hanni Skrevet 24. november 2003 #1262 Skrevet 24. november 2003 Ja - hvor er du, Lillen? og fra hanni
hanni Skrevet 24. november 2003 #1263 Skrevet 24. november 2003 Nå har du vært på besøk i boka mi iallfall, så da er du på plass igjen :D Håper du har det bra
lillen Skrevet 25. november 2003 Forfatter #1264 Skrevet 25. november 2003 Takk for hilsener jenter! Det betyr mer enn dere tror! Klokken er nå ni, og jeg slutter aldri å overraske meg selv... Grunnen til at jeg faktisk er "våken", er at Mannen sto opp klokken åtte idag, for å hjelpe svigermor med litt vasking. Jeg måtte selvsagt opp på do, og våknet litt av det... Samtidig er dette et smart trekk, i forhold til hvis jeg hadde sovnet igjen; da hadde jeg nok ikke kommet meg opp så tidlig som jeg hadde ønsket Julebordet lørdag var veldig koselig, og julemat var enda bedre enn jeg husket! *slurp* Det var privat julebord, og dermed spleiselag, noe som fungerte utmerket! Var det i det hele tatt noe mat som manglet? Formen på søndag var det så som så med, men hadde ikke regnet med noe annet. Hadde faktisk gruet meg til det også... Men hodepinen forsvant etterhvert Brystene mine er ikke til å holde ut!! Det gjør så vanvittig vondt inni de! Og brystvortene kan ingen røre; grøss og gru! Jeg har aldri hatt så vonde pupper før. De er jo ømme noen ganger (men har ikke peiling på når i syklusen. Husker bare at de var mye ømmere rett etter pille-slutt enn resten av dette året), men dette kan ikke sammenlignes med ømhet! Dette er smerte! Puppene har verket i flere dager, og blir bare verre og verre. Pga dette har jeg vært sikker på at negativ test grunnet i foreløpig lite HCG. Har hele tiden tenkt at jeg kom til å merke graviditet på puppesymptomer, siden de også verket da jeg var gravid for noen år tilbake. Men igår gikk håpet om graviditet i tusen knas, for jeg fikk brun utflod. Jeg vet jo at det går ann å ha det selv om en er gravid, men fetter Brun er en så flittig gjenganger når det gjelder premens for meg, at jeg tror nok ikke det har klaffet denne gangen likevel Har også hatt stikking og mensmurring i noen dager nå. Hjelp! Finnes det smertestillende for bryster? Oi, det ble en lang utgreiing om bryster! Mannen skal på et jobbintervju klokken 12 idag, og jeg håper det er som han sier; en ren formalitet, og at han allerede er ønsket i jobben. For akkurat nå står han uten jobb, og 3000 i mnd fra lånekassen holder ikke! Håper også han kan begynne med en gang, slik at en liten november-lønning kan komme på konto før jul... Økonomien er så skral! (Det er litt derfor Mannen hjelper svigermor idag også; kanskje hun lønner han... :oops: Alle monner drar!) Trenger alle tips jeg kan få når det gjelder billig løsning til julegaver... Nå skal jeg gjøre et interessant forsøk: Hvor lenge klarer Lillen å gjøre lekser før hun er for trøtt til å tenke? Har masse oppgaver jeg henger etter med nå, og har bestemt meg for at alle skal innleveres imorgen. Gleder meg til å ha ferdig leksebunke foran meg; alltid god følelse! Får opp humøret masse på det! Ready? GO! Lillen
lillen Skrevet 25. november 2003 Forfatter #1265 Skrevet 25. november 2003 Går på do like etter å ha postet innlegget, og der lå tante Rød og ventet på meg...! Så plutselig har hun vel ikke kommet før! Er veldig glad for at jeg slapp å gå lenge med fetter Brun denne gangen. Er også glad for at kroppen virkelig fungerer uten Dong Quai! Men litt lei meg også da... Etter å ha vært på do, ringte jeg gynekologen. Fikk time den 9. desember! Må finne hva det skal fokuseres på under undersøkelsen, for jeg har ikke peiling på hva han har tenkt å gjøre. Han vet bare at jeg ikke har blitt gravid, og at jeg har hatt syke sykluser... Lurer på om han kan undersøke eggledere og eggstokker!? Lillen Dag 1
meta Skrevet 25. november 2003 #1266 Skrevet 25. november 2003 Sender en STOOOOOOOOR klem din vei og håper at du tar helt feil når det gjelder premens.. Klem fra Meta
