lillen Skrevet 19. februar 2004 Forfatter #1841 Skrevet 19. februar 2004 Var en hyggelig legetime! :D Jeg skriver mer i ettermiddag...
havsulen Skrevet 19. februar 2004 #1842 Skrevet 19. februar 2004 Håper GU gikk bra i dag! Har dere varslet huseier om at dere skal flytte? Fint om dere slipper å flytte ut og inn samme dag...
lillen Skrevet 19. februar 2004 Forfatter #1843 Skrevet 19. februar 2004 Lang versjon: Jeg og Mannen snakket litt om timen idag, før vi sovnet igår. Han sa klart ifra om at han kom til å si "Det har du ikke no med!" osv hvis det var noe han ikke ville svare på hos legen Jeg ser på en legetime som en hyggelig (for det meste...) og interessant samtale, mens han ser på en legetime som en berøvelse av privatlivet Vi får bare være forskjellige Grunnen til at han hadde vært litt hissig, var fordi han syntes det hadde gått litt fort i svingene i det siste, uten at han helt hadde kontroll. Men han sa ikke no ordentlig unnskyld for hvor rappkjefta han hadde vært, sel om jeg forklarte hvor ekstremt varsom jeg hadde vært med tema. Det virket nesten som han prøvde å snakke fornuft i meg...!? Vi måtte vente i tre kverter før vi kom inn, og det gjorde ikke humøret til Mannen bedre. Han synes det er helt unødvendig at man skal vente så lenge på time. Jeg derimot har vært hos lege før... Legen vår var kjempekoselig! Hun beklaget også ventetiden... Først noterte hun litt om livssituasjon og medisinske opplysninger. To setninger om Mannen, og et lite ark om meg Så informerte hun om Mannens sædprøve, som var mange ganger bedre enn normalen , og Mannen ble utrolig lettet da hun sa at de ikke ville behøve noe mer sekreter eller undersøkelser fra han. Svømmerne var helt supre! De var raske, mange, og svømte riktig vei (hva nå det er for en vei i et stakkars prøveglass...)! Blodprøvene mine (fra Dag 2) var også helt fine, og viste visstnok at jeg hadde nok egg og et eller annet vev. Etterpå var det GU. Jeg blir egentlig kvalm av å skrive om det... Trodde jeg var så tøff, og så var jeg visst ikke det likevel. GU har alltid vært en grei opplevelse, for jeg er jo vandt til ubehagelige undersøkelser...! Hun skulle ta celleprøver og innvendig UL. Når man skal ta celleprøver, skal man helst ikke ha blødning, fordi det kan gi dårlig svar. Men i tillegg til at jeg har småblødninger på denne tiden av syklusen, så begynte jeg å blø friskt bare hun var borti livmortappen min; noe som antageligvis er årsaken til langvarige besøk av fetter Brun (puh...). Pga blodet måtte hun ta flere prøver og tørke inni (!) med bomullsdotter imellom prøvetakingen. Jeg ble så kvalm... :-x Men det gikk fort over, og lettelsen for gjennom meg da det endelig var tid for innvendig UL, for det føles helt greit. Det var ingenting galt utseendemessig med eggstokker eller livmor (greit å få det bekreftet enda en gang... ). Da jeg etterpå nevnte lavt progesteron-nivå som mulig årsak til premenstruelle blødninger, roste hun meg for kunnskap (riktig tenkt, sa hun), men siden hun nettopp hadde sett hvir følsomme mine slimhinner var, så mente hun altså at jeg ikke trengte å bekymre meg :D Grunnen til at det var bare deler av syklusen som var slik, var nok hormoner. Siden spermiene var supre og alt så bra ut på UL, kunne det være sykdommen min som skapte noen problemer. Sykdommen irriterer jo tarmen min, og den kan visst også skape irritasjon andre steder i bukhulen, og i denne forbindelse kanskje eggledere (så det er det de mener når det står at sykdommen min kan gjøre en mindre fertil ja...hm..) Den eventuelle irritasjonen kunne skape "transport-problemer" der inne, og jeg fikk ikke helt med meg hva det var. Men et ekstremt eksempel var tette eggledere, så kanskje "transport-problemer" kan være litt smalere passasje eller noe...? For å finne ut av dette, må jeg være under narkose, og de må gå inn gjennom magen. Og siden undersøkelsen ikke vil hjelpe noen å bli gravid, så foretrekker de å ikke gjøre det. Særlig ikke rote i en syk mage... Og det er helt greit! Vi får eventuelt komme tilbake til