ble litt sent laget idag, men nå skal jeg ihvertfall kose meg med det, til dagens opptak av boligprogrammer... :P

Imorgen skal jeg altså ta blodprøver

= ett skritt nærmere babyen vår! :D

Lillen

Dag 2

Skrevet

ååå dårlig samvittighet!!!

- så mange som bryr seg om deg, men ikke jeg... :oops:

Men det gjør jeg altså!!

Tusen takk for all motivasjon.. både før og under og i det hele tatt! Takk for gratulasjoner og for at du oppdaterte oss! :blomst_opp:

Du er en kjempe KNUPP!!!

Heier på deg dine skritt mot baby! :tommelsmil:

Skrevet

Etter fetteren din var på besøk og slik som du behandler ham

- er det ikke rart han tar med seg moren... :ler:

:hoho::hoho::hoho:

Lykke til imorgen vennen !!

Gleder meg til å se deg imorgen ...

Jinxen kjøpe masse digg..

og COLA til deg :D

:kyss:

Skrevet

Lykke til i morgen! :P

Klem fra Capricorn

Skrevet

Hei Lillen! Vil ønske deg lykke til i dag jeg. :D Og så kan du si til lærer´n din akkurat det du skrev her, at hun ikke har noe med årsaken til fraværet ditt - så lenge du har legeattest! Vær litt streng tilbake du. :x

Takk for "god bedring" ønsker i dagboka mi, bare det faktum at det er FREDAG i dag gjør at jeg føler meg bemerkelsesverdig frisk til å være så syyyk. :wink:

God helg og klem fra la Flaca :D

PS: heier også på hun mørke i 'Millionæren', og MoJo er dum dum! :ler: (hun tøtta med hatten som gikk ut i går vet du).

Skrevet
:hjerte: Æim søu løkking førwørd tau si yøu :hjerte:
Skrevet

Jeg vet at du bryr deg, Kipa, så du behøver ikke skrive... :ler2: Du har nettopp født, og dagbokskriving skal ikke gi dårlig samvittighet for noen!

Du er så snill du, Jinx! :kyss: Men Mannen synes du skjemmer meg bort, og at jeg antageligvis har snakket veldig negativt om han, siden "Jinx skal ihvertfall kjøpe inn Cola til oss ikveld" :ler2:

Tusen takk, Capricorn! :P

Takk for sympatien, Flaca! Jeg vil være snill elev, og gidder ikke være vanskelig av prinsipp! Like greit det, så blir hun ikke gretten... Jeg ringer nok legen på mandag... :blunke:

Helt enig; det er sinnsykt deilig at det er helg! Og Mojo kan bare ha det så godt! :P

Våknet klokken 13 idag :o

Mannen kjørte meg til sykehuset før 14, så jeg skulle får tatt prøvene, og magen tålte å ta en tur ut så tidlig! :Nikke: Bra jobba! :blunke:

Siden jeg har vært litt syk i magen i det siste, så tok jeg med prøveark fra legen også, for å sjekke senkingen blant annet. så det ble 10 prøveglass! :ler2:

Og så festet hun bomull og tape så dårlig at jeg bare skjønte at det kom til å gå litt galt... :roll: Kledde på meg genserarm og kåpe, holdt på armen utenpå klærne en stund, og gikk i bilen. Kjente det etter å ha vært på butikken; at jeg var helt bløt... :roll: Da jeg kom hjem, var genserermet fullt av blod, og foret på kåpen var litt flekkete (men det synes i det minste ikke utenpå :-? ). Tok på meg ny tape med bomull, slik det skal gjøres! :ekstra kul:

Nå når de får prøvesvar fra meg, tar det vel ikke lange tiden før jeg får innkallelse, liker jeg å tro... :blunke: Kan jo ringe dem etter hvert og mase også! :blunke:

Nå spiller Mannen hockey med gutta, noe de ikke har gjort på ørten år! Han ble litt sur da jeg ble bekymret... Han skal jo bare ha skjøyter og kølle! Ikke hjelm en gang! Uansvarlig, mener nå jeg, men han blir bare sur... Herregud, is er jo farlig! Og spesielt når de ikke kan å gå på skøyter no særlig! :evil:

Det er så typisk han... Irriterer meg grenseløst at han ikke tar ordentlig vare på seg selv! Han kunne jo ihvertfall gjort det for min del! Jeg vil ihvertfall ikke at noe skal skje han! et går ikke an å være egoistisk når det kommer til slike ting som å ha på hjelm på isen, eller å ha på sikkerhetsbelte i bilen!

