Gå til innhold

Lille dagbok...

lillen

Anbefalte innlegg

Hva er det jeg hører? Leilighetskjøp??? :hoppe: også leser jeg at det kanskje ikke blir noe alikevel? HAr dere ombestemt dere??? Kan du ikke opplyse meg? Er mulig jeg har lest forbi noe vesentlig da jeg prøvde å oppdatere meg i dagboken din :lol:

Vil bare si at å kjøpe leilighet er smart :sjarmor: Vi kjøpte da vi flyttet til bergen for å studere, og har i realiteten bodd gratis.. det vi har betalt i renter på lån har vi fått igjen mange ganger i verdistigning i løpet at de 4 årene leiligheten har vært ferdig! Vi kjøpte også leilighet i et større prosjekt! Go Lillen!!!!

GOD BEDRING!!!!!

Takk for hilsen i boken min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei lillen..

skjer mye her inne. Fint at du fikk komt deg til legen og fått medisin. Håper du blir helt frisk snart og kan begynne babylagingen igjen for fullt. Lykke til med hostesaft-knepet.

Tenker på deg :wink:

Klem nydag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne går det unna ja - måtte gå mange sider tilbake for å finne igjen tråden jeg!

God bedring lillen - må være frisk for å lage baby vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all omsorgen, Murmel! Jeg skjønte at du hadde bladd over et innlegg eller to ja, men bare koselig at du bryr deg, og maser om at jeg må komme meg til legen en stund etter jeg har vært der... :ler:

Takk for hilsen og ord, Capricorn! :P

Helt enig, Jolie; greit å ikke kjøpe det første og beste man finner på boligmarkedet :Nikke: Det er så typisk meg, og særlig Mannen, å måtte forte seg når det er noe man vil vil vil! :roll: Men heldigvis har vi sviger-stefar, som kan få oss ned på jorda... :P Det gleder meg ikke at du har fått en bedre døgnrytme, for da kan vi ikke ha etter-tolv-samtaler på msn... :sur:

Det er så koselig å ha deg tilbake her igjen, Matahari! Du har vært savnet... Leiligheten vi var så ivrige med, hadde lavt innskudd (litt derfor vi ble gira), men altfor høy fellesgjeld, og husleie deretter... Det hadde vært en stor tabbe å kjøpe den, og vi kunne ha tapt penger.

Nå har jeg også begynt med hostesaften, Hanni! Og jeg later ihvertfall som det ikke finnes noen farlige stoffer i den! :wink:

Skjønner godt at du foretrekker andre ord på føden, Kipa; enn tullelulle bu bort bu! :ler::ler2: Angående den gravid-pinnen, så rekker jeg det kanskje akkurat, hvis du holder igjen fødselen i et par dager til... :ler: Would you do that for me?

Partyjente i dagbok, Maya?? Går det an også? :ler: Enig med deg; skulle ønske man hadde den tiden man trengte, når det gjelder boligkjøp, og at jeg ikke var så overivrig! Det kan jo påvirke dømmekraften...

Tusen takk for at du også er her, Vera! :D

Ja, jeg valgte å høre på mannen din, Magnhild...dagen etter! Og det er bedre enn å leke døv overfor han ihvertfall! Men jeg frstår fremdeles ikke hvordan/hvorfor han vet så mye om anatomi og kvinne-blære. Men flink er han! Det kan du si! :P

Det er deg, Magnhild, som skriver her inne ja!? Mannen har vel ikke tatt over alt??

Takk for medfølelsen, Havsulen! Du har vel blitt plaget på samme måte flere ganger du også... :-?

Om du lurer på hvorfor vi ikke kjøpte den første vi fant, Bizzy, så kan du lese lenger opp hva jeg skrev til Matahari... :P Vi har også lyst til å tjene penger på å kjøpe, slik at vi kan selge om noen år, og ha startkapital til en bedre beliggenhet... :wink:

Flott å ha deg tilbake! :P

Takk for tanker, Nydag! Jeg tenker også på deg, selv om jeg ikke skriver i boken din hele tiden... :wink: Men det tror jeg du vet!