havsulen Skrevet 25. november 2003 #1267 Skrevet 25. november 2003 Lykke til på den store leksedagen, Lillen! Jeg kjenner igjen følelsen av å ha en bunke utført arbeid unnagjort - deilig! Den skal du jobbe for å få kjenne i dag! Hvis mannen din ikke liker medisterkakene dine, kan han lage dem selv. Jeg synes det er fryktelig ubetenksomt å si slik. Snakk om demotivering! Har disse mennene våre tenkt på at vi faktisk er ganske unge, og trenger erfaring? Har de tenkt på at vi kan ganske mye mer og andre greier enn våre mødre kunne da de var like gamle? Grrrr..... Jeg liker ikke din røde tante. :evil: :trøste: klemklemklem Fint at du skal til gynekologen, lurt!
ny dag Skrevet 25. november 2003 #1268 Skrevet 25. november 2003 Hei lillen, ang. hva gynokologen kan gjøre... han kan ta innvendig utralyd for å sjekke om alt ser ut som det skal (eggstokker, livmor etc.). Han kan vel også foreslå ulike "tiltak"; vitaminer, medisiner, sjekk av det ene eller det andre + spm. om sexlivet deres o.l. Sikkert noe sånt. Fint at du har fått time. Du vil sikkert føle deg bedre etterpå. Håper ellers at du har det bra, at Mannen din får jobben og at uken videre blir bra :D Klem nydag
meta Skrevet 25. november 2003 #1269 Skrevet 25. november 2003 Å nei, så kjipt Jeg skrev det forrige innlegget mitt mens du skrev ditt og fikk ikke med meg at du er på dag 1. Beklager det! Fint at du fikk legetime så fort da. Så finner dere kanskje fort ut hva som kan gjøres. Jeg fortsetter å krysse fingrene for dere jeg Klem
jolie Skrevet 25. november 2003 #1270 Skrevet 25. november 2003 Er ikke sant! Jeg nekter å høre på deg! Lalalala! Du får ikke lovt til å få mens nå :evil: Jul, husker du?! :trøste: Men et lyspunkt er jo at syklusene dine oppfører seg da! :D Håper humøret er bra, til tross. Klem!
lillen Skrevet 25. november 2003 Forfatter #1271 Skrevet 25. november 2003 I may have been wrong... *lite smil* Det kom blod rett i do ja, men det kom ikke no mer etter det. Nå er fetter Brun tilbake. Men håpet er bare ørlite, for tanta har det med å ikke bestemme seg helt hos meg... Lillen Dag 0
jolie Skrevet 25. november 2003 #1272 Skrevet 25. november 2003 Den tanta som du omgås er jammen litt sær! Nå må 'a bestemme seg - håper hun bare snudde i døra da hun så hvordan det var stelt med eggfesting hos deg! :D
lillen Skrevet 25. november 2003 Forfatter #1273 Skrevet 25. november 2003 Forsto misforståelsen, Meta! Din spymaskin! Du har nok et frø du! Gleder meg til helga, for da blir det positiv test på deg! Ble ikke så mye god-bunke på meg, Havsulen, for jeg skjønte ikke alle spørsmålene, og har utsatt en stil til morgendagen. Typisk meg! Liker ikke røde tanter jeg heller nei! Slett ikke! Tusen hjertelig takk for info om GU, nydag! Har ikke glemt juleløftet, Jolie! Prøver så godt jeg kan å glede meg over mulig ny syklus. Takk for prat på msn! Har så vondt i ryggen! Smertene kommer og går. Er litt bekymret for nyrene mine nå, siden jeg har skikkelig UVI. Må prøve å finne en lege en dag, men vet ikke hvordan, for fastlege er hos modem mamma... Har også fått vanvittige stikk i magen ikveld. De kommer med jevne mellomrom, og kjennes som et skrujern som blir stukket inn og vridd om noen sekunder. Mine mensmerter har alltid dreid seg om et større område, der smerten vedvarer i ca en halv dag. Etter det har jeg ingen smerter. Dette har jeg alsri hatt før! Vanskelig å beskrive smerter. Er det dette folk kaller mens-kramper mon tro? Hvorfor plutselig nå? Skal ingen av syklusene mine være like?? Det er så forvirrende! Ja, det blir deilig å få snakket med en gynekolog! Mannen følte det gikk greit på intervju, og får vite det på fredag. Håper virkelig han får jobben, for jeg tror han vil like den. Det er en deltidsstilling, for han skal nok fortsette med studier. Men det betyr også penger i kassa!
pondusa Skrevet 25. november 2003 #1274 Skrevet 25. november 2003 Hva om du sender tanta hit?? Jeg vil gjerne komme på rett kjøl, slik at vi kan hoppe til køys så snart jeg får meg jobb... Ang de smertene, minner om det jeg hadde tidlig i graviditeten. Skikkelig fæle!!! JM sa det var bare livmorbåndene som strekte seg! Lurer på om hun noen gang har vært gravid... :evil:
havsulen Skrevet 26. november 2003 #1275 Skrevet 26. november 2003 Hvordan er det med deg i dag? Har du fortsatt vondt i ryggen? Og magen? Jeg må innrømme at jeg fortsatt håper når det gjelder deg. Uansett er det ikke rettferdig at du skal måtte gå rundt og være så usikker. Den tanta må skjerpe seg, og det må resten av kroppen også. Håper gynekologen kan bidra der! Jeg har bestilt frisørtime i dag! Har lest et sted at man ikke bør farge håret som gravid, fordi fargestoffene kan gå over i blodet. Derfor satser jeg på å erte på meg maktene... Kan du også unne deg en slik ta-vare-på-Lillen time før jul, kanskje?
Kaktus Skrevet 26. november 2003 #1276 Skrevet 26. november 2003 :evil: Den tanta synes jeg at du og gynekologen nå kan ta en alvorsprat... Det eneste vi vil ha i dagboken din nå er positive vibber frem mot to blå.... Håper dere kan komme frem til en oppskrift som kan rette på systemet ditt!
lillen Skrevet 26. november 2003 Forfatter #1277 Skrevet 26. november 2003 Skulle gjerne ha sendt tanta til deg ja, Vera! Smertene mine var nok ikke livmor-relatert desverre... Ja, jeg har litt vondt i ryggen, Havsulen, men det kommer utover dagen, så jeg tror ikke det er nyrene...heldigvis! Frisørtime er en kjempeide, men jeg har knapt råd til vann og brød nå (mulig overdrivelse...) Takk fro at du bryr deg, Kaktus! Jeg håper også på svar hos gynekologen... Back on track! Blødninger er normale, og smertene er normale! ...så Dag 1 var riktig igår ja! Det var jo første røde dag. Ryggsmertene kommer utover dagen, og jeg synes jeg kjenner de igjen fra i sommer. Dermed er det tilbakevendene smerter fra mitt idiotiske forsøk på å løfte en Mann... (4. juni, innlegg nr 7 på siden) Hadde vondt i lang tid etter, og har aldri recovered fullstendig, for jeg har kjent det når jeg har vridd litt på rygg etc. Kanskje det er på tide å komme seg til fysioterapeuten (har hatt henvisning fra lege lenge, men plagene bedret jo seg! :oops: Får se litt fremover, hvordan det går nå. En halvt år gammel henvisning hjelper kanskje ikke heller... Smertene i magen igår ble til slutt lokalisert i nedre del av tykktarm, om jeg ikke tar helt feil, og da er det bare sykdommen som herja litt ekstra. Var litt bekymret et øyeblikk, for at det f eks skulle være svangerskap utenfor livmor eller noe... Paranoia ja! Har ikke opplevd akkurat de smertene før, men jeg regner nå med at det var sterke luftsmerter. Det gikk over i løpet av nattesøvnen Mannen var så snill og hjalp meg med å skrive fagstil inatt! Jeg gruet meg kjempemasse til å stå opp tidlig for å begynne på oppgaven, så det var befriende å gjøre den før søvn, selv om det ble en lang natt... Jeg rettet hele stilen til nynorsk idag, og det tok lang tid, siden jeg ikke har lært meg reglene enda, og må slå opp på mange ord Ble kjørt til skolen kun for å levere stilen idag, for jeg har ikke vært i form til skoletimer. Det er deilig å ha levert ihvertfall! Nå er det Champions Leauge på tv, og jeg kan surfe litt! Lillen Dag 2
