Gjest Mayamor Skrevet 16. mars 2004 #1981 Skrevet 16. mars 2004 Mente at jeg så deg innom tidligere i dag... Og ingen oppdatering i din egen bok...? :o Hallo... Klem fra Mayamor
Jinx Skrevet 16. mars 2004 #1982 Skrevet 16. mars 2004 Ja jeg sier det samme H A L L O ! ? Håper du får til å komme i helgen Klem Jinx
pondusa Skrevet 16. mars 2004 #1983 Skrevet 16. mars 2004 Hallaise!! Åssen står det til?? Ser du er midt i oppussing og greier.. Jeg fant veien tilbake til kg jeg....Savna jentan!
lillen Skrevet 17. mars 2004 Forfatter #1984 Skrevet 17. mars 2004 Jeg kikker litt på nett når jeg gjør oppgaver, Maya! Det er fint med litt inspirasjon og tips ja! Føler ikke at jeg jukser… Vi har flyttet bredbånds-abonementet, men vet ikke hvor lang tid det tar :-? Jeg kommer nok sterkt tilbake med kommentarer i bøkene ja! Tusen takk for linker, Meta! Har ikke kikka på dem ennå, men det var veldig fint å finne dem i boka mi i går, siden jeg aldri kom i gang med oppgaven… Takk for helge-hilsen, Pludre! Jeg sitter og ler av drue-manien… Takk, Matahari! Det er kjempedigg med nytt kjøleskap ja! Takk for helge-hilsener, Kipa og Capricorn! :D Du er ikke EGO, Kipa, for det er fortsatt helt greit at du sender slike mailer til meg! Da jeg endelig var på nett igjen, i går, lagde jeg faktisk avatarer til deg… Men det var før jeg oppdaget at du har klart det selv!? :o Det bildet du har nå er mye klarere og finere kvalitet enn det jeg klarte å lage, så du kan være glad for at jeg ikke har vært på nett på en stund… Det er nok best å beholde gubben ja, Qlio! Min drømmesofa var egentlig Ekeskog (eller noe i den dur), for den var myk og har et helt herlig rust-brunt trekk, men den er litt stor å sitte i; det er så dype sitteputer! Og så er den dyrere… Men kanskje den ikke har dun…!? Har savna deg også, Jinxen! Men på lørdag sees vi nesten sikkert! Jej! Takk for oppmuntrende hilsen, Nydag! Det er ingen nyhet at det alltid er kjekt med nye ting nei… Takk for nok en oppmuntring, Kaktus! Forstår godt at du fant veien tilbake, Vera! Jeg hadde nok ikke klart meg uten disse jentene… :klem2: Det var egentlig meningen å legge igjen noen muse-spor her i går, men alt tar så lang tid med modem, så jeg orket ikke… Visste ikke helt hvor jeg skulle begynne heller! Vi har fått flyttet alt unntatt sofa, fryser, plantene mine og noen småting på hemsen (+ kjøleskap som sikkert skal på fyllinga, men vi venter i det lengste i tilfelle de som skal flytte inn mangler kjøleskap…), og vi har vasket soverommet og lukket den døra… Har satt igjen en pult på soverommet, fordi vi ikke får den ut derfra uten å ødelegge den. Da får de som skal flytte inn enten beholde den eller ødelegge den Litt ondt av oss…kanskje vi får beskjed om å ta den med ut selv… Etter å ha vasket et så lite rom som soverommet, skjønner jeg at å vaske stua blir et rent helvete! Veggene er hvite, fulle av småflekker, og på det høyeste i stua er det sikkert 4-5 meter opp til taket Skjønner ikke hvordan vi skal gjøre det… Det er ingen normale gardinstiger som er lange nok egentlig, så vi må vel bruke en lang mopp + gardinstige, tenker jeg. Jeg synes huseier burde stå for spesial-utstyr til leiligheter med veldig høyde under taket… Jaja… Det blir vel vaskedag på søndag! Her i den nye leiligheten er nå alle store møbler satt på plass. Men… *…vårt lille spisebord fungerer nå som pc-pult, i påvente av lur kontorhjørne-løsning… Vi må finne noe som har hyller til alt av papirer, cd’er, permer og andre kontorsaker, men som ikke tar opp altfor stor plass. Og jeg er også opptatt av å skjule noe av det i skap, særlig permer, for de er så stygge å ha i stua… :-? Kanskje man kan bygge en løsning selv, fra Ikea…!? Eller er det bare til bedrifter…!? *…har ikke kjøpt Ektorp 2-seter ennå, så nå har vi 3-seter + en fin og en schtøgg stol. Den fine skal vi beholde… Den har jeg vokst opp med! Den ble trukket om for noen år tilbake og er nå veldig fin i fløyel, bortsett fra noen nupper som kommer av katte-kloring… *…furureol og furusjenk, som skal være entre-møbler, er ikke beiset ennå. Jeg tror det må skje på veranda (med tak) utpå våren, for jeg får visst ikke lov til å holde på med beis inne… *…vil ha hyller nesten oppunder taket i sofahjørnet. Det skal festes spots under dem, som kan lyse ned på stort bilde og sofagruppe. De skal være svarte, i kontrast til lys vegg, og matchende til ene stue-vindu, og kommer til å ta fokus vekk fra stygge tak-lister. De må helst tåle litt vekt, for jeg vil ha gamle bøker på de… :hjerter2: *…noen møbler ødelegger hele stua Nummer 1 er et delt skap i noe som kanskje er lakket bjørk. Nederst er dobbeltskap + to skuffer, og øverste del er dobbelt glasskap, alt med teite tre-knotter. Og her hjelper det nok ikke å bytte knotter. Hadde det vært opp til meg, så hadde det møbelet blitt gitt bort til noen andre, men så lett er det nok ikke… Det er nemlig et skap som Svigers hadde stående i kjelleren… Og plutselig bestemte de seg for å gi det til oss, og Mannen sa ja før jeg visste noe om det. Jeg kunne ikke plutselig nekte… Jeg vet at Sviger-stefar har pusset og lakkert det pånytt før vi fikk det, og det er også en grunn til at vi ikke kan kvitte oss med det. Skulle ønske vi hadde et ekstra rom for slike ting… Nummer 2 er de gamle grønnmalte pinnestolene våre. Jaik! De må ut snart… Og det lille spisebordet har jeg også lyst til å kaste ut når vi har kjøpt kontorhjørne-løsning… Jeg vil ha matchende 4- eller 6-manns spisegruppe (blir vel helst 4, siden vi ikke har verdens største stue…)! *…kjøkkenet må vekk! Det blir et spare-prosjekt… Har hatt masse kg-abstinenser de siste dagene. Telefon-linja sluttet nemlig å funke etter to dager med nytt nummer (fikk nytt nummer forrige mandag)… Med det samme vi skulle fikse linja, så skiftet vi like gjerne til en billigere leverandør, og det kom i orden i går…med enda et nytt nummer! Og det etter at jeg hadde sendt ut masse adresseendrings-lapper… Jeg er usikker på hvor i syklusen min jeg er, men det skal jeg fikse med et par tasteklikk i dagboken min etterpå… Veldig greit med dagbok asså! Jeg tror jeg er i el-tider, men har følt både det ene og det andre den siste uka, så det er ikke godt å si. Det kan hende el har vært, og da er det ikke stor sjanse for befruktning. Vi har ikke lagt oss før en eller begge to har vært skikkelig trøtte for tiden… :-? Skjerpings! Lillen
lillen Skrevet 17. mars 2004 Forfatter #1985 Skrevet 17. mars 2004 Vi flyttet alle de store tingene fredag kveld, for da fikk vi hjelp av kompis med stor bil. Etter endt flytteøkt var vi kjempesultne. Vi hadde flyttet komfyr, men ikke stekepanne og gryter og sånt… Klokka var like før tolv, så vi kjørte en tur for å finne et sted med mat. Vi holdt på i ca en time, før vi kapitulerte og nøyde oss med bensinstasjon-pølse. Det var ingen steder som var åpne etter tolv unntatt i midtbyen, som vi ikke gadd å kjøre til… Da vi endelig kom hjem igjen, til blindveien vår, så vi at en vaktselskap-bil hadde fulgt oss, og før vi visste ordet av det, var vi omringet av politi (vel, det kom en politimann springende fra den ene siden, og en bil med tre, kjørende fra den andre siden)! Idet politiet kom, spurte vaktselskap-mannen oss om vi hadde vært der og der, og om vi hadde snakket med en spesiell fyr, og JA det hadde vi jo, for vi hadde nemlig spurt en gutt om hvor nærmeste mat-sted var. Vi måtte raskt gå til side med hver vår politimann (for å ikke kunne samkjøre historiene våre ), og jeg begynte å le fordi det var så dramatisk. Vi hadde jo ikke gjort noe! Og vakt-mannen hadde nettopp sagt i radioen sin at han sto der med de ”mistenkte” Det viste seg at gutten vi hadde spurt om veien, nettopp hadde gjort et innbrudd Og for å være helt ærlig, så virket han litt mistenkelig Vi hadde faktisk snakket litt om han i bilen etterpå… Politiet hadde sett oss, i stor varebil, snakke med den mistenkte, og det virket selvfølgelig veldig mistenkelig. For det første kjørte vi en bil som var perfekt for masse tjuvgods, og for det andre så er det kanskje ikke så vanlig å stoppe folk på gata på natta !?? Vi ga navn og adresse, forklarte hva vi hadde drevet med og hvor vi hadde vært, ga signalement på gutten og lot de undersøke bilen. De roet seg ned, for de skjønte jo etter hvert at vi snakket sant… Ganske overraskende hvor nervøs og skyldig jeg følte meg da den ene politimannen trakk meg til side for å ”avhøre” meg, og Mannen og kompisen følte det visst på samme måte… Jeg skalv litt i stemmen til å begynne med, og følte meg enda mer skyldig. Det gikk over, men kom tilbake på slutten, da jeg skulle gi telefonnummer. ”Har du et nummer vi kan nå deg på?” spurte han, og hva skulle jeg svare til det da!? For det første så er jeg ikke verdens mest tilgjengelige på mobil (den ligger stadig vekk avslått eller uten lyd…), så jeg sa ”Tja njej” da han spurte om mobilnummer. For det andre så virker plutselig ikke fast-telefonen vår (den virket her i tre dager, men da vi for fullt flyttet inn, ble det selvsagt feil på linja, og det er enda ikke rettet på ), og det prøvde jeg å forklare mannen. Jeg tenkte med meg selv at han sikkert noterte ”Lillen: ikke villig til å gi fra seg telefonnummer” Da jeg sa at det var samboeren min som sto der borte, og at han var tilgjengelig på mobil, så godtok han det, siden han sikkert ga nummeret sitt. Men han ble faktisk ikke spurt om det Kompisen med bilen har ikke mobiltelefon, og det trodde politiet nesten ikke på; ”Sikker på at du ikke har mobil?” Til slutt fikk vi gå, og politimannen sa jeg måtte springe inn før jeg fikk lungebetennelse (jeg hadde stått der og hutret en stund…). Jeg har blitt litt bedre kjent med meg selv i helgen; jeg heter Lillen, har tydeligvis større respekt for politimenn/-kvinner enn jeg trodde, og blir nervøs, redd og skyldig hvis de snakker til meg… …MEN jeg ler også av de… Holdt på å le meg ihjel da vi endelig var utenfor rekkevidde og innenfor ytterdøra, så de mange blå smileysene i dette innlegget burde egentlig ha blitt spart til slutt, for det var slik det egentlig var... . Og så er jeg litt småredd for å skrive om hendelsen i det hele tatt! Burde jeg slette dette innlegget?? Eller burde jeg skrive med hviske-skrift ?? Tenk om den mistenkte ser meg? Jeg som har utelatt et par opplysninger (som jeg egentlig hadde lyst til å skrive… ) bare for å være mindre gjenkjennelig Lillen Dag 18
Kipa Skrevet 17. mars 2004 #1986 Skrevet 17. mars 2004 må forte meg å si..det er JINX som er mesteren over min avatar.. :oops:
lillen Skrevet 17. mars 2004 Forfatter #1987 Skrevet 17. mars 2004 Det ante meg, Kipa! Hun er veldig flink med photoshop (eller hva det var hun brukte...)
lillen Skrevet 17. mars 2004 Forfatter #1988 Skrevet 17. mars 2004 Nå skinner solen! Himmelen er! Jeg våknet til pøs-regn idag...
jolie Skrevet 17. mars 2004 #1989 Skrevet 17. mars 2004 Hola bebe! Jeg har en følelse av at den mistenkte ikke er en aktiv KG-gjenger assa Så flott alt høres ut om dagen da! Jeg kommer og ser den nye leiligheten en gang altså. Banna bein Vi snakkes damen! :D
Jinx Skrevet 17. mars 2004 #1990 Skrevet 17. mars 2004 :ler2: :ler2: :ler2: Lillen the gangster from xxxx....
havsulen Skrevet 18. mars 2004 #1991 Skrevet 18. mars 2004 Du er herved funnet skyldig i å kjøre rundt og spise pølse midt på natten, skumleLillen! Har tenkt på deg når det gjelder UVIunngåelse. Det virker heldigvis som om du ikke har vært så plaget i det siste, men jeg vil likevel fortelle om min nye teori: Jeg har ikke hatt UVI (bank i bordet...) siden jeg ble gravid. Det er uvanlig til meg å være. Beklager detaljnivået, i det følgende men det er nødvendig for å få fram budskapet) :oops: Vel - jeg har en mistanke om at jeg har unngått det fordi jeg har tømt blæra helt, hver gang jeg har tisset. Og det er fordi jeg har tisset så utrolig sakte helt fra jeg ble gravid. Det er akkurat som om noe ligger og sperrer, slik at det bare sildrer bittelittomgangen. Og det gjør at jeg sitter mye lenger, venter og venter... Jeg har jo trodd at jeg har tømt helt før også, men det har jeg sikkert ikke gjort. You see? Vel - NOK OM DET! :oops: Gleder meg til du har bredbånd igjen, flinke flytteLillen!
