Jinx Skrevet 17. juli 2004 #2661 Del Skrevet 17. juli 2004 Tuuuuuuuuuuuuuuuuusen takk for kjempe koselig kort Lillen Fikk det vist på torsdag, men mamma hadde lagt posten min på en lur plass Kjempe glad i deg også !!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2004 #2662 Del Skrevet 17. juli 2004 Jeg er også pappagutt Å ja... Jeg trodde ikke du hadde tenkt å fortelle om det jeg. Men ok, da er hemmeligheten out in the open. Nå kan vi endelig snakke fritt om hvorfor dette blåe krysset har latt vente på seg. Et vellykket møte med en utadvendt og søt dame, som snakket mye fortere enn forventet Tuh! Det er du som hører så sakte. Det eneste jeg syntes var litt ekkelt og dumt med mine to møter, var magen min...den ødelegger noen ganger stemningen. Jeg håper det for det meste bare var jeg som merket det... Jeg merket jo ikke noe til at magen var vond, for det sa du ikke. Men jeg håper ikke du syntes det var ubehagelig fordi du var redd for å bli dårlig. Jeg prøvde å understreke at jeg ikke brydde meg om denslags, men jeg skjønner jo at det må være vanskelig. Jeg hadde faktisk tenkt å fortelle deg en helt hårreisende pinlig episode relatert til det, men jeg glemte det. Kos deg i helgen da du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 17. juli 2004 #2663 Del Skrevet 17. juli 2004 Hei Lillen! Jeg ville bare si at jeg alltid blir så glad når jeg leser det du skriver - både i min og andres dagbøker! Du er så engasjert og blid. Du må være et fantastisk, sjarmerende menneske! :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 18. juli 2004 #2664 Del Skrevet 18. juli 2004 Jeg hadde faktisk tenkt å fortelle deg en helt hårreisende pinlig episode relatert til det' date=' men jeg glemte det.[/quote'] Du, det vil vi faktisk høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 18. juli 2004 #2665 Del Skrevet 18. juli 2004 Hei Lillen! Ville bare si tusen takk for ordene dine i dagboken min - de gjorde godt! Synes det er så herlig å lese noen optimistiske og positive og trøstende ord! Ble glad da jeg så innlegget Du fortjener :dagensrose: ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 19. juli 2004 Forfatter #2666 Del Skrevet 19. juli 2004 Jeg sjekka nettopp min skolesøknad på nett, og der står det at søknaden er ferdigbehandlet og at omslagsark ikke er mottatt!! Husker jeg stressa som bare det, den dagen omslagsarket skulle postes. Til slutt måtte naboen min kjøre brevet til postterminalen (som er eneste stedet man kan poste frem til halv sju). Begynner å lure på om nabo har sabotert...for hva skal man tro?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. juli 2004 #2667 Del Skrevet 19. juli 2004 Hva betyr dette? *skjønner ikke helt* Hvordan kan de ha ferdigbehandlet en søknad uten omslagsark? Har du ikke videresendt karakterer etc? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 19. juli 2004 Forfatter #2668 Del Skrevet 19. juli 2004 Skulle visst ha sendt omslagsark til Høgskolen også Men grunnen til at jeg ikke har gjort det er ren misforståelse! Har sendt alle karakterutskrifter + legeattest + egen søknad, men bare til samordna opptak.. Når man søker om spesiell vurdering, skal man sende omslagsark til både Samordna opptak og lærestedet. Jeg hadde jo haket av for spesiell vurdering på søknaden min, for det var det jeg trodde jeg "gikk under", og derfor mottok jeg 2 forskjellige omslagsark. Men dagen jeg skulle sende dem, ringte jeg Samordna opptak for å spørre om jeg skulle skrive "Søknad om spesiell vurdering" eller "Søknad om dispensasjon fra kravet om generell studiekompetanse" på vedlegget mitt (jeg hadde lurt litt på det, for jeg ble ikke helt klok på hva som passet min situasjon...). Det viste seg at det var dispensasjon jeg skulle søke om, siden man må ha generell studiekompetanse for å søke om spesiell vurdering. Derfor sendte jeg ikke spesiell-vurdering-arket! Jeg tror det er noen som ikke klarer å skille mellom dispensasjon og spesiell vurdering, og jeg tror det er damen i høgskole-telefonen Hun sa forresten at de hadde sendt "purring" om at omslagsark ikke var mottatt, men det har jeg ikke fått...(og hun hadde riktig adresse). Siden purringen bare er en ekstra-service, og det i utgangspunktet er søkerens eget ansvar å gjøre riktig, hjelper det ikke å klage på at du ikke har fått den Komplisert dette... Men Matahari kommer med gode ord til meg, og Mannen sier han skal ta noen alvorsord med både den ene og den andre imorgen. Jeg begynner jo bare å grine i telefonen...er fortvilet. En positiv ting: Dispensasjonen min er innvilget! Men hva hjelper vel det... Dette skal ordne seg, selv om det i utgangspunktet var jeg som var dum, da jeg haket av for spesiell vurdering... Da jeg leste om det, så det ut som det var nettopp det jeg skulle søke på!! Dessuten høres det slik ut i "navnet" også...jeg skulle jo vurderes spesielt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 19. juli 2004 #2669 Del Skrevet 19. juli 2004 Men stod det ikke oppført på omslagsarket hvor du skulle sende det da? Hos meg var det skrevet klart og tydelig hvor jeg skulle sende omslagsarket; både på omslagsarket og på brevet som lå ved.... Vel, håper det ordner seg for deg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 19. juli 2004 Forfatter #2670 Del Skrevet 19. juli 2004 Ja, det sto Samordna opptak på det gule, og Høgskolen på det blå. Og siden jeg plutselig fikk beskjed om at jeg ikke skulle søke om spesiell vurdering (...men dispensasjon fra kravet om generell stud.kompetanse), sendte jeg ikke det blå omslagsarket, som bare gjelder for de med spesiell vurdering... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 19. juli 2004 #2671 Del Skrevet 19. juli 2004 :o Dette må jo ordne seg på en måte...!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 19. juli 2004 #2672 Del Skrevet 19. juli 2004 Krysser fingrene for at det ordner seg!!!!!! Nå skal jeg laste ned bilder...og vips sender jeg av deg og Lukas. Men først må jeg rufse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 20. juli 2004 #2673 Del Skrevet 20. juli 2004 Tusen takk for de fine bildene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #2674 Del Skrevet 20. juli 2004 Nå har det ordnet seg... :-) Ringte Samordna opptak igjen idag (helt selv!), og de syntes det hørtes litt merkelig ut. Høgskolen kunne ikke savne papirer fra meg, som de egentlig aldri skulle ha hatt... Hun skulle ringe høgskole og regnet med at jeg ville få en telefon fra høgskolen i løpet av et par dager, dersom det hadde skjedd en feil. Men jeg kunne selvfølgelig ikke vente så lenge! Så jeg ringte høgskolen en liten stund etter, og der fikk jeg snakke med hun som nettopp hadde fått telefon fra SO... :-) Hun sa med en gang at det skulle ordnes slik at jeg kom med på inntakene på normal måte; hvis jeg hadde over poengkrav, skulle jeg komme rett inn, og hvis ikke skulle jeg være med på neste inntak... :-) "Søknad om dispensasjon fra kravet om generell studiekompetanse" var ganske nytt, og det hadde skjedd en misforståelse et eller annet sted. Det finnes blant annet ikke noe omslagsark for dette... Jeg er jo egentlig vant med kompliserte løsninger, siden sykdommen min ikke passer inn i byråkratiet eller noe slags system... Noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde diabetes eller noe, for den kjenner de fleste til, og det finnes regler i visse instanser. Egentlig skulle jeg vel ønske at jeg var helt frisk da... Imorgen skal jeg ringe til høgskole-damen igjen, og da får jeg vite hvor mange poeng jeg har og hvordan jeg ligger an i søkingen. Etter hva jeg kan skjønne så er det lite sjanse for at jeg kommer inn på første inntak, siden poengkravet for sykepleie er himmel-høyt i år; 51! :o Jeg har nok 48 poeng... Om jeg ikke får alderspoeng da Føler at det kommer veldig an på hvem som regner sammen poengene mine imorgen. *De som kommer inn på 23/5-regelen, får alderspoeng fra og med året de fyller 24. *De som kommer inn etter "vanlig" studiekompetanse, får alderspoeng fra og med året de fyller 20. Jeg har fått dispensasjon og fritak fra 23/5-regelen, fordi det ikke var mulig å innfri kravet om 5 års praksis. *Kommer jeg da inn sammen med 23/5-gjengen, og får dermed ingen alderspoeng? *Eller kommer jeg inn sammen med de ordinære, og får dermed 8 alderspoeng? Jeg tror nok desverre det mest sannsynlige er at jeg ikke får alderspoeng. Men det er veldig trist... Hadde det ikke vært for år med sykdom, hadde jeg nok hatt ordinær studiekompetanse (m/alderspoeng og evt andre tilleggspoeng) for lenge siden. Føler at jeg er midt imellom regler - atter en gang - og på kjøpet mister jeg alle fordeler! Urtypisk... I can't catch a break. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #2675 Del Skrevet 20. juli 2004 Tror psyken min behøver solarium nå Og etterpå handle litt mat... Ciao! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 20. juli 2004 #2676 Del Skrevet 20. juli 2004 Det ordner seg alltid for snille piker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #2677 Del Skrevet 20. juli 2004 Og jeg ER snill... Men akkurat HVOR snill får vi vite imorgen, eller etter noen inntak... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 20. juli 2004 #2678 Del Skrevet 20. juli 2004 Spennende!! Om du ikke vet før min Skagen- ferie vil jeg ha en sms.... Sjekk mail og vis mannen og si bare en sånn vil jeg ha.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 21. juli 2004 #2679 Del Skrevet 21. juli 2004 Håper håper håper HÅPER at du får studieplass!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 21. juli 2004 #2680 Del Skrevet 21. juli 2004 Oi, her må jeg krysser fingre, tær og litt til for både studiet og eggfesting (anar du har hatt EL nå) Vær optimist! Da jeg kom inn på sykepleien, var det først ett par uker etter skolestart. Mange forfall (som er vanlig). Når de så begynner å ringe rundt, så går det fort nedover lista. De fleste som ikke kom inn i 1. omgang, har jo funnet på noe annet. Dette ordner seg! Mye spenning på deg om dagen! fra Murmel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg