Gå til innhold

Lille dagbok...

lillen

Anbefalte innlegg

Jeg har nok 48 poeng...

Om jeg ikke får alderspoeng da :roll: Føler at det kommer veldig an på hvem som regner sammen poengene mine imorgen.

Jeg hadde visst rett...

Damen ringte meg igår og sa at jeg hadde fått innvilget plass pga tilstrekkelig med poeng.

Jeg ble selvfølgelig kjempeglad! :-) Jeg spurte hvor mange poeng det sto at jeg hadde, og om jeg hadde fått alderspoeng. Hun fant ikke poengsummen min og skulle ringe meg tilbake.

Etter 5 minutter ringte hun tilbake, og hun hadde ennå ikke funnet poengsummen min. Hun sa at hun måtte se på saksbehandlingen og papirene mine en dag til, for å være sikker på at hun ga meg riktig svar :roll:

Siden en eller annen person hadde innvilget studieplass til meg, var jeg ikke så bekymret lenger.

Shoppet i stedet klær til skolestart (h&m rowells)

Men idag ringte hun igjen, og jeg hadde ikke fått plass likevel :( Hun hadde fjernet alderspoengene mine... Prøver å trøste meg med at de sikkert hadde oppdaget feilen etter hvert likevel, men det er litt kjipt å tenke på at det var jeg som spurte om poeng og alderspoeng...og fikk henne til å se igjennom papirer og sak.

Det er trist og urettferdig, synes jeg. Jeg planla ikke at livet mitt skulle bli slik. Jeg planla aldri at jeg skulle måtte gå voksenopplæring for å komme inn på høyere utdanning. Jeg har stått på skikkelig, og jeg kunne egentlig ikke ha gjort det noe særlig bedre heller. Går jo ut med tre 4'ere, ni 5'ere og en 6'er. Skulle ønske jeg kom inn i den kvoten hvor man ikke regner tilleggspoeng, men da må man være under 21 år og gått 3- eller 4-årig vgs. Kravet for de er på 45 poeng eller noe...

Det hadde vært greit om jeg bare hadde fått avslag på vanlig vis. Nå har de gitt meg nedturer og oppturer om hverandre; først avslo de hele meg :( , så innrømmet de feilen :D , så kom jeg inn :D , og til slutt kom jeg ikke inn... :(

Kan jo bli manisk depressiv av mindre :sjenert:

Påført av samfunnet... :roll:

Men det må vel ordne seg på et vis dette også. Ett eller annet kan jeg nok gjøre...f eks på universitetet.

Det er flere inntak selvfølgelig, men ifølge damen i telefonen så blir det ikke noe mye supplering. Kanskje fordi kravet er så høyt at de fleste vil beholde plassene sine!? Og uansett så er det noen små poeng ned til min sum også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var et ganske dystert innlegg... :roll:

Bare så det er sagt; jeg har det ikke så grusomt som det kan virke :wink: Jeg har kanskje hatt en tøff dag, og mange tanker virrer rundt i hodet mitt for øyeblikket, men det ordner seg sikkert. Som mamma sa det; kan se på det som en ny mulighet - til å få et år med noen nye impulser.

Tidligere idag møtte jeg en liten vegg, kan man si :roll: Virket som om hele verden var imot meg, og at jeg aldri skulle få gode nyheter. Skulle på en måte starte et nytt og bedre liv, jeg og mannen - jeg på sykepleieskolen og han i fulltidsjobb. Og en liten baby etter hvert... :D :babysmokk: :-D

Skoleplassen skulle være starten på noe positivt og nytt. Men det kan sikkert en annen studieplass også være... :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender et lass med positive vibber til Lillen!

((((((()))))))((((((()))))))((((((()))))))

- synes du hadde fortjent å komme inn, det er urettferdig!! :sur:

- men var dette første inntaket eller..

Nå reiser jeg på ferie, i morgen i hvertfall. Skal bare pakke en full varebil først...Lukas må jo ha med seg, vippestol, bordstol, vogn, reiseseng, stelleunderlag, og en masse masse mer. O gdessuten skal jo jeg ha med litt også. Og så får vi se om det er plass til noe av mannen sine ting... :tunge1: og jaggu skal vi ha med sengetøy og håndklær til både oss og svigers og syklene våre...

