Gå til innhold

Lille dagbok...

lillen

Anbefalte innlegg

Lillen Lillen Lillen...

Prosjekt gravid 2004

:P Røykinga : Den kutter du jo bare lett ut..

Du røyker jo ikke pga av du ikke får til å slutte..

Putt andre ting i munnen.. :wink:

:P Stress : Du er vel den minst stressa personen jeg vet av..

Du blir vel ikke stressa av å prøve ?

”Skyndte deg å bli gravid stress” ?? Hm.. :roll:

Du vet at det ikke hjelper å stresse med det, så du får

prøve å ta en dag av gangen..

..Lettere sagt enn gjort - men noe å jobbe med ja..

:P Lutealfase : Høre med lege ?

:P Arvelig faktor : Hm.. Nei..

Ikke siden det trolig var stress som var årsak

til at moren din ikke ble gravid..

Mange sliter med å bli gravide etter en abort..

vår oppgave fremover blir å ikke stresse Lillen..

Litt vanskelig å ha et avslappet forhold til det å bli gravid når

du teller dager, kjenner etter eggløsning osv..

Så alternativet blir å droppe det, konse om skole eller annet

å ta en dag ad gangen...

Eller fortsette som før, bare enda mer aggresivt ?

(Temping ? Pergo ? osv)

Men da blir du nok enda mer psysisk sliten..

:klø: :murvegg::grine::sprettoy:

Hvorfor blir jeg ikke gravid da ??? Jeg vil bli gravid !!!

:sprettoy::grine::murvegg: :klø:

Been there - done that..

Over til noe heeeeeelt annet..

Jeg å vil se Homsepatruljen !!

(har hørt så mye bra og morsomt om den serien)

Å Sex og Singelliv..

Ønske meg TV3 til bursdagen min kanskje..

Nåja.. Men nå er du jo på MSN :hoppe:

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å se at du også synes jeg er avslappet, Jinx! :ler: Men det er nok stress som ikke er synlig utenpå meg, jeg skriver om ja... Går liksom ikke rundt å fjaser fordi jeg tenker på graviditet, men inni meg er det kaos rett som det er! :wink: Men vet ikke om jeg er helt god på å ikke telle dager jeg! :roll: Du må ha tv3 snart...og bursdagen din er jo snart! Snakk med mannen din! :wink: Takk for koselig innlegg...igjen! :kyss:

Min piercing er i øyenbrynet hele tiden, Kipa! :ler: Og så dukker det opp en liten spiss under leppen til fest... :wink:

Mannen er ennå ikke ferdig på jobb, men jeg har hatt det helt fint :P Har surfet, sett homsepatrulje og Sex og singelliv...

Har også spist en MM nydelig kyllingsalat, nesten identisk med verdens beste kyllingsalat på en venns restaurant (manglet bare litt tilbehør + den superhemmelige dressingen...) *slurp*

Det murrer i magen, og kusinen har ikke skiftet tilbake til fetter-farge ennå. Er litt svimmel når jeg reiser meg for tiden, men det er det eneste evt symptomet jeg har, tror jeg! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten kledd på avataren min, for å ha muligheten til å base i snøen og lage engler i julen... :P Beklager hvis det forvirrer noen... :oops:

Bare for å si det: Det blir ingen testing på 2. juledag for meg! Kommer bare til å stikke innom for å informere om

to be or not to be...

Og så kjøper jeg evt en test 27. eller 29. desember. Det spørs når jeg kommer meg til butikk... :roll:

Lillen

Dag 28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi :D

Jeg er helt med på planen om en 2004 baby.

Og jeg syns ideen om å slutte å røyke er kjempebra da!! Syns alle burde slutte å røyke jeg...(selv har jeg aldri prøvd en gang, stolt av det da :P )

God Jul til deg lillen :nisse: Jeg skal krysse fingrene for at Tanta ikke kommer på besøk til deg!! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper innom og ønsker deg sånn rett før jeg reiser på juleferie..

Håper du får det helt supert i julen. Jeg krysser fingrene for full klaff :D

Klem fra Meta :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker deg en strålende jul!

Håper du får en fin jule- og nyttårsfeiring!

+ gratulerer så mye med overstått 4-årsdag :wink:

Juleklemmer fra ny dag :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og Hopp

Vil bare ønske deg en GOD JUL og et GODT NYTT ÅR ... så håper vi på nok en blå bølge her på nyåret , den kan du jo henge deg på :hoppe:

:klem2: en god liten juleklem fra marre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stolt av de som aldri har røyket jeg også, Capricorn! :wink: Tusen takk for kryssing...alle monner drar! :P

Koselig at du tar deg tid til å stikke innom, Meta! :P Og takk for at du også krysser... :wink:

Du er så god, Havsulen! Det var gode klemmer det!

Takk for juleønsker, nydag! Det samme til deg...! :P

Oi! Enda et nytt fjes! Hei, Marre, og takk for at du er innom! :P Hadde egentlig tenkt å henge meg på den bølgen som har frist 31. desember jeg, men alltid greit å ha andre forslag i bakhånd! :ler:

Starten på dagen idag var dårlig... Jeg har hatt vondt og vært på do masse, og nå er magen sliten... I tillegg til tarmens krumspring, ligger det små ting over alt her, som sammen lager rot! Og så oppvasken da! Siden kjøkkenet vårt er en del av stua, er det ikke mulig å ignorere den stygge oppvasken! Jeg hadde regnet med at Mannen skulle gjøre en del av den, men han er jo på jobb... Dårlig planlegging!

Dette er da ikke jul, tenkte jeg! :roll:

Ingen følelse av at juleaften snart er her!

Når juleaften er like rundt hjørnet, skal det være ryddet, vasket og litt pyntet. Og så skal man ikke være alene!

...så jeg ringte å klaget min nød til alltid forståelsesfulle Mamma. Og det var lurt! Hun ba meg om å sette på radio, for der snakkes det om jul hele tiden... Og jeg innså at hvis det skal bli ryddet, vasket og litt pyntet, så må den som bor i leiligheten gjøre det selv. Det tok bare litt tid før jeg forsto det, siden jeg er vant til å være hos noen andre rundt jul. Denne gangen skal vi feire jul her i byen, så lillejulaften blir i leiligheten!

Så nå er jeg i full gang...igjen! Pyntingen har jo vært ferdig en god stund, så nå gjelder det å kvitte seg med rot og oppvask + litt støvtørking (ok, bør vel vaske skikkelig på badet også...vi får se!)

Julemusikk og juleprat fra høytalerne hjelper en hel del på julestemningen, og stearinlys og kongerøkelse forsterker alt!

...

Balsam på P1 har lært meg et vakkert ord! De tar visst opp gamle ord, hver dag, som ikke brukes i vår tid...

Fruktsommelig!

Og da er det klart; jeg har ett ønske til julenissen;

la meg være fruktsommelig! (=gravid)

Begynner å glede meg litt etter hvert...til imorgen. Håper det blir en koselig kveld, selv om jeg kanskje helst skulle vært sammen med Mamma, Stefar og min hele søster. Men Mannen's familie er skikkelig koselige mennesker, så det blir vel ikke no problem! :P Maten blir sikkert himmelsk, som alltid på juleaften! Og det viktigste; alle er så glade!

Det eneste jeg gruer meg til ved juleaften hos andre enn min egen familie, er ansiktsuttrykket mitt når jeg åpner gaver... Hvordan se overrasket og fornøyd ut hvis når man åpner opp den sjette myke gaven, men den sjette heklede duken...? Det er en meget tankefull og arbeidskrevende gave, men har vi nok skapplass?? De brukes jo ikke...

...

Og nå får jeg dårlig samvittighet... Det er jo ikke alle som kan velge og vrake mellom koselige familier å være hos i familien; kanskje heller velge mellom sin egen tomme leilighet og et lokalet der frivillige serverer julemat for ensomme (by the way: har ønske om å være en slik frivillig en gang!)! Eller enda verre; de som ikke har et sted å bo, eller de som lever i krig og sult...

Tenker man slik, blir all maten og gavene en lukseriøs overflod! :cry:

Bare til ettertanke... :)

...

Jaja, det er lillejulaften, kvelden før kvelden,

og 3 dager til IKM. Fetter Brun og Kusine Beige er idag sporløst forsvunnet, så jeg vet som vanlig ikke hva jeg skal tro... Men et lite håp, har jeg da! Det er bare så vanskelig å tro at jeg, Lillen, skal bli gravid!

Mannen kommer ikke hjem før i 23-tiden, vil jeg tro. Men jeg skal nok klare å kose meg litt... Kanskje jeg ser Grevinnen og hovmesteren (er jo tradisjon... :wink: ), eller kanskje jeg velger P4's 40 beste julesanger! :o :D

Men nå skal jeg først og fremst laste ned Santa Baby (den Ally McBeal sang en gang...). Den får meg i godt humør!

Lillen

Dag 29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du koser deg til tross for at mannen er på jobb..jeg har en litt rar følelse jeg også..Min mann kom ikke hjem før sju, men da koste vi oss med skinke og sånt svensk julekoldtbord..og skinka ble perfekt den...Nå sover mannen på sofaen, er sliten, men våkner nok om en liten time. Og det er jo lillejulaften selvom den er annerledes..Jeg tipper dere kan kose dere når mannen din kommer hjem! :lol:

Synes du hadde så god tanker om julen..men jeg tror på at selv om mange ikke har det godt har vi lov til glede oss og kose oss over denne dagen. Men sende en tanke til de mindre heldige det kan vi jo...det viser at vi bryr oss vettu.

Ønsker at du får en flott feiring av julekvelden, at magen kommer i balanse igjen, at maten smaker og at du ikke dynges ned med ubrukelige julegaver..kjenner til det, min morfar kjøper alltid noe jalla....og da skal man smile og si takk.

Kos deg og gled deg over at det er jul!! Det skal jeg.

Også titter jeg innom sånn rundt IKM og sjekker og i mens krysser jeg det som krysses kan! Ja, mulig at jeg er innom før også da.. :wink:

Mange varme klemmer fra Kipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en veldig hyggelig hilsen, Kipa! Du har rett; vi har selvfølgelig lov til å kose oss og sette pris på det vi har, samtidig som vi kan tenke på de mindre heldige... :Nikke:

Tusen takk for at du tenker på meg,

for jeg er jo mindre heldig en deg... :ler:

:hjerte:Hæppi jul!

det var ihvertfall det første vi sa til hverandre idag... :ler:

Det ligger fortsatt litt snø på bakken, men det er 3-4 plussgrader, så det ser ikke ut som jul... :cry: Men jeg kan jo heller glede meg til jeg skal til Mamma, for der er det garantert snø!

Igår fikk jeg endelig tatt et par telefoner, til Pappa og min Tante... Det var veldig koselige samtaler :P

Jeg og Mannen spiste røkt julepølse og chips igår :ler:

Idag må man sikkert også spise litt til frokost, men hva...?

Mannen er ute og kjøper Cola! :P

Fettere og kusiner og tanter har ikke kommet på besøk til juleaften, så håpet er der. De må da ha andre å dra til (ingen av supergirls selvfølgelig da... :fy: )! Det er 2 dager til IKM...

Lillen

Dag 30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Lillen! :D

Håper du hadde en fin dag i går. Vår Jul var rolig og koselig. Hadde bare lillepia fortsått betydningen av å sove lenge... (sukk) :wink:

Spennende å følge med deg nå. Også er du jo så utrolig flink til å skrive hvilken dag i syklusen du er i :ler: Det er bra!

Håper inderlig du har hellet med deg denne gangen. Hvis ikke, har du vurdert en lengere prat med legen snart?

Likte ordet FRUKTSOMMELIG

Ja til et FRUKTSOMMELIG 2004

:hoppe::hoppe::hoppe:

Fortsatt GOD JUL

:nisse:

Juleklem fra Murmeldyret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen, Murmeldyret! Ja, jeg må vel ha en samtale med spesialist snart. Får håpe noen kan ta meg på alvor, selv om jeg er ung! Er jo egentlig i min mest fruktbare alder :wink:

Tror jeg har! Akkurat nå blør jeg lyst blod blandet med beige utflod, men det var slik det var sist også, tror jeg...

Hadde store forhåpninger igår, siden utfloden ikke var noe mer enn litt beige. Men så hadde jeg stikkinger i underlivet, som jeg pleier å ha på slutten av hver syklus, og litt vondt i puppene innimellom, som jeg også har noen ganger...

Jaja... Veldig skuffa nå, men bedre kjent med mitt fysiske jeg! Neste gang kan jeg vel kjenne igjen en nedtur lenge før den kommer...forhåpentligvis! Bedre det, enn at nedturen overrasker!

Har hatt to fine, men litt stressende, dager. Vi fikk masse fint, og mere venter hos modem-Mamma... Jeg drar dit i ettermiddag! Det skal bli deilig å komme dit... Søsteren min er der, og flere venner jeg ikke ser så ofte.

:D

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så var

Nå sitter jeg her og venter på middag, fordi toget gikk ikke likevel... Så irriterende! Sjekket denne datoen på nett-nsb for lenge siden, men det var kanskje før de hadde laget julerutene...!? Det er visst søndags-ruter, og toget går senere ikveld :-?

Middagen på juleaften var veldig koselig og god, men visse ting manglet for min del...

Det var ikke mandelpoteter :o ,

ikke sprø svor (de bryr seg visst ikke om det!) :o :o ,

og bare vanlig brunet saus (det jeg kaller brent-saus, fordi jeg er vant til sukker-kulør...) for hun syntes ribbefettet (som jo er oblgatorisk å lage saus av til ribba) sikkert var litt vel fett for saus-bruk :o :o :o

Følte meg bortskjemt da jeg følte at så mye manglet... :oops: (men jeg sa det selvfølgelig ikke til noen...utenom dere!)

Gleder meg til pinnekjøtt-middag imorgen...hos Mamma!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med pinnekjøtt og god mat hos mamma!! Ikke sant det er rart å feire jul med andre skikker og matvaner...tenk deg meg første året jeg feiret svensk jul..ingen ribbe ingen medisterkaker..men koldtbord med alt mulig surr. Det surret har jeg lært meg å like etterhvert da. Men julaften det er ribbe det!

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lillen :)

Håper for din del at det bare er kroppen som lurer deg, og at du ikke får mensen denne gang. Skal krysse fingrene for det.

Julematen hos mamma'n din blir nok bra skal du se. Er selv ganske bortskjemt med god mat i jula, og vil helst at alt skal være slik det pleier. Blir spennende å se hvordan det blir neste jul når begge skal være hos sambo's familie. Tror nok jeg vil savne en del da ja.

Har nettopp blitt henta av broder'n på byen jeg nå. Har vært ute med venninnene mine. *konse veldig for å unngå skrivefeil* :ler:

Ha en fortsatt god jul :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste med julen for meg, Kipa, er familie og god mat...! Tradisjonene er det ikke så farlig med, bortsett fra at god mat er en... :wink: Tror jeg kunne ha klart å venne meg til gode forandringer jeg også! :P

Så koselig at du stikker innom etter bytur, Capricorn! Gjorde det samme hos deg inatt jeg :ler: Fint at noen kjenner seg igjen i min bortskjemte matverden... :oops: Tusen takk for kryss! :P

Det var herlig å komme "hjem" til mamma stefar, og storesøster (på besøk)! :P Var ute en tur for å huke tak i søsteren inatt... :ler: (selv om jeg traff en del kjente, var det ikke så moro, for jeg følte meg som en dass med hestehale... :x ) Og så pakket vi opp julegaver da vi kom hjem...

Ikveld skal jeg på konsert (kjent band) med masse venner og kjente. Sitter å tar en øl akkurat nå, og orker ikke å tenke på den lille %-sjansen for at jeg er gravid nå... Uansett deler man ingen årer før etter 4-6 uker.

Jeg må ha hatt el litt senere enn jeg trodde (og det kan jo hende, siden el-smertene varte lenger enn bare en dag...), og får nok ordentlig mens imorgen! :evil: Den er veldig på vei nå... Veldig brun utflod, og mensmurring!

Lillen

Dag 33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Lillen! :D

Nå synes jeg du skal si takk og farvell til disse fargerike "slektningene" dine. Da mener jeg selvsagt tante rød, med fetter og kusine i diverse varianter. :lol:

Det får da være måte på å være innpåsliten da :roll:

Krysser fingrene for at du gjør deg ferdig med dem i år, og så ser du ikke mer til dem i år 2004 :Nikke:

Jeg er IKKE lege, men sykepleier. Gynekologi er heller IKKE mitt felt. Mulig jeg tar feil, men utfra det lille jeg vet om det emnet, så er det da ikke normalt å ha så mye småblødning, uansett om det er brunt eller rødt. Mange har det sikkert, men vanlig er det IKKE. Uansett om du er ung og i din mest fruktbare alder, så bør en lege ta deg seriøst. Jeg er overhodet ikke tilhenger av å oppsøke lege for alt og ingenting. Men i ditt tilfelle er det vel greit å få avklart litt. Ikke meninga å gjøre deg opprørt altså. Blir bare litt fortvila på dine vegne :oops:

Jeg går bare rundt og teller dager i halvsvime pga lite nattesøvn (min skjønne urolige lillepia) :wink:

Følger med deg i spenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lillen,

håper du har det bra :wink: Ikke kjekt med mensen :evil: Håper virkelg at neste år vil bli bedre enn 2003 i så måte - riktig fruktsommelig (var det ikke det det het?)

Jeg skal på kino snart for å se Ringenes Herre. Sitteputen er med så klart - bestevennen... håper det går greit å sitte sånn rett og ned i pver 3 timer, med bekkenvondt og mye tissing :o Får vel ta en tissepause eller to :oops: Gleder meg ihvetrfall. Skal med Mannen og pappa.

Leste forresten nettopp om Matahari - så fryktelig trist :cry: Hun har ikke hatt det lett...

Ha en fin dag videre, lille.

Klem NYDAG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...