pondusa Skrevet 15. august 2004 #2741 Skrevet 15. august 2004 Hatt en fin ferie, lillen? tror det har gått meg hus forbi, men hva slags studier er det du skal i gang med nå da??
lillen Skrevet 16. august 2004 Forfatter #2744 Skrevet 16. august 2004 Ikea-katalogen kom! Og det før jeg begynte å bli utålmodig!
lillen Skrevet 16. august 2004 Forfatter #2745 Skrevet 16. august 2004 langt innlegg for spesielt interesserte, eller de som kjeder seg i hverdagen...: Tusen takk for at dere følger med, er her, og skriver så mye søtt og morsomt til meg, Nydag, Bizzy, Tyttebæret, Havsulen, Murmel, Huldra, Kipa, Matahari, Camelia, Maya, Klips, Magnhild, Jinx, Jolie og Pondusa! Vet ikke helt hvor jeg skal begynne... Men det får bli utdanningen, og det får bli så kort som mulig: * Aetat er et usikkerhets-moment, men det får jeg vite mer om imorgen etter lunsj. Hadde jeg kommet rett inn på sykepleien, så hadde ikke dette skjedd, men nå når jeg snakker om et år på uni, begynner de å lure på hvor lenge de skal støtte meg... :o (Jeg er helt avhengig av deres støtte, for hvis jeg skulle gått til lånekassen, kunne jeg endt opp med millionlån pga sykdom. Risikoen for å ikke klare utdanning på normalt tidsrom er høy, og jeg har allerede brukt 7 år på videregående. Tør ikke tenke på hvor mye gjeld jeg hadde hatt uten Aetat...) * De vil ha ny lege-erklæring på hvorfor lånekassen ikke er løsningen, og hvorfor det er helsemessig "forsvarlig" for meg å utdanne meg til sykepleieyrket (om jeg takler jobben...) Greit nok... Ærlig talt så finnes det jo ikke noe yrke som er ideellt, hvis prognosene mine lages etter hvordan sykdomsbildet har vært de siste årene...men jeg må da få lov til å utdanne meg og prøve meg ut i arbeidslivet jeg, som alle andre - meget mulig jeg blir frisk; i det minste bedre! * Universitetet har ennå ikke tatt meg opp som student... Greit nok at jeg ikke sendte vitneålene mine før torsdag for 10 dager siden, men samordna opptak og universitetet må få ræva i gir, så jeg kan si ifra til Aetat, og få penger til å kjøpe bøker (gjelder hvis aetat-issue kommer i orden) Universitet fortalte meg idag at søknad om dispensasjon måtte behandles på nytt, fordi jeg nå søker på noe nytt, og at det tross alt tok fra mars til juli, 4 måneder, å innvilge det første gangen... At det går an...det er jo klart de kan kjappe seg litt på begynnelsen av skoleåret! Eller krever jeg for mye nå? * :-) Ingen nekter meg å gå på forelesninger... Tross mange kjepper i julene, så er jeg nå igang med studier. Fagplanen er litt usikker ennå, og jeg vet ikke hva jeg vil skrive her heller, pga paranoia... En ting er sikkert; italiensk blir det ikke! :cry: Da jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle ta Italiensk grunnemne, og møtte opp på forelesning, viste det seg selvsagt at studiet startet om våren...det sto feil i katalogen! Kanskje det blir religion, for det viktigste(!) for meg nå er å finne ut om det finnes en eller flere Gud/Guder - som jobber mot meg. For i hodet midt akkurat nå, er det meget sannsynlig... MEN immatrikuleringsfest var litt moro :-) Og jeg gleder meg til å slippe å late som jeg er student...er lei av "å være student til det motsatte er bevist"! Når det gjelder syklus og sånt, så er jeg midt i eggløsningen nå. Men siden jeg og Mannen har kjeftet litt på hverandre i stedet for å kose oss i det siste, så blir det nok ikke barn denne måneden heller... Er selvsagt en sjanse ikveld, men jeg er fortsatt litt irritert på han, så vi får se... Akkurat nå tenker jeg at jeg ikke skal stresse sånn med barne-laging fremover, for i tillegg til å forstyrre sex-livet vårt, så har jeg nå litt andre ting å tenke på. Dessuten er det kanskje fornuftig å ikke stresse med videre utredning akkurat nå, siden utdanning er ennå mer forsinket enn den allerede er...!? *surrehodet* En ting er sikkert; jeg fortsetter ikke temping med det første, for døgnrytmen min må tilpasses studier, uten andre forstyrrelser. Koste meg som sagt hos mamma i helgen, og tror kanskje jeg skal tilbake dit til helgen igjen. Mannen skal til pappan sin, og det er motsatt vei... Så med mindre det foregår noe her i byen i helga, så reiser jeg...vil ikke være alene eller bli med Mannen (han reiser til pappan lørdag ettermiddag, og jeg har forelesning mandag, så det blir for mye reising på kort tid for meg)... Lillen
meta Skrevet 16. august 2004 #2746 Skrevet 16. august 2004 Hei Krysser fingrene for at Aetat tar til fornuft. Det må jo være bedre å støtte deg nå sånn at du kan få deg jobb i fremtiden. Og for å få jobb trenger man jo som oftest utdanning. Det MÅ de jo skjønne Jeg lurer også på hvilke Gud(er) som driver å motarbeider deg.. Syns virkelig du må ha fått mer enn nok nå Masse klemmer fra Meta
Kipa Skrevet 16. august 2004 #2747 Skrevet 16. august 2004 Du får komme hit å være vår lille au pair da veit du... tror ikke vi hadde fått en bedre nei! Synes du fortjener bedre enn det her, vennen. Du som er så positiv og flink jente må ikke la deg knekke av all motgang da!! For det finnes guder for lillen også, det er jeg helt sikker på! Ønsker deg alt alt alt GODT!! :dagensrose:
lillen Skrevet 16. august 2004 Forfatter #2748 Skrevet 16. august 2004 Dere er så fine, Meta og Kipa :hjerter2: Jeg gir nok ikke opp! Har jo alltid hørt at alt ordner seg for snille piker... Trodde ærlig talt ikke jeg var så bæd... Tror det fortsatt ikke... Prøver å kose meg med litt god musikk ikveld. Lenge siden jeg har vært alene en hel kveld og bare slappet av. Mannen er på jobb... Kan ikke bare slappe av heller; må være flink studine og lese litt til en forelesning imorgen :-) Desperat Lillen synger ut: Help, I need somebody... Her kan dere hjelpe meg...
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2004 #2749 Skrevet 16. august 2004 Aetatsystemet er så idiotisk. Og det er universitetssystemet også. Argh! Jeg synes virkelig du blir heftig motarbeidet her. Hvis jeg var rik skulle jeg sponset deg personlig, for dette er virkelig urettferdig. Men er det noe jeg er hellig overbevist om så er det at det ordner seg til slutt. Tusen takk for god melding i boken min. Vi snakkes vi vettu .
tyttebæret Skrevet 16. august 2004 #2750 Skrevet 16. august 2004 Lillen Det går nok bra - hvem eller hva som motarbeider deg skal du overvinne! There is always a way! Også fikk jeg lyst til å delle dette mottoet med deg: "Reach high for stars lie hidden in your soul, dream big for every dream precedes a goal!"
havsulen Skrevet 17. august 2004 #2751 Skrevet 17. august 2004 Håper dette skoletullet ordner seg fort, Lillen! Det er i hvert fall bra at du uansett begynner å gå på forelesninger! Da er du inne i studiehverdagen når det formelle kommer i orden! Synes du er superflink som klarer å holde fokus oppe i alt dette! Hæres fornuftig ut å ikke tempe lenger. Da slipper du vekkerklokka så tidlig i helgene, også!
ny dag Skrevet 17. august 2004 #2752 Skrevet 17. august 2004 Hei kjære lillen, håper dagen i dag er bra for din del. Mye styr emd offentlige institusjoner. Mye byråkrati og stress å forholde seg til flere instanser. Forstår godt at du blir stresset av dette og at du vil ha en orden i sakene. Enig med deg at det er bra å ta en utdannelse - uansett hvor lenge en eventuelt holder på. Jeg har forresten studert religionsvitenskap på Universitet. Vi hadde om totalt 22 religioner (noe for enhver smak)... og det er plenti av guder I hinduismen er det ca. 3 millioner av dem, sånn for at alle skal finne en de føler passer for dem Håper du trives på forelesningene. At det gir deg et utbytte av å gå på dem. Håper også at du treffes mange kjekke mennesker. Klemmer til deg fra meg :klem2:
Gjest lmari Skrevet 17. august 2004 #2753 Skrevet 17. august 2004 Huff, jeg håper virkelig det ordner seg for deg! Dumme-dumme Aetat! Dumme-dumme Universitetet! Dumme-dumme Gud som føcker opp alt!!! Hjalp det? Synes det er beundringsverdig at du holder humøret oppe. Det skal du ha!!
Moonchild Skrevet 17. august 2004 #2754 Skrevet 17. august 2004 Hm, dette virket som et salig kaos. (Og dermed antar jeg at Religionshistorie helt klart er det rette faget for deg. ) Hva gjelder Universitetene så er de (eller var i det minste det i "min" tid) bearbeidbare på den type fag. Hva gjelder Aetat må du bare lete deg frem til den "rette" saksbehandleren. Det som er typisk med offentlige systemer er at man får gjennomslag hvis man bare gjør en (rasjonell) innsats. Forøvrig - går du på forelesninger og immatrikuleringsfester så er du student. Uansett hva NTNU evt. skulle prøve å påstå. Basta.
murmeldyret Skrevet 17. august 2004 #2755 Skrevet 17. august 2004 Jeg har vært så fraværende her på KG i det siste, også ser jeg at lille, snille Lillen har det litt tøft og trasig for tida Vil først og fremst gi deg en stor Jeg kan ikke annet enn å tro at det vil ordne seg for deg til slutt. På alle måter. Du skal da ikke straffes for at du er syk
lillen Skrevet 18. august 2004 Forfatter #2756 Skrevet 18. august 2004 Har kost meg ute på byen ikveld... Vær veldig stilig, med høye heler til og med! Hvilket medfører en del barbenthet pga en del gåing... Menmen...ingen glasskår på min vei! Jej! Er litt bedriten - unnskyld - beruset... Bare så det er klart; det blir ingen barn på oss denne syklusen -> el er kanskje allerede over, og Mannen er på nachspiel... Det store spørsmålet denne kvelden er: Må kuene være ute i hele natten ?? Stakkars kuer lå og sov på blomsterengen, like ved der jeg bor, da jeg tok taxi hjem... *sukk* Jeg er kjempeglad for å ha en helt egen deilig seng... :-)
Klips Skrevet 18. august 2004 #2757 Skrevet 18. august 2004 Utrolig flink til å holde humøret oppe er du! "Jeg er sannelig glad jeg ikke er en ku og må sove ute!" - fabelaktig!
ny dag Skrevet 18. august 2004 #2760 Skrevet 18. august 2004 I hinduismen er det ca. 3 millioner av dem, sånn for at alle skal finne en de føler passer for dem :oops: tok litt vel hardt i her... 300 000 er det korrekte. Men poenget er det samme. Klem nydag
Fremhevede innlegg