:hakeslepp:

Ha en god uke!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen gutt nei, Matahari! :sur: Jeg tror du bør begynne med briller på heltid! :wink: Men jeg forstår...begynner jo å lure litt selv, når det tar så lang tid å bli gravid :ler2: Jeg gjør egentlig det meste i slow motion; hører, snakker og blir gravid...

Tusen takk for alle støttende meldingene de siste dagene :klem:

Så hyggelig, Tyttebæret! :klem: Jeg må bare meddele at jeg blir helt rørt av hva du skriver, og at du virker som et nydelig, takknemlig og snilt individ... :-D

Jeg vil også høre mer om Mataharis pinlige episode®, Jolie... :Nikke:

Jeg ble glad da du ble glad, Huldra! Det var jo meningen! :klappe: Flott å glede hverandre :klem: Takk for kryss...

Takk for støtte Chiquita og Magnhild :klem:

Takk for kryss, Murmel! :kyss: Du har rett; jeg har hatt eggløsning :wink: Takk for at du fortalte om inntaket ditt :-) Jeg hadde blitt kjempeglad om det samme hadde skjedd meg :Nikke:men likevel er det noe jeg frykter; er det noe jeg hater, så er det å begynne etter "alle andre" og i dette tilfelle etter imatrikulering og social events... :-? Men som sagt; glad! :wink:

Positive vibber var godt å få, Kipa! :kyss: Tusen takk for bildene. Jeg håper dere får en morsom ferie! :D

Har aldri forstått det med nettstudier jeg, Jinx, men kanskje dette er tiden for å sette seg inn i tilbudet!? :wink:

Har fått sansen for Paddy Casey :digge:

Egentlig skal jeg kikke litt i studiekataloger nå, men det er et tiltak å åpne en så stor bok :ler2:

Var på universitetet med Mannen idag (han har vært herlig :kyss: ), og har søkt meg til et fakultet. Kunne vist skifte fakultet når jeg først var inne, så behøver ikke bestemme meg ennå...

Lurer på om jeg skal prøve å finne noe som er relatert til sykepleien, eller om jeg bare skal prøve noe nytt - jeg er jo interessert i andre ting enn sykepleie... :ler: Kan f eks endelig lære meg italiensk :hjerter2: Eller religionsvitenskap (ble usikker på om man begynne med innføring, eller om man kan gå rett til midtøsten-religion...men skal finne ut).

Men vet ikke hvilke studier som er åpne, for det skjønner jeg ingenting av... :-? Kunne jo egentlig ha tenkt meg fysiologi eller anatomi, men det er sikkert på medisinsk fakultet, og der er vel alt lukket...!?

Jeg har hatt eggløsning nå :D Var ventet på søndag, tror jeg, men det er mer sannsynlig at det/de løsnet på mandag. Hadde eggløsningssmerter fra søndag ettermiddag til tirsdag morgen :wink:

Har flyttet IKM til 3. august.

Ved IKM er jeg og Mannen på ferie sammen :-D Vi skal besøke hans stesøster m/familie, som bor en flytur sørvest i landet, og samtidig stikke innom min stebror m/sambo på samme sted :-)

Det blir fint for Mannen å ha litt ferie nå. Han har jobbet så mye i sommer :Nikke:

Vi reiser neste torsdag og blir borte til 9. august.

Før det skal jeg til mamma en tur :-) Drar dit lørdag morgen og blir til mandag eller tirsdag. Der er også venninne N og K. K har jeg ikke sett siden jul, så det blir koselig :-)

Igår handlet jeg klær hos H&M Rowells. Puttet alt jeg følte jeg måtte ha i handlekurv, men til slutt var det 17 ting i kurven og mer enn 2000 kroner :o , så jeg måtte begrense meg :( Det var så mye jeg ville ha der!! Men jeg har gjeld der fra før nå... :-?

Kommer sikkert til å bestille noe mer av det jeg ville ha senere, når jeg føler at jeg har råd.

