Gå til innhold

Lille dagbok...

lillen

Anbefalte innlegg

Gjest Camelia

Vil bare ønske Lillen en strålende sommer med masse hankypanky, så håper jeg på gladnyheter når jeg logger på en gang mot slutten av juli, og ihverfall i august når jeg er hjemme fra ferie!

God sommer, snuppa! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, mormor er alle tiders tøysekopp, Havsulen :Nikke::wink: Det var betryggende å få noen svar hos fagfolk ja... :-)

Merkelige mannfolk vi har, Liv! :roll: At det går an å ikke huske hva de gjør om natten :o Ha en fin ferie du og...du har vel det snart du og? :sjenert:

Smertene hadde ikke gjort meg noe, hvis de hadde vært graviditetsplager nei, Meta :wink: Men nå synes jeg det er litt ubehagelig...selv om det skal være slik på Pergo. Takk for omtanken :klem:

Lille Fetus? Hvem er det, Matahari? :ler2: Og hvor har navnet sitt opphav, om jeg tør spørre!? Takk for heiing :klem:

Jeg lo også, Jolie...dagen etter! :wink:

:kyss: Magnhild!

Jeg synes også det er best å sjekke med legen, Monja; for sikkerhets skyld... :Nikke: Takk for heiing og kryssing :klem:

Det er min tur snart ja, Lilletrollet! Hvis ikke du allerede har blitt gravid før meg da :wink: Takk for heiing, og jeg heier masse tilbake..ikke på tanta :klem:

Takk for heiing du og, Moon! :klem: Godt å se deg... :-) Psst: Den smileyen er hentet fra SG...men det er ikke lov! Jeg bare trengte den sårt...kan jo ikke være like glad hver gang man nikker...

Har lest svarene dine, Murmel, og jeg må unnskylde at jeg spør så masse om smertene dine... :ler2: Men jeg fikk ikke med meg etter-el-smertene dine med en gang... :wink: Det jeg har følt har nok ingenting med festing å gjøre; egget kan jo ikke ha festet seg alle dagene siden det løsnet!? :ler2: Men tiden fremover er festetid... :klem:

Det blir helt knall å shoppe babyklær med deg, Jinx! Det kiler i magen bare jeg tenker på det... :hjerter2: Og Mannen kommer til å bli gaal... :tunge1:

Jeg skal prøve å innfri sommer-kravet ditt, Camelien! :kyss: God sommer du også! :klem:

Igår var det sensur, og idag ringte jeg skolen;

Jeg fikk 5 og 5!

Eksamen bokmål og nynorsk!

Nå har jeg 48 poeng, etter hva jeg kan skjønne...

Damen i telefonen gratulerte! :Hehe:

:klappe: :bukke: :danse:

Jeg orket ikke å gå på cafe igår, for jeg var helt kake pga søvnmangel. Jeg og Mannen dro en tur for å handle, og hos Plantasjen fikk jeg endelig kjøpt jord og leca til ommplanting av potteplanter... :oops: skulle ha begynt for lenge siden, og jeg føler ikke for å potte om noen planter før jeg skal være vekk i to uker, så jeg venter til jeg kommer hjem. Mannen er ikke verdens beste plante-passer. Men basilikumen kan jeg jo alltids prøve å så!?

Idag skal jeg ta en liten tur til byen før kampen (drar hvert øyeblikk, tenker jeg), for det er visse ting jeg ordne før ferie...

Må handle graviditetstest, for det kan bli vanskelig å få tak i det, når mamma og mormor sikkert lurer på hvorfor jeg absolutt skal på apotek :ler:

Og så tenkte jeg jeg skulle finne en solkrem beregnet på ansiktet, så jeg slipper den fete kropps-kremen. Da jeg kjøpte Piz Buin, påsto damen på Cubus at jeg kunne bruke den i ansiktet, men jeg foretrekker spesial-krem til ansiktshuden min. Bare det ikke er for dyrt :-?

Og så må jeg vel kanskje ha en limegrønn topp... :Hehe:

+ + + :sjenert:

Lillen

Dag 20

Dpo 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at det går an å være i koma når man sover jeg.... :sjenert:

Er alltid i koma når jeg sover...blander blandt annet inn ringeklokka i drømmer osv...sånn at klokka bare ringer og ringer...for det er jo tross alt en telefon...en brannalarm...en fugl...osv

Eller når jeg drømmer at det er søndag neste morgen, og slår av klokka i søvne (for hvorfor skal man vel ha klokke på en søndag...)

Eller når jeg finner ut at jeg bare sende mld til noen og spør om vi skal trene eller lignende...da skriver jeg i halvsøvne...sovner gjerne med mobilen i hånda...

Så litt i koma er jeg nok... :roll:

Har en kul farmor jeg. Og da oldemor levde, pleide hun og pappa og mobbe hverandre litt :ler2: han sa alltid til henne at jaja, vi ser jo hvem som er først på kakene... Og hun til han en gang:

jammen, se hvor mye hår du har her da...(peker på et bilde for ca 20 år siden..) (for han begynner å bli litt tynnere i håret nå..)

Krysser fingrene for en liten :babysmokk:

Klem fra Capri :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte resultater, så flink du er!!

:klappe::klappe::klappe:

- nå kan du jammen :Nikke: ta deg en velfortjent ferie ja! Og kan hende turen går til Østlandet....

:velkommen: ...

-det var derfor Lukas sendte deg en smakebit av han... :wink: så du får lyst til å se han og treffe han "live" Er så god atte, smilt fra øre til øre i hele dag... :hjerte:

sorry måtte bare skrive noen ord om han, selv om det er din bok... :sjenert:

Jeg ønsker deg en Lukas!! Eller i hvertfall en :babysmokk:

:dagensrose:

- og jeg ønsker deg en GOD SOMMER!!!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk geni! :sjokk::klappe:

Jeg forstår veldig godt at du lurer på dine Pergo-bivirkninger/virkninger. Er det blitt bedre nå da? Jeg hadde jo også en del vondt, men som sagt ikke mest vondt etter EL :sjenert:

Kanskje det var egg nr 2 som fant veien nedover? :wink:

Hvordan har du tenkt å oppdatere oss rundt IKM?

Du har kanskje nett tilgang dit du skal?

Meget spennede! :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med flotte eksamensresultater! :blomst:

Du reiser vel ikke på ferie nå, vet jeg? Sånn at du blir borte fra nett en hel liten evighet? Det skal vi ikke ha noe av, nemlig :wink:

Uansett hva og hvor du skal; GOD SOMMER! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempe karakterer!

Håper dere får babyønsket oppfylt i nærmeste tid

God tur

God helg

Glemte jeg noe nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner til det med vekkeklokke i drøm, Capri! :Nikke: Da er man langt vekk da... Men de andre tingene kjenner jeg bare igjen Mannen i :wink: Hurra for morsomme gamle damer! :klappe::ler2:

Turen går til Østlandet ja, Kipa, men desverre bare "via" ditt område... :( Har kjempelyst til å treffe Lukas og deg, så derfor blir det nok en tur en gang...men kanskje ikke i sommer. Takk for sommerhilsen da! :klem:

Takker og bukker, Meta! :klem:

Takk, Murmel :ler: Jeg er bedre i livmoren nå. Er bittelitt øm om dagen, og litt mere øm om kvelden. Egg to kommer heller ikke hver dag... :wink: Takk for at du bryr deg :klem:

Angående IKM, så har jo super-bestemor bredbånd :klappe: På det rommet jeg skal ligge, tror jeg... :wink:

Takk det samme, Monja og Chiquita! :klem: :klem:

Takk, Jolie! :klem: Det er ikke sikkert at du vet at jeg reiser på ferie nei... :ler2: Jeg blir borte fra nett litt ja, mens jeg er hos pappan min. Men IKM skal nok oppdateres. Og hvis jeg ikke er hos moromor akkurat mens noe viktig skjer, så sender jeg sms til en av dere... :wink: Calm down... :trøste:

Takk det samme, Zianta! Og så håper jeg assistert befruktning er perfekt for dere denne gangen! :klem:

Tusen takk, Liv! :klem: Håper du får en fin helg du også :Nikke:

Hvor blond går det an å bli?? :roll:

Ble så opphengt i å finne klær igår, at jeg glemte graviditetstest, og nesten glemte solkrem for ansiktet. Til og med lapp i lomma! Men lomma er heller ikke av de glupeste...!

Solkremen fant jeg på et parfymeri. Bestemte meg for Lancome sin. Da jeg hadde plukket den ut, kom ekspeditrisen på at hun hadde noen kombi-pakker, med solkrem, selvbruning og aftersun i samme antall ml, som gjorde det billigere! Jeg tok imot tilbudet, men da jeg kom hjem oppdaget jeg at solkremen bare var vanlig 15-faktor...

Jaja...jeg har ihvertfall aftersun og selvbruning da! :roll:

Den limegrønne toppen jeg skulle ha, fantes bare i medium og large. Og idag orker jeg ikke å dra til byen... (kunne prøvd en annen butikk, men venter til jeg kommer meg på ferie, og håper på det beste)

Men jeg fant selvsagt en annen topp, som var så fin og søt! :hjerter2: Tynne stropper og fin uten bh!

Og så kjøpte jeg juggel-øredobber på H&M, som jeg skal demontere og feste til ekte "øre-kroker". Må jo bare ha slike runde, hvite, blanke plater som egentlig er skjell...

NB! Øre-krok er ikke det samme som ørekrok. Øre-krok er de hektene man putter gjennom det kunstige hullet i øret, for at øredobb skal henge der... Ørekrok er vel noe av det samme som det ekte hullet i øret, der ørevoks-mennene holder til.

Det regner, og det regner...

Men det er i det minste varmt ute!! :Nikke:

Jeg drar til mamma imorgen...

Skal på en konsert imorgen kveld, og live band etterpå. Men bør nok ikke drikke alkohol... :riste:

Tenker på :babysmokk:

Mandag drar vi videre; jeg, mamma og stefar.

Tror jeg må fortelle mamma om prøvingen snart. Men jeg vil likevel ikke at hun skal vite noe om evt testing, for den sorgen vil jeg ha for meg selv... :-?

Det er vanskelig å forklare for mamma, og andre som ikke vet, hvorfor jeg skal hjem etter to uker... :-(

Og det er vanskelig å forklare alle andre enn dere her inne egentlig, samme om de vet eller ikke, for det er jo ingen som forstår hvordan dette er... :(

Søsteren min prøver å fortelle meg at vi kanskje prøver for hardt, at vi ikke må tenke på det, og det synes andre også (ingen aner hvor irriterende jeg synes det er, for jeg vet da det, såklart! Og hvis jeg hadde klart det, så hadde jeg stresset ned for lenge siden) Jeg svarer bare at det har gått for langt; neste gang tror jeg jeg må svare at de har ikke peiling på hvordan det er...det er jo sannheten.

Men jeg tror nok at mamma vil forstå meg, siden hun prøvde så lenge selv... Hun forstår når hun tenker seg om :Nikke: Men likevel så vet hun hvor mye psyken hadde med hennes barnløshet å gjøre, og derfor kan det også hende at hun maser om at jeg må stresse ned. Det går jo ikke an!!

Det er ingen hast for meg og Mannen å få barn. Men nå når vi først har begynt, så er det selvsagt frustrerende å tenke på at vi bruker så lang tid. Det gjør ikke så mye om barnet kommer om noen år, men jeg vil helst ha et barn med en gang, og uvissheten om vi kommer til å få barn, er det verste...

Ja, vi er unge! Ja, vi har god tid!

Vanskelig å forklare det; Vi har mange fruktbare år foran oss ennå, og sikkert perioder som er mer ideelle for oss å få barn i, men nå er den største bekymringen om vi i det hele tatt klarer det...ever!

Skulle ønske alle rundt meg var som Supergirls; like deltagende og støttende og forståelsesfull.

Kunne ha trengt det in real life noen ganger også :roll:

Livmoren er øm for tiden, og litt mere om kvelden. Jeg har slått meg til ro med at dette er helt greit... :Nikke: Har hatt ømme brystvorter etter el denne gangen, og må skrive det ned for å ikke se på det som et symptom på noe positivt senere... :wink:

Lillen

Dag 20

Dpo 6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me :hjerter2: U..

Å jeg er IRL ...

Syns det er en super ide å fortelle mamma

om prøvingen..

Det kommer til å bli en enrom lettelse for

deg tror jeg...

Kommer til å savne deg når du blir borte såååå lenge..

:kline:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg så veldig godt Lillen. Nå brukte ikke vi SÅ lang tid, men de 8-9 månedene vi brukte var skrekkelig lange syns jeg...

FOrstår godt følelsen av at kan vi i det hele tatt. Kommer det noengang til å skje. Alle VET jo at det kan ta litt tid, men uansett er det tungt og vondt. Har man bestemt seg, så har man bestemt seg :Nikke:

Tror ikke noen som ikke har prøvd selv kan forstå hvor vondt og fortvilende det er å prøve og ikke få det til..

Snakk med mammaen din du. Som du sier tok det jo lang tid for henne også. Hun vil forstå..

Håper så veldig det snart flytter inn en liten :babysmokk: i magen din..

Masse varme sommerklemmer fra Meta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hulderjenta

Skjønner deg godt Lillen! :klem: Både med det med å ikke stresse, ikke tenker på det, og det med å egentlig ikke ha noe hastverk, men likevel være full av usikkerhet - alt du skrev kunne jeg skrevet selv...

Ja, kanskje det ikke er så dumt å fortelle Lillen-Mamma om prøvingen, så har du en til å dele med..? I hvertfall hvis forholdet mellom mamman din og deg er godt, og det virker det som det er :klem:

Pleier du å ha ømme brystvorter på denne tiden...? Hvis du pleier å ha det, så kan du jo roe litt ned. Men hvis det er noe nytt så kan det jo være - *hysj, ikke si mer så ikke graviditetsfeen hører og ombestemmer seg* Krysser i alle fall i blått for deg:

God helg videre!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Det er ingen hast for meg og Mannen å få barn. Men nå når vi først har begynt, så er det selvsagt frustrerende å tenke på at vi bruker så lang tid. Det gjør ikke så mye om barnet kommer om noen år, men jeg vil helst ha et barn med en gang, og uvissheten om vi kommer til å få barn, er det verste...

Ja, vi er unge! Ja, vi har god tid!

Vanskelig å forklare det; Vi har mange fruktbare år foran oss ennå, og sikkert perioder som er mer ideelle for oss å få barn i, men nå er den største bekymringen om vi i det hele tatt klarer det...ever!

De tankene har jeg også. Hele tiden. Hvis bare en fordømt spåkone kunne fortalt meg (på en troverdig måte) at "jeg ser at du føder et barn på din 34-års dag" så skulle jeg pustet lettet ut og holdt på med andre ting de neste 8 årene. Men... Hvordan skal jeg kunne vite om det kommer til å skje? Ever? Det er jo det som er vanskelig. Så fuck off til alle som sier vi skal slappe av og at vi er så innmari unge. De har ikke peiling på hva de prater om! :frustrert:

Du, sånne skjelløredobber. Du fortalte jo om de på msn. Jeg så tilfeldigvis noen sånne på Arts & Crafts i Bogstadveien. Tenkte på deg og at det sikkert var sånne du tenkte på. Så i tilfelle du ikke er helt fornøyd med de fra H&M så vet du at det finnes andre steder også! (79 kr tror jeg de kostet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Snublet over noe i Murmel sin dagbok som jeg tenkte jeg skulle svare på:

Mine grublerier:

Ikke gravid: :( Egget løsner, og soldater må treffe det før 24 timer etter løsning, fordi det bare lever i 24 timer.

Og 24 timer er den tiden egget bruker gjennom eggleder, eller?

Gravid: :D Egget blir befruktet. Men da tar det rundt 1 uke før det klarer å feste seg! Hvor i huleste holder det til i mellomtiden da? Bruker det plutselig en uke gjennom eggleder, eller svever det fritt inne i livmoren i påvente av å treffe en deilig vegg?

Hulderjenta henter fram sin kjære

Egget løsner fra eggstokken, blir fanget opp av egglederen og vandrer nedover egglederen i retning livmoren. Egget må befruktes innen ca 24 timer etter eggløsning, så lettest er det å "treffe" når sædcellene er på plass oppi egglederen i det egget kommer intetanende forbi. Befruktningen foregår i den ytterste tredelen av egglederen, og det tar 2-4 dager før det befruktede egget kommer fram til uterus. På veien til uterus gjennomgår zygoten en rekke vanlige celledelinger og utvikler seg til en celleklump med et væskefylt hulrom i midten; blastocyst.

...baner blastocysten seg vei inni slimhinnen, som etter hvert vokser over blastocysten, slik at den til slutt blir helt begravet i endometriet. Dette kalles implantasjonen og i noen få uker ernæres fosteranlegget av næringsstoffer som frigjøres fra de cellene som ødelegges ved implantasjonen.

Dvs svar til Lillen blir:

1) Nei, det tar ikke 24 timer gjennom egglederen, men flere dager

2) Det holder ikke til noe steder, men vandrer altså nedover egglederen den første tiden, og strever med å borre seg inn i livmorslimhinnen resten av tiden.

Litt mindre å lure på nå? :D Og for de som lurer på det: uterus = livmor

zygote = befruktet eggcelle (eggcelle m. sædcelle inni)

endometriet = slimhininnen/"overflaten" i livmoren

:klem: fra Huldra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, heldigvis er du også IRL, Jinx! :kysse: Jeg håper det blir som du sier...en enorm lettelse! Psst: Vi har da sms! :wink:

Tusen takk for sympati, forståelse og håp, Meta! :klem: Det betyr masse for meg... Sommerklemmer tilbake! :klem2:

Det er godt å vite at noen forstår, Huldra! Takk :klem: Ble litt glad da jeg leste at du kunne ha skrevet det samme selv... :wink: Noen ganger har jeg ømme brystvorter mellom el og mens, og noen ganger ikke. Jeg skrev det ned tidlig denne gangen, så det ikke skulle kunne forveksles med positive symptomer. Det er for tidlig... :roll: Men bra at du ikke skrev noe konkret, tilfelle feen leser i boken min for tiden :ler2:

Tusen hjertelig takk for fakta! :klappe: Jeg visste ikke at livmoren hovnet opp på innsiden! :o

Heia den kjære blastocysten min! :danse:

Bra sagt, Matahari; Fuck off alle som sier vi skal slappe av :klappe: Du skal være fornøyd med det utsagnet! :Nikke: Pålitelig spåkone hadde vært vidunderlig...noen ganger :-)

Aha! Tenkte meg at A&C hadde noe sånt! :danse: Jeg er selvsagt ikke fornøyd med de fra H&M. De hat til og med tilleggspynt, to biter av et sølvkjede som henger ned, mye lengre enn skjell-plata! :ler2::roll: Men som sagt; demontering må til! Har de A&C dit jeg skal da mon tro? Anyway; hvor kjøper man øre-krok?? Og hvor tar man hull i øret? :ler:Æsj, man må jo gå med en "durt" i flere uker etter innskyting!? Men jeg kan jo rett og slett ikke ha øredobb i ene øret bare; jeg er i en periode i livet mitt som krever pynt på begge sider!

Idag er jeg teit...

Får bare lyst til å si imot alt mamma har sagt til nå! :roll: Og jeg vet grunnen. Det er bare så fælt å innrømme det, for selv hater jeg det når folk er gretne pga trøtthet... :ler2:Men jeg er nok det ja... :oops:

Akkurat nå ser jeg ikke særlig lyst på mandagens lange kjøretur, for mamma er anspent og redd i bil. Hun kan jo ikke noe for det stakkar, og jeg prøver å forstå. Vi må dra tidlig, for å kjøre i mørket er helt uaktuelt for henne.

Håper bare at hun klarer å ha en normal samtale mens stefar kjører. Hvis ikke blir turen kjedelig... Hun pleier å holde seg i håndtaket over døra, og bremse med føttene sine :ler: Det er ikke hån-latter, bare moro.

Nå er de ute på en langvarig handletur, og jeg har spist frokost. Skal steke kyllingfileter klare til middagslaging etterpå, og så må jeg ha en deilig dusj! :-)

Ikveld kommer søsteren min, for hun skal på hytta når vi andre reiser sørover. Jeg skal som sagt på konsert, sammen med venninne N... :-)

Savner Mannen allerede...

Følte ikke for å dra fra han i det hele tatt i morrest. Vil egentlig bare være sammen med han... :hjerte: Men tiden går nok fortere for meg disse to ukene, enn for han som er hjemme. Og så slipper han mase mitt rundt IKM :ler2:

Har såå lite å skrive om nå... :roll:

Det stakk litt i magen igår, men det gjør det som regel mellom el og mens, så det er ingen sensasjon... :roll: Ømme brystvorter kom altså for tidlig til å være et tegn. Det som er uvanlig, er den ømme livmoren og rikelig med utflod. Begge pga pergo.

Nå skal plastocysten/zygoten feste seg... :danse:

Hvordan i alle dager skal jeg forsvare at mobilen min ringer kl 7 hver morgen, når jeg ligger i naborommet til mamma og stepappa? :o

Lillen

Dag 22

Dpo 7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...