Kaktus Skrevet 11. desember 2003 #1321 Del Skrevet 11. desember 2003 Godt å høre at alt er i den skjønneste orden lillen - da er det bare å sette i gang og sørge for at du blir gravid hvert øyeblikk - legens ordre vet du! Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 11. desember 2003 Forfatter #1322 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg digger svart-hvitt-bilder, Ionaa! Men det går jo også ann å redigere alle de digitale til å bli det... Føler det på meg jeg også; at jeg skal bli gravid snart. Stoler på legen vettu! Hun tror jeg går på pillen, Jolie... Er ikke verdens undergang om hun har skjønt det nei, men var ikke slik hun skulle finne det ut. Følelsen av å bli "avslørt" er ikke no særlig nei! Takk for forslag anyway! Det er veldig greit å ha mammaer til prating ja, Meta! Jeg deler jo alt annet med henne! Fint at du får ut litt frustrasjon hos din egen mor... Det er vel for sent med alliering, Havsulen, for jeg har fått mailer fra mamma idag... Hun har nok ikke problem med å takle at hun evt vet om prøving, så det er egentlig ingen fare. Men jeg orker ikke å lyge mer til henne nå, så jeg kommer ikke til å finne på en eller annen "forklaring" hvis hun spør. Jeg skal vel klare å hoppe på bølgen i siste liten, tenker jeg! Viktig å følge legens ordre ja, Kaktus! Å? Er det helg allerede igjen? Føles som om jeg nettopp kommer hjem fra helgetur! Hehe! Litt om "helgeturen": Lørdag var det fest, og jeg fikk brukt nytt skjørt med ny genser. Var ganske stilig det! Var stor fest med taler og greier, og en del kjentfolk (er et lite sted...). Var veldig koselig, bortsett fra hodepinen min... Prøvde å drikke litt øl for å få den bort (as if... ), men den kom og gikk. Fikk snakket en del med nygravid jente jeg ble kjent med gjennom venninne J i sommer. Det var ihvertfall kos! Snakket en del om kommende GU også. På GU-dagen sendte hun meg sms for å høre hvordan det hadde godt, så jeg ringte henne, og det var hyggelig. Mannen var sliten og hadde lyst til å slappe av sammen med meg, så han tok toget nedover søndag kveld Mendag morgen var huset tomt da jeg sto opp! Mannen og Mamma kom etter hvert hjem med ny datamaskin! :o Litt av en overraskelse! Mannen hadde vel egentlig tenkt å fikse litt på mamma's gamle, men de bestemte seg altså for ny i stedet... Skikkelig gira, var de! Det gikk med en del tid til å sette opp den nye, og å lære mamma litt nye ting. Nå går nettet mye kjappere enn før (selv om hun fortsatt er modem-mamma...)! Har tilbragt en del tid med venninne J også, og det er alltid koselig. Mest på kvelden når 6mnd-datteren sov, men jeg fikk da hilst litt på henne også! Hun er helt nydelig...jeg blir bare mer og mer betatt! Det ble nok Mannen også... Idag har mamma debutert på MSN, og jeg er kjempestolt! Jeg har prøvd å forklare henne hvor moro det er, men hun forstår enda ikke helt... Hun sier hun heller vil skrive lange setninger på mailen! Det var jo begrenset hvor lange setninger man kunne skrive på msn! Eh... Hva med pause mellom setningene? Hun var veldig skeptisk altså! Har også fått mail fra mamma idag, og det sto ingenting om lappen. Selv om hun helt sikkert har sett den, så vet jeg at hun ikke kommer til å si noe... Hun tør nok ikke spørre! Kommer nok til å si "Ja, jeg hadde det på følelsen" og fortelle om lappen, den dagen gravid-nyheten kommer... Det er jo greit om hun vet det, men nå hadde jeg liksm bestemt meg for å vente med å fortelle henne det. Dessuten var det ikke slik hun skulle få vite det!! Har jo måttet "lyge" mye om GU-timen også. Både før og etter... Siden jeg var så dum å si ja til å ha GU på hjemstedet mitt, og ikke i byen, måtte jeg jo finne en unnskyldning. Og den var halvveis sann, for hun trodde jeg var der pga sopp og urinveisinfeksjon. Jeg glemte å spørre gynekologen om sopp, siden det har gått over, men husket UVI. Dermed kom jeg hjem med engangs-salve-ting fra apoteket, og kunne forsterke "løgnen" enda mer hos mamma... :-? Salven var for å regulere det sure miljøet i skjeden... Før GU sa hun at det var like greit jeg skulle dit nå, siden man skal sjekke jevnt når man går på piller... Jepp, sa jeg bare! *løgnhals* Er ikke sikker på om hun vet at man ikke har eggløsning når man går på piller, så det er ikke sikkert at akkurat det ordet har avslørt meg... Men men... Jeg kommer hvertfall til å spørre om lappen den dagen jeg blir gravid... Idag skulle jeg egentlig ha lest ferdig Ibsen's Gengangere, men jeg får meg ikke til å forlate dette herlige sted! Mandag og onsdag var litt mindre viktige dager på skolen, heldigvis! Men idag er ordinær dag... :-? Vil ikke, og tror ikke jeg drar! Jeg er teit! Og det er håndball og oppdateringstid på dagbokfronten... Lillen Dag 17 Dagens vits (samtale med mamma på msn): Mamma ble helt forferdet etter en pause fra datamaskina idag, da hun til sin store forskrekkelse oppdaget at Outlokk Express'n hennes så ut som tetris! Det var store klosser med tekst i! :o Jeg forsto ingenting, for hun skrev ingenting om at det var i bevegelse... Men forsto endelig, da hun skrev at dette var i stedet for det gamle "akvariet" (hun hadde fisker som skjermsparer på den gamle maskina), men at dette nok ikke var Mannens verk, og at den nye maskina nok også levde sitt eget liv... Hun var oppgitt! Ringte Mannen etterpå, og JA, han har lagt inn skjermsparer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 11. desember 2003 #1323 Del Skrevet 11. desember 2003 Du er en KNUPP!!! - igjen.... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 11. desember 2003 Forfatter #1324 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg vet det, Kipa! ...og jeg liker det! For en dommerskandale vi har vært vitne til! :o Makan! Men Norge vant da som fortjent... Har nok hatt flaksen på sin side dette mesterskapet, når det gjelder sluttminutter... Nå skal vi se på Ungarn - Ukraina... Blir spennende! Oddsen på Ukraina er visst høye, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 11. desember 2003 #1325 Del Skrevet 11. desember 2003 Men Norge vant da som fortjent... Det fortjente de absolutt ikke.. Makan til dårlig lag.. MSN denne helgen kanskje ? Litt innimellom pupping ... Godnatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 11. desember 2003 #1326 Del Skrevet 11. desember 2003 Heisann supergirl Nå har jeg oppdatert meg her inne. Høres ut som du har hatt mye på tapetet. Er så glad for at alt så bra ut hos gynokologen. da er det bare å slappe av og spre beina :D :o Håper virkelig det blir full klaff snart... ikke no i veien for det vet du, og det er deilig å vite. Håper du har hatt en fin dag. Synd med Norge...men de har vært bedre. Tenker på deg, klem nydag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 12. desember 2003 #1327 Del Skrevet 12. desember 2003 Hei Lillen. Håper du har kommet deg gjennom Gengangere! Hvis ikke, kan jeg avsløre slutten Fint at alt var bra hos legen. Det skal nok gå bra for oss begge til slutt. Ha en kjempefin helg!! Klem fra hanni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 12. desember 2003 #1328 Del Skrevet 12. desember 2003 Nå var det masse og oppdatere meg om i ditt liv... Er desverre ikke så mye på nett nå som da jeg gikk gravid... Men jeg må jo innom og se hvordan det står til... Gengangere har jeg lest ja... Læreren vår elsker analyser som bare det... Men det er ikke så ille når du først setter deg ned og "lever deg litt inn i verket"... Fordelen med å fremkalle digitale bilder er jo at du kun trenger å fremkalle de bildene du er fornøyd med - ikke alle de dårlige. Ergo: det blir da faktisk billigere... (Dersom du ikke er en usedvanlig god fotograf som aldri tar dårlige bilder... ) Selv om jeg ikke er her så mye lenger - tenker jeg på deg... :kysse: Klem fra Mayamor :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 12. desember 2003 Forfatter #1329 Del Skrevet 12. desember 2003 Jo da, de fortjente seier, siden de gjentatte ganger ledet med flere mål, Jinx! Ja til helgeprat! Jej! Skal spre beina litt hvert øyeblikk nå ja, Nydag! Takk for at du er innom og bryr deg...nå når du endelig har adsl! Vi kan gjerne prate litt om Gengangere en gang, Hanni! Den er sikkert viktig å kunne ting om... :-? Det kommer til å ordne seg, både for deg og meg ja! Det vet vi... Og ekstra bra blir det for deg å vite det samme som meg; at du har en nydelig liten livmor, som blir gravid hvert øyeblikk... Takk for at du tar deg tid i boka mi, Maya! Har jo full forståelse for at du ikke skriver mye i disse tider... Jeg er ingen usedvanlig god fotograf nei, så det kan vel egentlig bli litt billigere å velge fremkallelsesbilder ja! En god dag for Lillen... Sto opp sent som vanlig, så litt tv og bittelitt data. Mannen har hatt eksamen idag, og det gikk visst sånn nogen lunde... På ettermiddagen begynte jeg å vaske og rydde litt i stua, da jeg oppdaget at vi verken hadde grønnsåpe eller mopp-ting! Det utelukket de eneste to måtene jeg pleier å vaske gulv på, så vi måtte ut og handle. Det endte med Obs!-tur... Brukte sikkert 500 kroner på ting som het Jif! Ny mopp med tilbehør og diverse sprayer... Og slikt inspirerer jo til kjempevask! Nå er stue/kjøkken (samme store rom) tatt grundig. "Ny" komfyr har vi også fått, i denne anledning! Trodde vi hadde gul komfyr jeg...men nå er den hvit! :oops: :o Nå er det også rent under, bak og på sidene av komfyr, kjøleskap og fryser Vi hadde veldig mange kaniner under sofaen, men de er nå avlivet... Nå mangler Bad og Soverom (lørdag og søndag?)! Kjøpte masse mat, som bør holde frem til jul, for vi brukte 2000 kr på Obs!... (men fikk med et par julegaver der også ) Ikveld blir det hanky-panky til gangs, for jeg kjenner eggløsningen! Jej! 25% sjanse da, er det ikke? Og siden vi har brukt av de andre 75% mange ganger nå, så skal det nok klaffe denne gangen Lille Lykkelig Dag 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 13. desember 2003 #1330 Del Skrevet 13. desember 2003 Du må gjerne ta deg en tur til meg også altså.. Tenker spiren sitter på plass nå ja.. JIPPI !!!! GOD HELG Lille Lykkelig !!! Klem Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 13. desember 2003 #1331 Del Skrevet 13. desember 2003 Wow så flink!! Det er visst fler som burde tatt en en skikkelig vask ja.. Nå er det bare å :enig_animasjon: så blir det spire på deg også God helg Klem Meta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 13. desember 2003 #1332 Del Skrevet 13. desember 2003 Gratulerer med førjulsrufsen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 13. desember 2003 #1333 Del Skrevet 13. desember 2003 Hei Lillen! :D Regner med at du er vel befruktet nå Veldig greit å kunne kjenne EL (selv om jeg selv ble litt i tvil nå sist). Om 6-8 dager så skal du bare kjenne veldig godt etter at egget fester seg Jeg kjente det også sist, men det må vist ha løsna litt etterpå :-? Ønsker deg ei riktig god helg videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 13. desember 2003 #1334 Del Skrevet 13. desember 2003 Hei ! Bare innom med en liten hilsen før jeg jogger videre ! Klemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 14. desember 2003 #1335 Del Skrevet 14. desember 2003 God morgen Lillen! Det ble sent på deg i natt? Da jeg ble gravid sist (ca 2,5 år siden), så var det liksom ikke så strengt dette med alkohol i prøvetiden. Det ble hevdet at det ikke er noen forbindelse mellom mors blodbane og fosteret før uke 7. Derfor gjorde det ingen ting om man drakk alkohol før påvist graviditetstest. Inntil noen overbeviser meg om noe annet, så skal jeg ihvertfall ha min juledose med rødvin Tipper EL er om ca 1 uke. Egget vil knapt ha festet seg engang i juledagene. Men forskningen går jo videre. Jeg var jo uvitende Ibux-misbruker en god stund. Mulig alkohol kan ha samme form for blodfortynnende effekt, sånn at det er lettere å miste tidlig? Men det håper jeg jo inderlig ikke! :-? Kjempeflink du som skriver hvilken dag i syklusen du er i Kanskje du får en skikkelig Julegave i år du? Murmeldyret Dag 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 15. desember 2003 Forfatter #1336 Del Skrevet 15. desember 2003 Svært så stor du har blitt da, Jinx! Hmm... Tror ikke jeg har motivasjon nok til å vaske to steder...desverre! Men vi har god tid enda! Var flink med ett rom ja, Meta. Men da sa det stopp! Takker og bukker, Kipa! Men har en del igjen... Det er du som er rufsedronningen! Ja, til helga skal egget endelig feste seg, Murmeldyret! Gleder meg til det! Jeg tenkte egentlig ikke på fosteret da jeg snakket om alkoholinntaket, men fruktbarheten! Brukte mye plass på det inne hos deg i helgen Koselig at du stikker innom, Hilde! Jeg har byttet fra dagboken din til loft-tråden nå! Det ble ikke så mye vasking i helgen, som jeg hadde trodd. Motivasjonen forsvant, og er ventet tilbake i løpet av uken :blunke: Vi kjøpte oss noen dvd'er på lørdag (billige, som har vært leid ut før...!), og koste oss med en god film sent på kvelden. The Recruit med Al Pacino var veldig bra! Og så kjøpte jeg Sweet home Alabama, for den har jeg ikke sett enda. Jeg fikk sett den inatt en gang, og er fornøyd. En smule for kort kanskje!? Så også filmen på nrk igår, Den grønne mil. Mannen hadde sett den før, og jeg visste at den var et must (mange som har anbefalt den). Jeg visste også at den skulle være trist... Men hadde ikke forvantet meg at jeg skulle stortute! :o Filmen var jo absolutt helt knall, og jeg er kjempeglad for å ha sett den. Men jeg tror jaggu meg at det var første og siste gangen... Det ble faktisk for mye for meg! Tårene rant den siste timen av filmen, og jeg måtte ligge i fanget til Mannen for å takle det! Huff... Gruer meg til jeg blir gravid! Slik urettferdighet gjør meg så lei meg. Selv om det bare var en oppdiktet og usannsynlig historie, viste den vel tegn til visse sannheter. Fire vidunderlige skapninger var såvidt innom igår... Det var Jinx, med sitt snille vakre ansikt, to bittesmå nydelige gutter, og en jente som var minst like nydelig som brødrene sine (og som spurte spørsmål, slik småjenter skal ). Lurer veldig mye på alkohol i forhold til fruktbarhet for tiden, for jeg har planlagt en julemiddag på fredag. Tenkte jeg skulle drikke noen glass rødvin i den forbindelse... Det virker som om det kan være helt greit, siden det sikkert får meg til å slappe av! Og det trenger graviditets-stresset mitt! Men så er det akkurat tidspunktet for at egget skal feste seg, så lurer jo litt på om det kan påvirke det i negativ retning også. Men det er vel alltid best å leve som normalt. er bare så desperat nå! Tror jeg kommer til å bli helt knust hvis mensen kommer i romjulen. Jeg har taklet det helt fint før, men det er litt pga at jeg aldri har vært sikker på el, og dermed aldri sikker på om vi har truffet... Og så har det mange ganger kommet ting i veien for sex akkurat når jeg har trodd på el... Men denne gangen er det annerledes... Og jeg vet jo at det ikke er noe synlig galt med forplantningsorgenene mine! Er veldig usikker på hvilken dag jeg har hatt el. Men jeg er sikker på at det var i helgen... Slimet forsvant på lørdag, tror jeg, men smertene har jeg hatt helt til inatt (er fortsatt litt usikker på om de virkelig har godt over enda, eler om de bare har pause!?). Rare smerter er det også, men det har garantert noe med el å gjøre. På lørdag fikk jeg en veldig tydelig temperaturøkning også! Jeg følger egentlig ikke med på tempen, men de kjentes plutselig ut som feber... Jeg er veldig følsom for temperaturøkning, og følte meg faktisk syk av 37,4. Begynte å lure på om progresteronet skulle gjøre at jeg hadde såpass temp-økning ihvertfall en uke fremover, men den gikk over etterhvert. Kanskje det var en sterk reaksjon på hormon-hopp, og at el dermed var fredag... Ellers har jeg begynt å få vondt på utsiden av foten min, når jeg har gått mer en vanlig eller anstrengt meg. Det var ikke noe moro å merke det, og jeg håper sårt at det er noe forbigående... Mamma har nemlig hatt lignende plage i et par år, og hun finner ikke ut hva det er. Har prøvd så mangt! Tror hun er blitt bedre i det siste...heldigvis. Var dette et syteinnlegg? Det ser sånn ut... Men var ikke meningen! For jeg har det bra! Og nå venter Luke! Lillen Dag 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 15. desember 2003 #1337 Del Skrevet 15. desember 2003 Deilig å høre at du har det bra! Du syter ikke, Lillen! Vi VIL jo ha oppdatering om hvordan du har det! Jeg måtte også gjemme meg under pleddet i mannens fang da jeg så Den grønne mil! Fikk kjeft fra min venninne som syntes den var altfor sterotyp, men jeg ble veldig berørt av den! Fint at du kjente EL! Sammen med gynekologens ord gjør den meg veldig optimistisk på dine vegne, nå! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 15. desember 2003 #1338 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg takla ikke hele "mila" i går jeg heller. Måtte gå ut flere ganger. Men bra film. Tror vi har hatt EL nesten på likt denne gangen, Lillen. dette er for spennende nesten.... Jeg kommer også til å bli usannsynlig skuffa i jula. Men da blir det sjampis på nyttårsaften Jeg skal følge deg med argusøyne framover :o :o :o Klem fra hanni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 15. desember 2003 #1339 Del Skrevet 15. desember 2003 - sjef og sjef..jeg er pedagogisk leder og har to assistenter "under " meg om jeg kan si det...ja en slags sjef er jeg jo...Sjef for min avdeling, det er jeg! Har sendt deg en pm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 15. desember 2003 Forfatter #1340 Del Skrevet 15. desember 2003 Så koselig at du VIL ha oppdatering, Havsulen! Godt å høre at det var flere som måtte gjemme ansiktet litt under filmen... akk for at du er optimist! Enda en som ikke takla mila perfekt ja, Hanni! Herlig å høre! Vi kan ihvertfall trøste hverandre i jula, hvis ikke ting går som de skal! Men er det noe å snakke om egentlig!? Nope! Mine argusøyne er også klare! Og Meta har også ca ikm med oss... Spennende spennende! :klem2: Hurra, jeg vant kampen om sladring! Tusen takk for tilliten, Kipa! Jeg tar dette som en seier, og leker at jeg nettopp har vunnet en stor valgkamp! Er du litt beskjeden, vennen? Leder er sjef! Nå ligger Mannen og sover søtt ved siden av meg (vi har jo data ved sengen...), og jeg får prøve å glede han med oppvask og middag snart. Stakkaren har bare sovet et par timer inatt... Og imorgen har han eksamen! Tvitvi! Og imorgen skal jeg og svigermor bake til jul! Lillen Dag 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg