Gå til innhold

Lille dagbok...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå, hvordan går det med pergobaben? :sexy:

Opptatt kanskje... :kline:

Ha en super dag Lillen :kyss:

Videoannonse
Annonse
Gjest Trulselinemor
Skrevet

Tusen takk for hilsen i dagboka mi. Blir veldig glad når noen vil støtte meg i denne ventingen. Nå er ventetiden over og jeg har testet positivt.

Tusen tusen takk for støtten!

Skrevet

Jeg blir helt rød i ansiktet av de listene dine, Tyttebæret! Er det noen som kan å oppmuntre, så er det deg! :kyss::klem: Du er super!

Takk for en herlig lørdagskveld, Jinx! :kyss:

Ser ut til at det lønner seg å rote litt i mager ja, Silje! :ler: Grunnen til at de ikke vil rote i min, er jo fordi alt er så veldig for-sikkerhets-skyld når man har en magesykdom... :-? Men jeg får det nok før eller siden, hvis jeg ikke klarer å lage pergobaby! :wink: Jeg følger med på deg også, selv om jeg ikke skriver... :klem:

Hittil har jeg ikke merket bivirkninger, Madden! :klappe: Tror jeg er ganske heldig... Prøving annenhver dag bør gi resultater for oss begge! :klem:

Takk for heiing, kryssing, hopping og tenking, Bizzy :kyss: Jeg er like ivrig på dine vegne.. :wink:

Tusen takk for virus, Murmel :ler:

Du er hjertelig velkommen etter, som pergobeib, Maya! :wink: Tenker på deg og.. :klem:

Jepp, Hilde; de tankene fløy visst bare forbi de :wink: Håper du har det bra! :klem:

Du har fortjent all støtten du har fått, og mere til, Trulselinemor! :-) Og jeg er så glad på dine vegne... :klem:

Det er så rotete her! :sur:

Jeg er en syk, syk, syyyk beib... Jeg klarer ikke å holde meg unna det å bestille klær fra H&M, selv om økonomien er dårlig, det faktum at jeg skylder H&M 2000 kr fra før og vi har bestemt oss for å spare en del fremover... :roll:

Men trøster meg med at jeg kan betale litt hver måned. Nesten ikke merkbart, liker jeg å tro...! :tunge1:

Det er så mye vi vil spare til: kjøkken, dusjdører, 2-seter, teppe til stua, gardiner, jeg vil ha lappen osv. Og for ikke å snakke om alle klærne jeg vil ha da! :ler:

Blodprøvene mine var veldig fine. Kan ikke huske å ha hatt 13,5 på HB før! :klappe: Det henger nok sammen med at jeg ikke har blødd så mye i magen det siste året :-D

Jeg og Dr. Øyenbryn pratet og tulla som vanlig, men fikk da noe ut av timen også.

Han fant frem journalføringen fra Dr. Gyn på data, og syntes det var en litt flytende avslutning på det hele... Han hadde ikke så mye peiling på HSG, men han forsto godt at jeg ville ha det. Men han foreslo å vente litt, for å se om Pergoen ville hjelpe meg først, og det er jeg helt enig i. Men hjelper ikke den, skal jeg ringe Dr. Gyn igjen.

Utredningen min ble jo liksom avsluttet med Pergo-resept. Det var vel fordi vi ikke følte oss klare for å tenke på assistert befruktning. Men ærlig talt; det finnes en mellomting mellom å la naturen gå sin gang, og å be om assistert befruktning, og det er jo utredning! :roll:

Jeg spurte Dr. Øyenbryn om han eller fastlege kunne henvise til HSG, og det kunne de forsåvidt, men det lønte seg uansett å spille på lag med Dr. Gyn, så det var sagt :ler: Jeg kontakter nok Dr. Gyn (etter Pergo-prøving), for å diskutere dette en gang til.

Det skal nok ordne seg... :-)

Og forresten - jeg blir nok gravid snart, for Dr. Øyenbryn skal ha 5 måneders overlege-permisjon etter jul, og da passer det jo veldig dårlig for meg å være gravid... :ler: Og det er jo typisk! Men han sa samtidig at det var nok av andre leger som jeg kunne kontakte på avdelingen. Og dessuten visste han ikke om han taklet 5 måneder uten pasienter heller! :ler:

Kanskje jeg skal sette igang med oppvasken, klesvasken, støvsugingen og ryddingen...?!

Det blir enten det eller KG! Hmm...vanskelig valg :tunge1:

Når det gjelder støvsugingen, så gikk vi tom for poser for lenge siden, så vi har brukt nal eller tørrmopp når det ser ut som verst her... :roll:

Skal shine litt idag! !

Man får så mye bedre humør når det er ryddig! :-)

Ikveld skal jeg på fotball-kamp; Mannen og gutta spiller. Det blir nok en kjølig opplevelse...

