Jinx Skrevet 22. juni 2004 #2541 Del Skrevet 22. juni 2004 :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 22. juni 2004 #2542 Del Skrevet 22. juni 2004 Heia meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 23. juni 2004 Forfatter #2543 Del Skrevet 23. juni 2004 Ja, vi skal være med på bølgen, Bizzy! :D Håper så mange som mulig også tester positivt inn i juli måned; meg inkludert! Kall meg gjerne streit eller gammeldags, men jeg følger eldre forskrifter, om å teste etter IKM... Tusen takk for info, Matahari, og for prat igår! Kunne gjerne tenkt meg anatomi eller fysiologi ja! Mener å huske at Jinx sa at 10 vekttall var 1,5 poeng...!? Så bra at du også synes jeg fortjener det nå, Kipa! Og så fint at Blæh er vekkvekk! Ble litt bekymret i helgen... Hei, Cielo! :-D Tusen takk for ros og lykkeønskinger! I like måte... Ja, forventningene kan ingen ta fra en ekte pergo-beib, Murmel! Det kan godt hende de ønsker å spesialisere barnepleiere til nyfødte...!? For å slå en strek over fotball-"debatten", om man kan kalle den det, så sier jeg bare Heia den som vinner...hvis det blir noen jeg liker! Idag er det blå himmel! Jej! Håper det varer...for jeg har tenkt å slappe av på verandaen! Og hvis skattepengene får ræva i gir ( ), så skal jeg muligens på cafe med eks-nabo også! :-D Grunnen til at jeg er tidlig oppe, er rett og slett fordi jeg ikke får sove Skulle gjerne ha sovet litt til, men orker ikke å ligge å prøve og preøve...det er kjedelig. Jeg tror jeg skal dra på ferie på mandag! :D Da sitter jeg i såfall på med mamma og stefar, for å besøke mormor en uke og pappa en uke... By the way; fikk merkelig, fjern og moro fyllemelding fra pappa inatt Jaja, da vet jeg i det minste at han har det bra... :-) Jeg skulle kjempegjerne ha hatt mer en to uker tilsammen med mormor og pappan min, for jeg ser de begge så sjelden (og særlig pappa, siden den onde stemor har forlatt åstedet)! Men etter-pergo-syklusen krever at jeg og mannen tilbringer litt tid sammen, og han har ikke ferie... Må hjem til neste eggløsning, hvis jeg ikke er heldig denne syklusen... Hadde det dreid seg om en normal syklus, så hadde jeg selvsagt bare tatt en syklus uten sjanser (hadde nok hatt godt av det!), men siden det er begrenset hvor mange ekstra fruktbare sykluser man har, så må jeg smi mens jernet er varmt... Men er det egentlig så sunt for meg å besøke mormor? Eller skal jeg si; moromor? Hun er ikke sann den damen... For noen dager siden chattet vi på msn. Hun er 81 år, og har nettopp kjøpt seg ny pc, fordi hun skulle ha bredbånd... Jeg og Mannen har hjulpet henne en del per telefon og msn når det er noe hun ikke forstår (sånn som f eks det hun kaller "Microword" ). Så da vi chattet for noen dager siden, sa hun at hun hadde glemt å spørre meg om timelønn for hjelpen jeg har gitt. Lillen: Det er kost og losji for en uke i sommer...er ikke det greit? Det er en bra timelønn, om jeg skal si det selv! :-) Mormor: Det høres veldig greit ut det. Går det an å prute? For da vil jeg si at vi kan gå ned til losji og ikke kost.. Men no må vi vel gi oss for denne gang., Du for ha det bra og god natt. Og da logget hun av! :o Jeg visste rett og slett ikke at hun hadde så god og frekk humor! Selv hadde jeg ikke tørret å bare logge av etter en slik uttalelse...hadde nok ventet på reaksjon, og sagt at jeg tulla...! Men heldigvis skal jeg besøke mormor sammen med mamma, og da kan jo mamma kjøpe mat og passe på meg... Lillen Dag 19 4 DPO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 23. juni 2004 Forfatter #2544 Del Skrevet 23. juni 2004 Nå har jeg ringt til seksjon for barnløshet, og legen jeg har vært til skal ringe meg tilbake... Det er visst ingen som bryr seg ordentlig om meg. Jeg fikk jo bare resept og lykke til, og skulle ikke ha noen spesiell oppfølging. Det var vel fordi jeg sa nei til venteliste på assistert befruktning, og ville avvente en stund ennå, at jeg ikke har neon avtale om oppfølging. "Har du fått beskjed om å ringe" spurte damen i telefonen. "Nei, jeg har ikke det, men noen må jeg jo kunne ringe når det er noe galt; det er jo hun som har skrevet ut medisinen..." Grunnen til at jeg vil snakke med noen, er fordi jeg har hatt vondt (øm og støl) i 4 dager nå, og lurer på om dette er normalt. Det er spesielt vondt i høyre side, og jeg er livredd for at egg skal ha hopet seg opp i egglederen, eller noe i den dur... :o Jeg har lest om svangerskap utenfor livmor, for å sjekke om de eggene festet seg umiddelbart etter befruktning (det er jo ikke mange dager siden befruktning nå... ), men symptomer på svangerskap utenfor livmor kommer som regel 2-4 uker etter eggløsning...så tydeligvis senere. Men noe kan ha hopet seg opp der inne...for jeg har jo muligens en litt trang passasje, hvis sykdommen har hatt innvirkning... Jeg er så redd for overstimuli eller andre komplikasjoner med de kjære organene mine Det er ikke meningen å være hyppokonder; jeg vet jo at det følger mange symptomer med pergo-bruk. Men siden man bare har to eggledere, to eggstokker og en livmor, og jeg ikke har lest om noen andre emd etter-el-smerter, så er det best å være på den sikre siden... Jeg oppdaterer med en gang jeg har snakket med legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 23. juni 2004 #2545 Del Skrevet 23. juni 2004 har alltid ment at du fortjener det jeg...!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2004 #2546 Del Skrevet 23. juni 2004 Uffda Lillen! Det hørtes ikke noe gøy ut. Selv om jeg er helt overbevist om at det ikke er noe galt, så vet jeg hvor ekkelt det er å bekymre seg. Håper de ringer deg fort tilbake. Takk for koselig prat i går. Føler for å nedjustere visse utsagn jeg hadde, så vi må prates snart igjen! (Sitter her og følger med på oppdatering fra deg etter at legen har ringt.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 23. juni 2004 Forfatter #2547 Del Skrevet 23. juni 2004 Mannen er farlig langt vekk når han sover eller halvsover... Igår sovnet han på sofa, og gikk så å la seg i senga. Da jeg la meg etterpå, visste jeg ikke om han skulle ha på vekkeklokke, så jeg måtte spørre hva jeg skulle sette klokka på... Prøvde bare å være hjelpsom, men utifra reaksjonen hans, så var jeg tvert om! :o Han ble vilt forbanna, og kalte meg ei ræv! Jeg var masete og påståelig! Jeg hadde bare prøvd å få kontakt, og da han svarte med helt uforståelige ting, som at han skulle stå opp snart, og skulle på jobb etter kampen (kan ha noe med å gjøre at han sovnet under kamp-reprise...), sa jeg at han bare tulla...og det var da det klikka helt Jeg ble helt fortvila, og slo på lyset og leste for å evt irritere han :oops: Men først smalt jeg noen dører. Og det gjorde han også, da han sto opp for å pusse tennene. Da jeg ga han en klem i morrest, og spurte om vi var venner, ble han forbauset. Han trodde det hadde vært en drøm... Han er helt fjern... Han pleier ikke å huske hvis vi har pratet på natta, eller hvis vi har ligget og kost litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havsulen Skrevet 23. juni 2004 #2548 Del Skrevet 23. juni 2004 For en morsom mormor du har! Håper du fort får tak i noen som kan svare på spørsmålene dine vedrørende smertene du kjenner. Bra du tar dem på alvor og får sjekket saken! OG menn som sover, skal man ikke spøke med, nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 23. juni 2004 #2549 Del Skrevet 23. juni 2004 Bra det ikke bare er jeg som har problemer med min mann når han sover da! Han både snakker og gjør ting i søvne.. Skylder på meg etterpå... Du må ha en fin tur da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 23. juni 2004 Forfatter #2550 Del Skrevet 23. juni 2004 Jeg er nok helt frisk! :D *puh* Hun så på det som helt normalt, og siden det har avtatt litt idag (det var inatt jeg skjønte at jeg måtte ringe lege, for da var det verst), så syntes hun faktisk at det ville være rart om det ble verre; ihvertfall hvis det hadde med forplantningsorganene å gjøre og det vet jeg jo at det har! Hun sa noe på begynnelsen av samtalen, om slimhinner som kunne føre til ubehag eller smerter, men jeg er ikke sikker på hvorfor. Overstimuli var meget sjeldent, og opphoping av et eller annet pga trang passasje var usannsynlig. To egg var vanlig på en Pergo-kur trodde det var fler jeg! Hvis jeg blir gravid, så skal jeg ringe de etter et par uker, og så får jeg ultralyd. Gleder meg allerede! Skulle selvfølgelig ringe om noen dager hvis jeg ble verre igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 23. juni 2004 #2551 Del Skrevet 23. juni 2004 Godt å høre at alt er normalt da Håper smertene snart gir seg. Eller de kan gå over i litt sånn graviditetsplager. Det er jo positive plager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2004 #2552 Del Skrevet 23. juni 2004 BRA å høre! Jeg synes du var veldig flink som tok kontakt med lege for å sjekke. Flink jente. Nå gjenstår bare én ting: HEIA EGGET, HEIA EGGET! Jeg håper lille fetus er utstyrt med ordentlig graveutstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 23. juni 2004 #2553 Del Skrevet 23. juni 2004 (...) kalte meg ei ræv! Unnskyld at jeg ler.. *fnise* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 23. juni 2004 Forfatter #2554 Del Skrevet 23. juni 2004 AHHHH... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 23. juni 2004 #2555 Del Skrevet 23. juni 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 23. juni 2004 #2556 Del Skrevet 23. juni 2004 Så bra at du er frisk da, lillen! Bedre å sjekke med legen en gang for mye enn en gang for lite. Nå er det bare å heie fram egget!!!!! *mer spennende enn fotball EM dette * Krysser fingre for deg og egget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 23. juni 2004 #2557 Del Skrevet 23. juni 2004 Heia egget heia egget!!! Nå er det Lillen sin tur til å få en liten i magen! Stoor klem Lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 23. juni 2004 #2558 Del Skrevet 23. juni 2004 HEIA EGGET! Så bra å høre at alt er i orden. Dette er jo riktig så spennende tider! fra Månebarnet-med-kramper-i-leggene Hvordan fikk du til den triste smileyen som nikker... Ikke at det har noe med dette innlegget å gjøre, men jeg bare lurer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 24. juni 2004 #2559 Del Skrevet 24. juni 2004 Heia Pergo-babe! :ekstra kul: Flott at du fikk ptata med legen i dag. Jeg tenkte først på overstimulering. Så fint at det ikke er vanlig :D Vedrørende mine Pergo-symptomer, så har jeg prøvt å svare deg i min dagbok tidligere. Nå skal jeg heller svare deg her Jeg hadde mest vondt de første dagene av forrige syklus (mens jeg spiste tablettene), og rett før EL (spesielt da). Men det var egentlig mer eller mindre perioder med vondt helt frem til mensen kom. Det avtok vel litt siste uka. Det var mildt sagt ubehagelig. Denne sykluser er mye bedre på tross av mer vondt enn i en vanlig syklus! Det er kanskje litt for tidlig å si at det er egget ditt som fester seg, eller? (Sa hun håpefullt og optimistisk) Så koselig at du også har ferie snart Det blir nok godt uansett. Nattklem fra Murmel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 24. juni 2004 #2560 Del Skrevet 24. juni 2004 Her var det mye eggeprat gitt.. Håper magen er bedre i dag vennen.. Gleder meg til vi skal ut å shoppe babyklær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg