Gjest Gjesta Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Jeg blir visst ikke kvitt muskelknuten rundt skulderbladet mitt, men er rimelig tom for alt av smertestillende hjemme... Det eneste jeg fant var 2 stk pinex forte 500 mg... Er de rene smertestillende eller er de også muskelavslappende? Titta litt i felleskatalogen men fant ikke noe særlig om bruksområde... Vil ikke ta de hvis de ikke har noen virkning for jeg vet jeg blir trøtt av de og nå er jeg på jobb...
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Inneholder jo kodein, og det skal så vidt jeg forstår virke muskelavslappende. Men SIKKER er jeg på ingen måte.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Fant noe: http://home.online.no/~gdal/migrene.htm Migreneside, ser ut som pinex forte er kun oppført som smertestillende.
Drua Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 (endret) Det er vanskelig å si på forhånd om det vil virke for deg og din type smerte, så du må nesten prøve deg fram. Pinex Forte kan absolutt tas for muskelsmerter men er nok ikke det beste -særlig ikke i lengden, dra til legen så du kan få noe som virker bedre- Voltaren, Naproxen etc. Men har du vondt nå- og PF er det du har- så ta det. Prøv deg fram med en halv en om gangen, så kanskje du blir litt mindre døsig. Endret 3. januar 2007 av Drua
Gjest Dallandra Skrevet 3. januar 2007 #5 Skrevet 3. januar 2007 Naproxen er muskelavslappende og selges reseptfritt mot menstruasjonssmerter. Så så lenge man ser ut som ei dame i menstruerende alder så går det iallfall an å få tak i uten å gå til lege først.
Gjest Gjesta Skrevet 3. januar 2007 #6 Skrevet 3. januar 2007 Jeg tok en halv nå... Tør ikke ta mer for jeg skal kjøre hjem etterpå... Hvor lang tid tar det før jeg kan kjøre da tro? Og naproxen vet jeg er genialt! Har fått av pappa noen ganger og de funker veldig bra! (han har sterkere på resept)
iss Skrevet 3. januar 2007 #7 Skrevet 3. januar 2007 Jeg prøvde å kjøpe naproxen til sambo en gang, han trengte de mot noen rygg-muskelsmerter. Dama bak skranken nektet meg å gi meg det! Så da jeg jeg til neste apotek og latet som om jeg trengte det til mensensmerter Fikk det uten problem da!
Gjest gjesta Skrevet 3. januar 2007 #8 Skrevet 3. januar 2007 Jeg tok en halv nå... Tør ikke ta mer for jeg skal kjøre hjem etterpå... Hvor lang tid tar det før jeg kan kjøre da tro? Og naproxen vet jeg er genialt! Har fått av pappa noen ganger og de funker veldig bra! (han har sterkere på resept) ← Du må rett og slett bare kjenne etter hvordan virkninger er på deg og om det er greit å kjøre bil. Jeg kjører ikke bil på mange timer når jeg har tatt en hel en. Tenker tilbake på de månedene som jeg brukte 6 stk i døgnet. Skikkelig dophue
Gjest Gjesta Skrevet 3. januar 2007 #9 Skrevet 3. januar 2007 Jeg synes ikke den hjalp noe særlig, litt kanskje, men problemet er at jeg blir så susete og svimmel. Og jeg skal hjem klokka tre så jeg tør ikke ta den andre halve før jeg drar!
Gjest gjesta Skrevet 3. januar 2007 #10 Skrevet 3. januar 2007 (endret) Pinex forte er veldig sterke smertestillende. De brukes bl.a. på sykehuset. Jeg fikk de etter en operasjon. Kjør innom et apotek dersom du har mulighet og kjøp deg Naproxen. Ulike typer smertestillende hjelper mot ulike type smerter. Kjør pent da Endret 3. januar 2007 av Persille
Gjest Gjesta Skrevet 3. januar 2007 #11 Skrevet 3. januar 2007 Ja det er rester jeg har etter en operasjon... Tror nok naproxen er tingen for meg ja!
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2007 #12 Skrevet 4. januar 2007 Kanskje du burde gå til legen og evnt fått en hendvisning til fysioterapaut? Pinex Forte er i allefall ingen behandling av muskelknuter, det er kun smerte stillende. Kodein er neste det samme som morfin, også dette er smertestillende.
