Gå til innhold

Lille dagbok...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Så spennende at dere er i full gang med budrunder!! Du kan gjerne sende alle rikingene til bergen slik at de er her når vi skal selge leiligheten til neste år :wink:

Jeg kaster meg hurtig på akkurat det. Vi skal også selge neste år og trenger masse penger siden vi da skal bygge hus...

:klø:

*lokke tanter og fettere til meg. Jeg kan godt få besøk* :flekke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Hjubelillen!

Jeg er veldig lei for at dere ikke fikk leiligheten dere ville ha. Men Den Rette Leiligheten er garantert der ute.

Men denne Fetter Brun er noe annet... Altså, det er jo positivt at syklusene dine begynner å bli litt predictable. Men helst vil vi jo ha et blått kryss da. Bruker du fortsatt DQ? Altså, hvis du hadde EL i helgen, og venter mensen om 10 dager, så vil jo det si en lutealfase på 14 dager. Det er perfekt. Så da er det ikke snakk om ikke å rekke å bli gravid altså. Hurra for det!!!

Skrevet

:klem: Dere finner og får den perfekte leiligheten

skjønner du !!!!!! :Nikke:

Bare vent å se, og ikke ta den første og beste ...

Jeg å vil kjøpe...

Fetter Brun er som regel ofte på besøk

når tanta uteblir også han altså :wink:

Fetter Brun ---> :sprettoy:

Tanta ---> :frustrert:

:sexy: + :herremann: = :engel:

Skrevet

Æsj.. Dumme rikingen.. Enig med Jinx... Den rette leiligheten finnes der ute og bare venter på dere :D

Jeg hadde også tendens til blødning en uke før jeg ikke fikk mensen.. Ikke ta sorgene helt på forskudd da Lillen-vennen :klem:

Skrevet

Ja, jeg skal utredes, Murmel! :P Og det er sikkert ikke noe alvorlig...

Dessuten har Dr. Øyenbryn beroliget meg om at det er mange han har henvist som har blitt gravide, ja til og med gravid tre ganger! :ler: Så vi tullet litt om at å bli henvist fra han var hjelp i seg selv... Men det kan jo forstås som at han henviser til flinke folk! :Nikke:

Fint å høre at alt er bra, Flaca! :)

Syklusen min er på 31-33 dager...

Tusen takk for pm, Havsulen! Jeg trenger jo masse tips, siden jeg er ny på leilighets-greiene... :wink: Koselig å ha deg som "sladrevenn" også! :ler: Og takk for at du føler med meg.

Takk for tappert jageforsøk, Hanni, men jeg tviler på at det hjelper denne gangen... :roll: Vi må glede oss over utredning begge to nå! Er så glad for at jeg har dere her inne... *sukk*

Vi her inne har ikke de beste forhold til tanter og fettere nei, Lilletrollet! :ler: Men fetteren er nesten velkommen hvis han klarer å holde tanta unna! :wink:

Takk for nok en oppmuntring, Nydag! :) Fetteren er ofte på besøk her ja... :roll:

Den type slekt er ikke noe særlig nei, Kaktus! Tror på drømmen om drømmeleiligheten jeg ja! :)

Det er lov å håpe ja, Bizzy! Og selvfølgelig enkelt å håpe for dere andre så lenge tanten ikke er her...men jeg kjenner kroppen min, tror jeg! Jeg liker at du ser på tanten som en heks... 8) Takk for kryss!

Skal dere selge og bygge allerede, Magnhild!? :o Hvor lenge har jeg vært her?? Husker jo at du kjøpte... Ble litt skremt jeg nå. Tiden går så fort! Og vi har også planer etter noen år med leilighet... :blunke:

Værså god å forsyn deg av tanta mi! Nå når du sitter med vondter, kan du forsåvidt få slippe tantebesøk, men når du blir bra! Og det skal du bli nå!! :-?

Leiligheten er nok der ute ja, Matahari... :)

Nei, jeg tar ikke Dong Quai lenger. Tok det kun for å korte ned på syklusen min...

Angående min brune utflod og forutsigbar syklus, så er jeg ikke glad for det nei :cry: Selv om lutealfasen er nogen lunde i orden når det gjelder lengde, så kan denne brune "lekkasjen" min være et tegn på at noe er galt. Dessuten er det mange av de som spotter lenge før mens, som ikke finner ut hvorfor de ikke blir gravide... :-?

Det kan være at progesteron-nivået, som stiger etter eggløsningen, synker for tidlig (f eks før eggfesting), og dermed forbereder kroppen på at egget ikke er befruktet, og sender en fax til nærmeste tante om dette. Progesteron er helt nødvendig for at man skal bli gravid!

Det er dette jeg vil finne ut av, bare ved å ta noen blodprøver. Hvis det er tilfellet, så kan man ta progesteron-tilskudd, tror jeg... :-?

Vil ikke ha det første og beste nei, Jinx! Vil ha den rette! :P Jeg vet at noen har fetterbesøk uten tante, men fetter pleier å være et sikkert tegn på tante hos meg vettu... :( Takk for fine tegninger! :wink:

Jeg skal ikke ta alle sorger på forskudd nei, Meta! Men pleide du å ha fetter på besøk i mislykkede sykluser også da...!? :-? Takk for at du er positiv! :D

Fetter Brun er fortsatt på besøk. Det er ikke slik at han kommer og hilser på hele tiden (i trusa), men han er der inne... :oops: Er nok litt sjenert ennå :roll:

Den leiligheten vi bøy på var veldig fin. vi hadde blitt veldig glad om vi hadde fått den, men er ikke knust nå heller... :blunke:

Den rette leiligheten finnes nok, men det er ikke særlig til utvalg for øyeblikket. Vi må kanskje vente, hvis vi ikke skal ta til takke med second best.

Det ble jo noen begrensninger på lånet, for selv om pappas hus er gjeldsfritt, så har han lån på sitt andre hus...og det kunne de ikke se bort ifra. De ville jo ikke måtte selge eiendommen hans, så han skal helst ha råd til å ta over lånet vårt om vi ikke skulle strekke til (dette gjelder selvsagt om det skjer noe med oss e.l.).

Men svigermor og -stefar har sagt seg villig til å stille sikkerhet til resten, om vi skulle kjøpe en leilighet som var dyrere enn kravet.

Det er ikke snakk om store forskjellen, men det utgjør jo litt. I tillegg skal jo først og fremst vi ha råd til lånet...

Jeg synes det er vanskelig å finne leiligheter med lav husleie. Og så er det en side av byen jeg ikke har lyst til å bo på... Noen krav må en ha!

Men det er klart; drømmeleiligheten kan jo også ligge på den kanten...vi får se!

Siden vi nå får hjelp av moren og stefaren til Mannen, vil han nå vise takknemmelighet ved å spare opp noen egne penger i tillegg (noe vi ikke har fra før).

Jeg er helt med på dette, siden vi må kjøpe kjøleskap når vi flytter, og evt oppvaskmaskin etter hvert (haster mer for han enn for meg...) + avt oppussing. Noe oppusing blir det uansett; sånn som maling og utskifting av gulv... Og kanskje må vi også pusse opp baderom og kjøkken etterhvert. Så det gjelder vel å ha litt penger til slikt + uforutsigbare utgifter (det er jo alltid noe! :roll: )

Men i anledning sparingen, er vi ifølge Mannen nødt til å gi opp alle goder. Og det går utover så mye for meg... Jeg blir alltid i dårlig humør av lite penger, og det gjør det ikke noe bedre at jeg hverken kan trøste meg med røyk eller snacks da... :-?

Vi må plutselig spare på hver krone! :o

Og han blir i skikkelig dårlig humør av at jeg ikke er like entusiastisk som han. Vedder på at han drikker cola på skolen i dette øyeblikk, fordi jeg ikke ser det... Han har jo kontroll på nesten alt jeg putter i meg, fordi jeg er hjemme og han ute og farter. dermed er det han jeg alltid spør om å kjøpe ditt og datt også...

Nå skal vi bare ha cola i helgene, tror jeg. Det er jo forsåvidt greit, siden vi sikkert har hatt det annenhver dag i det siste...

Jeg er sjeleglad for at det er torsdag idag, og jeg slipper å vente lenge på helg. Må bare holde ut en natt.

Ikveld skal jeg på skolen. Hadde ikke noe cash til buss (det har jeg sjelden, og nå har vi nettopp satt inn sparemynter på konto...), så jeg må bruke Mannens 500-lapp. Dermed kan jeg ikke lure meg til å kjøpe matvarer etter skolen :ler: , så han blir nok sur ikveld... For jegha mer mat! Vi skal jo handle imorgen uansett, og jeg må ha godt utvalg av matvarer når jeg ikke kan spise søte ting... Slik er det bare, når man har dårlig matlyst!

Dette ble snerpete skrevet, men jeg er i dårlig humør, og det hjelper vel å skrive... :x

En annen dårlig nyhet; det er meget sannsynlig at jeg ender opp som kriminell snart... :( Og sjansen øker hvis jeg skifter kjønn! :cry:

Hentet fra Mat&Helse om en fdansk undersøkelse:

"Det viste seg at sønner av mødre som røykte da de var gravide, hadde større fare for å ha vært arrestert for kriminell atferd. Jo mer moren hadde røykt, desto større var risikoen for å ha havnet på skråplanet (...) Tidligere forskning har vist at barn av mødre som røyker, oftere får atferdsproblemer i barne- og ungdomsårene enn andre, og denne danske studien viser at dette faktisk varer helt opp i voksen alder."

Mamma har alltid røyket...

Lillen

Dag 26

Skrevet

Jeg vet hvordan det er med sparing og hus kjøp.... Vi var også inne i en slik fase,men det er jo snakk om prioriteringer,og etter vært så går det greit å spare noen kroner! Vi ble veldig flinke til å "kose" oss med litt ekstra bare i helgene,det var mye mere "utskjeielser" før,også i uka. Men da blir det ikke like kos med det. Selvfølgelig skjer det nå også,men det er ikke det vanlige!

Ellers håper jeg dere finner en leilighet som er bra nok. Det er helt utrolig å sette nøkkelen i døra på en leilighet/rekkehus som er MITT!!

Store klemmer fra Lilletrollet

Som ikke tror at lillen blir kriminell :D

Gjest Mayamor
Skrevet

Hvis en leser denne:

Fetter Brun er fortsatt på besøk. Det er ikke slik at han kommer og hilser på hele tiden (i trusa), men han er der inne... Er nok litt sjenert ennå

Har du fetteren din i trusa...? :o

Ikke rart han vil ha med moren sin på besøk til deg... :lol:

Eller denne:

Men pleide du å ha fetter på besøk i mislykkede sykluser også da...!?

Eller denne:

Jeg vet at noen har fetterbesøk uten tante, men fetter pleier å være et sikkert tegn på tante hos meg vettu...

Eller hva med denne:

Værså god å forsyn deg av tanta mi! Nå når du sitter med vondter, kan du forsåvidt få slippe tantebesøk, men når du blir bra!

Her er en til:

Eller:

Vi her inne har ikke de beste forhold til tanter og fettere nei, Lilletrollet! Men fetteren er nesten velkommen hvis han klarer å holde tanta unna!

Så kan jo fremmede begynne å lure på hvorfor du har et så merkelig forhold til familien din... :lol:

Elsker å mobbe deg litte granne... :kyss:

Håper det ordner seg med leilighet snart...

Men har dere tenkt på selveier leilighet istedet...?

Da betaler jo dere bare inn til dere selv istedetfor dyr husleie som går ut i intet...

På sikt får dere jo raskere høyere egenkapital.

Nå er jo renten lav - så der må kanskje se på hvor mye dere har råd til dersom renten stiger...

Da håper jeg alle har fått meg seg lillens skriblerier IKKE gjelder familien...

Jeg er flink å oppklare eventuelle misforståelser - er jeg ikke... :ler:

Klem fra Mayamor :sexy:

Skrevet

Godt å høre at det er mulig, Lilletrollet! :P Jeg vil bare ikke være fanatisk! Er nødt til å kunne unne meg ting; særlig som ikke-røyker :wink: Gleder meg til den nøkkelen ja! :P

Gleder meg også til å ha minst ett ekstra rom. Vi krangler så mye for tiden at det hadde vært deilig å slippe å se hverandre hele tiden. Slik det er nå, sitter en på soverommet med pc, og den andre på stua med tv :-? Det er et kjipt og kjedelig liv...