dette om en god stund, synes jeg... Jeg spurte om de ikke kunne bruke kontrast, og da svarte dun at de faktisk ikke brukte det så mye nå lenger, fordi det gir veldig ofte falsk resultat. Akkurat som i Hannis tilfelle! Livmor & Co trekker seg nemlig sammen av smerte, og kan virke smalere eller tett... Til slutt lurte legedamen litt på om medisinene mine hadde noen påvirkning på fosteret, og jeg fortalte at Dr. Øyenbryn allerede har gitt meg godkjennelse. Men hun ville sjekke likevel, siden de stadig finner ut nye ting... Helt greit! Så nå skal jeg vente på brev fra henne om hva hun finner ut, og så kontakter hun meg sikkert hvis det er noe å si på celleprøver. Etter at hun har godkjent medisinene, kan jeg begynne på Pergotime hvis jeg vil. Fikk resept... Jeg valgte å selv si at vi er unge og har god tid, da hun spurte om hvor mye utredning vi ville ha. For jeg er over hodet ikke klar for å snakke om kunstig befruktning og sånt! Jeg skulle bare si ifra til Dr. Øyenbryn når jeg ville komme tilbake til henne, om vi forandret mening. Det jeg eventuelt vil finne ut av etter hvert, er jo om jeg har normal eggløsning i hver syklus osv. Og da må jeg vel tempe og ta blodprøver. Vi får ta det når jeg blir enda mer utålmodig... Hun kunne ikke si for sikkert om jeg hadde hatt eggløsning nå nettopp, men hun mente at hun kanskje så et "krater", dvs en sprukket "egg-sekk". Kort versjon: super-spermier :-D normale blodprøver :D utralyd -> fin livmor og eggstokker :-D følsom slimhinne = fetter brun tarmsykdom mulig irritasjon :-D resept på pergo ... Jeg blør fremdeles, og har litt ubehag nedentil. Når jeg lukker øynene, tar jeg nye celleprøver *grøss* Trodde faktisk at Jolie var litt pysete når hun fortalte om kvalme i forhold til celleprøving, men nå velger jeg å tro at hun er tøff Jeg er ellers veldig fornøyd med timen! Nå er jeg litt stressa, fordi jeg skal dra imorgen. Har ikke pakka, og kommer stadig på ting jeg må ta med meg, men skriver de ikke opp *kaos* Apropos pakking, så har vi pakket 8 Chiquita-kasser med flyttegods. Det merkes ikke i det hele tatt Hos rådgiver idag fant vi ut at jeg sikkert kan gå under 23/5-regel, men skal søke under spesiell vurdering 1. mars. Søke nå; ordne evt legeattester senere... Jeg tror ikke jeg kommer inn på Radiograf... Snittet ifjor var 56 poeng, og det tenkte jeg at jeg også skulle klare, når jeg la til maksimalt alderspoeng. Men nei! Når man går under 23/5-regelen, får man ikke alderspoeng før man er fylt 24 år Men jeg søker likevel! Det skader jo ikke å prøve... Og hvem vet; kan godt hende at Sykepleier er like interessant for meg. Så mye vet jeg ikke om de forskjellige linjene... Og på et så stort og utbredt studie som sykepleie er det sikkert mulig å gå delkurs også. Ihvertfall i Tigerstaden... Lillen Dag 23
Gjest Mayamor Skrevet 19. februar 2004 #1844 Skrevet 19. februar 2004 Kort versjon:Jeg leste kjapt igjennom innlegget ditt. Leser bedre en annen gang. Her var det masse. til mannens spermier som svømmer rett vei i et lite glass... Kommer du til å begynne på pergotime nå da? Lang versjon: Skriver mer en annen gang, vennen. Klem fra Mayamor
jolie Skrevet 19. februar 2004 #1845 Skrevet 19. februar 2004 Flotte resultater! Du må jo ikke får dårlig samvittighet for at mannen din har superspermier og min mann ikke, silly! Det er jo bare knallbra at alt står bra til! Du har nok smerte og plager å øse av, skulle bare mangle at dere ikke må slite med dårlige småsoldater og. Å nei du. Her på KG deler vi plagene mellom oss, og vi trakk lappen om spermiene. Sånn erre bare Og å tro at jeg er pysete! ... Hrmf
lillen Skrevet 19. februar 2004 Forfatter #1846 Skrevet 19. februar 2004 Vræææl! TvNorge virker ikke! Det er bare torsdager jeg MÅ ha det! *febrilsk i telefonen til folk som bør hjelpe meg* Venninne som jeg kommer til å treffe i helgen, kan ta det opp. Men da kan jeg jo egentlig ikke bevege meg inn til dagbøkene før jeg drar imorgen, i tilfelle jeg kommer over skriblerier om jubel eller jamring angående millionærens valg...
