Gå til innhold

Lille dagbok...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mange fine ting jeg kan gjøre ja, Maya! Takk for oppmuntringen... Men du vet hva jeg ønsker aller mest...!? :wink:

Enig, Hanni! Det er fantastisk moro med pakke i posten, som man vet man kommer til å like, fordi man har plukket den ut selv!

Tusen hjertelig takk for et veldig søtt innlegg på Dagens Rose, Havsulen! :kyss:

Joda, Hilde! Jeg har det bra, og det er ikke hver natt de slemme tankene tar over...(men fortsatt brystet) :wink:

Tusen takk, Jinx!

Akkurat nå føler jeg meg veldig tung i hodet, men jeg finner ikke temperatur-måleren. Er sikkert litt sliten etter blødnings-frustrasjoner, tenker jeg! Håper jeg ikke blir verre, med hodepine, for det takler jeg ikke ikveld!

Jeg og Mannen satt oppe til klokka 5 inatt og var på bolig- og banksurfing. Men vi forstår jo fortsatt ingenting! Alt blir nok enklere den dagen vi bestemmer oss for å snakke med banken...

Vi må bare få litt mer klarhet i dette med evt egenkapital og sånt først, for det var jo bare noe pappa nevnte i farta, så han trenger vel litt tid på å fordøye sitt eget spontane forslag, evt lånesum og nedbetalingstid for oss...

Hvis vi må ut med f eks 1000 kroner i måneden til pappa, så må vi passe på at vi har råd til det i forhold til bank-lån, evt husleie + andre faste utgifter.

På dette området er det masse jeg ikke forstår. Det med husleie f eks; det var jo ikke bare borettslags-leilighetene vi så på som hadde husleie (noe jeg i utgangspunktet trodde...). Og hvis det ikke er husleie; hva er det da?? Kommunale avgifter man ikke trenger å betale hvis man betaler husleie?? Hvor mye??

*Hva lønner seg? Selveier-leilighet + kommunale avgifter, eller borettslags-leilighet + husleie?

*Hva lønner seg? 10 % egenkapital, eller sikkerhet i pappas bolig??

(sikkerheten trenger man jo ikke å betale tilbake...)

:hakeslepp: Skjønne itjno!

Jeg har visst :kul: en del de siste dagene i min frustrasjon...

Men jeg holder fortsatt på med å slutte for godt... :oops:

Ikveld spiller RBK mot Røde Stjerne, jeg skal se den på tv, og Mannen er på Lerkendal. Nå er han på supporter-pub. Jeg er kanskje litt bekymret for borte-supporterne, som har hatt så masse negativ omtale i det siste, men Mennen er ihvertfall ikke alene, så det går vel greit!

Jeg ba han om å beholde lua på! Det er bedre å ha en lue med RBK-logo på, enn å vise sin nesten blanke skalle, siden noen har prestert å sammenligne nordmenn (og dermed RBK) med nazi :roll: !

Mannen orket ikke å bruke penger på frisør denne gangen heller, så jeg måtte frem med maskina...

Lillen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg, som mange andre her inne, sitter og venter på oppdatering fra Knerten. Han er litt treg av seg asså!

Litt bekymret også, men det sier jeg ikke høyt!

Mine tanker går til Magnhild!

Skrevet

jeg sitter også her, litt sånn tafatt og lurer... :roll:

men så tenker jeg litt på deg også. Du virket ikke helt i form i dag, er det bedre nå..Må ikke sitte så lenge oppe om natta vettu!! :fy: Han mannen din, hvordan orker han å jobbe etter en så sen eller tidlig natt...det lurer jeg litt på, og hvordan klarer du å holde deg våken....

Du har i hvertfall god trening med nattevåk når det blir din tur om 10-11 måneder.. :wink:

God bedring!! :kyss:

Skrevet

Hei, Kipa! Takk for omtanken. Mannen min begynner som regel ganske sent på skolen, og for øyeblikket jobber han bare i helgene... Jeg holder meg oppe, fordi jeg sover lenge, og elsker å sitte oppe om natten når man er to eller flere...

Men jeg har lyst på en mer normal døgnrytme, men vi synes det er vanskelig. Tror kanskje jeg hadde fått det bedre med meg selv hvis jeg fikk litt mer ut av dagen...

God bedring?? Jaja...jeg er ikke syk; bare groggy, og det er helt normalt... :wink:

Har time hos Dr. MenneskeGod på fredag,

og dette skal det prates om:

*Jeg vil bli gravid... Har du noen råd Dr. MG?

*Hvorfor har jeg urinveisinfeksjon hele tiden?

*Kan jeg få en henvisning til gynekolog?

*Hvordan fylle ut søknads-skjemaet til grunnstønad?

*Jeg får ikke sove om kvelden, pga merkelig følelse i kroppen,

som gjør meg skremt.

Kanskje jeg fyller listen med flere punkter etter hvert...

Skrevet

Puh... Erik er født!

