magnhild Skrevet 29. juni 2003 #481 Skrevet 29. juni 2003 :o det er søndag kveld og fortsatt ikke noe livstegn...
lillen Skrevet 29. juni 2003 Forfatter #483 Skrevet 29. juni 2003 :cry: :D Jeg ler og gråter og er så glad for alle innleggene! :D :cry: Jeg er tilbake! :D :o Vi har, i motsetning til andre her inne, hatt det helt topp i Bulgaria, på et shabby hotell... Vi kom ikke hjem før nå, fordi vi har vært på impuls-besøk hos Mannen-familie på vei hjem... Beklager! Det skal bli deilig å oppdatere seg skikkelig her inne, men det blir ikke før i morgen en gang. Mannen lar meg nok ikke være asosial så lenge ikveld... Spire vet jeg ingenting om, annet enn at jeg glemte det helt gjennom hele ferien, og det er jo bra... Har ikke peiling på hvilken dag jeg er på akkurat nå, men det skal jeg finne ut i morgen. Men føles ikke som om noe fantastisk har skjedd inni meg, for det var så billig drikke der nede... Jeg har tenkt på dere, og i orgen kommer post-kortet! hihi
Jinx Skrevet 30. juni 2003 #484 Skrevet 30. juni 2003 Velkommen hjem Lillen Så godt å høre at det er liv i deg, og at du har det bra !!!! Var like før jeg etterlyste deg nå ja.. Å som du ser har du vært dypt savnet :cry: Nå er jeg bra spent på post kortet gitt... It's a beautiful morning fra Jinx
ny dag Skrevet 30. juni 2003 #485 Skrevet 30. juni 2003 Velkommen hjem!! Har savnet deg! Flott å høre at dere har hatt det topp på ferie. Kjempeflott Gleder meg til å høre mer om turen, klemmer :D
bizzy Skrevet 30. juni 2003 #486 Skrevet 30. juni 2003 Sover du godt i dag?? Eller har du kanskje glemt oss :cry: Venter spent på oppdatering :blunke:
Kipa Skrevet 30. juni 2003 #487 Skrevet 30. juni 2003 VELKOMMEN HJEM!!!!!! :D Så deilig at Bulgaria ble en positiv overraskelse for deg- var litt bekymra skjønner du!! :blunke: Stor klem til deg fra Kipa
lillen Skrevet 30. juni 2003 Forfatter #488 Skrevet 30. juni 2003 Postkort fra Bulgaria (med kjempevakkert bilde på, men ikke lov til å legge inn... ) Til: Adresse: Postboks: Etter en koselig biltur til Gardermoen, og mange timer der, satt vi endelig på flyet. Har aldri før vært på et så stort fly. Det var tre rekker med seter (som på film...), 11 flyverter/vertinner, tv-skjermer, og 8 toaletter :o Flypersonalet hadde tullet litt med matbestillingene, så vi fikk deilig smørbrød + muffins til tross for at vi ikke hadde bestilt det... Nam! Da vi kom til flyplassen i Varna, måtte vi vente i noe som kjentes som en halv evighet, på koffertene våre. Sliten og trøtt ble vi kjørt med buss inn til Golden Sands. Vi ante uråd allerede da vi så at det var kun fest-lystne ungdommer på vår buss (= ungdomshotel!?)... Ut av vinduene fikk vi først se en slitt storby (Varna), med en vakker katedral og prostituerte langs veien. Hotellet hadde ikke engang "vei-forbindelse", så bussen slapp oss av ved et av nabo-hotellene. Vi sjekket inn, og var selvfølgelig rimelig spendte... Da vi skal til å sette nøkkelen i døren, tenker vi ikor, at vi må ha verdisakene våre trygt inne i en safe; løse skruer og gammel dør... Da vi kom inn i rommet, fikk jeg mest lyst til å grine. To enkeltsenger sto ved hver sin vegg, vinduet var ikke blitt lukket ordentlig igjen, og badet besto av en do og en dusj rett overfor doen... Jaja... Vi hadde tenkt oss en liten tur ut, men det var så mørkt ute, at vi torde knapt å bevege oss. Mannen hadde 2500 NOK i lomma... Da vi kom tilbake på hotellet, ble vi endelig spurt om vi ville leie en safe i resepsjonen! :D Det er vanskelig å huske enkelt-dager, for jeg går bare i surr, men