Gå til innhold

Lille dagbok...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bare en liten helgehilsen til deg lillen! :klem:

Ja ikke sant Ungkaren er litt for opplagt... Men det hindrer oss vel ikke fra å både se på det og bli litt engasjert... :oops: Godt det er flere enn meg der ute...

Synes du er flink med trening her - muskler coming up! I motsetning til meg som bare ligger på sofaen og ikke orket å gå tur i kveld fordi det er kaldt...

Ta deg et glass vin du - det kan da ikke skade. Mener da at jeg så her et sted at vin nettopp fremmer fruktbarheten - eller var det ønskelesning mon tro... ?? Kos deg - og lag mange barn :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Camelia
Skrevet

Må innrømme at jeg ikke har lest heeele dagboken din, Lillen - men hvor lenge har du prøvd å bli gravid?

Du får se det sånn, at for hver måned det IKKE klaffer, er det fordi det ligger et superegg der litt lengre framme og bare venter og venter, akkurat DEN ENESTE ENE vidunderbabyen venter på å bli laget, det er derfor det først må bli noen bom-måneder... :D Bare vent, når det klaffer kommer du til å være overlykkelig over at det ikke klaffet før, for du kommer jo til å være gravid med en SUPERWONDERFANTASTICOBABY! Tror du ikke? :wink:

Ha ei god helg! :blomst_opp:

Skrevet

Dette kommer alt for sent, men idag leste jeg at hundene din hadde reist til de evige jaktmarker. Vet nøyaktig åssen det er. For et år siden ble hunden jeg har vokt opp med avlivet (kreft det òg...han ble 16) så jeg vet åssen det føles. Savner han fortsatt...så du får en stooor trøsteklem fra meg :trøste:

Ellers kom jeg innom for å si god helg og at jeg krysser fingrene for at du er gravid

Savner vin jeg...særlig en god rødvin. Har bedt mannen drikke opp all vinen vi har i stativet for at den ikke skal friste meg sånn :blunke:

Skrevet

Det 'betyr' himmel og hav, Lillen! På min liksomtysk altså :blunke:

Dessuten tror jeg mannen til Ionaa blir full :ler: Eller de kan ha et lite stativ kanskje.. Det har jeg jo ikke tenkt på :roll:

God helg!

Skrevet

Vin skal visstnok øke fruktbarheten ja..

Men det er ..

Jeg ville nok holdt meg unna alkohol så lenge

det var en liten sjanse i havet at jeg kunne være gravid..

Det er liksom ikke verdt det ...

Hadde heller tatt meg en fest når/om jeg

hadde fått mensen hvis jeg ikke hadde klart

å avstå fra Kong Alkohol :roll:

Ang Ungkaren, så er det jo helt klart hvem Andreas og

Max ender opp med da..

Å denne jenta hadde ikke jeg i tankene engang..

Greit å ha sex, men litt løssluppent så tidlig

kanskje ??

Tror nok ikke hun ble like spennende etterpå ..

Nuvel..

Venter deg på MSN hvert øyeblikk ...

:hoho:

Skrevet

Jeg hadde nok heller aldri orket å gå tur i høstkulden, Kaktus! :wink: Det er nok som Jinx sier; rødvin som muligens fremmer fruktbarheten vår.

Jeg har vært prøver i litt over 8 mnd nå, Camelia. Du får meg til å tenke positivt; det er klart jeg venter på den eneste ene babyen min! Og ja, jeg kommer nok til å være glad for at det klaffet akkurat slik det gjorde, den dagen jeg får møte Baby.

Tusen takk for medfølelsen, Ionaa! Jeg vet du også sliter litt nå, så jeg sender deg en *klem* tilbake også :klem: Hver dag er en fest! ...for mannen din, mener jeg!?

Ok, Jolie, takk for at du lærer bort tysken din. Den kan komme godt med på mine liksom-reiser! Ja, jeg håper for all del det ikke var så altfor mange vinflasker på stativet til Ionaa... :wink:

Hvis jeg nå skulle være så heldig å ha blitt gravid, Jinx, så har jeg hvertfall ikke rukket å "dele blodomløp", eller hva det er man gjør, ennå... Synd vi ikke fikk vært på msn samtidig, og det er som vanlig min feil; jeg står jo aldri opp i tide!

Igår kjøpte vi Peppes filmdeal, og koste oss med Pizza og Matrix Reloaded. Jeg hadde null forventninger til denne filmen, siden jeg ikke var super-fan av den første filmen. Jeg orket ikke å gruble så masse på det jeg ikke skjønte noe av (prat om the One og sjebnen og profetier og verdenene og sånt), og da ble filmen mye mer innholdsrik enn jeg hadde trodd. Så for meg var 2ern bedre enn 1ern.

Etterpå lagde vi et herlig barn! ?!?

Jeg vet enda ikke hva jeg skal gjøre ikveld. Og jeg vet ikke om de har tenkt å sitte her heller. Vi har ikke økonomi i det hele tatt til å gå ut, så for meg er det i utgangspunktet bare aktuelt å drikke litt vin, for så å ta kvelden...

Jeg drikker ikke alkohol så ofte, så hvis jeg sparer denne vinflaska, så kan det hende jeg er gravid neste gang jeg tenker på den... :wink:

:hjerte:DET SNØR! :hjerte:

Og det snør sånn som det skal på juleaften; sakte og vindstille ned...

Uansett så har jeg sendt en melding til Mannen om at jeg trenger en graviditets-test, så han bør komme hjem med en til meg. Det er bare det at den må kjøpes på Prix (regner med at apoteket er stengt etter kl 17), og da heter den Quick Respons... Vet ikke noe om dette merket er like sikkert og følsomt som Clear Blue.

Har egentlig ikke råd til å bruke penger på test heller, men jeg er så lei av at det ikke skjer noe nå, så det hadde vært greit å utelukke den eventuelle Dag 11-eggløsningen, så jeg kan konsentrere meg om å vente på slimet... :roll:

Jeg vet ikke om jeg har treningsfri på lørdager eller om jeg kommer til å sette meg på sykkelen etter hvert... Skulle gjerne ha satt meg på den nå, men jeg har ikke spist noe frokost, og pga evt test skal jeg heller ikke drikke noe, så da er det vel idioti å tenke på trening.

Kanskje senere...

Lillen

Dag 25 (forrige syklus kom el-slimet på denne dagen)

Skrevet

Om du ikke vet hva du skal gjøre i kveld, kan du gjerne komme hit...så kan du og min mann dele en vinflaske somhan aldri får åpna fordi han vet den ikke blir drukket opp uten meg.... :wink: jeg vil være der jeg også altså...

Bare kom, det tar vel ikke så lang tid ned fra Tr. heim og til Drammen... :ler::velkommen:

Ha forøvrig en super helg!! Og lag masse barn!. Jeg fikk jo klaff i prøvemnd 8 da...... :Har tro på dere denne gangen!!!!!!!

Klem fra Kipa

Skrevet

Blir litt langt for meg, Kipa, men det hadde sikkert vært veldig koselig! :wink: Og takk for tilbudet... Oktober er visst min 9. prøvemåned, men jeg er i min 6. prøveperiode, tror jeg (hvis det betyr syklus)!?

Et eller annet sted har Meta lagt en link til Tips til å øke fertiliteten!

Tror det var i Bizzys dagbok...

Siden jeg kjeder meg, tar jeg en sjekk-runde...

*Sund og næringsrik mat, varier kostholdet...

:riste: Ikke denna jenta nei! :roll:

*Kvinnen: sesamfrø, gresskarfrø, nøtter, avokado, tørket aprikos, gulrøtter, oliven, soyabønner og fet fisk...

:riste: Hmm... Nix! :(

*Stump røyken...

:Nikke: Der har jeg vært flink :P

:riste: men i det siste har jeg bomma røyk :riste:

Prøver selvsagt fortsatt å holde meg unna (noe jeg garanterer den dagen jeg får to blå)

*Tren jevnt og trutt og ikke overdriv...

:Nikke: Jej! Fra NÅ! :Hehe:

*Både overvekt og undervekt er negativt hvis du prøver å få barn...

:Nikke: Tror jeg er på vei opp!

*Har du timeglassfasong skal det visst være lettere for deg å bli gravid. Har du derimot pæreform tyder det på at du har eggløsningsproblemer...

:sprettoy: Eh... Har ikke peiling på dette. Føler meg hverken som et timeglass eller en pære.

*Ikke stress, og sørg for nok søvn...

:Nikke: Stresser litt med barnelagingen, men får absolutt nok søvn!

*Ha sex jevnlig. Gjerne minst 2 ganger i uken...

:Nikke: Jupps!

*Prøv å glem eggløsning og husk bare på når du venter mensen...

:riste: Den var ikke lett!

*En krem med navn ProgestaCare (progesteronkrem) sies å være god for å få regelmessig mens....øker også fruktbarheten...

:riste: Hva!? Denne har jeg ikke hørt om før!

Løp og kjøp hvis Dong Quai svikter...

*Du bør holde deg unna disse medikamentene: Ibux, Albyl, Dispril, Globoid, Novid, Voltaren, Brufen, Confortid, Indocid, Naproxen, Ledox, Napren, Brexidol, Felden, Pirox...

:Nikke: Får ikke lov av mage-legen min, så ingen fare!

*Legg deg med rumpa høyt etter samleie, legg pute under og ligg i fosterstilling i en halvtimes tid. Da renner ikke spermiene ut...

:Nikke: Nja, jeg ligger ihvertfall strak en stund og kniper igjen

:riste: men etterpå går jeg på do...

*Mediter og påkall englehjelp rett før action...!

:riste: Tror ikke noe på det, annet enn at det får deg til både å slappe av, og å stresse om laging...

*Bruk eggehvite fra et romtemperert vanlig hønseegg. Bruk eggehviten som glidemiddel. Det sies at glidemiddelet hjelper sædcellen opp til egget...

:riste: Nix!

*Tren underlivet ditt. Bekkenbunnsøvelser og den berømte knipingen er gull verdt...

:Nikke: Jepp!

Men samtidig skal du også ta øvelser daglig hvor du slapper av i underliv og bekken. Legg deg på gulvet å visualiser at bekkenet og underlivet daler ned mot gulvet...

:riste: Har ikke prøvd dette enda nei, men kanskje snart...

*Hara, senter for balanse, Tai Chi osv stimuleres av fargen oransje. Tenk på fargen oransje og pust inn med nesen, dypt og rolig og hold pusten der litt, og ut av munnen, dypt og rolig og hold pusten ute et øyeblikk. Fortsett slik i ca 10 minutter daglig. Prøv dette i 14 dager og du øker sjansen en mildere PMS og en mer regelmessig syklus...

:riste: Mulig det, men...

*Hver 2 om det å få barn. Ikke stress den andre parten. Fall til ro med at skjer det så skjer det...

:riste: Hmm... Må visst skjerpe meg psykisk!

Skrevet

det var nok ikke min 8 prøveperiode heller..bare måned..hadde jo ikke så himla mange sykluser...

Skrevet

Har du rufset noe i dag da???? Og oppvasken hva med den..du har nemlig en gang skrevet at du haater oppvask.. :sjarmor: , jeg ser det som min plikt å minne deg på den...Men regner med at den er i box da! :wink:

var jeg ekkel nå...

Skrevet

:o Det var litt av en liste Lillen ..

Men.. Eh.. Lukter ikke eggehviten etterhvert ??

Poenget er jo borte hvis man begynner å

skylle seg ..

:kvalm:

Men vil man bli gravid så vil man bli gravid..

Å da gjør man det som skal til ...

Koste hva det koste vil ..

N E M L I G

:idesmil:

JA ..

Skrevet

Jøss for en liste, Lillen!

Skjønner at det ikke er lett å få innflytter i magen hvis alt det der bør følges :briller:

Jeg tror også jeg er i uoffisielt 6. eller 7. prøveperiode - offisielt (eller ikkeno er jo offisielt da), så er det 4. Det må da snart være vår tur synes jeg. Men vi blir gravide nå hele hurven, gjør vi ikke? Iallfall før jul!!!

Skrevet

JO!! :enig: Hele hurven før, eller i hvertfall til jul. Det må være årets advetsgave til alle jentene på H-N!!

Skrevet

Hvis Mannen har med seg en test når han kommer hjem idag (det spørs...siden han nettopp har jobbet i butikken han skal handle i...), så kan jeg ikke teste før imorgen uansett, for jeg kan ikke tørste ihjel! Har ikke drukket i hele dag, og skulle holde ut til 17, men Mannen jobber overtid, så nå sitter jeg her med et glass vann.

Skrevet

Drikk jente, drikk! :o Jeg er dårlig til å få i meg min tilmålte væskeandel selv om dagen altså, men å ikke drikke noe som helst innen klokka 17?! Vet ikke helt om det utviser stor viljestyrke eller bare ren dumskap jeg altså :ler:

Skal ikke være så sleeeem mot deg vennen! :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Test i morgen!

Ok, her skal jeg utvise min dumskap, men ønsker du deg gutt eller jente? Ehm.. Altså.. før jeg begynte med denne prøvingen trodde jeg jo at det bare skulle gå pang-svisj! Ikke bare jeg som har grått i 'redsel' over en glemt p-pille eller sprukket kondom eller? Har vingla litt jeg da, men jente har vel alltid stått på 'ønskelista'. Men har også hatt ønske om en liten tøff gutt som kunne gå i kule bukser etc. Etter å ha prøvd lenge (i mine øyne), så har jeg vel innsett etterhvert at det ikke spiller noen rolle. Man tar det man får. Men kjønn skal jeg vite! :)

God helg, vin eller ei :)

Skrevet

Ja, du var nok litt ekkel nå, Kipa, men etter nærmere ettertanke så hjalp du nok mest; jeg har tatt halve oppvasken...nesten! :wink: Åja, adventsgave hadde gjort seg!

Du har rett, Jinxen! Vil man bli gravid, så vil man bli gravid, men jeg putter ikke ett egg oppi meg, og jeg har ikke sex med en dritings Mann...ett sted går grensen :wink:

Vi skal bli gravide hele hurven, Hanni! Sette frist til jul er realistisk tenking; jeg liker det!

Å ikke drikke noe som helst før 17 når man står opp klokka 13 er egentlig ikke så ille, Jolie...bare litt! Selvsagt vil jeg bare ha en velskapt baby, og klarer heller ikke å forestille meg om det er et av kjønnene jeg ønsker meg mest; det er så masse bra med begge vettu! Kanskje en gutt, for Mannens skyld (han drømmer nemlig om det, men er selvsagt også fornøyd med et velspapt barn...)!? Kjønn vil vi også vite!

Jeg har ikke testet, for Mannen ville helst slippe å kjøpe en på butikken hvor alle kjenner han... Jeg forstår han godt, og er egentlig glad for at det ikke ble nok en negativ test. Da har jeg minst to dager til å lete etter slimet på! Jej! :P

Venninne J ringte idag, for å fortelle meg noe morsomt hun hadde hørt... Vel, morsomt for henne ihvertfall :lol: Hun hadde pratet med en av guttene, V (også pappa), som vi har gått 9 år på skole sammen med, og de diskuterte hvor mange av oss som hadde fått barn, eller hadde barn på vei. Utifra det vi vet (og egentlig er sikre på, fordi vi får alltids høre om hvem som er gravide på vår lille plass) er det 5 av 18. Men så mente V å huske at det var flere! -Jo, Lillen sendte meg meldinger i fylla om at de prøvde og få barn!

Venninne J ble overasket over at han visste det, og svarte at hun trodde muligens det ikke var super-offisielt...

Nå er det vel snart bare famile som ikke vet dette... :ler:

:oops:

Jeg sitter her å har det kjempekoselig med et glass vin, og har alene-stund... Orket ikke å bli med Mannen på vorspiel til søstra til noen :-? Skulle bare ønske at noen var på msn, for jeg kjeder meg litt!

Etterpå tenkte jeg at jeg skulle stå på badet en stund og sminke meg... Ikveld er en fin anledning til å prøve ut litt forskjellig, noe jeg ikke får gjort ellers!

:kissfan: :perebrus:

Men nå skal jeg prate med Jinx! Jej!

Lillen

Dag 25

Skrevet

Nå har jeg en skikkelig hoven og blå bulk på utsiden av det høyre låret, fordi jeg gikk på kommoden på vei ut av sove-/datarommet for litt siden. Men det er helt normalt; gjør det ca hver 14. dag...

Har et blåmerke på utsiden av det venstre låret også, fordi jeg gikk på skjærefjølskuffen her om dagen...

Det må da låve bra, at jeg er blå?

Jepp, jeg har to blå! :ler:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...