Jinx Skrevet 19. februar 2004 #1847 Skrevet 19. februar 2004 Kooost meg med langversjon Syns du var tøff på GU jeg.. Jeg gruer meg så ille til det at jeg nesten kaster opp Hjertet tok et dobbelt slag da jeg leste PERGOTIME .. Whau… Tenkte tvillinger at once…tjihi.. Godt å vite at alt er bra .. JEJ !! Vil du bli radiograf så må du gå for det.. Ta noen andre fag i mellomtiden da ? Du er jo så ung !! Har du tenkt å flytte til TIGERSTADEN ? Så flink dere har vært til å pakke da ! Imponert Mye flinkere enn meg i hvert fall :oops: Spent på hva legedamen finner ut ang medisinene dine… Klem Jinx :blomst_opp: Løp til meg å se Millionæren her ?? Heia heia heia
lillen Skrevet 19. februar 2004 Forfatter #1848 Skrevet 19. februar 2004 For å finne ut av dette' date= må jeg være under narkose, og de må gå inn gjennom magen. Jeg mener nok laproskopi...
lillen Skrevet 19. februar 2004 Forfatter #1849 Skrevet 19. februar 2004 Kompis kom nettopp innom for å hente opptakskasett! Han skal være engel ikveld...
meta Skrevet 19. februar 2004 #1850 Skrevet 19. februar 2004 Dette var jo kjempegode nyheter :D Sikkert veldig stor lettelse for mannen også! MIN mann tok det personlig at han ikke klarte å gjøre meg gravid på en stund.. Hjalp ikke at jeg fortalte at vi var to om dette.. Han følte det liksom som sin jobb.. Kan jo hende mannen din har samme tanker langt inni hjernebarken og ikke vil innrømme det.. Virket jo som en utrolig grei lege dere kom til også da! Det hjelper godt på Da er det jo bare å begynne på pergo når dere får klarsignal, så går dette i boks fort som bare det! Du HAR jo vært gravid før :-) JEJ Klem fra Meta
lillen Skrevet 19. februar 2004 Forfatter #1852 Skrevet 19. februar 2004 Takk for gode tanker, Nydag! :D Jeg har nok ikke fått gjort stilen :oops: Men har heller ikke fått mase-mail fra lærer. Kanskje jeg skal maile en stil til henne i løpet av vinterferien (neste uke)... Jeg vil til Bergen en dag med Jinx... Takk for gratulasjon og oppmuntring, Ionaa! :-D Forkjøpsretten har sine gode og dårlige sider ja, men jeg prøver å ikke tenke så mye på det :-? Og nå har vi forkjøpsrett i borettslaget vårt, foran boligbyggerlaget Så når vi vil ha større leilighet skal vi nok også stjele... :oops: *lister oss så stilt på tå...* Takk for gratulasjonen, Capricorn! :D Jeg har veldig lyst til å spy litt med deg i mars! Med glede! (<- : lol : ser ut som noen som brekker seg... ) Tusen takk, Magnhild! Og takk for hjelp på msn i forkant! :kysse: Gratulasjonsklemmer er gode uansett når jeg får de, Lilletrollet! :-D For en teit lege du har... Kanskje han tar konsultasjoner per telefon nå, siden han får penger for det... Koser seg sikkert i badekaret imens! Jeg fikk faktisk litt jernteppe hos Gyn ja, Kipa! Visste ikke helt hvordan jeg skulle forklare at fetter brun var på besøk... Lo litt inni meg da! Men det er ikke fordi jeg er flau over å skrive utflod eller noe, at jeg bruker familie-relaterte ord, og det vet du! Jeg trenger jo litt såpe i kjeften (eller på tastaturet) innimellom :oops: Men det har bare blitt til at jeg bruker de teite ordene, fordi det virker så kjedelig å skrive utflod... Bruker hodet på masse fornuftig for tiden, må jeg si Ja, vi har varslet huseier nå, Havsulen! Takk for at du bryr deg! :D Vi har 2 måneders oppsigelsestid, så vi må nok betale dobbelt. Men vi skal prøve å pushe på, slik at vi bare trenger å leie ut mars... 5000 kroner spart Ja, kanskje det blir skikkelig pergo-party her inne nå, Maya! Men det er jo en stund til du evt skal... Ærlig talt så er jeg veldig usikker på når jeg kommer til å ta tablettene. Jeg skal rådføre meg med Mann også. Må stresse litt ned med bolig først, så vi får skikkelig tid til hverandre... Pøh! Du er da ingen maur, Jolie! Du er en sommerfugl! Håper vi snakkes ordentlig på msn snart jeg og..kanskje en helgenatt i mars! :D Forresten; takk for at du ikke er sur på sæd-klassen på denne skolen... "Godt" å høre at du også misliker gu, Jinx! Husker et spørsmål du stilte tidlig i dagboken din; om man pleide å barbere seg før gu. Det spørsmålet har jeg fortsatt ikke funnet fasit på Ja, du vil vel ha tvilling-party du, tenker jeg... Jeg vet ikke om jeg orker å ta flere enkeltfag nå, jeg! Er så veldig lei av å holde på med fag som interesserer bakenden min... Men jeg flytter aldri til Tigerstaden Mente bare at siden de har delkurs der, så bør de også ha det her... Er jo stor skole! Flinkere enn deg til å pakke?? Du er jo snart ute av huset! :o Surprise: Jeg orker ikke å løpe bort til deg! Det er meget mulig at Mannen har tenkt i de baner ja, Meta... Han har ihvertfall fått løftet 100 kg av skuldrene! :-D Tusen takk for glade ord! Skjønner ikke hva jeg skulle gjort uten dagboka :hjerter2: Hvis det ikke hadde vært for de hersens huseierne, som aldri kan fikse tvnorge, så hadde jeg vært lykkelig i min sofa akkurat nå... Men siden jeg valgte å slå på tv2, er kvelden ødelagt. Netthinnen også! For jeg så videoklipp på tabloid. Skulle virkelig ønske jeg hadde vett til å skru av når det kommer advarsler mot sterke scener Men ærlig talt: Hvordan kan de vise slike ting så tidlig på kvelden?? Jeg er voksen, og tålte ikke det jeg så, og da tør jeg ikke tenke på hvordan et barn hadde reagert! Og ærlig talt: Hvordan er det mulig å være så ond?? :evil: Hva er straffen for slike djevelske ugjerninger? Helt sikkert ikke nok! :evil: Og gjelder norske eller kosovoske (eh...hva heter det? Er det albansk?) lover? Jeg håper de brenner i helvete! Reelt sett så er ikke dette stort verre for dyrene enn vanlig jakt. De blir skutt either way. MEn herregud! Å lage video og le og leke av slike ting er så langt unna jakt likevel! Det er noe av det aller verste jeg noen gang har sett på TV! En ting gjør meg litt glad; at mange av Supergirls og andre jeg kjenner følger med på Millionæren, og slapp tv2 ikveld... Jeg er rystet
jolie Skrevet 19. februar 2004 #1853 Skrevet 19. februar 2004 Bare så det er sagt, så er det flere sider i denne hundesaken. Masse løshunder (villhunder), alle med rabies. Barna tør ikke engang gå til skolen alene av frykt for angrep av disse hundene. 'Alle' soldatene (og sikkert en del sivile) gjør det, det er bare noen som har vært teite og filma det - unggutters trang til å synliggjøre seg selv. Og sikkert noen syke sjeler som synes det er kjempegøy. De aller fleste synes nok det er rimelig umorsomt. Hvordan ellers få bukt med hundeplagen? Medisiner, sterilisering, giftsprøyter. Altfor dyrt. De pengene må man heller bruke på å bygge opp landet, ikke redde mengder med herreløse hunder som ingen vil ha. Dyreplageri og inhumanitet. Tja.. Jeg har 'alltid' hatt et annet syn på avliving av dyr enn de fleste andre småjenter. Hvorfor er det så mye mer inhumant å avlive et dyr med et veplassert skudd i nakken mens det gjør det det elsker, enn å dra det med til den illeluktende dyrlegen og la det få en sprøyte? Nå får jeg vel deng for mine meninger, men jeg sier det likevel. Alle sidene av en sak fortjener å komme fram i lyset.
Gjest Camelia Skrevet 19. februar 2004 #1854 Skrevet 19. februar 2004 Har stort sett hatt nesen begravd i mitt eget liv og i min egen dagbok i det siste... Hva er det jeg ser?? Lillen har kjøpt leilighet! Grattis!!! Nemlig, man tenker litt sånn at det er jo innmari surt for dem som mister kontrakten sin, men noen ganger må man kun tenke på seg selv... Og denne gangen trakk dere det lengste strået. :D Gratulerer også med fine resultater fra GU! :D
~Capricorn~ Skrevet 19. februar 2004 #1855 Skrevet 19. februar 2004 Kjempegøy å komme hjem fra jobb og lese så gode nyheter her inne Håper det klaffer for dere snart da Får ikke inn TvNorge vi, så jeg får ikke fulgt med på noenting... Hadde sikkert ikke hatt tid likevel. Jobber jo ganske mye kveld. Fikk derfor heller ikke sett programmet på tv2 i dag. Mange klemmer fra Capricorn
Kaktus Skrevet 20. februar 2004 #1856 Skrevet 20. februar 2004 Så gode nyheter lillen - flotte svømmere og ikke tegn til noe annet galt hos deg - det er jo kjempeflott! Be de supersvømmerne om å gi blaffen i magen din og finne en vei rundt! Måtte holde for øynene når de viste den hundevideoen jeg - ble fysisk kvalm... Skjønner at hundene kan være et problem - og ett velplassert skudd er vel greit under kontrollerte forhold. Men sju-åtte som blir filmet av macho-kåte gutter?... Klarte jo ikke å la være å finne ut hvem Evan valgte på forhånd jeg da... Men måtte jo se på likevel... Men to timer ble litt for mye faktisk - snakk om å tyne mest mulig ut av det...
havsulen Skrevet 20. februar 2004 #1857 Skrevet 20. februar 2004 Så bra at dere møtte en flink lege som tok grep! Kjempefint at mannen vet at han ikke trenger levere flere prøver, tipper han er lettet, og håper det letter humøret hans, for din del. Flotte resultater, altså! Og supert at dere allerede har begynt å pakke, for det er jo som ofteste utrolig mange ting som må håndteres! Også har du snakket om skoleting, du er jamen meg ei ordnedame for tiden! Tigerstaden, ja! Tigerstaden! Kom hiiiiit!
hanni Skrevet 20. februar 2004 #1858 Skrevet 20. februar 2004 Hurra, Pergobuddies!!! Lynklem fra hanni - som snart er paa vei hjem!!!
bizzy Skrevet 20. februar 2004 #1859 Skrevet 20. februar 2004 Tusen takk for koselig og støttende hilsen i dagboken min, SuperLillen! Det er alltid koselig å lese i dagboken din, men blir jo litt ekstra hyggelig når det er så positiv lesning! Gratulerer med superspermier Da er det bare å satse videre, uansett om dere velger å starte pergo med en gang eller prøve litt videre uten! Heia heia heia :klem2:
Gjest Hulderjenta Skrevet 20. februar 2004 #1860 Skrevet 20. februar 2004 Hei Lillen! Takk for hilsen i dagboken min, godt med noen støttende ord. :rosasmil: Grattis med bestått sædprøve til Lillen-mannen! God helg!!!
Fremhevede innlegg