Gå til innhold

Lille dagbok...

lillen

Anbefalte innlegg

Jeg og Jinx elsker Unintended, Ionaa :wink::hjerte: Hurra for tapas med Ionaa! :klappe: Og tusen hjertelig takk for dedikert bilde... :hjerter2:

Jeg svarte hos deg, Bizzy! :wink: Gleder meg til du skal tempe! Men det blir kanskje ikke noe av...!? :sjenert:

Hei, Hulderjenta! :vinke: Bare hyggelig å hjelpe deg, søta! :wink:

Tror London 2004 er uaktuelt for Lillen, Jinx :( Må få orden her hjemme først... :wink: Men tusen takk for tilbudet! :-) Kjempegladidegruskomsnusk..

Takk i like måte, Maya! :-) Enig med deg...jeg har tatt av litt her inne i det siste...har jo ferie, og ingenting å finne på! :roll: Takk for go-ord :klem:

Så fint at du synes det er koselig å lese, Lacuna! :P Du kan jo lage en bok du og... :sjenert:

Ja, hvis jeg får el "samtidig" som deg, Murmel; så får jeg det 11 dager etter første pille...på Dag 15! :Nikke: Yes please! :P

Je? Flink til å fokusere på andre ting?? Og det skriver du like etter det pergo-fokuserte innlegget jeg skrev inne hos deg? :ler2: Om bare tankene mine kunne fokusere på noe annet... :roll:

Tusen takk, Liv! :P

Har de sluttet med det? Det visste ikke jeg heller, Moonchild! :wink: Perler er in! :danse: Enig med deg; kjedelig å legge seg alene...og jeg tilføyer: skummelt :-?

I går kveld var jeg så fornøyd, for jeg hadde bestemt meg for å bli sykepleier i stedet for radiograf (må omprioritere på søknaden)! :-D

Var hos svigermor og diskuterte det litt...hun er sykepleier. Jeg vil heller være sykepleier fordi jeg har et videre spekter å velge i hvis jeg bestemmer meg for videreutdanning, og også i jobbsammenheng, slik jeg ser det.

Og så har jeg et hemmelig ønske om å bli jordmor eller nyfødt-sykepleier, men det kan hende det er et ønske som har kommet av omstendighetenei livet mitt akkurat nå.

Og jeg ville ikke finne på å bli jordmor før jeg har egne barn... Gidder ikke være bitter jordmor. Hverdagen hadde nok blitt tøff :roll:

Idag er en skikkelig dritt-dag! :sur:

Jeg knakk helt sammen da det gikk opp for meg at snittet mitt er lavere enn inntaket på sykepleien i fjor :o

I vinter trodde jeg faktisk at jeg fortsatt hadde en sjanse på radiograf! Men det viser seg at jeg ikke får 8 alderspoeng, som alle andre på min alder :roll: Bare fordi jeg har generell studiekompetanse etter 23/5-regelen (har fyllt 23 år og har 5 år skole/praksis etter grunnskole), og da får man ikke alderspoeng før etter fyllte 24... :( Jeg er liksom midt imellom alt, og ender opp med minst mulig "uttelling" *sukk*

Føler at alle reglement er mot meg! :sinna:

Alt på grunn av den helvetes sykdommen! Ødelagt alt, har den! :sur:

Jeg har jo heller ikke 5 års skole/praksis etter grunnskolen, for jeg har gått på deltidsskole (og hatt en liten deltidsjobb) pga sykdom.

Derfor har jeg søkt om spesiell vurdering og fritak fra generell studiekompetanse. Har fagkravet til 23/5-regel, men ikke tilstrekkelig skole/praksis. Dr. Øyenbryn har skrevet en fin attest om årsaken til at jeg ikke har kunnet gjøre fulltids-saker i alle disse årene, så akkurat det skulle ikke være noe problem, tror jeg.

Men etter at de har bestemt seg for at jeg kommer inn basert på fagkravet (forhåpentligvis!), så blir jeg nok vurdert poengmessig på linje med resten av søkerne...

Og jeg som har vært så flink på skolen... :cry: (ja, for jeg synes det! :Nikke: ) Trodde jeg skulle komme inn på sykepleie ja! :roll:

Er livredd akkurat nå...har selvsagt ikke søkt på noe annet :roll:

Nå er det Drømmekvinnen 2...

Lillen

Dag 13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, Lillen! For noen teite regler, som gjør at du ikke får uttelling. Når får du vite om øyenbrynsattesten har noen virkning? Er det fortsatt mulighet for det, eller er du sikker på at vurderingen skjer på bakgrunn av poeng?

Egentlig er det supert at du har bestemt deg for hva du har lyst til å arbeide med! Heldige er de som får deg som sykepleier! Men dumt at systemet nå arbeider i mot deg. Håper dette går i orden! Det har du fortjent! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for god sympati, Havsulen :klem: Du er så flink til å oppmuntre og...

Øyenbrynsattesten skal ha en virkning(!), for uten den kommer jeg jo ikke inn i det hele tatt (siden jeg ikke har fulle 5 år skole/praksis tilsammen), men når jeg først er vurdert, og de ser bort ifra at jeg ikke har de 5 årene, så tror jeg de vil vurdere meg og karakterene mine sammen med alle "normale"...det er ihvertfall logisk.

Men jeg vet rett og slett for lite om det. Det er også derfor jeg depper...fordi jeg ser på det negative. Mannen er kjempegod, og sier at jeg helt sikkert kommer inn! Men han vet ikke så mye han heller...men synes at attesten var så fin at ingen klarer å si nei til meg :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingre for inntaket ditt, lillen. Det er så teit at sånne idiotiske dustebyråkratiregler skal ødelegge for drømmer folk har. Hvorfor kan de ikke oppmuntre til videre utdanning istedet for å sette en stopper for det :evil: Blir så :frustrert: når jeg hører sånt. Du burde blitt belønna for flott innsats på skolen istedet for å "straffes" fordi du ikke er gammel nok. For tenk! Men vi håper mannen din har rett og at de ikke klarer å motstå øyenbrynsattesten din.

Tror ikke sykepleier er et dumt valg. Skal prøve å hoppe på det selv etterhvert (forhåpentligvis før jeg blir 30), for det gir en relativt sikker jobb, og så har du mange muligheter videre. Vet ikke om jeg hadde sett råd for å være jordmor uansett jeg - for et ansvar :sjokkert:

Men det er jo såklart flott at noen er det.

Krysser litt ekstra for prøvingen din også jeg. Det kommer nok snart en lille - lillen skal du se :klem:

Mobbingen får vi ta senere :wink::ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Tommelen opp for studievalget ditt!! :tommelsmil:

Sykepleie er kjempespennende og et stort og allsidig fagfelt, og med masse ulike jobbmuligheter og videreutdanninger. Jeg storstrives i jobben min! :wink:

God helg til deg Lillen!

:hoppe::danse::kline:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, jeg var sikker på at du var overkvalifisert så flink som du er på skola :o

Da setter vi vår lit til Dr. øyenbryn :Nikke:

Jeg tenkte også radiograf først, men endte opp som sykepleier. Jeg et ikke om jeg er fullt så entusiatisk over yrket som Hulderjenta, men det er vel neppe et yrke med flere muligheter. Og jeg har prøvd en del :wink:

Men hvordan tror du magen din vil takle stress og travle dager som sykepleier?

Huff, nå høres det ut som jeg prøver å ødelegge alt her. Det er ikke meningen. :sjenert:

Kjempebra at du har bestemt deg! Og jeg håper virkelig det ordner seg!

God helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en go`helg :klemme: til deg! :kul:

Husk, det ordner seg alltid for snille jenter!! :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lillen. Håper du kommer inn på skolen da!

dr. øyenbryn? Litt rart navn på en dr.?

God helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du er forbannet på mine vegne, Monja! :klappe: Om jeg hadde fått de alderspoengene som f eks Mannen har, hadde jeg kommet rett inn - ved første øyekast på papirene mine! nemlig.gif Har ikke tenkt over ansvaret ved å være jordmor...men det er jo et kjempeansvar å være sykepleier også, så... :wink: Takk for kryssing! :klem:

Takk i like måte, Cappo! :klem: Det blir vel el snart på oss begge... :danse:

Takk for kjempeoppmuntring, Huldra! :klem: Jeg synes faget virker kjempespennende! :Nikke:Har du, eller har du tenkt på, etterutdanning?

