lillen Skrevet 18. juni 2004 Forfatter #2501 Del Skrevet 18. juni 2004 Tror det finnes flere inntak ja, Tyttebæret, men jeg vet ikke hva det betyr... Er det når de som har takket nei, lager plass til de på venteliste?? Og angående spesiell vurdering, så tror jeg at så lenge de bestemmer seg for at jeg har kompetanse for å komme inn på høgskole, så blir jeg vurdert på lik linje med de andre...karaktermessig altså. Ærlig talt så tror jeg ikke jeg er helt laget for de tunge løftene jeg heller... men det får jeg ta som det kommer; og jeg har jo tenkt på f eks nyfødt-sykepleier... Ja, jeg elsker Trauma på Discovery! Eller Disco-very som jeg rodde det het før... Takk for at du håper jeg kommer inn... Tusen takk, Magnhild! Er spent jeg og... Men takket være Murmel, så har jeg beina plantet på jorda også Jeg er fornøyd med at jeg kjenner noe jeg og, Matahari! Den bankingen er nok ikke foster allerede nei... Angående tunge løft og min fremtid, så er det en ting jeg er helt sikker på; jeg skal gjøre alt for å ikke jobbe på et sykehjem eller geriatrisk avdeling...har inntrykk av at det er de tyngste løftene, alt i alt, fordi man gjenre løfter ofte... Eller er jeg helt bak mål? Innbiller meg at neon av Supergirls jobber med det? Huldra? Murmel? Er kanskje litt derfor jeg også blir helt desperat med tanke på å ikke komme inn på skole i år...: Jeg nevnte det nemlig hos Aetat, "hva om jeg i verste fall ikke kommer inn på skole?", og damen der fåreslo et år på for eksempel sykehjem... :cry: Men man kan kanskje ikke få bedre jobber servert heller, jeg bør vel vende meg til det... Skal lage meg pommes stripes (frokost :o ) og kose meg nå. For jaggu dukker ikke italienerne opp på tv ikveld også! Mot Sverige! :klø: Tror likevel jeg må heie på Italia...som jeg alltid gjør Men først: Gravitamin! Viktig å ha en sunn livmor, med mange ledige hotellrom til de små søte sædcellene til Mannen, og som er fristende sted å slå seg ned for et befruktet egg etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 18. juni 2004 #2502 Del Skrevet 18. juni 2004 Hm, du får håpe på det beste og forberede deg på det verste... (Og må du ut i jobb, trenger du jo ikke nødvendigvis går for et alders- eller sykehjem, da...) Hvor mange poeng mangler du på fjorårets opptak? Jeg var innim SO for å se hvordan poengene så ut, men det var helt umulig for meg å se om poenggrensen var den som var satt etter første eller tredje opptak. Flere opptak betyr forresten at de som takker nei lager plass til de som står lenger ned på listen, ja. Men jeg krysser fingrene for at du kommer inn på første opptak, jeg! Forøvrig enig med Matahari at det der høres ut som EL, gitt. Jeg fikk også kjempesjokk første gang jeg kjente EL. (Auauauauauauau!) Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 18. juni 2004 Forfatter #2503 Del Skrevet 18. juni 2004 Ja, jeg må kanskje begynne å være realist, Månebarnet! eg vet jeg ikke må i alders- eller sykehjem nei :-) man bare forslaget skremte meg! Tusen takk for at du er behjelpelig når det gjelder mine manglende kunnskaper... Angående el-symptomer, så har jeg bare såvidt hatt det før; forsiktig hold i siden. Har aldri hatt vondt fra skjeden og oppover inni der... Men jeg er bare glad til! Bortsett fra at slimet ennå ikke har kommet! :o Og slim har jeg jo hatt før! Jeg har 47 poeng hvis jeg får 4 på eksamen i bokmål og det samme i nynorsk, og jeg har 48 poeng hvis det mot all formodning skulle bli 5 på begge. Poengene er basert kun på mine karakterer, for jeg får ingen tilleggspoeng... I søkerhåndboka står det 43,6 under primær (noe som kun gjelder for de som kommer rett fra 3-årig vgs, kort sagt) og 48,6 under ordinær (som vel er resten...?). Jeg skjønner ikke dette med flere opptak...; kan det hende man plutselig får tilbud om studieplass bare noen dager før oppstart eller? I tillegg har man restetorget? Og det å bare møte opp og satse på at det er noen som ikke har møtt opp... Tilbake Lillen Dag 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 18. juni 2004 #2504 Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg tror det er tre opptaksrunder, med siste opptak rett før studiestart. Jeg vet ikke om det går an å møte opp første skoledag og komme seg inn den veien. (Jeg vet at det gikk på videregående, men jeg tror ikke det er samme oppmøteplikt på Høyskolene - men det skal jeg ikke si for sikkert). Med 47 eller 48 poeng ville jeg tro at sjansen helt klart er tilstede. Det kommer jo helt an på snittet på de som søker i år! (Primærvitnemålskvote omfatter forresten tom de som fyller 21 i 2004, og som har et vitnemål som ikke er forbedret). Restetorget er de plassene hvor alle som har søkt har kommet inn, og det fortsatt er plasser igjen på studiet. Du kan jo bruke neste år til å samle litt poeng, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 18. juni 2004 Forfatter #2505 Del Skrevet 18. juni 2004 Tusen takk for at du vet, Månebarnet! Hvordan samle poeng? Kan jeg bli noen år eldre på et år mon tro? Må vel helst ta fag da... :-? Finnes det ingen enklere måte? Og så kom slimet Eggene mine løsner nok nå eller imorgen! Beklager at jeg skriver om slim, men er så happy! Varm, slimete og happy! Må få til å tempe imorgen tidlig! Please... Lillen Dag 15 lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 18. juni 2004 #2506 Del Skrevet 18. juni 2004 Kan du ikke ta noen vekttall på åpne fag da? Det får man peng for vettu! + alderspoeng.. Lykke til med tempen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 19. juni 2004 Forfatter #2507 Del Skrevet 19. juni 2004 Kan sikkert alltids ta vekttall ja, Liv! Men jeg har ikke peiling på hva det vil ha å si for mine poeng. Gjøres de om til skolepoeng, eller kommer de i tillegg?? Kan man altså komme inn på et studium som man ikke har snitt til, fordi man har vekttall ved siden av? Når jeg tenker meg om, så er det vel egentlig slik mange kommer seg inn på medisin osv... Men alderspoeng får jeg som sagt ikke Takk for forslag, Liv! Jeg får ikke sove no mer... Veldig rart egentlig - jeg som pleier å sove i mange flere timer! Tror hele kroppen er spent pga eggløsning og tankene rundt, og det er ikke bra! Blir aldri noe graviditet av den slags stress! Jeg sov ganske dårlig inatt, men velger å ta med tempen, siden den er ganske normal. Dessuten trenger jeg en dott på charten idag, slik at en evt stigning imorgen kan vise el Så jeg synes en hul dott er bedre enn ingen dott! :D Ikveld skal det være fest hos nabo-kompis, og vi er invitert. Men jeg har valgt å ikke bli med, pga manglende skattepenger (har 30 kroner nå ), dagenderpå-frykt, fruktbarhet og temping. Dessuten så hadde jeg vel egentlig tenkt å tørrlegge meg selv for en stund - var ihvertfall det jeg mente forrige søndag Jeg kommer nok til å angre litt, siden jeg konstant blir påminnet festlighetene når Mannen stadig vekk kommer "innom" meg for å se hvordan jeg har det... Han får så dårlig samvittighet når jeg velger å være hjemme Han tror jeg har det så fælt, når sannheten er at jeg sitter og koser meg hjemme, mens han har det fælt (pga samvittigheten) på fest Noen ganger må jeg bli med på fest for at han ikke skal ha dårlig samvittighet Tror det er fordi han selv ikke trives alene...jeg derimot er avhengig av alene-tid. Føler ikke for å rømme noen steder heller egentlig. Kanskje jeg kan få sett en av de to filmene jeg har tatt opp den siste uken, "Woman on top" eller "Mannen i mitt liv"!? Perfekt alene-underholdning for meg. Kanskje jeg kan få gjort noe husarbeid, når jeg likevel er våken! Det er så uvant med lange dager...og jeg tror nok jeg kommer til å slokne på ettermiddagen, om ikke før. Liker ikke å sove på dagen...blir så gåen etterpå Kanskje jeg skal legge meg nedpå så fort som mulig, for å ikke sove utpå dagen!? Men først litt husarbeid: det er så lenge siden at jeg husker ikke hva man gjør og hvordan man gjør det! (<-- bruker denne som demo, så begynner det kanskje å demre etterhvert...) Huff...et nytt innlegg om ingenting! :o Lillen Dag 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 19. juni 2004 Forfatter #2508 Del Skrevet 19. juni 2004 Mageknip Skal prøve å legge meg litt nedpå nå... Skal bare brette noen klær, så jeg føler jeg har gjort noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 19. juni 2004 #2509 Del Skrevet 19. juni 2004 Flink du Lillen! Nå er jeg i Trondheim (igjen). Er det noe man bare må få med seg på sommeren? Håper du blir bedre i magen raskt. Klem fra Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 19. juni 2004 Forfatter #2510 Del Skrevet 19. juni 2004 Takk, Zianta... :oops: Skikkelig flink ja Agående Trondheim og sommer, så har jeg rett og slett ikke peiling...du bør spørre en ekte trondheimer! Kanskje det er martna snart!? Munkholmen? Jeg skjemmes over å ikke ha vært der selv...kanskje det skal bli et forsett denne sommeren!? :-) Så koselig at du stikker innom! Nå er det faktisk sol! Og det var visst bare å røre seg litt...så var mageknipen mye bedre! Utrolig så fort ting snur! Det er visst medisin å skrive her... Ah...apropos medisin: på tide med en Gravitamin, Lillen! Hvis denne dagen blir så fin som det ser ut, ser jeg ingen vits i å legge seg på soverommet. Da bør jeg heller vente på sol på veranda og legge meg der... Skal lese "Der Gud gråter" :-) og kanskje innvie ny bikini! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 19. juni 2004 #2511 Del Skrevet 19. juni 2004 Er ikke "den bløde kyststripe" sør i landet vårt? Lillen har pugget om bløde konsonanter... Jo det stemmer det, lillen... Han har bodd i Bergen i 14 år. Så litt avslepne er de "bløde" konsonantene... Men sjarmerende er det... Poenget var egentlig at en treffer kjærligheten når en minst forventer det... Den mageknipen er sikkert enda en "kjekk" bivirkning fra pergotime... Hold ut - noe kjekt forventes som "premie"... Ha en strålende lørdag. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 19. juni 2004 Forfatter #2512 Del Skrevet 19. juni 2004 Takk for bekreftelse, Maya! Jeg har jo nesten alltid rett Mageknip er nok bivirkning ja! Det er greit å ha noe å skylde på! Gleder meg til premien! Mageknipen kommer og går, tror jeg... Men hvis jeg skal sitte her hele dagen og fortelle om alle symptomer og plager (og været) som kommer og går, så tror jeg dagboken blir enda kjedeligere! :hår: Solen er vekk! *vips* Nå er det bare masse grå skyer. Det ser stygt ut nå, men får håpe det også er forbigående...for alle bleke, kalde trønderes skyld! Har i det minste brettet noen klær og satt på en vask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 19. juni 2004 #2513 Del Skrevet 19. juni 2004 Håper mageknipen gir seg snart da lille venn! :trøste: Takk for koselig hilsen i boka mi. Jeg er nok klar over at det ikke er lenge igjen.... :o Så nå har jeg litt sånn kribling i hele kroppen. Jeg gleder meg til å komme skikkelig i gang(synes ikke blod prøver er "å sette i gang") på ordentlig. Men samtidig gruer jeg meg litt også.... Men gleder meg mest da....eller gruer meg...nei jeg vet ikke jeg Ha en riktig fin helg da,og kos deg i kveld! Stor Klem Lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 19. juni 2004 #2514 Del Skrevet 19. juni 2004 Tips! Skulle du ikke komme inn på et av de tre første opptakene (hvis du bare kommer inn på poeng på lik linje med de andre kommer du helt sikkert inn på andre inntak for du ligger ikke så mye under fjorårets snitt) bør du møte opp første skoledag for å prøve å få plass. Man må møte opp første studiedag ellers mister man plassen sin, derfor kan du være heldig! Håper at det ordner seg. Hvis du må jobbe kunne du f eks prøve å jobbe på en rehabiliteringsavdeling i kommunen. Ikke så rungt som sykehjem, men ganske lærerrikt. Jeg har jobbet med rehab av slagpasienter i 4 år under min studietid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 19. juni 2004 #2515 Del Skrevet 19. juni 2004 Heia egget! Heia Pergo! Heia Lillen! Alle Pergo-vontene er gode vonter, i den forstand at det bare betyr at Pergoen virker. Det har jeg lest på SG. Nå er det opp til deg og mannen Ang, sykepleie yrket, så har du rett i at sykehjem ofte har de tyngste løftene. Men jeg tenkte egentlig mest på det hverdagslige stresset man ofte opplever som sykepleier. Det påvirket ihvertfall min Ulcerøse venninne en del. Det er ofte mer stress på en vanlig avdeling på et sykehus. Nyfødt sykepleier har jeg aldri hørt om. Jeg skal ikke påstå at det ikke finnes, for jeg vet jo ikke så mye . Men på sykehuset her er det bare jordmødre og barnepleiere (hjelpepleiere). Håper du koser deg masse i helga, og at magen oppfører seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 19. juni 2004 #2516 Del Skrevet 19. juni 2004 "What would you think if I sang out of tune? Would you stand up and walk out on me? Lend me your ears and I'll sing you a song, And I'll try not to sing out of key. " Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 19. juni 2004 #2517 Del Skrevet 19. juni 2004 Hei Lillen! Sykepleieryrket inbefatter nok en del løft/fysiske belastninger, ja. Og på en sengepost på sykehjem kan det nok være tøft, men der har man i det minste tilrettelagte omgivelser og hjelpemidler. Og ikke minst hevbare senger! Selv jobber jeg i hjemmesykepleien, og du aner ikke hvor mange upraktiske hjem det finnes! Trange, upraktiske bad, f.eks. - og der står man, bøyd i ryggen og alt, halvegs inn i et knotete dusjkabinett for å dusje gamle fru Hansen-Olsen-Pettersen-whatever og prøver å unngå å dusje selv også... Og lave senger, og folk som nekter å ta i mot klosser for å heve dem... En stor utfordring for kroppen (spesielt ryggen), jobben min. Og min stakkars kropp har fått lide pga. jobben min - har gått sykmeldt mer eller mindre hele tiden fra sept.-mai... Men jeg elsker jobben min og har ikke lyst å bytte med det første. Men skal nok ta noe videreutdanning en gang, vet bare ikke helt hva. :klø: Blir noen år fram i tid uansett, av økonomiske&praktiske grunner. Så jeg har litt tid å tenke på. :D Minusside med de fleste sykepleierstillinger: Turnusarbeid..... (men det har noen plussider også - helge-/kveldstillegg, fridag midt i uken, sove lenge når man skal på seinvakt +++) fra Huldra som har en vakt igjen av jobbehelgen sin.... PS: Beklager at jeg legger ut om meg selv i dagboken din - men du spurte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 20. juni 2004 #2518 Del Skrevet 20. juni 2004 Lillen skrev: Jeg kommer nok til å angre litt, siden jeg konstant blir påminnet festlighetene når Mannen stadig vekk kommer "innom" meg for å se hvordan jeg har det... Han får så dårlig samvittighet når jeg velger å være hjemme Han tror jeg har det så fælt, når sannheten er at jeg sitter og koser meg hjemme, mens han har det fælt (pga samvittigheten) på fest Noen ganger må jeg bli med på fest for at han ikke skal ha dårlig samvittighet Tror det er fordi han selv ikke trives alene...jeg derimot er avhengig av alene-tid. Kjenner meg godt igjen i dette, Lillen! Samboeren min får dårlig samvittighet viss han har planlegger en ute-kveld med gutta, og jeg sitter hjemme. Prøver å fortelle ham at det ikke gjør meg noe! Har ikke behov for å ha folk rundt meg hele tiden, og nyter gjerne en hjemme-alene kveld! Men når jeg sier at det slettes ikke gjør noe at han går ut, kommer "jamen, liker du ikke å være med meg da?!" Og når han er ute, får jeg ofte mange tekstmeldinger hvor han spør hvordan jeg har det, og hva jeg gjør på.. Mens jeg sender ham nesten ingen når jeg er ute! Stakkars de påpasselige guttene våres!! For dem er det jo nesten krise å måtte sitte alene hjemme og bare gjøre ingenting hel kveld! Men nå blir det lite med festing på meg en stund fremover!! (ganske lenge når jeg tenker meg om! .. :o ) Og du lover å komme raskt etter meg med baby i magen, OK?! Vil ha med meg dere "kollegaer" så raskt som mulig på lasset! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #2519 Del Skrevet 20. juni 2004 Mageknipen ga seg ganske raskt den, Lilletrollet Takk for omtanken Jeg er kjempespent på dine vegne på morgendagen... Kommer nok til å møte opp på første skoledag, enten jeg kommer inn eller ikke ja, Tyttebæret! Takk for bekreftelse på det... Og tusen takk for godt forslag til arbeidsplass Er det lov til å spørre hva du er utdannet til da? Takk for heia-rop, Murmel! Jeg er egentlig veldig glad for vondtene mine ja; de er jo ikke så ille og så betyr det jo bare at noe skjer... :-) Hvis det bare hadde vært opp til meg og Mannen, så blir vi nok veldig gravid nå Men desverre må man også ha litt flaks... (men forstår ikke hvordan eggene kan slippe unna nå, for å være helt ærlig, så forventningene er skyhøye... ) Angående det hverdagslige stresset, så tror jeg det kan ha innvirkning ja, akkurat som hos din venninne. Sykdommene er veldig like! Jeg må selvsagt velge den arbeidsplassen som passer best for meg, så da kan de første arbeidsårene bli slitsomme, siden man ikke kan velge og vrake uten erfaring... Nyfødt-sykepleier så jeg tilfeldigvis i en oversikt over etterutdanning i Vestfold, i et sykepleier-magasin hos svigers Tusen takk for at du gir meg informasjon! Sangen var fin, Jinx! :hjerter2: Men jeg lurer på om jeg fikk feil verson; på iTunes vises den som Sam, Pop Idol... :-? !? Ikke rart at du er så mye sykemeldt, Hulderjenta! :o Godt å høre at du vurderer annen jobb eller utdanning...kanskje etter barsel-permisjonen din? Selv om du trives, så kan du ikke ødelegge deg helt! :o Selv om turnusarbeid kan være slitsomt, og lite familievennlig, så kan det godt være en ja-ting for meg... Slik situasjonen er nå, fungerer jeg best i andre halvpart av dagen, og crazy døgnrytme er jeg vant til. Men jeg bør vel egentlig begynne å få litt mer jevn rytme i både søvn og spising, siden det er sunnest! Beklager at jeg spurte... Men jeg spurte fordi jeg gjerne vil ha svar Og så er det koselig å vite hva Supergirls egentlig driver med :D Godt å høre at det er flere som har det på samme måte, 83`! Det er virkelig krise når gutta må være alene hjemme ja! Og enkel logikk får dem til å tro at vi har det på samme måte...går jo ikke an å trives i sitt eget selskap! Gjett om mannen din kommer til å få dårlig samvittighet når han inntar alkohol femover! Ja, det er klart jeg kommer etter ganske raskt nå! I tillegg til mange andre "kolleger"...noe annet er uhørt! :D Jeg angret meg litt etter hvert igår, så jeg ble med Mannen til naboen for en stund. Han hadde kjøpt et par Pærecider til meg, og jeg drakk den ene. Den andre var det duken og teppet som fikk mest av... Øl smakte ikke noe særlig etter den friske cideren. Derfor kunne jeg tempe i morrest :D Litt usikker på tempen, for jeg tror jeg lå litt våken før jeg skjønte at jeg burde tempe...våknet 6:40, altså før mobilen ringte Men jeg har ført den opp. Den er ikke så veldig høy, men det kan godt hende at FF vil komme til å tolke gårsdagen som el-dag. Jeg håper egentlig det, for jeg tror det er riktig... Har ikke slim idag, men det er utrolig ømt der nede. Forventningene frem mot IKM kommer til å være skyhøye, for vi har virkelig stått på... :oops: Kan hende jeg trenger hjelp til å ikke håpe så mye... Må vel flytte IKM igjen nå da... Og da kanskje til juni-gjengen, siden jeg muligens har 10 dagers lutealfase og IKM allerede den 30. juni. Kan det stemme da? :o Men jeg har ingenting imot å være i juni-gjengen, for det er det jo blå bølge! :D Og hvis jeg, som har IKM i slutten av juni, kan bli med på bølgen, så er jeg også med på å forlenge bølgen...slik at den går langt ut i juli... Lillen Dag 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 21. juni 2004 #2520 Del Skrevet 21. juni 2004 Og hvis jeg, som har IKM i slutten av juni, kan bli med på bølgen, så er jeg også med på å forlenge bølgen...slik at den går langt ut i juli... Håper du har rett lillen, for jeg vil så gjerne slenge meg på din blå bølge helt i begynnelsen av juli! Krysser fingrene og heier på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg