hanni Skrevet 27. januar 2004 #1661 Skrevet 27. januar 2004 Pokker også! :evil: Veit hvordan det der er, man har nesten flytta mentalt - og så skjærer det seg. Men det går bra til slutt. Vi klarte det, vi - og til den prisen vi ville. Jeg vedder på at dere gjør et kupp til slutt! Håper det!
Gjest gjest1 Skrevet 27. januar 2004 #1662 Skrevet 27. januar 2004 Åh, så dumt Lillen! Jeg skjønner at du er kjempeskuffet nå. Er begge de to leilighetene gått over prisantydning nå eller? Siden det lå to leiligheter til salgs i samme borettslag - kanskje det betyr at det ikke er så vanskelig å få tak i leiligheter akkurat der? Jeg mener altså at det omsettes mange boliger i det området. For da kan dere jo hoppe på neste som blir lagt ut. Fillern, så kjipt altså. (Men det betyr kanskje at dette ikke var "the one". Kanskje Lillens drømmeleilighet ikke er oppdaget ennå, men ligger og venter på deg...)
Lilletrollet Skrevet 27. januar 2004 #1663 Skrevet 27. januar 2004 Så leit vennen min!!! Det blir deres tur snart,det føler jeg på meg. Leiligheten venter på dere ett eller annet sted. dere må bare finne den først :D Stor klem fra Lilletrollet
jolie Skrevet 27. januar 2004 #1664 Skrevet 27. januar 2004 :trøste: Men som de andre sier: The One er der ute et sted! Det er bare å fortsette å lete det! :blunke: Håper ellers at dagen er bra - bra - bra! Og jeg er ikke mye blond altså! :evil:
lillen Skrevet 27. januar 2004 Forfatter #1665 Skrevet 27. januar 2004 The One er der et sted, men det kan hende at vi ikke har råd til den for øyeblikket. Vi har jo uansett bare tenkt å kjøpe leilighet for 3-4 år nå (spørs hvordan markedet utvikler seg) ... Skal pusses opp og selges etter hvert... SÅ skal vi ha råd til The One! Boligmarkedet er for sykt nå... Skal på visning nå, til et oppussingsobjekt!
Gjest Camelia Skrevet 27. januar 2004 #1666 Skrevet 27. januar 2004 Oppussingsobjekt er mega! Koster mindre, og så får du sjansen til å selv bestemme hvordan du vil style kåken! :D Vår leilighet var også et oppussingsobjekt, er sikker på at vi har hevet verdien med 2-300 000 ved hjelp av bare noen tusinger! For ikke å snakke om når borettslaget pusser opp badene til høsten. Du skal se, plutselig har dere den, drømmeboligen... Hvordan gikk det i kveld?
Jinx Skrevet 27. januar 2004 #1667 Skrevet 27. januar 2004 Ps..Sendinga på Kanal 24 om å bli gravid kommer tirsdag om ei uke, altså 3. februar Kl: 10 -12 Oppussingsobjekt er kjempe spennende Boligmarkedet blir nok ikke mindre sykere.. Det ordner seg for snille jenter.... Yøu knøu
magnhild Skrevet 27. januar 2004 #1668 Skrevet 27. januar 2004 Jeg ville gått for en mindre leilighet nå, og heller ha lavere månedsutgifter og leve litt bedre... Du legger også da opp en egenkapital til the one på den måten. Alt ordner seg for de snille!! :ekstra kul:
~Capricorn~ Skrevet 28. januar 2004 #1669 Skrevet 28. januar 2004 Er spent på hvordan det gikk i kveld jeg Tror nesten det er på tide jeg kommer meg i seng nå. Begynner på jobb 11 i morgen. Og det er litt tidlig syns jeg. Ihvertfall når jeg kun har senvakter ellers i uka. Snur jo døgnet helt... Klem fra Capricorn
Kaktus Skrevet 28. januar 2004 #1670 Skrevet 28. januar 2004 Det var skikkelig synd - men det er klart at dere får en leilighet SNART! Leste i Aftenposten (Aften) i går at det er ville tilstander i markedet om dagen, men det kan da ikke vare evig heller... Når folk ser at leiligheter går over takst, begynner flere å selge - og når tilbudet øker, går prisene ned. Så det så. Magnhild - du kan få låne avataren min når som helst! Skulle egentlig hatt den som smiley her inne noen ganger....
lillen Skrevet 28. januar 2004 Forfatter #1671 Skrevet 28. januar 2004 Det sa ikke akkurat "pang" på visning igår... Men tanken på at vi helt sikkert hadde fått den (det var tredje visning og ingen bud), fikk oss til å vurdere det en liten stund. Men vi var så lite entusiastiske, og visste at vi ville bli nødt til å rive vegg, sette opp ny, kjøpe nytt kjøkken, flislegge bad med membran, helst rive vegg mellom bad og wc osv... Og dessuten var beliggenheten litt isolerende for meg. Veien dit går bare dit... For meg som sitter så mye hjemme, ville det blitt deperimerende. Aldri mer: "stikk innom", "kom oppom", "mens dere er her...", og det ville blitt trist. Vi vil heller bo i en drabantby som det er litt mer gjennomfart i, eller som er i nærheten av noe! De to drømmeleilighetene var i en slik drabantby. Og der er det kjent for å være billig! De samme leilighetene (samme husleie, fellesgjeld, størrelse og planløsning) har et snitt langt under hva vi kan gi for de. Standarden må ha vært ekstremt høy på disse to, i tillegg til boligmarkedet, og de økte med over 25% i forhold til prisantydning :o Jeg skriver litt mer senere idag! Har jo ikke skrevet noe særlig her i det siste... Lillen Dag 32
lillen Skrevet 28. januar 2004 Forfatter #1672 Skrevet 28. januar 2004 Mensenkom; right on time! Jeg må gi blod imorgen eller fredag. Blir stresset ved tanken, for magen min er så slem for tiden, og det er derfor vanskelig å komme seg ut av hus så "tidlig" på dagen... Men dette er viktig! På grunn av magen har jeg vært enda mer på do enn jeg pleier, og har lagt merke til doens duft... :-? Ærlig talt! Jeg vasker jo doen ofte! Sakl det lukte så surt? Er den gammel? Leiligheten ble bygd på 90-tallet! Har kjent samme lukt en gang før; hos pappaen til Mannen, og den ser så uren ut i porselenet at jeg mistenker han for å aldri vaske der. Eller kanskje han ikke har hørt om dovask før?! Eks-kona (svigermor) kan jo ha gjort det før (for 14 år siden...), og glemt å fortelle han det når de ble skildt...!? Jaik! :o Lillen Dag 1
murmeldyret Skrevet 28. januar 2004 #1674 Skrevet 28. januar 2004 Hei vennen! Synd med mensen, men den kom vel ikke som en overraskelse denne gangen heller Lykke til med blodgivinga! Går så bra vettu!
Kaktus Skrevet 29. januar 2004 #1675 Skrevet 29. januar 2004 Så kjedelig at magen din er skikkelig på krigsstien om dagen - det er så utrolig slitsomt! Håper at du får en god periode snart! Kjipe mensen - men du er i alle fall regelmessig siden den kommer når den skal! Lykke til med blodgivingen - det er fort gjort og en god gjerning!
havsulen Skrevet 29. januar 2004 #1676 Skrevet 29. januar 2004 Dessverre for Blodbanken, vil de ikke kunne nyte godt av Lillens blod særlig lenge, da hun nemlig skal bli gravid innen kort tid. Jeg har vært blodgiver i mange år, men da jeg ble gravid ble jeg kastet ut og sperret for et år etter termin... :o Hvem skal forsyne meg med nye håndklær/kopper nå da???
ny dag Skrevet 29. januar 2004 #1677 Skrevet 29. januar 2004 Hei lillen, oj - oppdaget plutselig st jeg ikke hadde vært inne her på et par sider. Fyskamme-meg :oops: Men jeg har ikke glemt deg altså. Spennede å følge med på leilighetsjakt. Skal bli deilig for dere med et ekstra rom. Der Mannen og jeg bodde før så ut som en hytte :o sånne "treplanker" på veggene, knirking i tregulvet, lavt under taket og ikke noe fint - bare litt koselig. Og stappfullt av ting på alle kanter leiligheten var vel rundt 25-30 kvm. og soverom og stue var ett og samme rom. Sengene ble brukt til sofa om dagen. Helt umulig å ha folk på besøk... MEN vi sparte penger og hadde ikke mye å spare av heller :-? En periode jobbet bare jeg - først var Mannen student og deretter arbeidsledig i noen måneder. Og det var litt vanskelig med døgnrytmen... jeg ville sove og han ville se tv... :x MEN vi brukte lite penger på å bo og sparte til bryllupet vårt. Bodde der heller ikke så lenge - og det gikk alt i alt helt fint. OG SÅ fikk vi altså vårt eget - et hus i rekke med 3 soverom, 2 etg., hage, altan m.m. Drømmen. Vi hadde i utgangspunktet tenkt på en rundt 50 kvm. leilighet nærmere sentrum, men gikk på visning her nærmest for gøy... og her litt utenfor sentrum var det færre interesserte og vi fikk huset for 60 000 over prisant. Vi bor i borettslag og synes det er greit. Får litt sikkerhet med da Kan være greit når det gjelder første kjøpet synes jeg... når man kan ha det litt trangt økonomisk. Jeg skriver dette for å "minne" deg om at dere også helt sikkert vil få deres eget sted som dere vil trives og bli flere :D Yes - da blir det ny leilighet og nye mirakler Ønsker deg en fin dag og uke og helg Masse klemmer og gode tanker fra NYDAG (med sitt mirakel i magen)
meta Skrevet 29. januar 2004 #1678 Skrevet 29. januar 2004 Usj da.. Dumme magen, dumme mensen :evil: Klart det blir leilighet på dere til slutt også! Det gjelder bare å finne deres leilighet. Dukker nok opp når du minst aner det, men jeg forstår godt at du blir utålmodig.. Vi har enda ikke eid noe sted å bo vi heller. Huset er det snart et år siden vi begynte å tenke på og vi har ikke fått byggeløyve enda engang Ting tar så ALTFOR lang tid....... Lykke til, Lillen-vennen :D
lillen Skrevet 29. januar 2004 Forfatter #1679 Skrevet 29. januar 2004 Jeg er ikke blodgiver... Tror ingen med kroniske sykdommer får være det...!? Jeg skal gi blod til en lab, så de kan se på hormonene i syklusen min! :D
Kaktus Skrevet 29. januar 2004 #1680 Skrevet 29. januar 2004 Jeg er ikke blodgiver... Tror ingen med kroniske sykdommer får være det...!? Jeg skal gi blod til en lab, så de kan se på hormonene i syklusen min! :D Ja, men da så! Skjønner ikke sånn vi... De som ikke har fått påvist en kronisk sykdom får gi... (meg) Men nå er jeg også kastet ut fordi jeg er gravid. sliter med håndklær og vinglass...
Fremhevede innlegg