yenoh Skrevet 4. januar 2007 #13 Skrevet 4. januar 2007 Jeg prøvde å kjøpe naproxen til sambo en gang, han trengte de mot noen rygg-muskelsmerter. Dama bak skranken nektet meg å gi meg det! Så da jeg jeg til neste apotek og latet som om jeg trengte det til mensensmerter Fikk det uten problem da! ← Det er fordi de på apoteket har ikke lov til å gi det/anbefale det til noe annet enn menstruasjonssmerter, fordi det er menstruasjonssmerter som er indikasjonen på det. Ibux er bedre til muskelsmerter enn pinex o.l., har jeg lært. (Går vk2 apotektekniker nå)
meta2 Skrevet 4. januar 2007 #14 Skrevet 4. januar 2007 Jeg blir heller ikke kvitt muskleknuten min i skulderen. Har gått til behandling. Men etter en operasjon i magen og mye ligging i en sykehus seng er jeg blitt værre. Så gikk han som behandler meg ned i en 20 % stilling og hadde ikke plass, han andre som fikk tilbake 30 % stilling hadde og fult. Jeg som var kommet opp i fri kort. Fikk heller ikke informasjon om dette, hadde da ordnet timer for slutten av desember. Har nå begynt hos en myndig dame. Hn tok imot meg før jul, selv om hun hadde full timeplan. Håper at det blir bedre nå. Hun har og lært meg at selv om en har vondt i skulderen kan problemet ligge andre steder. Hos meg er det nok slappe magemuskler og svai i ryggen. Har begynt med å trene opp magenmusklene. Må ta det rolig pga operasjonen. Skal til andre behandling i morgen. Skal ikke på jobb før om ca to uker. Blir spennende å se hvordan det går. Har vært sykemeldt siden i sommer. Nå i desember pga operasjonen i magen.
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2007 #15 Skrevet 5. januar 2007 Jeg hadde massasjetime i dag og fikk løsnet en del på ting og er mye bedre, men jeg skal tilbake på mandag for å jobbe litt mer med problemene. Damen fant ut at jeg har masse problemområder i hele ryggen, som blant annet kan komme av altfor stor svai i korsryggen... Så jeg må nok satse på å trene ryggen skikkelig!
Gjest Silmarill Skrevet 5. januar 2007 #16 Skrevet 5. januar 2007 (endret) Av reseptfrie smertestillende mot muskelsmerter så mener jeg erfaringsmessig at IBUX er det beste! På resept "anbefaler" jeg IBUX Forte! IKKE Paralgin Forte, de blir jeg ihvertfall kvalm av! Ibux går på skjelettet. (også einet dersom du har tannpine - sånn forøvrig) Muskelsmerter er kjempevondt og dersom du har det i ryggen setter det seg gjerne i nakken og deretter hodet, som = hodepine Håper du har sånn muskelvarmende krem som du enten kan smøre deg selv med i nakken og der du kommer til, eller att noen andre kan smøre deg! Jeg har en fin anbefalende krem som heter Delisan dyptvirkende "muskel rub" (fra Pharma) som virker både forebyggende og behandlende! Endret 5. januar 2007 av Silmarill
meta2 Skrevet 5. januar 2007 #17 Skrevet 5. januar 2007 Jeg hadde massasjetime i dag og fikk løsnet en del på ting og er mye bedre, men jeg skal tilbake på mandag for å jobbe litt mer med problemene. Damen fant ut at jeg har masse problemområder i hele ryggen, som blant annet kan komme av altfor stor svai i korsryggen... Så jeg må nok satse på å trene ryggen skikkelig! ← Du har det ganske likt som meg. Har og vært på behandling i dag. Skal trene mage og rygg. Smertene fra nakken/skulderen gikk til hodet på meg. Ble lagt inn på sykehus. Fant ingenting, heldigvis.
Curry Skrevet 5. januar 2007 #18 Skrevet 5. januar 2007 Av reseptfrie smertestillende mot muskelsmerter så mener jeg erfaringsmessig at IBUX er det beste! På resept "anbefaler" jeg IBUX Forte! IKKE Paralgin Forte, de blir jeg ihvertfall kvalm av! Ibux går på skjelettet. (også einet dersom du har tannpine - sånn forøvrig) ← Ja, Ibux (ibuprofen) er fin å bruke mot muskelsmerter, den er både betennelsesdempende og smertestillende. Det er ikke noe som heter Ibux forte, men det finnes forskjellige styrker av Ibux, den sterkeste på 600 mg er reseptpliktig, men man kan få små pakninger med både 200 mg og 400 mg uten resept. (Har man trøbbel med magen eller er plaget av astma og allergi skal man være forsiktig med å bruke Ibux) Paralgin forte og Pinex forte er det samme (bortsett fra 400 mg paracetamol i Paralgin f, og 500 mg paracetamol i Pinex f). Den er smertestillende, hverken muskelavslappende eller betennelsesdempende og ikke noe førstevalg ved smerter i muskel og skjelett!
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2007 #19 Skrevet 6. januar 2007 Pinex forte fungerer godt på muskelsmerter med meg. Men jeg bruker bare å ta dem når jeg har muligheten til å sove, fordi jeg blir veldig trøtt av de. Men det er utrolig deilig å ta når en har store smerter og en kjenner de forsvinner veldig effektivt etter å ha tatt tabletten!
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2007 #20 Skrevet 6. januar 2007 Jeg bruker somadril sammen med ibux 600 mot muskelsmerter. Det er en veldig effektiv kombinasjon.
Fremhevede innlegg