pondusa Skrevet 24. april 2004 #2161 Del Skrevet 24. april 2004 Plutselig så jeg for meg en mann på 27 år med prikker på hele seg, tommelen i munnen og koseteppe i hånden, teddybjørn under andre armen og med ny-gråtte tårer nedover kinnene Omtrent slik var det!! Prikker OVERALT!!!!! Bare en liten digresjon.... Håper du har en super duper helg lillen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 24. april 2004 #2162 Del Skrevet 24. april 2004 Omtrent slik var det!! Prikker OVERALT!!!!! Men var det med sutteklut og teddybjørn også..? Sorry Lillen at vi misbruker dagboken din - du er velkommen til å ta igjen når som helst. Min dagbok står til din disposisjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 24. april 2004 Forfatter #2163 Del Skrevet 24. april 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 25. april 2004 #2164 Del Skrevet 25. april 2004 Stakkars mannen din da. Stelle godt med ham. Bare aller raskest innom med en liten klem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. april 2004 #2165 Del Skrevet 26. april 2004 Tusen takk for alle gode UVI tips. De skal bli fulgt! (Selv om den merkelige salven ikke fristet.) Jeg håper du har det bra, selv om mannen er handikappet om dagen. Jeg sleit et leddbånd for mange år siden, og jeg gikk med gips. Først en sånn vanlig, og deretter "gågips", med en sånn trehæl på. Gikk slik i år og dag (3 mnd kanskje? Husker ikke helt). Så stakkars samboeren din, han har det nok ikke godt. Glær mæ til å chatte med deg igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 27. april 2004 #2166 Del Skrevet 27. april 2004 Heisan snuppa! Kom plutselig på en pm fra deg som ble mottatt for leeenge siden med noen spm... Jeg vet ikke om du synes dette er veldig frekt av meg, men jeg prøver ihvertfall: Hadde det vært mulig at du, snille, søte damen, kunne fortalt meg sånn ca hvor mye penger dere har brukt på det?(for jeg har jo ikke peiling: 500.000 eller 5.000.000?? ) Du kan jo begynne med hva tomta kostet, og fortsette med ting jeg ikke har peiling på. Tomta kostet 250000 for snart tre år siden. Jeg vet nemlig ingenting om det å kunne bygge sitt eget hus, så du må gjerne legge ut i det vide og brede... Jeg vet jo at Mannen din har gjort utrolig masse... Har han satt sammen hele huset selv, og bare latt rørlegger- og elektriker-arbeid ligge? Eller har han gjort mer? Mindre? Muring? Maling? Mannen har gjort utrolig mye JA. Han har først gjort alt grunnarbeidet både til hus og garasje, han har bygget begge deler helt selv, og innvendig har han laget vegger, lagt parkett, lagt fliser bad & vaskerom, satt opp kjøkken- med litt hjelp fra to kamerater, laget gruen over keramikktoppen og sikkert mye mer. det han ikke har gjort er rørlegger arb. men det er en han har byttet jobb med, maling har han ikke gjort, det har familie og venner gjort..og så har vi hatt en elekriker til de tingenne man ikke har lov til å gjøre selv.. og en murer som har murt peisenHva betaler man egentlig for, når man kjøper hus som allerede er tegnet? Kjøper man en slags "pakke"? Med alle materialer og slikt? Som et byggesett...Akkurat det vet jeg ike..mannen tegnet huset og satte det jo opp selv.. Jeg tror jeg må bli rik rik rik, og bygge drømmehus jeg også! En vakker dag... Man trenger ikke være rik..vi har tatt opp lån på 1, 5 mill.. Svar på pm'en når du har tid... Det haster jo ikke, vennen! Og her var jeg endelig.. Spør om det er noe mer du lurer på. Nå skal det vel også sies at mannen har kontakter i og med at han er selvstenig, så dører, materialer, vinduer og slike ting har vi jo fått en god pris på. Også har vi unnet oss litt luxus.. Men feks badet da..har kun kosta 30000, fordi han har gjort alt selv utenom rørting.. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 27. april 2004 Forfatter #2167 Del Skrevet 27. april 2004 Takkk for Capricorn! Ja, litt synd på meg har det vært, Murmel, men mest på han :trøste: Det hadde nok vært mer synd på meg hvis han hadde vært forkjølet (det verste han vet) Her i huset er det nok verre med forkjølelse enn vond fot, Havsulen! Så jeg synes synd på deg... En keeper som springer vekk fra skudd? Neitakk! God ide å farge selv i maskinen, men blir kanskje ikke det samme med hvite sømmer...!? Noen tråder blir farget!? Takk for tips! Jeg ble nok litt sliten de første dagene, da han bare gikk på krykker, Bizzy! Men jeg skal ikke klage...trengte litt styrketrening! Æsj, vannkopper må være forferdelig for voksne, Pondusa! Og da særlig for menn... Føler med deg! :trøste: Takk for helgehilsener, Murmel, Kaktus og Bizzy! Ble nok ikke så mye hopping i høyet med foten hans, Hulderjenta, men vi får ta det igjen neste syklus... Har dessverre ikke funnet jakke enda, men er ikke så masse i butikker heller...det er så mange fristelser! Deal'n husker jeg fortsatt! Jo takk, jeg steller nok bra med han, Maya! :-D Jeg tror Mannen min har en mye mye lettere skade enn den du hedde, Matahari. Kanskje han bare "riftet" litt i båndene!? Han klarer å gå selv nå, og brukte bare støtebandasje ut helgen... Glær mæ right back at ya! Tusen takk, Kipa! Nå skjønner du kanskje hvorfor jeg har oversett deg i det siste... Neida! Den pm'en hadde jeg også glemt! Mannen er på bedringens vei nå og synes ikke lenger så altfor synd på seg selv. Blir kanskje et lite tilbakefall når lagkameratene skal spille kamp fredag, men... Det er lov til å le sånn, uten å være en dårlig kjæreste... Det har blitt en del "trening" på meg, siden Mannen hadde noen dager med krykker, men jeg har nok bare godt av det... Jeg er jo vandt med at han bærer tunge ting (som handleposer ) opp trappene. Og fredag skulle loppemarked-bil komme og hente masse stæsj hos oss, så jeg måtte springe opp og ned trappene med stoler, poser, bord og kasse (igjen; vanligvis Manne-jobb). Egentlig er det jo jeg som er bortskjemt...men jeg skylder på at jeg gjør jo andre ting som han ikke gjør! Fredag kveld kom svigermor og sviger-stefar på besøk, og s-far hjalp Mannen med å montere baderomsbelysning; "flat ting med to nedover-spots". Den er nå montert midlertidig fordi vi mangler litt lys der inne. Skal prøve å finne noe idag, som vi kan feste oppå den flate, slik at det luser litt opp og ut i rommet også. Det blir perfekt! Nå mangler vi "bare" dusjløsningen + utstyr, som håndklehengere, flere knagger, ny dorull-holder, toalett-børste osv, alt i børstet stål + muligens et håndkle-skap + etterhvert finere skittentøyskurv. :D Idag fikk vi endelig adsl igjen! For noen dager siden drømte jeg at jeg var gravid. Drømmen var hovedsaklig det at jeg fortalte det til mamma. Jeg hadde blitt gravid i februar (i år) med termin 15. februar neste år Måtte bare skrive ned det nå, i tilfelle jeg er sanndrømt angående termin. Men vet jo aldri. Blir gravid i mai jeg da...!? Da er det bare å vente på mensen nå! Lillen Dag 30 forrige syklus fikk jeg mensen på kvelden Dag 30 syklusen før det, fikk jeg mensen på Dag 33 IKM tirsdag-fredag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 27. april 2004 #2168 Del Skrevet 27. april 2004 Hva betaler man egentlig for, når man kjøper hus som allerede er tegnet? Kjøper man en slags "pakke"? Med alle materialer og slikt? Som et byggesett.. Måtte bare svare på denne jeg. Det kan man faktisk gjøre. Kjøpe et byggesett...vet ikke hvor mange som gjør det da. Prekapp: der hoveddelen av trelasten kappes ferdig og leveres i pakker for bruk til de ulike bygningsdelene. Altså alt er ferdig kappet, merket og det er bare å smelle opp huset etter tegning. Syns det er litt morsomt. Ellers fins tradisjonell plassbygging der matrialene leveres hver for seg til byggeplass der kapping og sammenføying til bygningsdeler skjer med håndverktøy og byggesag. Og elementsystemer der deler av huskonstruksjonen prefabrikkeres som planer elementer (som regel yttervegger med vinduer og dører og alt) og til slutt Seksjonshus som det ligger i ordet: husene gjores nesten ferdige i fabrikk og leveres komplette med innvendige overflater og alle tekniske installasjoner montert. Tror tradisjonell plassbygging er mest vanlig, i allefall for de som gjør masse selv. Dette er i allefall de vanligste måtene å bygge trehus på. (Må briefe litt med skole-kunnskapen min og bevise at jeg ikke er helt borte i ammetåka..hehe). Masse god bedring til mannen din og jeg krysser fingrene for at du er sanndrømt...i!!!! Februar er jo en flott måned det, den måneden da færrest normenn har bursdag så barnet blir enestående (Det blir det uansett da!!!!) Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 27. april 2004 Forfatter #2169 Del Skrevet 27. april 2004 Tusen takk for svar, Ionaa! Det var jo jeg som egentlig lurte på det...og Kipa som kopierte spørsmålene mine inn i innlegget sitt... :-D Og nå ble jeg også glupere! Og du er glup...selv om du pupper! Februar er forresten den måneden flest Supergirls har bursdag...tror jeg! Ihvertfall er vi mange vannmenn her inne :D Bacontomatsaus putrer og pastaen mørnes... Nå er jeg sulten... Fantastisk deilig å kunne "stikke innom" nett når jeg vil. Må nesten sette av en hel dag i helga bare til å kose meg med surfing! På ukedagene må man visst gjøre skolearbeid også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 27. april 2004 #2170 Del Skrevet 27. april 2004 Ble nok ikke så mye hopping i høyet med foten hans' date=' Hulderjenta, men vi får ta det igjen neste syklus...[/quote'] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 27. april 2004 #2171 Del Skrevet 27. april 2004 Nå vil jeg ha en hilsen fra lillen snart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 27. april 2004 #2172 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg lever! Faktisk. Klemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 28. april 2004 Forfatter #2173 Del Skrevet 28. april 2004 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 28. april 2004 #2174 Del Skrevet 28. april 2004 :trøste: Det var da fælt da! Hadde jo bestemt at det skulle klaffe for deg jeg :evil: Jeg får bestemme litt mer bestemt denne perioden da Faktisk kjempelenge siden det har klaffet for noen av oss sliterene nå... så da burde det komme en skikkelig stor blå bølge snart! Skal vi slenge oss på en i mai? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 28. april 2004 #2175 Del Skrevet 28. april 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 28. april 2004 #2176 Del Skrevet 28. april 2004 1 Slenger meg med i klubben og setter alt og alle muligheter til for at det blir klaff denne perioden. Sender over en trøste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 28. april 2004 Forfatter #2177 Del Skrevet 28. april 2004 1 Det er ikke helt rød-dag enda egentlig. Men det var dn eneste måten jeg kunne formidle at mensen er på vei, uten ord! Tastaturet trengte nye batterier... 1-tallet var en av tastene som virket! Det er mer en Dag 31/1... En brun-dag altså. Veldig brun... Og det begynte i går kveld. Men siden Dag 1 ikke er før jeg blør, så venter jeg med å skrive det. Lillen Dag 31/1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 28. april 2004 #2178 Del Skrevet 28. april 2004 Blir jo nesten litt skremt jeg.. Skummle "smilies".. Væ.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 28. april 2004 Forfatter #2179 Del Skrevet 28. april 2004 You crack me up! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 28. april 2004 Forfatter #2180 Del Skrevet 28. april 2004 Skjønner du nå Jinx? Du må visst være enkel for at jeg skal skjønne spøkene dine... :oops: Det enkle er ofte det beste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg