Gå til innhold

Lille dagbok...

lillen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så spennende da :)

Svigerinnen min venter barn 25. februar og deres hus skal være ferdig 1. februar.. Vårt hus er beregnet ferdig september/oktober og foreløpig har jo jeg termin 9. september. Salamandra venter på barn og hus og det gjør jo Kipa også :) Du skal se det hjelper. Så får du både mann og bolig du også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange hilsener, Supergirls!! :tommelsmil:

Det er så koselig å lese om en positiv og ventende Kipa også! :wink: Får faktisk ro i sjelen når jeg leser om deg! :P Du må nok vente enda lenger med å gratulere med kjøp... I neste uke vet vi helt sikkert! :wink: Du tror godt om meg ja... :ler: Sitter og gjør lekser i to dager du lissom! Moahaha!

Tusen takk for rosende ord om røykeslutt, Lilletrollet! Jeg holder ut! :D Jeg er imponert over alder i forhold til boligen din ja! :P Vi begynner nok med noe ganske lite...

Håper på innkalling så raskt som mulig ja, Murmel! Var de trege hos dere asså...!? :-? Takk for ros for røykeslutt du og! :wink:

Antall timer, blir til uker og år, Jinx! Og antallet står for seier! Alltid greit å tenke på det tallet når jeg får lyst på en røyk... :wink: Hvordan kan du tro at jeg putter i meg masse nikotin fremdeles?? :ler: Det er uhørt!

Takk for vitamin-info fra deg! Referatet ble nok ikke ferdig mandag, men onsdag formiddag... :oops:

Jeg krysser for deg også, Capricorn! Og for at du får tilbake dine kortere sykluser! :P

Søt avatar? Jeg, Klips? Hva mener du egentlig? Har fortsatt Cameron jeg! :wink: Din er søt den! :P

Du er moro, Havsul! Jeg har ærlig talt savnet boka mi jeg og...

og alle dere andres! :P Blir rart å ikke være her daglig nå

(les: nettavhengigheten min har gått for langt! :o ) Takk for at du heier på banken! :P

Kremt... Når man fjaser så masse resten av dagen, Hanni, og kaster bort verdifull tid; så skulle det bare mangle at man må være litt prinsippfast iblant! :Nikke: Det er absolutt ikke min sterkeste side... Jeg skjønner det slik at du ikke ble fruktsommelig da dere holdt på med ny bolig...!? Eller var dere ikke prøvere? Jeg foreslår ommøblering! Det går nemlig på nesten det samme som flytting! :ler: Gleder meg masse til filmen ja takk! :P

Vi så film nummer 1 omigjen like før nummer 2, nydag, og det var absolutt en glup beslutning ja! :wink: Jeg skal kjøpe vitaminer snart ja...en invistering faktisk! :P Tusen takk for tips! Kan hende jeg vender meg til tipsene dine igjen når jeg blir gravid også... :wink:

Pliktoppfyllende? Moi? Her inne da, mener du, Meta...? :ler: Har det så bra så! Har jo fått med meg dine oppdateringer også... Klarer ikke å holde meg unna helt, og særlig ikke når det er noe viktig! Jeg er så glad på dine vegne; at blødningen var minimal! Det var nettopp det med bolig jeg mente ja; i tillegg var ihvertfall Magnhild mitt oppi det, og kanskje Matahari :hjerte:

Takk for ros, Kaktus! :P Apropos magesykdom; hvordan oppfører din seg...? Jeg vet; det er kjempemasse å holde styr på i RingenesHerre-filmene. Jeg spør Mannen om masse hver gang! Sikkert samme ting og... :oops: Takk for ønske om blått år! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulp... Jeg rekker nok ikke å bli gravid før jeg har nådd 100 sider i boka nå! Men det er jo et koselig tegn at det går så fort å fylle sidene her også... :wink: Eller kanskje det bare er et avhengighets-symptom fra meg!? :ler:

Lillen

99 sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klips : Avataren er Lillen.. Helt enig med du !!

Trodde seriøst det var henne jeg :ler:

Lillen du STRÅLER !!!!