Mannen blir alltid i dårlig humør av at jeg sitter med pc, for han har "ingenting" å finne på da. Hei! Hva med å vaske opp eller rydde?? Så når Mannen kommer hjem fjerner jeg meg fra pc, for å slippe surmuling.

Skal bli deilig med en ekstra datamskin også... :ler: Tror han har tenkt å sette sammen en ålreit en til tullebruk.

Tross midt humør, får du meg til å smile, Maya! Takk for det! :) Og så jeg som egentlig ikke liker å bruke tante- og fetterbegrepene engang! :o Men nå var det så mye snakk om det, at jeg ville heller det skulle stå slik skrevet, enn fullt av utflod i innlegget mitt... :ler:

Tror ikke vi har penger til selveier-leilighet nei! Dessuten ser jeg veldig få av de, og det er vel fordi jeg søker på en annen prisklasse... :roll:

Vi føler det er trygt i et borettslag, der vi f eks er forsikret... Dessuten dekker jo husleien kommunale avgifter, ofte kabel-tv, noen ganger varmtvann, snømåking, vaktmestertjenester osv... Og de utgiftene kommer jo også i tillegg når man kjøper selveier, og det er vi ikke klar for! :riste: Det virker som mer ansvar... :ler:

Angående renten, så kommer vi sikkert til å binde den til 4,2-4,5, så vi slipper uro :wink:

Skrevet
Jeg skal ikke ta alle sorger på forskudd nei' date= Meta! Men pleide du å ha fetter på besøk i mislykkede sykluser også da...!? :-? Takk for at du er positiv! :D

Nei, jeg hadde vel ikke det egentlig.. Også må jeg si det at jeg er positiv når det gjelder alle andre, meg selv derimot... :roll:

Måkke bytte kjønn da gitt. Da er det ihvertfall ikke spesielt lett å bli gravid :-?

Jeg syns det er flott at du er igang med utredning jeg. Fint å få svar på alle spørsmålene.. Hvordan går det forresten med bearbeidingen av sambo?? Vil han være med på utredning nå?

Sender deg en haug med klemmer jeg :klem2:

Meta :vinke:

Gjest Mayamor
Skrevet

Leste det du skrev:

Vi krangler så mye for tiden at det hadde vært deilig å slippe å se hverandre hele tiden. Slik det er nå, sitter en på soverommet med pc, og den andre på stua med tv

Hm...

Vi har et soverom som Aleksander har.

Så har vi stue som er:

* soverom

* oppholdsrom

* tv-stue

* arbeidsrom

* spiseplass (ikke plass på kjøkkenet som er 1,5m x 2,2 m...)

* spillezone for playstation

* garderobeskap i bokreolen...

Kommer sikkert til å ikke vite hva vi skal gjøre i det nye huset...

Ååååååååå som jeg gleder meg... :lol:

Men jeg unner dere bedre plass...

Ville bare fortelle deg en ting.

Jeg kjøpte min første leilighet i 1994 (uff nå hørtes jeg haugammal ut... :-? )

Den gangen betalte jeg 175 000,- for leiligheten.

I tillegg en husleie på kr. 2600,-

En venninne av meg kjøpte en 3-roms selveier leilighet for 375 000,-

Hun har fellesutgifter på kr 800,- pr mnd.

Nå er den leiligheten verd 1 200 000,- - 10 år senere... :o

De som mente at hun var sprø - har måttet svelge de ordene for lenge siden... :ler:

Alt jeg mener er at ved selveier - kan du likevell inneha mer i lån UTEN at deres mnd utgifter stiger...

Vi hadde ca. samme utgifter vi...

Men den gangen skremte det meg med høye lån...

Og så var jeg alene om leiligheten - mens hun hadde en mann å dele utgiftene med...

Men nå skal jeg ikke mase mer på det - for dere har jo hodene skrudd bedre på enn jeg... :kyss:

Klem igjen... Mayamor

Skrevet

Heisann Lillen!

sånn nå har også mannen min fått papirer og "soldatkopp" :ler: Så er vi ganske likt i utredningen kanskje? Mannen skal bare velge når han kan tenke seg å være avholdende i 3 - 7 dager... blir nok i begynnelsen av februar det gitt, var plutselig veldig interessert når i når evnt. tanta ville komme på besøk igjen :ler:

Håper det går bra med deg, og at du ikke lar skuffelsen over at du tror tanta snart kommer dra deg så langt ned!! Dr Øyenbryn er jo som du sier veldig flink til å viderehenvise til positive tester!!!! Kanskje det var det du trengte, et besøk hos han så gravidfeen kunne henge seg fast i øyenbrynskogen :sjarmor:

Sparing er nok en lur ide når leilighetskjøp er planlagt ja! Ikke alltid like morsomt, men veldig deilig når man endelig kan gå å kjøpe det man trenger/ har ønsket seg for oppsparte midler :hoppe: Vi har spart og spart nå i flere år, og brukt pengene på møbler, parkett, fliser, maling osv. Er skikkelig deilig å sitte i stuen å tenke tilbake på hvordan vi har skaffet oss tingene våre! Er jo veldig fornøyde med hvordan vi har fått det, og da er det koselig å tenke tilbake på utgangspunktet :D Drømmeleiligheten dukker nok opp flere ganger :blunke: Og når dere endelig får den leiligheten dere vil ha, kan det jo hende at dere er veldig glade for at det ikke ble noen av de andre!!!! Det ble i allefall vi :D

Ønsker deg lykke og hell i allt du foretar deg Lillen :tommelsmil:

Skrevet

Hei vennen :klem:

Trist å lese at du ikke har det så bra

på hjemmefronten nå ...

Håper det går seg til fort :hjerte:

Skjønner dere har mye å tenke på..

Å ikke skal få lov til å bruke penger på det en vil

er ihvertfall ikke morsomt..

Å da får man enda mer lyst på det en ikke får

lov til å kjøpe.. Som f.eks Cola og Sjokolade..

Vi hadde det slik en stund vi også..

Bare brus og snop i helgene..

Når helga kom satt jeg å spiste så mye snop jeg,

bare for å spise..

Enten jeg hadde lyst på eller ikke :ler:

Så det var liksom ingen vits nei..

Bedre å kjøpe noe når en lyster på det..

:hjerte: GLAD I DEG :hjerte:

Skrevet

Det er jo typisk å være positiv til alle andre, Meta! :wink: Kjenner meg igjen der... Det er jo så lett å håpe på andres vegne, når det ikke er du som sitter med alle pms-tegn... :ler: Tusen takk for alle klemmene! :kyss:

Jeg tør ikke snakke med Mannen om utredning akkurat nå, for jeg orker ikke flere sure miner. Får ta det neste gang han er glad, og alt er lagt tilrette for at han ikke skal bli sur :-? Kanskje jegbør lage en god middag til han...

I know, Maya! Skjønner ikke hvordan dere har holdt ut :o Dere har virkelig fortjent det nye huset! :D

Alle som kjøpte på 90-tallet og selger nå får kjempefortjeneste :wink: , men nå er det mer opp og ned pga renta. Men uansett; det spiller ingen rolle når man ikke får lån til selveierleilighet! Vi får rundt 1 million i lån, og selveier koster mye mer her...

For oss hadde et lån på 1300000 betydd mindre mnds-utgift enn de fleste borettslagsleilighetene vi har sett på. Men vi får det ikke... Vi er studenter vettu. Dessuten må vi betale strøm, vann, reparasjoner, kabel-tv, elektrisitet, kloakk og alt annet kommunalt. Jeg har ikke regnet på det. Men ja; det kan godt hende at det blir mindre gj.snitt i mnd for alt dette i forhold til lån OG husleie :-? Men hva hjelper det?

PS: Jeg har ikke peiling egentlig... :ler2:

Dere har nok kommet mye lenger i utredning, Bizzy! Vi har ikke vært til time hos spesialist ennå... Kan tanke meg mannen din plutselig har fattet interesse for mensen ja! :ler2: Hadde tatt seg ut om feen hang seg fast i øyenbrynene til legen min ja! Haha... :wink:

Alt vi eier i denne leide leiligheten er kjøpt nytt, unntatt komfyr og kjøleskap. Så vi var ganske fornøyde en stund... Men nå må vi ha nytt kjøleskap, og sofa + pinnestoler er så stygge at jeg holder ikke ut stort lenger :x Jeg takler ikke stygge møbler, og at det ikke står i stil med andre ting her. Prippen!

Men pusset opp har vi ikke gjort... Og det gleder jeg meg til ja! :P

Tusen takk for at du gadd å høre på furting på msn, Jinx! :kyss: I forhold til deg har jeg faktisk ingenting å klage over, men likevel blir jeg forferdelig deppa av den minste motbakke... :-? Blir ikke mindre snopsyk av å skulle spare penger nei! Tell me about it! :roll:

En ting som må taes opp med Mannen; jeg trenger søtt eller salt for å slippe røyksuget! Han snuser tross alt dagen lang, så han har jeg null sympati for! :frustrert: Derfor må også jeg få noe til å hjelpe mot sug... :cry:

Takk for at du minte meg på den besteste unnskyldningen, Jinx!

Unnskyldning og unnskyldning fru Blom; nødvendigheten!

Skrevet

:kjempesinna:

Jeg er skikkelig frustrert! Skulle så gjrne ha tatt en beroligende røyk nå! Alt er bare teit!

Håper inderlig at Mannen er blid når han kommer hjem, for da klarer jeg kanskje å glemme at jeg er sur, men det skulle ikke forundre meg om han bare er sliten og sur (sliten kan han få være, bare han ikke blir sur av det!).

Han blir sikkert sur fordi jeg har vasket opp også! :roll:

...for da er det jo hans tur igjen!

Han vasket nemlig opp en stor oppvask igår, men siden jeg har hatt lite å gjøre idag, har jeg vasket opp min lille allerede. Og det klarer han aldri å gjøre! Det blir alltid mangel på glass og bestikk før han i det hele tatt vurderer det...

Mens han vasket opp igår, begynte han å klage på at det var han som jobbet osv. Men herregud; han kan da ikke bare late seg hjemme fordi han har jobb!? Hva tenker menn med når de sier slikt...?

Ærlig talt så gjør jeg andre ting, ting han ikke ser, her hjemme. Selv om oppvasken er likt fordelt mellom oss, så betyr ikke det at vi gjør like mye hjemme... Det er bare jeg som støvsuger, vasker klær, vasker rom mm. Og ærlig talt; det er en grunn til at jeg er hjemme... :cry:

kommer sikkert til å slette dette innlegget

etter en stund, for det er så stygt! :o

Kom meg ikke på skolen... Ble sittende å deppe i stedet. Det hadde sikkert vært best for meg å dra på skolen, men deppingen tapper meg for energi. Og jeg er så amper at jeg hadde sikkert gått løs på medelever.

Lillen

Gjest Camelia
Skrevet

Diskusjoner rundt husarbeid, ja... :roll: Det vet jeg det meste om, der er verdt å vite... :lol:

Den beste investering i ethvert forhold: oppvaskmaskin. Vi har nettopp skaffet oss en brukt, men den står i kjelleren. Havner ikke i kjøkkenet før vi forhåpentligvis har råd til å pusse opp kjøkken om et års tid. Enn så lenge får vi bare krangle om oppvasken... :roll:

Det er så typisk; menn som tror de gjør halvparten av husarbeidet. :lol: Jeg må bare le (vel ler ikke alltid, da! :evil: ), nytter ikke å forklare at å holde en leilighet/hus sånn nogenlunde i orden består av ørlite granne mer enn oppvask, klesvask og golvvask... (Særlig når man har to barn)

Hva med liste? Som dere blir enige om og lager i fellesskap?

Skrevet

Takk for koser, Magnhild! :P

Liste? :ler: Tror det blir enda mer surmuling da, Camelia! Ok, det funker kanskje. Men jeg er heller ikke flink til husarbeid, så det blir vel bare unnasluntring, og da har jeg ingenting å bruke mot han... :wink: Vi skal ha oppvaskmasin... Opplegg til det er et av kravene vi stiller for ny leilighet. Håper noen kan sponse oppussing hos deg innen et år! :o

Nå kommer Mannen hjem snart. Håper vi kan ha det litt koselig, og kanskje kanskje snakke litt.

Det står en dataskjerm MIDT på stuegulvet, og et kabinett ikke så langt fra den. Jeg skjønner ikke helt.

Ser han den ikke?? Tror han at jeg digger den? :o

Jeg orker ikke å rydde etter han.

Når forsiktig sier at jeg helst ikke vil ha skitne boksere og sokker flytende rundt på badegulvet, og sikkert om jeg sier at jeg helst ikke vil ha data midt på stuegulvet, kommenterer han de to q-tipsene som ligger utenfor søppelbøtta på do... Han liker de nemlig ikke! :roll:

Jeg innser at jeg ikke gjør mye for å holde det ryddig selv. Men jeg skulle gjerne ha gjort det! :oops: Jeg liker bare ikke å gjøre det alene, for jeg rydder ikke etter han, av prinsipp (da tar han det kanskje som selvfølge neste gang), og hvis jeg bare rydder mine ting så ser det jo likevel rotete ut. Derfor må det gjøres sammen! Og det gjør vi...en gang iblant. Og lover hverandre hver gang at denne gangen skal vi holde det slik... Og han utsetter det bare for tiden. Jeg spør "Kan vi ta en ryddedag imorgen?", og svaret blir "Ja, sikkert", men så blir det aldri noe av.

Det bli i helgen! Jeg holder ikke ut! greit nok for han, som slipper å gå i rotet hele dagen! Men jeg har faktisk et behov for å være hjemme, minst halve dagen... :roll:

Jeg har bakt brownies nå, og skal kose meg litt. Imorgen skal alt bli bedre, for da skal vi handle god og billig mat. Vil ha mat! Ulp, har ikke spist noe annet enn speilegg idag. Og så skal vi ha cola og godt! Og så slipper jeg dårlig samvittighet for å ikke gå på skolen! Og så elsker jeg nok Mannen igjen! La gå! :ler2:

Har sett Millionæren idag, og begynner å få dilla! :P Jeg heier på hun som ikke har kjemi med han, for jeg synes så synd på hende...hun føler seg ikke hjemme i rikeland stakkar!

Nå må jeg gå, for Mannen blir bare i dårlig humør av å se meg foran pc.

Lillen

Skrevet

Ps. Lillen, jeg har ikke vært hos spesialist ennå altså! Har bare hatt første time hos fastlegen vår vi! Og nå skal mannen levere soldatprøve på sykehuset når det passet, så da blir det i begynnelsen av februar etter ikm, så vi håper jo at det skal bli unødvendig :blunke: Deretter er neste steg å møte hos fastlegen en uke etter for å diskutere hva som skal skje videre utifra resultatet på mannens prøve :lol: Skummelt!!!!

Skrevet

Kjære Lillen! :blomst:

Blir lei meg av å høre at du må planlegge dine gjøremål ut i fra hva samboeren liker og ikke liker. Klart vi skal ta hensyn til hverandre! Men at han blir sur fordi du velger å bruke litt av din fritid foran PC-en, synes jeg faktisk er hans problem. Vet at det er lettere sagt enn gjort å la ham takle sin egen reaksjon i stedet for å endre din egen oppførsel. Men det er jo litt prinsippet også, du skader ham jo ikke med det du gjør!

De aller fleste har gode og dårlige perioder i forholdene sine.

Når det gjelder husarbeid, trodde jeg også at lister muligens kunne irritere. Men etter den forrige jeg laget, før forrige helg, ble jeg overrasket. Mannen nevnte den ikke til meg, men da vi hadde besøk av et vennepar på kvelden, sa han uoppfordret at jeg hadde laget en så fin liste. :o Så slapp han å ha alt i hodet, sa han! Og det er jo det som er poenget. Kanskje verdt et forsøk, om ikke nå, så om en stund når humøret lysner?

Håper du får en fin helg, Lillen! NÅ har du mye å tenke på med leilighet, sparing, røykeslutt etc. Klart du må kjøpe ting for å stoppe suget, Lillen! Og nå er det helg, og da er alt lov!

:klem2:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...