Gå til innhold

Lille dagbok...

lillen

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Ville bare si at dersom utsiktene til lønn er bra så gir de faktisk lån til studenter også :blunke: Vi fikk tilslag på lån da vi begge var studenter, de spurte bare hvordan vi hadde planlagt å klare avdragene og hva som var forventet lønn etter studiene. Vi fikk ikke lånt over 80% i og med at førstehjemslånet ikke var "oppfunnet" ennå.. Tror også det var positivt at vi kunne stille med egenkapital :D Dessuten så klarer dere jo å betjene husleie hver måned, det tok de også med i betraktningen da vi søkte om lån!!

Lykke til med hus/leilighetsjakten :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke bra at du kjenner at urinveisinfeksjonen kommer igjen!!!

Jeg lovet jo rapport fra utredningen min. Jeg har hatt mange infeksjoner på rad i løpet av kort tid. :murvegg:

Min lege sa: :trøste: og var så snill.

Hun ville undersøke om det var en fysisk årsak til at infeksjonene kom igjen og igjen. Mulige årsaker kunne være: arr på utrinrøret, medfødte missdannelser, at det er "for trangt" noe sted etc.

Dermed ble jeg sendt til ultralyd. Intet å melde! Det er altså ikke en fysisk årsak.

Og dermed er vi tilbake til alle kjerringrådene som å ta tranebær og drikke kjærringrokkte, og å være nøye med hygienen, ikke fryse etc.

Ganske så frustrerende når det likevel kommer igjen. Så kanskje du kan spørre legen din om å få dra på ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillen skrev:

Sent igår kveld ringte pappa, for å fortelle at han hadde solgt leilighet. Ble sittende i telefonen med han i godt over en time, og det var veldig koselig.

Han sa at han kanskje kunne låne oss noen penger til startkapital, dersom vi hadde lyst til å kjøpe leilighet! Jej! Jeg trodde det var en uoppnåelig drøm, men nå kan den kanskje etter hvert bli virkelig...

Det er sikkert litt ekkelt å låne penger av pappa'n sin, men vi kan ikke la denne sjansen gå fra oss...

Han snakket om at noen banker gir 90% lån til de mellom 18 og 25 år (førstehjemslån?), og det virker jo positivt. Men jeg forstår det ikke helt...de fleste i den alderen er jo under utdanning, og jeg trodde banken krevde en stødig lønn...!

Vi har lånt startkapital av min far. Da blei det mindre lån i banken og dermed mindre å betale i måneden. Han får igjen når vi selger leiligheten, da har vi forhåpentligvis jobb begge to. Jeg syns ikke det er ekkelt...men får litt dårlig samvittihet når han stadig vekk spør om vi trenger øk. hjelp...han gir oss så mye. Dessuten tror jeg mine foreldre kommer til å gå berserk i barneting og lette mye av våre økonomiske byrder der òg.

Når man søker lån skriver man opp hva man får inn i måneden i gjennomsnitt, inkludert studielån. Vi regna sammen studielån, sommerjobb og deltidsjobb og delte det på 12. For banken betyr det ikke noe om du betaler med lønne eller studielån så lenge de får penger.

Æsj...nå har naboen satt full gass på fjortissmusikken sin...arrrgh. De er faktisk de eneste vi hører i hele blokka...det er egentlig veldig lydtett her. De må ha et dyrt anlegg. Det største problemet er at de digger å leke med volumknappen...opp og ned opp og ned opp og ned...cheezes!!

På tide med noe blått nå Lillen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fin informasjon om huskjøp, Bizzy og Ionaa! Jeg vet ingenting om dette, så det er veldig greit å få litt hyggelig veiledning her :wink:

Og takk for tips om after shave balm, Ionaa. Skal prøve å overtale min ujålete Mann :wink: Hadde vært noe det! :P

Takk for oppdateringer, Havsulen. Det er ikke en urinveisinfeksjon som kommer nå, men en mild form som har vært der i minst en mnd nå... Ja, vi får følge kjerringrådene, men jeg skal selvsagt få snakket med legen om dette også! :P

Takk i lige måde, Jinxen min!

Takk for fine ord, Jolie! JAAA! Fin feeling du har... :wink:

Idag har jeg stått opp tidlig (til å være meg!) fordi jeg skal gjøre siste rest av innlevering, lese til prøve om folkediktning, og i tillegg ha masse tid til ingenting. Og jeg trenger mye ingenting-tid for tiden! :wink:

Hvis jeg kommer meg til byen litt før skolen begynner, så kjøper jeg sikkert en test, så jeg kan teste ikveld (21-tiden). Da har jeg vært på skolen en stund, så forhåpentligvis har jeg klart å holde igjen litt test-materiale (+ ikke drukket de siste timene).

Men jeg tror egentlig at denne syklusen likevel er normal, selv om jeg ikke merket noe til el, for jeg føler meg veldig mellom el og mens nå... Og jeg føler meg ikke gravid!

Skal bli kvitt urinveisinfeksjon idag!

Jeg ringte trygdekontoret igår fordi jeg trenger hjelp med å fylle ut søknad om grunnstønad, men der var det ikke mye å hente :o Jeg forstår ikke hvordan jeg skal gjøre det jeg! Så jeg bestilte time hos fastlegen min (der mamma bord) neste fredag, siden det var han som først rådet meg til å søke...

Jeg måtte ha konkrete summer, sa hun. Det vil si at jeg må finne ut f. eks. hvor mange ganger i mnd Mannen kjører meg steder pga at magen ikke føler for buss, men ikke til skolen (for det er aetats ansvar); bare f. eks. sosialt og mathandling :o How?

Ettermiddagen var viet til Ikea-tur med Jinx, og der ble det brukt en del penger. Mannen bare lo da jeg kom hjem :lol:

Var kjempekoselig å treffe Jinx igjen. Håper vi tar flere slike turer mens hun fortsatt er i form til å kjøre. Man trenger jo ikke alltid å gjøre ting som krever masse gåing! :wink:

Inatt var det bråk i leilighetshuset vi bor i.

Det var Lillen og Mannen...som deltok i sin egen lille Beat for Beat! :lol:

Vi hadde det helt vanvittig morsomt! :hjerte: Vi hadde bare med en av konkurransene, og det var den der man hører begynnelsen av ei låt, spretter opp og synger med! Vi tok fem sanger hver på omgang. Den ene satt ved pc'n og den andre sto klar med ryggen til på gulvet... Det ble mye knising og tulling! :hjerte: Vi synes faktisk at det var litt pinlig å opptre for hverandre, og det hadde jeg aldri trodd; vi som ofte synger og danser og tar av helt på stuegulvet uten musikk.

Vi holdt det gående fra halv tre til fire, og håper at alle i huset var i sin dypeste søvn da... :wink:

Hvis ikke kan de nok ha hatt noen rare drømmer.

Turtles - Happy together :digge::hjerter:

Herlig sang!

+den minner meg om en søt Nicolas Cage

i den sære filmen Adoptation.

Lillen

Dag 29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beat for Beat hørtes jo fantastisk morsomt ut!! :)

Jeg krysser fingrene og holder pusten og håper du får positiv test i kveld :Nikke:

Nå skal Lillen og Lillemannen endelig bli gravide :tommelsmil:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at som ionaa så førte også vi opp stipend og lån fra lånekassen som inntekt :D Dessuten så bruker vi kun 1700kr ekstra på å eie en stor og flott leilighet enn vi gjorde på å leie en liten, trist og meget fuktskadet leilighet :evil: , hvor vi til slutt måtte sovepå stuen fordi jeg fikk så mye allergiske plager der..... Men nå er allergien borte (nesten), innemiljø har mye å si :Nikke:

Vi har for å gjøre det enkles mulig nå de årene hvor vi begge eller en av oss har studert, kun betaler renter, og heller betalt ned litt ekstra i løpet av sommeren siden vi da har hatt dobbel inntekt.

Må bare gi et ord dersom det er noe du lurer på :blunke:

Krysser fingrene for testingen din, og håper det er en liten gatemiks av lillen og lillenmannen der inne :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du burde prøve Beat for Beat, Meta. Egner seg kanskje på fest også! Kludrer du til dagboken min? Legger ikke merke til slikt jeg. Og dessuten føler jeg at jeg selv ikke har en kludrefri fortid...

Tusen takk igjen, Bizzy, for gode råd og informasjon. Jeg kommer nok tilbake til det senere...og spør de jeg kan! :wink:

Tusen takk for at dere har tro på meg og graviditet, jenter, men jeg må visst skuffe massivt denne gangen...unntatt de av oss som heier på kortere sykluser da! Jej!

Dette er ikke særlig moro! Det klør og er så ekkelt at jeg må skrive litt med liten skrift. Først og fremst så begynte det å klø i ettermiddag, så jeg tenkte jeg skulle bruke litt canesten. Jeg oppdaget til min store forferdelse at skjeden var full av mørkebrun grøt! Fysjom! Jeg har aldri hatt akkurat det jeg har nå, så jeg avventer noen dager for å se om det blir blod og mens etterhvert, men hvis det bare fortsetter som brunt gørrgrøt så tar jeg en prat med lege.

:x Jajk! Sorry...

Jeg føler meg uvel (det er derfor jeg sitter her nå istedet for på skolen). Det kjennes ut som jeg har mild feber, og termometeret viset at jeg har litt over normalt; men ikke over 37,5.

*groggy* :Gjesp:

Kan hende det rett og slett er fordi jeg er veldig trøtt. Jeg sov jo ikke på langt nær så mye som jeg pleier å gjøre...

Men ellers går det bra med meg; og siden det ble litt lei stemning her nå, så pynter jeg opp med en søt blomst. Det er min tur neste gang! :wink:

:blomst:

Lillen

Dag 29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, vennen!! :kyss:

-pakk deg godt inn i et ullteppe, lag en kopp varm kakao med krem og ta vare på deg selv!!

Klem fra Kipa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tar tid med noen, det er URETFERDIG :frustrert:

:trøste: Bedre lykke neste mnd. (Men heier på korte sykluser jeg også da! :hoppe: )

Følg rådet til Kipa du, pakk deg inn og få mannen til å koke kakao til deg :wink:

XSiljeX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lillen,

så leit å lese at du ikke føler deg helt bra. :( Håper det går over fort

:trøste:

har dårlig samvitighet for ikke å ha vært her inne på en stund. Takk for hilsen i dagboken min -at du merket at jeg ikke var her. har nå fått lest gjennom alle sidne siden sist. Alltid en del å lese når jeg ikke har vær her på noen dager.

Du er jo så flink til å skrive - du fortjener skryt for det.

Jeg håper ennå på at det har klaffet denne måneden. :wink:

Masse klemmer og bli-frisk-og-gravid-tanker og vibber :D

NYDAG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den var bare herlig magnhild! :lol:

Sender også ønsker om at du snart føler deg bedre lillen - vet at det ikke er noe gøy å føle seg uvel og ikke helt vite hva som skjer.

Og takk for at du la merke til at jeg har vært borte noen dager - du tar godt vare på oss alle sammen her inne!

Neste gang er det selvsagt din tur - du har vel bestilt plass på hotellet til de små soldatene? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...