Gå til innhold

Lille dagbok...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg liker virkelig alle disse "symptomene" dine :tommelsmil:

Vil, vil, vil at du skal få det til! :hoppe:

Oh, yeh! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hoppe::kyss::hoppe:

Takk for at jeg får dele gledene mine med deg!!!

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Skrevet
:vinke: snart over fra gravis til gravid...det kan vi like!!! :Nikke: snart er det over helga...og da skjer det!!! :):hoppe:
Skrevet

Dette ble litt for mye for meg... :sjenert:

Dere blir nok bare skuffet til slutt likevel.

Tror ikke jeg er gravid altså... :roll:

Det er lite sannsynlig; det er jo meg det er snakk om...

Har fått to nydelige tante-hilsener i ansiktet også... *au*

Jeg prøver å gjøre oppgave mange timer daglig, men synes ikke hjernen og tiden strekker til. Men dette lærer jeg nok av, og starte tidligere neste gang. Har ikke fått muligheten til å gå på oppgave-seminar heller, så jeg mangler veiledning. Skjønner lite av det å henvise til kilder.

Hva gjør man når de to første sidene i oppgaven er hentet fra samme kilde? Skriver kildens navn hele tiden?? :klø:

Ingenting skal være hentet fra mitt eget hode, er det ikke slik? Alt skal ha kilde?

Og jeg er livredd for å bli tatt for plagiat!

Jeg skriver jo selvsagt om akkurat det samme som i pensum-boka, så det er vanskelig å ikke bruke samme ord... :(

Lillen

Dag 28

IKM torsdag

eller fredag

Skrevet

:trøste: Det går så bra så..

Lillen skal ikke være redd for å skuffe

noen som helst !!!! :hjerte:

Lillen er en sann glede :Nikke:

I :hjerte: U

Skrevet

You find it in the deepest friendship

The kind you cherish all your life

And when you know how much that means

You've found that special thing

You're flying without wings

:hjerter:

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Du lager en litteraturliste som vedlegg på slutten av oppgaven. Der står kildene alfabetisk, etter forfatters etternavn, og litteraturlisten skal inneholde forfatters navn, tittel på bok, forlag, utgivelsessted og utgivelsesår. Din dagbok bli for eksempel:

Etternavnettil Lillen (2004): Lillens Dagbok. Utgivelsessted, Kvinneguiden forlag.

Sånn skal de stå på rekke og rad under hverandre. :D

I selve teksten refererer du til kildene dine slik:

To kuer gikk langs en vei, og passerte en bil (Larsen). Bilen var grønn (Pedersen).

Hvis du har flere bøker av Pedersen på listen, må du i parantesen i teksten notere utgivelsesår: (Pedersen, 2004) (Pedersen, 1997) for at leseren vet hvilken av bøkene til Pedersen du refererer til.

Hvis du skal referere til Pedersen sin bok flere ganger etter hverandre, kan du skrive (ibid) i stedet for (Pedersen, 2004), så lenge du referer til samme bok. Ibid betyr i samme bok eller noe i den duren. Men refererer du først til Pedersen så til Larsen og så til Pedersen, kan du ikke bruke Ibid, for da refererer du feil, nemlig til Larsens bok. Skjønner...? :sjenert:

Ved direkte sitat må du henvise til sidetall. F eks:

Den grønne bilen var rusten og fæl (Pedersen, s.45) og kuene syntes den trengte sandblåsing og omlakkering.

Evt. kan du også makrere det i teksten at det er direkte referat: Den grønne bilen ...var rusten og fæl (Pedersen, s. 45)

Ja, det var et lynkurs i kildehenvisning! :-D

Stor klem fra Huldra som har skrevet maaange oppgaver på både høgskole og universitet... :wink:

Skrevet

Og sitering, eller direkte avskrift skal skrives på en annen måte..Har du fagplan eller retningslinjer så skal det stå noe der om dette..Du skal jo gjøre setningene litt om..samtidig som du henter informasjonen fra litteraturen..gjøre det til din egen tekst..men jeg skjønner hva du mener..for balansegangen er ofte hårfin!!Lykke til da lillen!!

Og ps..jeg er enig med du..det blir litt mye forventninger etter min smak også..men det er godt ment, det vet vi jo!! :kyss:

Skrevet

Klart vi har høye forventninger! :wink:

Men så er vi også der for å trøste om det ikke går som vi håper :klem:

Og du skuffer ingen, uansett!

Vi er jo så glade i deg! :kyss:

Skrevet

Stor klem fra oss to

:klem:

Håper oppgaveskriving går bedre nå. :blomst_opp:

Skrevet
Klart vi har høye forventninger!  :wink:  

Men så er vi også der for å trøste om det ikke går som vi håper  :klem:  

Og du skuffer ingen, uansett!

Vi er jo så glade i deg!  :kyss:

Veldig veldig sant!!!!!

SUPER-LILLEN!!! *knuse-klem*

Skrevet

Hei!

Jeg har en link som jeg brukte i fjor da jeg skrev oppgaver (i år også for den saks skyld :P)

http://www.hf.ntnu.no/ikm/standard.htm

Den er litt omfattende, men bare se etter akkurat det du trenger så går det nok greit ;)

Lykke til med oppgaven og alt annet!

Skrevet

Forresten; jeg vet det står mellom- og hovedfagsnivå, men det har ikke noe å si :tunge1:

Skrevet

Hm, litt flaut å si - men om jeg virkelig kjeder meg så hender det jeg går inn på dagboksidene (vanlig og gravid). :oops: Var her inne for noen dager siden, men jeg er så treg med å legge igjen hilsen! Når jeg tenker over det så er det i grunn fryktelig uforskammet!! :o

Jeg ble nysgjerrig på hvordan det går her jeg også da vet du - uff, som om man ikke føler et press på seg fra før av så skal ukjente mennesker følge med også :flau:

Ang. referanser inne i tekst så liker jeg best fotnoter evt. sluttnoter jeg, det ser mer ryddig ut - men nå er jeg litt nevrotisk ang. det der også da. Kan sitte lenge og fikle med alle småtingene i oppgavene mine i stedet for det viktige - besvarelsen min! :tunge1:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...