Det går unna noen ganger her ja, Kaktus! Særlig når det er fjase-helg... :ler: Ble ikke så jeg klarte fristen med gravid før 100 sider da, men vi får ta det på 200 :o :ler: Takk for omtanken! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok smart ja lillen!!! Høy fellesgjeld er ikke noe stort pluss hvis man tenker videresalg! Se etter en leilighet der det trengs å males og flikkes litt småtterier, de går som regel ganske mye billigere enn de leilighetene som er malt i lyse farger og man har lyst til å flytte rett inn i!

Lykke til videre i eget-hjem-jakten :hoppe:

Dessuten så ser det ut til at du kanskje er i beste festetid? Siden du ber Kipa om å holde ut noen dager til? Så da må du jo selvfølgelig få en feste F som var så effektiv hos Meta (er nok mulig jeg tar litt mye kredit for de to blå der, men det skader i allefall ikke å prøve :) )

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

*hokuspokusfillijokus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på lillen!

Tenkte jeg skulle stikke innom å takke for gode tanke i boka mi! Det er godt å vite at man blir tenkt på!! Jeg håper du er gravid innen 200 sider,og kanskje 150?? he he,krysser alt jeg har for deg,(og sitter her å undrer på hvordan jeg skal få løst denne knuta som bena har satt seg fast i.... :klaske::ler::ler: )

Store positive troll klemmer fra

Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gruer meg litt til å flytte inn i en tung og hæslig leilighet ja, Bizzy, men det er verdt det... Og gjett om vi skal gjøre vårt beste for dens utseende! :P Jeg er ikke i festetid, men snart-befruktnings-tid (altså snart el...!?), men det må være lov til å spare opp F'er også...!? Tusen takk skal du ha! :P Aha...så det var du som var ute og tryllet da vår kjære Meta ble gravid... :ler:

Du er morsom, Lilletrollet! :ler: Bra du er ved godt mot! Det hjelper sikkert på fruktbarheten det og! :P

Jeg blir ihvertfall bedre av medisinen nå...endelig! Tror den sitter langt inne denne infeksjonen, for det ble ikke slik legen sa... Igår kom nyre-smertene snikende inn på meg utover ettermiddagen. Håper de ikke gjentar det idag... Men jeg har da tro på medisinen også! :P

Nå er det bare vondt når jeg klapper meg selv på ryggen...

Håper ikke Selexid påvirker fruktbarheten min, for det nærmer seg nok el nå. Med mindre el har blirr litt forsinket pga sykdom da, for det er jo ikke helt uvanlig!? Hostesaften drikkes nå morgen og kveld... :wink:

Natt til lørdag hadde jeg en baby-drøm igjen. Den var både koselig og ekkel. Det var meget sannsynlig pga smertene i magen, at jeg drømte om rier; eller egentlig mer som de murringene til Kipa :wink: ... Og jeg fikk en liten jente, som var nydelig. Jeg kom rett hjem etter fødsel, men ville egentlig være på sykehus, for å lære om amming, stell osv, så var litt lei meg. Og så vokste hun så skuffende fort :ler: at jeg gikk glipp av baby-tiden... Hun ble så selvstendig, der hun satt som 4-åring liksom! :P

Ekkelt: begynte å blande kyllingkjøtt i drømmen, og kjøttet var plutselig babyen sitt kjøtt, som var halvstekt, og det var mannen som skjærte det opp :o Og alt jeg klagde over, var at det var rått inni...

:-?

Er det så mye å skrive om da!?

vi holder fortsatt på med boligjakt, og har funnet 2-3 leiligheter vi er spesielt interesserte i. Det blir vel borettslag på den billige siden av byen, for vi kan sikkert ikke få større lån...

Men det er greit, for planen vår er at vi selger når det har gått så lang tid at vi blir fornøyd med gevinsten. Gevinsten går til ny startkapital!

Hvis vi ikke plutselig trives på den siden av byen da...!? Men det tviler jeg på, i og med at alle vi omgås; svigerfamilie og venner, bor på andre siden (den siden vi bor nå...), og det er det som er viktigst for oss når det gjelder beliggenhet... :P

Nå skal jeg snart på skolen, og slappe av på kafe med venninne N etterpå. Det blir godt!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Hanni! :P

Du har lyst til å trøste meg, Jinx!? :klem:

Og du husker førjuls-stunden vi hadde her, da du ga meg blomster?? :blomst:

Og du vil klemme hverandre mer? :trøste:

Og drikke vin og julebrus? :perebrus:

Og så sier vi at vi er glad i hverandre? :kysse:

Og ha det bra? :vinke:

Love you! :hjerte:

Moa! :kyss:

I get you! :ekstra kul: Og helt enig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåser litt bassilusker og (((((((((((((((((((((((( BLÅ VIBBER ))))))))))))))))))))))))))) din vei i denne søte el-tid :D

Lykke til med leilighetsjakt. Nå skal jeg sove middag :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker bare innom for å gi deg en stor klem jeg :klem2:

Håper medisinen virker, og at du snart blir helt frisk.

Lykke til med boligjakten :P

Klem fra Capricorn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!!!! Tusentusen takk for fantastisk koselig befruktningshopping i dagboken min!! Ble rent rørt jeg :D Da er det jo nødt til å funke for meg og mannen denne gangen!!! Kanskje det er du og jeg som skal bli gravide "samtidig" nå som meta tjuvstartet :ler:

Og selv om det garantert er slitsomt å flytte inn i en litt sliten leilighet er det veldig gøy å se forandringene etter hvert :blunke:

Stoooor klem til superlillen :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:pippi: Dette er min graviditetsfe, som hjelp meg da jeg lurte henne. Nå har jeg sendt den over til deg. Kan du ta godt vare på den og bruke den godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen i dagboka mi :P

Føler meg mye bedre i dag. Har bare blitt littegranne dårlig på jobb i dag, men bare sånn at jeg følte meg litt uvel og kvalm. Ikke noe mer liksom. Men håper inderlig det blir siste Tante besøk på lenge.

Det hjelper utrolig med smertestillende da. Det er bare jeg som ikke har kjøpt nytt etter at vi gikk tom :roll: :oops:

Klem fra Capricorn :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte på Walthers Verden i går på Kanal 24, der

jordmor Siri svarer på spørsmål.

Å om en uke eller to skal de vie et helt program til

hvordan bli gravid”. Tips å slikt..

Det kan vel være verdt å høre på ??

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ringte pappa klokken 10, og vi var selvfølgelig fortsatt i senga. Men det var like greit å bli vekket, siden vekkeklokken skulle ringe 3 minutter etter... :wink:

Pappa har snakket med bankene, og skal få ordnet et verdipapir på sin bolig, som vi kan gi til banken, for sikkerhet til lånet vårt. Det er i boks i neste uke, så da får vi endelig en pekepinn på hvor mye vi kan låne. Lånesummen er selvsagt litt forskjellig, etter hva v vil kjøpe (lønnsomt, lett og selge osv gir høyere lån), men vi må jo vite noe før vi kan by! :P

Endelig...

Jeg møtte venninne N mandag kveld, på kafe... Det jeg ikke hadde tenkt over, var at jeg er ikke-røyker! Dette oppdaget jeg med en gang jeg kom dit... Hun hadde ikke kommet ennå, så jeg satte meg ved et bord med en kopp kakao. Men hva i alle dager skulle jeg finne på...? :ler2: Hva skulle fingrene mine gjøre...? De fikk derfor som oppgave å holde skje og kopp, og leke seg med disse... :ler2:

Jeg fortalte venninne N at jeg hadde sluttet, og hun gratulerte og synes jeg var flink.

Like etter blåste hun røyk i trynet på meg! :klaske:

Jeg regner selvfølgelig ikke med at alle skal ta hensyn til meg i flere år, bare fordi jeg har et røykesug, men... Jeg synes hun bevisst kunne ha røyket en annen vei. Og når jeg sier bevisst, så mener jeg å glede meg ved å synlig blåse bort...

Det hadde ihvertfall jeg gjort! Om ikke annet, for å vise at jeg bryr meg!

Jeg hadde sinnsykt lyst på røyk der jeg satt, men var så flink så!

Igår tror jeg vi ikke gjorde noe! Hadde bare en sløvedag... Helt frem til knaggrekka med yttertøy løsrev seg fra gips-veggen vår :roll: Det var vel bare et spørsmål om tid; vi har bodd her i over 2 år nå.

Siden det var lite vits i å lage flere hull i veggen, og vi forhåpentligvis snart skal ut herfra, fant vi ut at alt yttertøy som vi bruker skal være i skapet, og det som før var fremme uten hensikt + det som var i skapet, skal ligge i kasse på hemsen.

Men hemsen... Den var jo et eneste stort kaos, og den hadde ikke 1 millimeter å tilby oss. Så den måtte ryddes! Og det tok sin tid.

Jeg har høyde- og stigeskrekk, så min jobb var begrenset til ett plan. Der tok jeg imot ting, og gjorde vanskelige avgjørelser :ler: (kaste eller ikke kaste).

Det ble en del søppel, og en del rom til overs, og det er deilig å ha litt orden igjen. Fint å gjøre slike ting før flytting også... :P

Nå må jeg en liten tur på IKEA for å kjøpe noen pappkasser til hems og evt flytting :D Hadde håpet på en real shoppingtur, men hun som tar meg med dit (nabo) har litt dårlig tid idag... Jaja! En annen gang!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for at du deler bassiluskene med meg også, Meta! :P

Takk for omtanken, Capricorn! Det er nok flere av oss som ikke skal få besøk av tanta på en stund... :blunke:

Ja, nå skal vi bli gravid, Bizzy! Meta, den luringen... :roll: Kan tenke meg det er gøy å se flotte forandringer i stygg leilighet ja... :P

Jeg skal etter beste lure-evne lure feen din, Havsulen! Da må det jo bare gå bra! Har fått nydelig kjole i posten, og det er ikke stretch-stoff! Jeg har bestilt en til... :blunke: Hun kan da ikke bare se forbi det! Hun kan da ikke la meg bruke kjolene!? :riste:

Takk for at du er innom, Jolie! Jeg savner deg... :)

Tusen takk, Jinx! Jeg skal kjøre kanal 24 på full vreng! trenger påminnelse når det nærmer seg...så snakk med meg om det! :ler: Takk for dag på msn, dronningen min... :kyss:

Ikea-tur gikk raskt og greit, og jeg fikk med meg et par ting ekstra...selvsagt! :blunke: Kjøpte 6 kasser med lokk, 2 i hver størrelse, så nå har jeg pakket yttertøy og julepynt. Håper Mannen blir fornøyd med det, for han kommer ikke til å digge at jeg har kjøpt mer... :roll:

Kjøpte en pakke med 5 søte kort, og 3 av de er så søte at jeg tror jeg må ramme dem inn (til nytt kjøkken i ny leilighet... :blunke: ) :P

Ved kassen så jeg en kurv-fotskammel... Den måtte jeg kjøpe! Og siden møbler ser best ut når de matcher til andre ting, eller det er mer av samme type, synes jeg vi bør ha to av denne, men velger klokt nok å vente med den ene, for å spørre Mannen pent først... :blunke:

Alt dette for 260,-

:P

Nå venter jeg på at klokka skal bli over 22, så Mannen kan komme hjem, og vi kan finne mat. Kanskje jakten går til pizza-restaurant!? Hvem vet...

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...