I :hjerte: U

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns også avataren er søt :P

Gratulerer med leilighetsplaner. Jeg kikker i alle reklameblader vi får i posten jeg :ler: Gleder meg skikkelig til å innrede egen leilighet/hus. Men foreløpig har vi det greit her vi bor, og har ikke kommet så langt med planer om å kjøpe eget enda. Men en dag... :D

Håper også at jeg får tilbake korte sykluser. Nå går jeg liksom bare og venter... :roll:

Nå venter jeg på at maten blir klar. Sambo lager kylling og ris til meg, siden jeg har bursdag i dag. :D

Klem fra ~Capricorn~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søtt innlegg da, Klips! :wink: Jeg synes også avataren min er søt. Men din ekte avatar er fremdeles best 8)

Avataren er Cameron, Jinx! :ler: Løvjutu! :hjerte:

Takk for gratulasjon ang. planer, Capricorn! Gleder meg til å innrede eget jeg og! Kjempemoro! :P Så fint at du sier ifra om bursdag her da! Hehe! GRATULERER! Mener å ha lest det for noen dager siden, men hadde vel glemt det... :oops:

Vi kommer til å si nei til leiligheten, men ja til videre søking på lån imorgen. Nå har Mannens stefar også sett prospekt, og det var alt for risikabelt med tanke på renter, salg osv (vi går alltid til han, for han har skikkelig peiling).

Så vi får bare si til megler at vi ikke får finansiering (les: vi ber pappa om å si nei til oss :ler: ).

Vi har vært litt spontane og gira idag, men lærer etterhvert. Uansett så har vi heldigvis stefar til slike ting... :P

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da blir det ikke DEN leiligheten.

Men det at dere i det hele tatt har begynt å lete, hatt samtaler med banker etc betyr jo at dere er nær målet! Når dere får finansieringsbevis er det jo mye lettere å by etc.

Dere er på vei mot deres egen leilighet! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi hadde nok angret, Havsulen! Og som du sier; vi er på vei! :P

Har den vedvarende urinveisinfeksjonen nå utviklet seg, og gått til nyrene...? :-? Da jeg så ned i do etter morgen-urinering idag, var det litt lyst blodig. Etter det har jeg ikke sett annet enn vanlig urin...

Men nå har jeg fått smerte på høyre side av ryggen. Det er vondt å dunke på (noe legen alltid har gjort på meg, når han skal sjekke nyrene), og vondt å bevege seg; særlig å sette seg ned.

Må sette meg forsiktig i sofaen etterpå, for å spise litt... Men først skal jeg sjekke nettet for anatomi-bilder. Må finne ut eksakt hvor nyrene mine skal være!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene mine for nyrene dine jeg. :tommel: Ikke surfe for mye på nettet for å finne ut hva som kan være galt...man kan bli skremt av mindre. (Taler av erfaring...men er elendig til å ringe en lege selv...kan gi råd til andre da, som ikke er like sta og dumme som meg :blunke:)

Det er nå 100 sider i dagboka di Lillen. Ikke dårlig bare det da. Må være et godt tegn (og dagboka di er jo full av bli-gravid-vibber som sikkert snart vil funke). Jeg er imponert over røykesluttinga di. Har aldri røyka selv...men vet at min mor aldri har klart å slutte uansett hva ho har gjort. (Men ho har ikke samme motivasjonen da). Stå på og lykke til!!

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke ut noe på nettet likevel, Ionaa, så det er ingen fare! :wink: Det er så kjipt å ha behov for lege når det er helg, og det er derfor jeg kvier meg en stund til. Jeg har kjempefin motivasjon til å slutte nå ja, for det er kun derfor... :oops: Savner røyken, men tenker mindre på den for hver time. Takk for at du fortsatt håper litt på graviditet i denne boken også!

Smertene har blitt litt verre siden sist, men jeg passer på å ta tempen regelmessig nå. Selv om jeg har frysninger hele tiden, så er tempen akkurat 37 grader hele tiden :P

Nå venter jeg på at Mannen skal komme hjem, så ringer vi kanskje sykepleier svigermor og hører hva vi skal gjøre. Det er jo så typisk at slikt skjer akkurat når helgen begynner. Hadde det vært på en hverdag, hadde jeg sikkert ringt legekontor, men nå blir det så mye styr. Har ikke peiling på hvordan man går frem, hvor alvorlig det bør være osv...

Smertene er der hele tiden, men er bedre hvis jeg ligger helt rolig. Da kommer de mer i tak; 3 sekunder smerte, 8 sekunder pause. Jeg skjønner egentlig ingenting. Men jeg dunker på ryggen min, og det er kjempevondt. Men så har jeg egentlig litt vondt fremover i magen også (høyre mage, høyre rygg), og faktisk så ligner det el-smertene mine, bare kraftigere, og på et usannsynlig stort område (usannsynlig til å være en eggstokk :ler: ).

Det er klart jeg begynner å lure...

Og kanskje jeg ikke kan spørre svigermor om hvordan man kommer seg til lege heller, for tenk om det har noe med syklus og kjønnsorganer å gjøre (f eks eggløsning finnes jo ikke hos de som går på p-piller...), og hun kommer jo til å spørre etterpå...!

Snart skal jeg begynne å koke opp litt brokkoli, så det blir overkokt (mMm) til biff-middag senere. Mannen kommer med matvarer fra jobb i halvelleve-elleve-tiden, regner jeg med. Nå har jeg det bare kjedelig og vondt... :ler: Au! Det gjør jo vondt å le *klynk*

Lille Rådvill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Lillen!

Hvis du har blod i urinen når du tisser, så kan det godt være langtkommet urinveisinfeksjon (UVI), med fare for nyrebekkenbetennelse. Og med smerter i tillegg :fy:

Kom deg til lege snarest du! Ingen vits i å utsette det! Du trenger ikke ha feber ved UVI. Stakkars deg da :trøste:

Ang vår utredning så ble alt gjort hos min privatpraktiserende gynekolog (også laperascopien). Det var ikke så lang venteliste der. Men det ble sagt at det var veldig lang venteliste på sykehuset. Satser på at det ikke er like ille hos dere :wink:

Flott at du har så mye annet å tenke på for tida. Leting etter leilighet, finansiering, telle timer siden røykeslutt (imponert over deg jeg), skole, og nå mulig UVI. Skal se du blir gravid før du vet ordet av det :D

Håper du får ei god natt og helg. Spent på neste oppdatering fra deg.

Klem fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns også du bør oppsøke lege. Bedre det enn at du skal ha det vondt og bekymre deg for hva det kan være..!

Takk for gratulasjon :P (jeg nevnte det jo bare i en passende setning da... :ler: for sambo er ikke så flink til å lage mat, så det er ikke så ofte han gjør det) Hadde en fin bursdag, selv om det var litt kjipt på jobb.

Ha en fin helg lillen. Jeg kommer nok til å følge med litt, selv om jeg kanskje ikke skriver så mye i helga :D

God bedring klem fra Capricorn :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au! Gå til lege! Husj ivei!

Gratulerer med nestenleilighetskjøp da! Er jo egentlig bra at dere ikke tar det første og beste, så får dere sett dere litt rundt før dere bestemmer dere. Gleder meg til å høre hvordan det går :D

Men nå må du passe litt på deg selv altså. Og ta deg en tur til legen. Jeg tar ikke fem flate øre for å gå til legevakta om jeg blir sjuk i helgene. Da jeg ikke hadde fastlege gikk jeg bare dit. De var ikke alltid så glade for å se meg, thihi, men jeg gikk kanskje en gang i halvåret. På ukedager sikkert. Med plager som en vanlig almennpraktiserende lege nok kunne ha hjulpet meg med. Pusteplager, allergi og ryggvondt liksom. Hihihi, dumme meg :P

Har vært borte et par dager, søta, så har ikke fått oppdatert meg i boka di. Har måttet prioritere de fødende når jeg først har vært innpå her :blunke: Men nå vet du, nå er jeg tilbake. Skal følge deg med argusøyne! Ikke et egg skal unnslippe mine øyne. Sant altså :Nikke:

God helg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Uff, det hørtes ikke noe godt ut!! Du må ikke drøye for lenge med å komme til legen da...

Tulle lille bu bort- bu! :fy: (pleier mannen å si når jeg har aua.. :oops:, men nåde han om han sier det når jeg føder... :ler: )

Jeg kom på noe, som jeg også skrev til Jolie..noen må ta over graviditetspinnen etter meg..og noen kan bli deg og Jolie. Det er vel dere to som har herja her innne mest...jeg unner dere to blå!!! Men jeg unner jo alle som ønsker det to blå da, eller kryss mener jeg...Men i hvertfall dere to aller først så kan de andre følge etter sånn litt etter litt....

Klem og god bedring, og takk for koselig hilsen og masse oppbacking...!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mayamor

Henger meg med på de formaninger som allerede er gitt:

Ta turen til legen... :fy:

Side 100 - du er en skikkelig partyjente her du... :lol:

Ingen over, ingen ved siden... :wink:

Ikke lett dette med boligkjøp...

Det er vel den viktigste innkjøpstingen en anskaffer seg - så "må" alt skje så fort... :roll:

Jeg VIL ha bedre tid og en garanti om at boligen er VÅR !!! :ler:

Ha en strålende helg. :kyss:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... Har du vært hos legen nå? Go go go! Ikke noe poeng å vente med de symptomene du har. Jeg har selv hatt nyrebekkenbetennelse - AU! Så svusj avsted med deg!

Tusen takk for hilsener fra deg i boken min Lillen. Du er en god jente. Jeg har lest i boken din hele tiden, jeg har bare ikke vært noe flink til å legge igjen noen ord. Unnskyld for det, jeg lover å bli flinkere.