Grattis til Magnhild! :P

Nå kan Supergirls sove godt inatt!

Gjest Camelia
Skrevet
På dette området er det masse jeg ikke forstår. Det med husleie f eks; det var jo ikke bare borettslags-leilighetene vi så på som hadde husleie (noe jeg i utgangspunktet trodde...). Og hvis det ikke er husleie; hva er det da?? Kommunale avgifter man ikke trenger å betale hvis man betaler husleie?? Hvor mye??

*Hva lønner seg? Selveier-leilighet + kommunale avgifter, eller borettslags-leilighet + husleie?

*Hva lønner seg? 10 % egenkapital, eller sikkerhet i pappas bolig??

(sikkerheten trenger man jo ikke å betale tilbake...)

Skjønne itjno!

Been there, done it all... Skjønte det meste jeg trengte å skjønne, men bare så lenge jeg måtte skjønne det...hvis du skjønner? Nå skjønner jeg heller ingen ting lenger. Men jeg tror i hvertfall at både sikkerhet i pappas bolig og egenkapital er det aller beste... Det har vi, dermed fikk vil litt lavere rente. Tru æ. :roll: Og så tror jeg at jeg vet at borettslagsleiligheter er gjerne litt billigere, men har dyrere husleie, mens selveiere gjerne er dyrere, men har billigere husleie. Tru æ. Vi bor i borettslag, veldig kjekt egentlig. Slipper en del bekymringer.

Skrevet

Må nevnes at jeg var veldig flink inatt, innimellom surfingen. Jeg ommøblerte på badet (eller...på et så bittelite bad, kalles det at to ting bytter plass med hverandre, å ommøblere!), og vasket nesten alt som burde vasket. Den eneste tingen som er igjen, er den hæslige "rennen" under dusjdøra. Men da må jeg kjøpe meg ny tannkost først, så jeg kan bruke min gamle i "rennen"... :-?

Skal gjøres i neste uke...

Nå sitter jeg og venter på at Mannen skal komme hjem fra kamp, for vi skal ha taco... :P Blir deilig med litt god mat og gamle friendsepisoder, tenker jeg. Men først Farmen; spennende...

I morgen drar jeg til Modem-Mamma, for det er der Dr. MenneskeGod bor også... Jeg skal være borte til søndag, og kommer sikkert innom dagbøkene noen ganger, men kommer ikke til å skrive så mye i andres, selv om jeg leser i de, for modem er et hat-objekt for meg...

Bortskjemt? Jeg?? :o

Blir fint å se de to små fadderbarna mine igjen! :hjerte:

Og så skal jeg sikkert ut en tur på Lørdag, for da spiller et band jeg liker veldig godt, på en av utestedene. Jej! :P

Nå ringte Mannen, og han kommer hjem om en times tid, så det blir en stund til mat... *rumlerumle*

Nå; Farmen!

Skrevet

Takk for litt info, Camelia! Tru æ har bruk for all informasjonen jeg kan få! Det blir nok en del fisking etter det etter hvert her... God ide med både sikkerhet og kapital :P ...spørs bare om pappa går med på det, i og med at han har 5 barn! Men alle liker vel å se på seg selv som yndlingen, gjør vi ikke!? :ler:

Skrevet

Hei lillen,

tenker du koser deg med farmen nå. Håper bare det ikke blir lenge til mat da. Må passe på deg selv vet du :P

Mannen min har sett kampen på tv og er nå igang med en film. Så jeg har blitt en stund her inne nå. Var en del å lese her inne hos deg siden sist. Ikke noe gøy med den negative testen og tante rød og hele pakken :evil: :sinna:

Det var ikke sånn det skulle gå...

Jeg anbefaler akupunktør - på det varmeste. Jeg har jo nå gått til øreakupunktør siden april (men mye mindre hyppig etter at jeg ble gravid). Hun har bl.a. fortalt at mensblodet ikke skal være klumpete, og at man ikke skal ha særlig med smerter. Da er ikke ting helt som de skal være, igølge henne. Og for min del så ble det bedre etter akupuntur-behandlling. Det kan også hjelpe til å stabilisere syklusene og til å gjøre en mer fruktbar.

Også er det en god ide å ta e-vitamin! Selve fruktbarhetsvitaminet.

:P

Håper du koser det nå, og føler deg mindre groggy.

Ønsker deg lykke ti hos legen og en fin tur hjemover :wink:

Massevis av klemmer og gode tanker fra ny dag

Skrevet

Jeg skal legge meg, men aller først skal jeg stjele deg i to sekunder, gi deg en kjempeklem og smellsusse deg på kinnet! God natt!

Skrevet

Onsdag 29. Oktober

Nivå: 3

Tid: (99) 5 min

Distanse: (28,4) 1,5 km

Calorier: (1047,3) 56

5 minutter > 0 minutter...

Matematikken viser hvor flink jeg har vært,

i forhold til hvor groggy jeg har følt meg.

:idesmil: Det var den døgnrytmen ja...

Nå skal jeg legge meg!

Hadde virkelig vært deilig med nyvasket sengetøy nå, men jeg orker ikke å være så flink som Jolie idag... Kan herme litt en annen dag kanskje. Det spørs hva hun finner på!

Skrevet
Jeg har jobbet endel med spørsmål vedrørende hus og sånn. Så bare spør hvis det er noe mer du lurer på. Gjerne via PM! (for jeg flagger ikke min jobb sånn kjempehøyt her.)
Skrevet

Sporting midt på natten :o Wow da blir du vel supersprek nå da :blunke:

Jeg skal ta helg med meget god samvittighet i morgen ja, godt du minnet meg på at jeg måtte huske å feste egget også, det har fått streng beskjed nå ja :ler:

Takker for hilsen, alltid veldig koselig med besøk :blunke:

Skulle forresten nesten ønske at det var jeg og mannen som så smått var begynnt på prosessen det er å skaffe det første egne hjemmet :D Det var så spennende og artig, også så gøy å planlegge møblering, farger osv. Gleder meg til vi skal flytte tilbake til østlandet igjen jeg, da skal vi nemlig på jakt etter et nytt hjem hvor vi skal planlegge å bo i lang tid. Drømmer om kjeller, loftstue, stue, bibliotek, stort kjøkken, fin utsikt og tre barnerom :hjerte:

Skrevet

Takk for sympatien, Nydag! Tror jeg skal gå til akupunktur over nyttår hvis jeg har penger til det, og hvis det ikke har hendt noe mirakuløst...!

Det gjorde godt med klem og smellsuss igår kveld, Jolie! Takk..

Takk for tilbudet, Havsulen! Det er mulig jeg takker ja til pm-veksling om saken ja! Trenger all hjelp jeg kan få...

Jeg er nok aldri supersprek, Bizzy; bare et natt-dyr... Enig med deg; elsker å drømme om drømme-innredning...

Takk, Jinx-vennen!

Skal dra "hjemover" om noen timer nå. Det blir fint...men hater å reise! Blir bra å komme forberedt til legen i morgen... Håper å få noe bra ut av timen! :P

Formen min er helt bra nå, bortsett fra at jeg føler meg litt småkvalm til tider. Tenta er på god vei ut døra nå; jeg ser bare noen fotspor... :wink:

Lurer på om jeg kommer til å fortelle om prøvingen til mamma hvis det ikke skjer noe snart. Vi får se... Jeg forteller det når jeg føler for det, men vil i utgangspunktet fortsatt holde det hemmelig for henne. Men det virker litt feil også, siden jeg har fortalt det til mange andre (venninner). Jeg forteller ihvertfall hvis hun spør!

Igår fortalte Mannen at en kompis av han og dama hadde tenkt å flytte fra hverandre. trist for dem, men kanskje ikke så trist for oss...; de bor visst like nedi veien her, og Mannen sier de har en flott og nyoppusset leilighet! Til leie...

Vi vet ikke helt hva vi vil ennå, og jeg har ikke sett leiligheten, men vi har ihvertfall lyst til å flytte fra leiligheten vi leier nå...

Det er alltid lurest å komme seg inn i boligmarkedet hvis man har mulighet til det (og særlig med nåværende rente), men ikke til en hver pris... Kanskje det er lurest å vente et par år, til vi har bedre økonomi for sånt!? Vi vet jo ingenting enda, men regner med at vi må ut med mer i måneden med et lån, i forhold til leie...bortsett fra at å leie er å kaste penger ut av vinduet!

Men vi får se hva det blir til med det paret nedi veien her, og ikke minst; vi vet da ikke om vi kan få leiligheten!

Og så spørs det om vi kan sette pappa-lånet på vent, eller om det er nå det gjelder!?

Torsdag 30. Oktober

Nivå: 3

Tid: (106) 7 min

Distanse: (30,7) 2,3 km

Calorier: (1133,4) 86,1

Lillen

Skrevet

Tusen takk for klemmer!!!

Jeg vil jo helst ha mange barn til, med en gang...

Men siden jeg ikke har fått meg jobb enda, skal vi vente til jeg har fått det. Denne gangen vil jeg gå hjemme med permisjon og lønn!!

Så jeg satser på å bli gravid til neste år, tror vi... Skal lyses ut noen aktuelle stillinger nå før jul, og så er det jo dette med 6 av 10 mnd da!! :wink:

Skrevet

Selv om du har reist nå - stikker bare innom for å ønske deg en god helg! God tur hjem og lykke til hos legen - håper du får noen gode råd!

Skrevet

Kos deg hos mamman din Lillen, og håper legebesøket gikk (?) / går bra!

God Helg :enig:

Skrevet

Håper du koser deg hos modem- mamma'n din!!

-Og at legebesøket i dag ble som du hadde håpet! :enig:

GOD HELG!!!

:klem:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...