Igår bestilte jeg hvit lue, hvite vanter, grønn grovstrikket genser, blek rosa genser, stripete topp (type kul bestefar), beige genser til Mannen (for å blidgjøre når jeg bruker så mye penger :oops: Vi sparer jo egentlig til kjøkken...), og 2x sengesett.

Nå vil jeg spise og se tv :Hehe:

Imorgen skal jeg treffe Jinx og gutta! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Synd med skoleplassen... Men det blir vel en løsning. Om du må finne på noe annet et år så gjør ikke det noe! Ingen kunnskaper er bortkastet! :D

H&M Rowells er gøy! :briller: Fikk høstkatalogen i posten hin dagen, og jeg skal nok ha meg et raid jeg også! Er så greit - for man trenger ikke betale med en gang :Hehe:

Ha en god kveld! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er frekk i dag ser jeg... :tunge1: det hadde ikke jeg tort å være mot en som har så voksen stemme som meg :ler:

jeg er egentlig ikke her...pakker håndklær til syklene, hmm trenger de badehåndkle også tro... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokk: Du skulle jo hatt plass som kompensasjon for at de er så teite å rote med poengene dine. Himmel og hav så håpløse! :sjokk:

:trøste: Dette er jo ikke din feil. Gav du helt opp radiograf utdanningen? Det var kun sykepleien du søkte på? Kanskje moren din har rett i at det kan være bra med nye impulser. Og kanskje kanskje kanskje finner du ut at sykepleien ikke er det rette for deg likevel... :sjenert:(men det var det jo ikke mye trøst i :roll: )

Da setter vi vår lit til denne Pergo-litt-syklusen. For Lillen skal bli mamma istedet! Studier kan komme senere :wink:

Stor :klem: fra Murmel!

P.S. Det var ikke så ille å begynne etter de andre studentene på sykepleien. Man kommer fort inn i miljøet og studiet. De første ukene var mest vas uansett. Og jeg er ingen tøffing, sjenert som bare det :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bare rot i hodet mitt nå :roll:

Blir vanskelig å vende seg til at alle bokstavgruppene er samlet. Det er skrevet om det her.

Nå reiser jeg til mamma :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokk: Du skulle jo hatt plass som kompensasjon for at de er så teite å rote med poengene dine. Himmel og hav så håpløse! :sjokk:

Det syns jeg også. Dette var vanvittig dårlig gjort :sur: Syns du blir vurdert på helt feil grunnlag. Og gode karakterer har du jo. Nei : :kjempesinna:

Håper du får en veldig fin helg hos moren din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Jeg gidder faktisk ikke skrive i dagboken min igjen før de har endret tilbake...

Vet jeg er en smule barnslig - men jeg kan like gjerne skrive dagbok som jeg putter i nattbordskuffen dersom jeg må nederst på side 3 for å finne min... :roll:

Rett før jeg var på side 4... :o

Synes det var ille nok å flytte herfra til den store gruppen hvor jeg ofte fant min på side 2.

Men side 3-4-? = ikke tale om! :fy:

Samtidig vil jeg jo fortsette...

Vanskelig dette her... :-?

Ville egentlig bare innom og si hei og gi deg en god klem... :klem:

Klem fra Mayamor - som ikke slutter å følge med iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savnet deg, Lillen! :roll:

Så mye styr med den søknaden, og ingen løsning - ennå! (trodde det ville ordne seg i løpet av ferien min, jeg!) Jeg håper fortsatt! :klem:

Og håper du har det flott hos mammaen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

:o Du er havnet på side 2! :o Men nå skal du til topps der du hører hjemme! :D

Takk for hilsen i dagboken min, og takk for din evige optimiske :klem:

Ike lenge til IKM for deg (og meg også) nå! Tenker det blir to blå på deg og mannen :Nikke: En etter-Pergokur-baby! :hjerter: Sånn som hos Murmel!

Sender deg i alle fall masse blå vibber, litt sånn på forhånd:

((((((((To blå til Lillen))))))))((((((((((To blå til Lillen)))))))))((((((((To blå til Lillen)))))))((((((((To blå til Lillen))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...