Gleder meg til imorgen! På onsdager er det nemlig forelesning i det beste faget! :klappe: Igår kjøpte jeg boka vi skal bruke, og den kostet 800 kroner! :o Men det er vel en investering, siden jeg nok ikke kommer til å selge den igjen...og da er det bare fint at den var innbundet, og ikke slaskete :-)

Lillen

Dag 7

...og ingen bivirkninger!

Skrevet

Jeg er en syk, syk, syyyk beib... Jeg klarer ikke å holde meg unna det å bestille klær fra H&M, selv om økonomien er dårlig, det faktum at jeg skylder H&M 2000 kr fra før og vi har bestemt oss for å spare en del fremover... :roll:

Men trøster meg med at jeg kan betale litt hver måned. Nesten ikke merkbart, liker jeg å tro...! :tunge1:

Det er så mye vi vil spare til: kjøkken, dusjdører, 2-seter, teppe til stua, gardiner, jeg vil ha lappen osv. Og for ikke å snakke om alle klærne jeg vil ha da! :ler:

:ler: Kjenner meg veldig godt igjen... har nettopp gjort akkurat det samme :roll: Vi sparte til en stor restskatt, div. regninger, ny heltre kjøkkenbenk, litt nye garderober, hylleløsninger, egenandel til vårt neste huskjøp... Og jeg har nå en gjeld på 2300 hos HM :klø:

Ville jo vært typisk at kroppen ville vente med å bli gravid til nå når ikke allt ligger helt til rette... Er litt overbevist om at min kropp også er slik, nå rekker jeg ikke å jobbe de pålagte 6mnd før mannen er ferdig med studiene, og det er kanskje ikke det letteste å få jobb med kul på magen :roll: Men kulen må bare komme den :Nikke:

Skrevet

That's right, Bizzy! Kulen må bare komme! :hjerter2: Det virker vanvittig oppkvikkende på meg at du også har mye i gjeld hos H&M...da føler jeg meg ikke så syk likevel :klem:

Angående den store pengeslukeren nå for tiden; meg, så kan man se slik på det:

Man må sluke penger mens man kan, for før eller siden (helst igår) kommer det et høyesteønske-mirakel, som sluker pengene for oss!

Noen må tross alt trene opp økonomien vår... Vil jo ikke at høyesteønske-mirakelet skal bli et sjokk for lommeboka, må skjønne... :-)

:flekke: dårlig økonomi

+ usikker jobb-fremtid

+ permisjonsleger

= pergo-baby!

Skrevet

Det resonnementet der syntes jeg var riktig bra, Lillen. Husk at beibiene kommer når det passer aller dårligst. Men det er jo ingen sak å snu på en flis når det er beibier det er snakk om! Jeg håper at pergoen gjør susen nå! Krysser fingre for dere.

Klem fra hanni

Skrevet

Jeg vet en måte du ikke bruker penger på..ved å shine huset ditt. Og når det er gjort, da fortjener du en liiiten premie og kan bestille deg en lekker liten sak, kanskje litt omvendt denne gangen- kanskje det hjelper å bestille en mamma- genser... :wink: For du har jo prøvd dette med trange klær før...Må lure graviditetsfeen nå vettu! :rosaengel:

-og jeg vet jo at en gang, og ikke om lenge heller så får du bruk for den. Nå var det ikke så mye å skryte av det utvalget for mamma'r der i år heller...men...

jeg har bestilt en jakke jeg, en sånn cord- høstjakke, og vet du når den kommer..i slutten av oktober...stønn, men gjort er gjort..Får håpe på en varm vinter... :roll: Og så hadde jeg rabatt kupong.. :sjarmor: Kosta nesten ingeting den da! :Hehe:

Mne hvor er det du finer alt det kule for over 2000 da...Finner nesten ikke noe jeg- mulig det er jeg som er syk da... :tunge1:

Håper du koser deg på fotball- kamp..mannen min skal også det, bedrifts- tull...

Kos deg med bra fag i morgen, og tør jeg spørre hva det er?

:dagensrose:

Skrevet

:ler: For et flott regnestykke!!

Nå satser vi knallhardt på en pergo-baby!

Det må bare klaffe nå!Tror jeg skal prøve disse triksene med trange klær...da kanskje... :sjarmor:

Det nærmer seg jo IKM! :hoppe:

Skrevet

Jeg er klar for en real shoppingrunde på mammaklær !! :Nikke:

Savner deg på msn..

Håper du ikke kommer hjem med lungebetennselse...

Hvis du står ute i dette været tenker jeg..

:kline:

Skrevet

Dr. Øyenbryn høres ut som en flott lege :tommelsmil:

Jeg liker forsåvidt min Dr. Gyn, men han er sånn typisk privatpraktiserende med litt for dårlig tid. Og han er heller ikke typen som medfølende spør: Hvordan føler du deg nå? :-?

Satser på at Pergoen gjør susen for deg! :Nikke:

Bare litt nyskjerrig, hva er egentlig favorittfaget? :wink:

:klem: fra Murmel!

Skrevet

Ble litt inspirert av de klærne du har kjøpt...men det er liksom ikke noe for meg i år.. :ler: Må nok pent vente til mamma- klære mine kommer hjem jeg..DA skal jeg også bli kul..:wink: I mens dasser jeg rundt i mine ikke- pene litt for trange gensere og topper... :oops:

Håper mannen din scorer! Og at dere scorer snaaaaaaaaaaaaaaart!!!!!!! Da kan du komme til Oslo så kan vi gå å den kule mage sammen. JA!

Skrevet

Her kommer litt mer "økonomisk oppmuntring" :-? Var visst i butikken i går jeg.... :oops: Hadde gitt meg selv et budsjett på 500, og da jeg satt på bussen hjem hadde jeg likså godt blåst bort 1500 :klø: Men jeg fikk stilig drakt og supertøffe støvletter til da :oops: Mannen kommer til å bli kjempe frustrert over min økonomiske sans som plutselig ser ut til å ha forduftet...

Likte regnestykket ditt!!!!!!!

:heiajente: heier på Pergo-klaff :heiajente:

Ha en fin dag :kyss:

Skrevet

Du har helt rett, Hanni; det er vel ingen sak å snu på en flis når det er for noe så fortryllende herlig... :wink: Tusen takk for kryssing! :klem:

Jeg har ikke kjøpt mamma-genser, Kipa, men når jeg prøver klær eller ser klær som er fine, prøver jeg å se for meg hvordan de vil se ut med en liten mage på innsiden... :wink: Jeg har sendt deg mail med bestilte klær :ler: Jeg vil gjerne shoppe i Oslo med deg! :-) Mannen min er keeper...kanskje derfor han ikke "scorer" på hjemmefronten heller? :roll:

Jepp, her satses det, Madden! :-) Har en god følelse denne gangen, og ikke bare for min egen del... :wink:

I know you're ready, Jinx! :Hehe: Jeg sto ute igår ja...men hadde heldigvis med meg paraply...

Dr. Ø er ganske koselig ja, Murmel, og veldig flink i spesialfeltet sitt :Nikke: Takk for satsing... :kyss:

Takk for økonomisk oppmuntring, Bizzy! :kyss: Det hjelper virkelig på! :ler: Høres kjempestilig ut!! Takk for heiing :klem:

Jeg er paranoid, og derfor skriver jeg ikke hva slags fag jeg er på forelesninger i.

Men forelesningen idag var himmelsk! :-D

Og foreleseren var god!

Selve stoffet idag var kanskje ikke det mest interessante på feltet, men da jeg satt der, følte jeg meg helt velsignet, som har fått muligheten til å sluke så velsmakende kunnskap!

Jeg har nok litt konsentrasjons-problemer :-? Og det er det mange grunner til, bl a at jeg går på skolen på tom mage, og at hjernen min nok er ute av trening. Jeg håper dette bedrer seg, for det er en smule frustrerende å ikke klare å få med seg hva som blir sagt, når man virkelig brenner for å få det med seg! :ler2:

På vei hjem, kjøpte jeg cola! :sikle: Skal straks spise litt, og slenge meg på sofaen.

Ikveld skal jeg se fotballkamp...

Lillen

Dag 8

Skrevet

Må visst moderere regnestykket litt:

:flekke: dårlig økonomi

+ usikker jobb-fremtid

+ termin midt i eksamenstid(?)

+ flere år utdanning gjenstår

+ permisjonsleger

= pergo-baby!

Skrevet

Jeg likte økonomiresonnementet ditt! :ler:

Tror jammen jeg skal benytte meg av den strategien selv. (Bortsett fra det med Pergo foreløpig, tenkte mer på det bruke mye penger for å forberede seg på det etterlengtede pengesluket som kommer til å komme)

Ha en god kveld med cola og fotballkamp! :)

Skrevet

Genialt regnestykke. :ler: Skal se det går opp!

Det kan være en idé å spise en banan eller en yoghurt rett før forelesning, sånn at blodsukkeret, og dermed konsentrasjonen stiger litt. (Cola og sjokkis er derimot ikke å anbefale, medmindre du er veldig klar for å snorke deg igjennom andre halvdel... :ler: Det opplevde iallefall jeg...) Skjønner utrolig godt at frokost ikke frister, må presse i meg mat om morgenen selv.

Høres uansett ut som du koser deg på forelesninger!

Skal love å squeeeeeeze Matahari fra deg når jeg ser henne neste gang. :-)

:klem: (Heia Norge! Det er lov, det? Siden det ikke er Italia...)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...