Det du skrev om maten jeg serverte i går - jeg må forklare litt. Jeg mente ikke at det var simpelt det som jeg serverte. Men det var ikke så mye arbeid med maten. Normalt ville jeg kanskje laget middag og dessert, nå var alt fiks ferdig av seg selv.

Hvorfor ville du ikke ha leiligheten allikevel? Jeg skjønte ikke helt det jeg. Var det fordi det var så lenge til den var ferdig? Slik at det ble usikkert med rente i banken etc?

God bedring da Lillen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lillen venn.. nå er jeg litt bekymra her altså..har vondtene gitt seg så du ligger og sover og endelig slapper av, eller har de blitt verre så du er hos legen... :roll:

Håper det er bra med deg!!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte og omsorgsfulle dere er! Jeg blir rent rørt! :cry:

Gir noen svar litt senere, for nå skal jeg bare oppdatere om kroppen min. Tusen takk!

Tok 1g paracet i 23-tiden igår, etter råd fra sykepleier svigermor. Da gikk de verste smertene bort veldig fort; ihvertfall "takene", og det var en lettelse, for da kunne jeg jo få sove (etter middag og brettspill... :wink: ). Hadde bare litt vondt når jeg dunket/klappet på ryggen, eller "humpet" med kroppen.

Jeg hadde ventet meg at smertene skulle komme tilbake etter 4-5 timer, da paraceten sluttet å virke, men det gjorde de ikke. Da ble jeg faktisk litt små-irritert, for jeg liker ikke å bare "ta bort" symptomene når jeg er syk... Og så følte jeg ikke at jeg kunne dra til lege med bare litt "klappe-på-ryggen-vondt"... :roll: Men jeg liker rett og slett ikke å ha så sterke smerter uten å finne ut av det! :x

Da jeg våknet idag, hadde smertene flyttet seg til underlivet. Det var vondt i hele nedre mageregion. Kjentes nesten ut som sterke menssmerter faktisk! Har gått krokbøyd i hele dag, og det ble verre og verre. Nyre-smertene kom også sakte men sikkert tilbake.

Jeg tok en urinprøve (gudskjelov at vi hadde et tomt kake-strøssel-glass, som vi kokte :ler: ), og den var kjempegrums! Mannen kjørte meg til legevakta, og det var ikke så lang ventetid :)

Det ble fullt utslag på urinprøve; proteiner, leukocytter og blod, så han bekreftet raskt en kraftig urinveisinfeksjon. Og da kan man tydeligvis også få smerter i nyrene... :-? Har også vondt oppover magen på vond-siden, og det føles rart, men smerter kan jo være litt utenfor åstedet også.

Jeg spurte om det helt sikkert ikke var nyebekkenbetennelse, og da svarte han at jeg nok hadde hatt feber, og hatt så vondt at jeg ikke ville klart å sitte på stolen :-?

Ble nesten litt fornærmet jeg! Jeg har da hatt venninner med nyrebekkenbet. og vet at de ikke ligger flat hele dagen og skriker! Men jeg vet det er vondt altså; ikke misforstå! Det er bare det at jeg har fryktelig vondt! *snurt* Vondt å kjøre bil (særlig hump), sette seg inn i bil og stå på et ben (jepp)...for eksempel! Og så er det jo egentlig vondt hele tiden da, men prøver å sitte så rolig som mulig. Det hjelper! Hah!

Men så er jeg veldig lettet da... :Nikke: Uvi er tross alt mye lettere å behandle, og mye mindre farlig, enn nbb. Og medisinen jeg fikk, var også for nbb, bare i dobbel dose. Så uansett, kommer det nok til å hjelpe! :ler: Er litt vrang nå... :P Fordi jeg har vondt... :wink:

Kanskje grunnen til min skepsis bare ligger i det at jeg aldri har hatt uvi på denne måten før. Har bare hatt vondt i blæra... :wink:

Jaja... Lang utgreiing, som vanlig! :ler:

På apoteket fikk jeg også rasket med meg en flaske hostesaft :P , som jeg skal begynne med idag. For selv om jeg ikke vet eksakt hvilken dag jeg er på, så er jeg nogen lunde klar over hvor i syklusen jeg befinner meg. Har jo hatt el rundt 12.-14. de siste syklusene, så i neste uke kanskje... En smule for tidlig nå da kanskje, men jeg klarer vel ikke å drikke opp!? :roll:Må bare gjemme den for Mannen, for han liker sånt...

Skal vi se... Tror kanskje jeg venter noen dager til med å ta Solvipect, for hvis jeg tar f eks 20 ml per dag (2x10), så varer faktisk ikke flaska mer enn 5 dager...

Lille gla for medisin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...