:roll:

Ikveld skal jeg til Jinx for første gang! Jej! :hjerte:

Vi skal bli flaue sammen, av å se Idol! :ler2:

Og så skal vi drikke Cola... :P

Og så får jeg se alle de søte barna! :P

Glær mæ!

Lillen

Dag 3

Skrevet

:hoho:

Du er søt....

Stakkars mannen...

Ænd yøu knøu why

Skrevet

God helg vennen!!!

Og kos deg hos Jinxen!!

(jeg og vil!!!)

klemme

Skrevet

God helg lillen!

Håper helgen blir fin!

Stor klem fra Lilletrollet

Skrevet

Takk for hilsener, jenter!

:Gjesp: La meg ikke før kl 6 i morrest, for Mannen syntes det var "for sent" å legge seg når han hadde hentet meg hos Jinx. Han skulle nemlig dra på jobb i 6-tiden...

Våknet i 13-tiden idag, ikke helt uthvilt, men vil ikke sove bort dagen. Mannen ligger i sengen å sløver etter jobb stakkar :hjerte:

Hadde en koselig kveld hos Jinx igår, men tiden gikk altfor fort... :cry: Slik blir det nok, når man sees så sjeldent... Skulle ønske vi bodde litt nærmere hverandre.

For noen nydelige barn :hjerte:

Lillen

Dag 4

Skrevet

:kyss: Takk for i går/natt vennen..

Det var kjempe koselig :hjerte:

Bor jo ikke langt unna deg da,

men avsides så en må jo nesten ha bil...

Håper det ikke blir så lenge til neste gang vi treffes igjen !?

Å da bor jeg sentralt.. JEJ !!

:kyss::hjerte::kyss:

Skrevet

Vil bare gi deg en *klem*

Sjekk Personlige Meldinger's "klem-tråd"

Skrevet

Takk for alle koselige hilsener i dagboka mi.

Ha en fortsatt god helg lillen.

Klem fra Capricorn

Skrevet

Gleder meg jeg og, til vi treffes igjen, Jinx! :kyss:

Tusen takk for klemmen, Qlio! :klem2: Ble litt forlegen :oops: , og visste ikke at en slik tråd fantes engang... En kjempefin tråd! :P

Takk det samme, Capricorn!

Idag føler jeg meg helt rar :sprettoy:

Det begynte såvidt igår, med at hele nakkeregionen var øm. Idag har det vært mye verre, og jeg avstår fra å ha på bøyle-bh pga at hele overkroppen er ett stort ømt område :roll:

Har begynt å føle meg litt "ør" også, og tempen måler over normalen. Jeg merker som vanlig temperatur-forandringer veldig godt, og behøver ikke å ha mer enn 37,2 for å føle meg skikkelig syk... :roll:

Mesteparten av dagen har gått med på å surfe etter fliser, glassbyggestein og baderomsmøbler.

Drømmer om å pusse opp bad! :P

Men kanskje ømheten i kroppen er en advarsel om for mye data-bruk (?), så nå skal jeg gjøre noe annet. Vil ihvertfall bli frisk, for det er viktig at jeg deltar i undervisningen i kommende uke®.

Mensen er vel på vei vekk snart, og ny barnelaging kan begynne :hjerte:

Lillen

Dag 5

Gjest Camelia
Skrevet

Ok, da begynner rødfargen så smått å fade ut, og jeg våger meg kaaanskje tilbake til dagboken til Lillen igjen... :briller:

En pm er forresten under oppseiling.

Skrevet

Hvilken rødfarge? Er Lillen en pms-bitch? :o

Skrevet

Du er så søt, Camelia! :ler2: Du trenger vel ikke å være flau fordi du trodde at jeg var bosatt i hovedstaden!? :kyss:

Spendt på pm...

Jeg lurer litt på hva du egentlig trodde nå, Jolie!? :ler2: Og jeg mener selv å ikke være noen "pms-bitch"...hva nå det er! :o

Nå skal jeg ringe søster i hovedstaden(! :ler2: ) og snakke om oppussing og bolig. hun har også dilla, for hun pusser opp i leiligheten sin... :P

Lurer på hvor det blir av Mannen min... :-? Han har jo vært borte hlve dagen nå! Skulle fikse data hos noen... Må ringe han først!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...