Takk for at du håper sammen med meg, Meta! :klem: Og god helg til deg og! :wink:

Jeg trodde også det, Murmel nemlig.gif Men tror kanskje jeg har satt meg selv litt høyt...og vært for positiv :-? God helg til deg og! :klem:

Helt greit at du stiller spørsmål angående jobb og sykdom :Nikke: Men jeg har ingen svar. Jeg orker ikke å tenke at jeg er like syk om noen år...må se fremover! Har kanskje fortrengt sykdommen ganske mye, og har ennå ikke peiling på hvordan jeg skal takle evt studier til høsten... :o Skal jo bli frisk en gang! :wink:

Takk for god klem, Jolie! :klem:

God helg du og, Pondusa! :klem: Og du har sikkert rett... :wink:

Takk for at du også håper, Liv! :klem: Jepp, Dr. Øyenbryn er min leges cyber-navn! Noe galt med det? :ler2:Og nei, han er ikke plastikk-kirurg... :ler:

Til alle de jeg ikke allerede har sagt det til:

Ha en super helg! :kyss:

Dagen idag er bedre...heldigvis! :D

Tror ikke jeg hadde klart to dager etter hverandre, full av tårer... :-?

Syntes så synd på meg selv en stund at jeg bare gråt og gråt. Det hjalp ikke at Mannen var på jobb hele dagen (men det skal sies at han var så søt å ringe to ganger for å trøste meg) :hjerte:

Og når jeg først syntes så synd på meg selv, begynte jeg også å tenke på sykdommen, den tomme livmoren, og enda en trist ting; den onde stemoren min! Jeg har tydeligvis hatt rett hele tiden når det gjelder henne. Hun er ikke bra for min elskede pappa :riste: Hun dro på ferie, dumpet han per telefon, og nå vet han ikke hva som skjer fremover. Og de er gift! :o Og attpåtil får jeg ikke meg selv til å ringe han... :roll:(vi pleier ikke å ringes så ofte... :hjerte: ) Men heldigvis skal jeg selvsagt tilbringe en stund med han i løpet av sommeren :-)

Men som sagt; idag er bedre! :Nikke:

Idag har Mannen vært på et slags jobbintervju! :-) To butikker kniver om han (han jobber for tiden som ekstrahjelp i butikk), og den ene har tilbudt han en fast deltids-stilling m/ekstratimer, altså så og si like mange timer som fulltid.

Mannen har hatt så dårlig samvittighet over at han har hatt lyst på denne jobben, fordi han har et godt forhold til sjefen sin. Dessuten blir sjefen barnslig bitter når Mannen vil gå til et annet sted.

Derfor var det en lettelse for Mannen at han idag fikk snakke med sjefen over butikksjefene...

De kom frem til at Mannen blir i sin nåværende stilling frem til september, for da finnes enn enda større mulighet i en tredje butikk...fulltid! Og han hadde gode sjanser til å få den, ble han fortalt...

Det blir spennende! Gutten min... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

:kyss: Tusen takk for verdens beste drittmelding! Den var helt nydelig - og jeg ble så GLAD da jeg leste den.

Hurra for studievalg! Jeg synes det var kjempelurt, tror du kommer til å bli dødsfornøyd. Det med poengkravet er ikke kult. Men jeg har resonnert litt, og kommet frem til følgende: I fjor var det ekstremt tøft arbeidsmarked. Mange så ingen annen utvei enn å studere, fordi de ikke fikk jobb. Nå er arbeidsmarkedet virkelig i ferd med å løsne stort, og dermed vil færre ønske å studere. Derfor vil poengkravet synke, pga lavere etterspørsel.

Så derfor kommer du inn uansett!

Kos deg i kveld da, Lillen-venn. :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følger med på charten din dag for dag jeg, og tenker nå - er det ikke på tide å få noen "sikre" temper også...

For slik midt i EL-tid så bør du jo tempe skikkelig :roll:

Lykke til

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lykkelig over at du likte drittmelding, Matahari! :D Var redd den ble litt for sent på natten... :wink: Tusen takk for at du alltid prøver å muntre meg opp og være behjelpelig... :klem: Men jeg vet at i år er det enda flere søkere enn i fjor, også på sykepleier, så de virkningene du snakker om kommer senere enn du tror... :-? Vi får bare håpe at søkerne er litt dummere enn i fjor :ler2:

Takk for at du følger med, Chiquita! :-D Jeg setter virkelig pris på det! Og er fullstendig enig med deg... :roll:

Tempingen går dårlig for tiden...

:( To dager har jeg våknet med halvåpen munn! Det er vel helst fordi jeg har våknet litt før...uten å merke det på en måte. Jeg tror ganske sikkert at jeg sover med lukket munn, for jeg pleier vanligvis å våkne i samme stilling som jeg har lagt meg (den er fast :ler: ), og våkner med våt lukket munn (de gangene jeg våknet med åpen munn, var den tørr...) :Nikke:

:( En dag våknet jeg kl 5:20, og da var vel tempen kl 8:00 (forsinket den en time i tilfelle den kunne være gyldig...) bortkastet!?

:( Idag lå jeg og var halvvåken en stund, før jeg over hodet tenkte på å tempe! Mobilen hadde ikke ringt ennå, og det er den lyden som får meg til å tempe...klarer ikke å komme på det selv i halvsøvne...før det er for sent :-(

Det var dette jeg fryktet ved å sette tempetid til 7:00... Siden det er morgen, og det allerede er støy, så våkner jeg altså for tidlig noen ganger... :evil:

Pergoen funker... :wink:

Jeg har hatt stikkinger i flere dager nå, og tappen har vært små-øm. Har liksom kjent livmor-ømhet når jeg har vært borti den...vanskelig å forklare. Er liksom ikke tappen som er øm, men lenger inn; nemlig livmor...

Men idag er det ekstremt! Ble helt redd av å ta på den, tilfelle jeg skulle "skade" den på noen måte - den er skikkelig vond! Og det gjelder hele livmoren, tror jeg...

:( Håper ikke den dype inntrengningen inatt gjorde skade...for det var litt vondt! :redd: Men ærlig talt; Mannen har gått dypt og litt vondt før også, og da har det ikke vært vondt dagen etter... :-?

Nå høres det ut som at vi har brutal sex, og at jeg ikke har det særlig godt under akten :ler2: Men det er feil...

Jeg trives ikke med denne ømme følelsen! Kjenner det når jeg sitter her også - som nesten banking der nede :-x Men det må vel til! :roll:

Vanskelig å forklare hvor ekkelt jeg synes det er... Synes det er så ekkelt å ha smerter på "uvanlige" steder. Akkurat som når man klør seg i navlen - ikke samme type smert, men samme type ekkelt... :-x

:D Men tross alt; det er sikker eggløsning på gang! Jej!

Lillen

Dag 14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er Pingo??

Pingo har tipset meg på mail, om en artikkel om ufrivillig barnløshet :redd: Får noia av sånt!

sånt = tipsere som bruker ukjent alias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Lillen!

Det er alltid spennende med yrkesvalg. Når det gjelder å komme inn på studier - er det ikke et andre og tredje inntak også? Eller gjelder ikke det når det er inntak på spesielle vilkår?

Må bare si at søsteren min er sykepleier og hun hatet hvert minutt pga tungt stell osv. MEN hun ble reddet da hun oppdaget at hun kunne spesialisere seg innefor barneintensiv. Dvs at hun nå jobber på Neonatal (sykenyfødt/fortidlig-født intensiven). Ikke tungt stell (!), masse faglige utfordringer og ikke minst action. Det er til tider som å jobbe på Akutten (ser noen av dere på TRAUMA på Discovery?) Hun digger jobben sin nå! Hun trodde forressten at hun skulle bli jordmor hun også, men etter flere tettebarnefødsler og litt pause innså hun at det bare var fordi hun var så fokusert på graviditet og fødsel for sin egendel.

Håper at du kommer inn på sykepleie som du ønsker! Det hadde vært fint, det! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Ok, nå er jeg ikke lite spent på hvordan det skal gå denne mnd da...

Åh jeg krysser og krysser og krysser!!!

Kos deg i helgen og ha mye sex. :Nikke:

:kose: Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Pingo - reveal yourself!

Du, den derre ømme følelsen, den kjenner jeg også når jeg har EL. Jeg kan få sinnsykt vondt. Så det synes jeg er positivt. Den bankingen du kjenner er Lille Foster som sitter med hakken sin og graver seg inn i livmorveggen. Helt sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...