jeg gikk ihvertfall opp og la meg denne første natten, mens Mannen ble nede i den lille baren, og drakk øl med bartenderen. Da vi våknet neste morgen, var vi egentlig kommet over hvor lav standard hotellet hadde. Mannen fortalte meg hvor koselige de som jobbet på hotellet var, og vi var endelig glade... :D Vi tok turen ned til strandpromenaden for å kjøpe frokost til Mannen. Jeg var ikke helt klar for å utsette magen for de store utfordringene ennå... Etterpå lå vi på stranden en liten stund, og Mannen badet litt i de store bølgene, mens jeg passet på sakene våre. Etter dette går alle dagene inn i hverandre, og jeg har ikke peiling på når vi gjorde hva! En dag dro vi til Varna på shopping-ekskursjon med reiseselskapet, og jeg brukte ca 400 NOK på 2 par sko, 4 topper (2 armani, 1 dkny og 1 tommygirl, alle fake, regner jeg med... ) og en bukse. Mannen fikk også sin dose klær og sko! :D Forferdelig deprimerende å se all fattigdommen der. Små barn som latet som de var syke, og barn som kanskje faktisk var det... :cry: Jeg ga en seddel til en av dem, som sprang bort til en fornøyd mor. Jeg hadde fullt av kontanter i bukselommene mine, og voktet dem vel... Vi kunne ikke bruke visa-kort på markedet, og heller ikke ha med minibank-kort (fordi det lett kunne bli stjålet...). Så der gikk jeg, med trange jeans, i 32 varmegrader, fordi det var den beste måten å oppbevare penger på... Etterpå ble vi kjørt til et super-marked, hvor vi kjøpte film til kamera og gaver til bartender-paret + datter på hotellet. Turen var verdt slitet, men det var kjempedeilig å komme hjem til Hotel Shabby. En annen dag, kjørte bartender-mannen (som også var taxi-sjåfør) oss til et slott fra "gamle dager", med botanisk hage og vakre borger. Tok masse bilder der. Vi solte oss ikke på alvor så mange ganger, men ble da brune likevel... Føler meg attraktiv nå... Tok det for det meste med ro på dagene. På kveldene derimot, var vi på britisk karaoke-bar Hadde det utrolig moro der, og møtte masse hyggelige mennesker; bl a bartenderne og et britisk ektepar. Det er så typisk oss! De var rett og slett lovely (som de selv ville ha sagt det...) :D Mom&Dad (de var i 40-åra) Andre som var der, trodde jeg var datteren hennes... "When are you and your daughter gonna sing for us?" Vi skal prøve å holde kontakten, og hun gleder seg til hun skal "bli grandma" Det var kjempetrist å ta farvel med bartendere, Mom&Dad, og betjeningen på hotellet :cry: De var bare fantastiske mennesker! Maten der nede var det så som så med. Jeg levde for det meste på pommes frites, for å ikke utsette magen for ukjente bakterier. Mannen prøvde ut litt av hvert, og noe av det var skikkelig godt. Vi har kjempelyst til å reise tilbake neste år, men da skal vi i såfall bestille hotell på forhånd... Mannen fikk høre utallige ganger, hvor vakker, beautyful, sweet, funny og lovely jeg var, og jeg rødmer bare jeg tenker på det... :oops: Er så glad for å bli likt... :oops: :D Det er så godt å høre slike ting! :D Skal bli flinkere til å gi komplimenter fra nå av... Bulgarere er ikke så veldig gode i engelsk, og er derfor utrolig morsomme å høre på. Jeg fortalte bartenderinnen at hun var så funny, og da svarte hun: "I'm smile and funny!" Hun var så søt... Det var den ene resepsjons-dama også. Da vi hadde forlatt hotellet, sendte hun en melding på mobilen vår; "Gud bye my dear friends. See you leter" (det var noe i den dur; men kanskje enda mer gebrokkent...) Har sikkert glemt noe nå, men da får jeg skrive det senere... Alt i alt: En kjempefin tur!
Jinx Skrevet 30. juni 2003 #489 Skrevet 30. juni 2003 Det var et stort og flott postkort.. Kan godt "se for meg bildet" ja Høres ut som dere har hatt det toppers, selv på et shabby hotell... Men det er jammen godt å ha deg hjemme igjen å ja
lillen Skrevet 30. juni 2003 Forfatter #490 Skrevet 30. juni 2003 Det er godt å være hjemme igjen også! Og det er godt å være på kg igjen... Selv om det tar på å oppdatere seg! Jeg er helt svett, og alt surrer rundt i hodet! Takk for tilbakemelding, Jinx! :kysse: Jeg glemte å skrive om de flotte bildene vi har kjøpt! Vi ble sminket og kledd i gammeldagse klær; han i gammel uniform, pipe og stokk, jeg i "ball-kjole", fjær, hatter, smykker, og med sigarettmunnstykke, vifte eller gammeldags telefon (alt ettersom). Så ble vi tatt blide av. Vi fikk både svart-hvitt og farge-bilder, og kjøpte de vi synes ble fine (nesten alle... :oops: ). Vi skal ha noen på veggen selv, og noen skal gies bort i gave... De er rett og slett vakre! :D Idag er faktisk min siste røyke-dag... Har røyket masse i Bulgaria, og det endte med sår hals og hes stemme (som også kan komme av drikking av is-vann i varmt vær...), og en hoste jeg fortsatt har. Vi var flinke nok til ikke å kjøpe røyk til oss selv på tax-free... :D Så idag nyter jeg hvert trekk! Og så går jeg en fruktbar tid i møte! Lillen Dag 28 (ikm: dag 32)
Gjest Hilde K S Skrevet 30. juni 2003 #491 Skrevet 30. juni 2003 Er det mulig at du har glemt å sende hilsen til noen av de som ikke er på disse dagboksidene lenger ? :cry: Så kjekt det høres ut til at du har hatt det ! Det kreves ganske mye av et menneske å la vær å se på dårlig standard, men heller se det positive i tingenes tilstand. Nå har jeg nesten sluttet å være inne på sg og bim sine sider å titte. Regner meg som snart avvent.*Lite sukk* Spente dager i venteklem
ny dag Skrevet 1. juli 2003 #492 Skrevet 1. juli 2003 God morgen, dag 28 sier du!!!! Det blir dag 29 i dag - spennende! Ikm på fredag - venter i spenning og krysser alt for dere! Hadde vært så topp om vi hadde fått klaff begge nå :D Gøy å lese reisebrevet ditt. Fint at dere koste dere. Her har det ellers ikke skjedd noe. Er veldig trøtt og litt kvalm i dag. Håper du får en fin dag, lillen. Sommerklemmer
Klips Skrevet 1. juli 2003 #493 Skrevet 1. juli 2003 Så deilig med ferie! Så artig at dere blir kjent med så mange mennesker på tur, hvordan gjør dere det egentlig? Mannen og jeg er ikke så flinke til det, vil gjerne ha noen tips.
Gjest Mayamor Skrevet 1. juli 2003 #494 Skrevet 1. juli 2003 Velkommen hjem igjen, lillen. :kysse: Jeg tror egen innstilling er vel så viktig som reisested... Snakker en med andre - snakker andre med deg... Jeg og min daværende samboer (Mayaguttens far) var nok for forelsket til å komme i kontakt med andre mennesker vi... :oops: Men etter som jeg har hørt er det mer liv i Golden Sands enn Albena hvor vi var... Vi var i Bulgaria i 3 uker. Turer til Varna , Golden Sands, noen grotter etc ble det tid til... Også "Boat Banana"... Koslelig med reisebrev. Klem fra Mayamor
bizzy Skrevet 1. juli 2003 #495 Skrevet 1. juli 2003 Tusen takk for flott reisebrev, virkelig koselig å høre at dere har hatt det så fint, selv om dere kom på et litt slitent hotel :blunke: Imponert :D Takk for hilsen i dagboken min, alltid kjempekoselig med besøk :D Venter spent på hvordan IKM dagen din blir, og sender masse bli gravid tanker din veg, samtidig som jeg krysser det som krysses kan (nesten) for at det skal klaffe for dere denne gangen :D *Klem*