Kaktus Skrevet 18. mars 2004 #1992 Skrevet 18. mars 2004 Høres ut som du hadde en ganske dramatisk natt ja! Vet hva du mener med respekt for politi - nesten så man føler seg skyldig uten at man har gjort noe... Har bare blitt stoppet av politi en gang jeg da - og da var jeg skyldig... :oops: Råkjørte på motorsykkel, men slapp unna med en advarsel fordi (mannen er overbevist) jeg var jente. Han hadde nok forventet en versting, og ikke noen med mitt søte smil... Men da var jeg skjelven i bena da! Men nok om meg - lykke til med flytteinnspurten, og velkommen tilbake hit på fulltid om ikke så altfor lenge! Og nå er det sol og snart helg!! :-)
Gjest gjest1 Skrevet 18. mars 2004 #1993 Skrevet 18. mars 2004 Skurke-Lillen som kjører rundt i varebil midt på svarteste natta! Verste jeg har hørt! :o Innmari kult å spørre farlige banditter om veien! Jeg er på MSN igjen! Så nå må vi ta oss en chat når du er ordentlig på nett igjen. (Det kan jo ta tid... Vi flyttet i juni, og fikk bredbånd i dag.)
meta Skrevet 18. mars 2004 #1994 Skrevet 18. mars 2004 :o Jeg hadde sikkert fått panikk og tisset i buksen
Lilletrollet Skrevet 18. mars 2004 #1995 Skrevet 18. mars 2004 Pass på du kan risikere å bli arrestert for å lage høy lyd når du tygger pølse midt på natten!!
Klips Skrevet 19. mars 2004 #1996 Skrevet 19. mars 2004 Jeg utpeker herved LILLEN som KG's vinner av produktivitetsprisen. Her er det nemlig dukket opp 18 sider mens jeg har vært på en liten tur i utlandet. Produktivitetsnivået ser ut til å bli opprettholdt ved såkalt outsourcing, da det aller meste i dagboken ikke er skrevet av lillen, men av hennes trofaste tilhengerskare. Ikke desto mindre har lillen selv rukket å kjøpe og pusse opp leilighet, ha bursdag, studere masse og undersøke både seg selv og mannens sperm. Og nesten blitt arrestert. Jeg bøyer meg i støvet for slikt og lover å aldri igjen overse lillens dagbok så lenge (mest for min egen skyld, litt av en jobb å oppdatere seg). Men nå er jeg helt med, og ytrer mine gratulasjoner overfor alt som er oppnådd og mine lykkeønskninger for alt som nå skal oppnås. Hipp hipp HURRA!
Gjest Mayamor Skrevet 19. mars 2004 #1997 Skrevet 19. mars 2004 Ja mange som ikke har noe liv utenom som skriver og skriver. Kan jo få status som avhengig av dette, lillen... Det er mange av innleggene på vei til statusen avhengig som ligger i dagbøkene. :oops: Men kos er det å følge med på jentene her inne... Tror nå at jeg har et innlegg igjen før statusen forandrer seg: Så da gir jeg meg for i dag...: En dag til før jeg er blitt avhengig... Og det uten snikk-snakk innlegg... Eller er det dèt dagbokinnleggene egentlig er...? Fredagsklem fra Mayamor
Lilletrollet Skrevet 19. mars 2004 #1998 Skrevet 19. mars 2004 Er innom for å ønske deg en riktig god helg Lillen! Håper du ikke blir blandet inn i flere"ut-å-spise-pølse-treffer-på-politi"opplevelser. (ble litt sånn folk og røvere ut av det der...) Vel ha en fin helg! Stooor klem fra Lilletrollet
~Capricorn~ Skrevet 19. mars 2004 #1999 Skrevet 19. mars 2004 Bare innom for å ønske deg en riktig god helg lillen. I leiligheten vi bor i var det sofa fra før. Og det er en Ektorp 3-seter fra ikea. Er helt grei den syns jeg. Men ønsker meg en i skinn/hud da. Holder mye bedre. Mine foreldre hadde en i 20 år før de måtte bytte den ut. Det var skinn. Så i lengden vil nok det lønne seg. Kjenner meg igjen i det at man føler seg skyldig med en gang man blir stoppet av politi... Har blitt stoppet i mange promillekontroller og sjekking av vognkort og førerkort. En gang tre ganger på samme dag :o Så ble jeg og to venninner stoppet av terrorpoliti i Spania for et par år siden. Heldigvis kunne hun ene litt spansk da. Så fikk jeg en advarsel av politiet i russetiden... :oops: Ha en fin helg Stor klem fra Capricorn
Kipa Skrevet 20. mars 2004 #2000 Skrevet 20. mars 2004 nå er det noen bilder fra huset i album- div..skal prøve å huske på å ta nye i dag, for det er jo ikke sånn det ser ut nå.... God natt!
Fremhevede innlegg