bizzy Skrevet 27. november 2003 #1279 Skrevet 27. november 2003 Skoleflinkisen Høres ut som om du kunne trengt en tur til fysioterapauten ja, slik går det når man prøver å leke "wonderwoman" Denne måneden får dere "sette alle kluter til" og hive dere på julebølgen i siste øyeblikk, basta :enig_animasjon: :klem2: :klø: +
lillen Skrevet 28. november 2003 Forfatter #1280 Skrevet 28. november 2003 Sove i 100 år, Tornerose (also known as Jolie)?? Skrev Torverose først, men rettet på det... Må nok holde meg på et Supergirl-nivå fremover ja, Bizzy! Wonderwoman er for mye forlangt! Månedsforløpet så veldig lovende ut! Skal følge det punktlig! Jeg lover! Det har vært en dag i fotballens tegn! Skippa skolekveld fordi jeg er så slapp for tiden (og var jo såå flink igår...), og pga Viktig Rosenborg-kamp. Og det angrer jeg ikke på nå... De klarte det jo! :D Og ikke nok med det; Liverpool er videre, og Vålerenga klarte det også, med en spennende straffespark-konkuranse. Jej! Imorgen drar vi til Mannens pappa, og blir der til søndag en gang. Han har fått datamaskin og trenger vel litt hjelp av Supersønn Vurderte lenge om jeg skulle bli med, og kom frem til at det nok er best for meg på alle måter å være der i helgen. Da får jeg slappet av skikkelig og får spist noe ordentlig mat til forandring (vi er ikke så flinke for tiden...). I tillegg får jeg fri fra KG, og kan dermed kanskje få gjort litt nyttig skole-arbeid og forberede meg til fagskriv mandag... :-? Idag oppdaget jeg 1000 mystiske kroner på kontoen min, og ringte banken for å finne ut hvor de kom fra... Det klarte det faktisk ikke, men jeg hadde nok mine mistanker. Jeg nevnte økonomien vår for Mamma per telefon her en dag, og hun er jo bare super! Fikk dårlig samvittighet fordi hun ikke er av de rikeste i landet, men snakket med henne idag, og hun hadde noe til overs, så da får jeg bare glede meg over dem! Er så gla i henne (og det er ikke pga pengene )! Finnes ikke bedre mamma for meg... Har studert kalenderen og funnet ut at jeg faktisk har en IKM-dag denne gangen!! Det er 2. juledag! Har jo faktisk hatt to like lange sykluser nå; 31 dager! EL er beregnet til 13. desember. *skrive i bok* 2. juledag er jeg på vei til modem-Mamma, og det hadde vært fint å ha med en god nyhet dit! Bizzy's beskrivelse av månedsforløpet er dermed helt korrekt!! 10.-14. desember: :enig_animasjon: 15.-20. desember: :klem2: Koselig førjulstid! 21.-23. desember: :klø: Lete desperat etter tegn! 24.-25. desember: JUL! 26. desember: + 27.-31. desember: Jul er en fin ting, som hjelper oss til å tenke litt på andre ting enn symptomer! Og ifølge skjema så skal jeg ikke spy opp julaften-maten, men gjør det bare gladelig senere...!
Fremhevede innlegg