lillen Skrevet 1. juli 2003 Forfatter #496 Skrevet 1. juli 2003 Jeg glemmer ingen, Hilde! Men noen ganger trenger jeg litt tid... Savner deg her... Men har deg jo der! Takk for vente-klemmen...klamrer meg fast! Det er så spennende å følge med på deg nå, ny dag! Og symptomene er det jo flere av! Takk for kryssing! Jeg krysser minst like mye tilbake vettu! Har mere tro på deg enn på meg denne gangen. Men det kan jo uheldigvis også tenkes at det nå er din kropp som tilpasser seg min syklus!? Neida...det er nok ikke det! Hmm...hvordan blir man kjent med så mye nye mennesker mon tro!? Jeg vet rett og slett ikke, Klips! Det er for det meste Mannen som står for det; jeg er ikke flink...bare etter hvert som han presenterer meg! Men du kan jo egentlig tenke deg selv...britisk karaoke-pub... Fotball er kultur, vettu! Og dermed er samtalen igang! Og i tillegg så får man en helt annen og spesiell kontakt med folk rundt seg, når man er på karaoke-pub/bar, enn en vanlig en... Ja, jeg tror også det er mer liv i GS en Albena, Mayamor! Dro alrdi til A, men hørte det... Det er godt å se deg igjen! Tusen takk for hilsen og kryssing av litt av hvert...Bizzy! Koselige ord... Har egentlig ingenting å skrive om idag, men trives jo så godt her! Tenker egentlig ikke så masse på ikm...faktisk! Det som skjer, det skjer! Men har veldig liten tro på denne gangen... Vi kan ikke kalles bulgarske kaniner, for å si det sånn! Men det hadde passet så fint med en liten sen-sommer-mage med gylden-brun farge på seg! *drømme* Idag er min første røyk-frie dag, og jeg har jukset allerede... Men "bare" med en fæl mentol-røyk. Har en igjen av den (kommer nok til å bli innhalert den også!), men så er det tomt. Tomt tomt tomt! Rakk og se en kjempe-humle før Mannen dro idag! Så han slengte klær etter den, men finner vi liket? Nei... Hvor er du, Humle? Skummelt... Men humle-lyden er borte... Nå sitter jeg her, med vinduene stengt igjen! Føler meg dum, rett og slett! Svetter mellom puppene... Og flasser litt... Lille dumma Dag 29
lillen Skrevet 1. juli 2003 Forfatter #497 Skrevet 1. juli 2003 Det ergodt mulig at jeg våkner opp som gal i morgen... Har det hvertfall ikke bra nå... Erklært sinnsyk snart? Sinnsykt suug! Kul my ass, din f**banna røykesmiley! Grrr.. Hmpf... Blæh... help me Sorry, men frustrasjonen måå ut vet dere!
Jinx Skrevet 2. juli 2003 #498 Skrevet 2. juli 2003 :cry: Huffda..... Been there - done that.. Du må bare skrike ut din frustrasjon.. Røyksuget er "bare" psykisk, så hold ut.. Det er nok litt av en kamp (Var mitt livs tøffeste - men det er jammen verdt tårene og slitet..) Det går bedre og bedre for hver dag som er røykfri.. Gjør noe som opptar tankene dine, så du kan slippe å tenke på røyk hele tida.. Du kan jo tenke på hvor godt du har av å være røykfri.. Hang in there Tenker på deg pia... Sender over litt ekstra viljestyrke, og sparker nikotinsuget på hodet ut... :fy:
Gjest Mayamor Skrevet 2. juli 2003 #499 Skrevet 2. juli 2003 Du klarer det :kysse: Du klarer det :kysse: Du klarer det :kysse: Du klarer det :kysse: Du klarer det :kysse: Du klarer det :kysse: Du klarer det :kysse: Trøsteklem fra Mayamor - som også har vært igjennom det samme...
ny dag Skrevet 2. juli 2003 #500 Skrevet 2. juli 2003 Heisann lillen, du klarer nok helt fint å kutte røyken. Har du bestemt deg for det så går det. Prøv å vær aktiv, og putte andre ting i munnen som f.eks. tygge tyggis og spise drops. Jeg fikk selv dilla på grønne Dent da jeg sluttet Jeg har ikke røyk siden, men Mannen min går frem og tilbake... Når det er så mange rundt en som røyker, og røyken forbindes med så mye en gjør (f.eks. gå på kafe, etter middag, når man er stresset, i lunsjen, når man drikker, når man er med han eller hun eller de osv.), så er det vanskelig å slutte. Men mitt råd og min erfaring er at det er bedre og lettere å slutte helt enn å være festrøyker eller noe i den retning. Ellers så er det ikke noe nytt å melde her i gården. Har noe som kan ligne mensmurriger og vondter nederst i ryggen - men det jeg føler i magen er veldig annerledes enn tidligere. Jeg har forresten fått større pupper (helt sant), også er jeg både sliten og kvalm. Så jeg håper fremdeles, men er veeeeeeldig usikker. Blir lei meg om tante rød kommer nå, helt uanmeldt liksom. Håper vi slipper å se det trynet :evil: Vi reiser bort i helgen. Tester evt. fredag (tror jeg), så det blir kanskje ikke oppdatering fra meg før etter helgen. Men jeg er her i morgen. Så skjer det noe da så gir jeg deg beskjed - med en gang. - Er så kjekt at du følger med. Jeg følger med deg også :D Klemmer
Fremhevede innlegg