Gå til innhold

TIDSPUNKT VIELSE-MIDDAG ??


zeta5

Anbefalte innlegg

HEi !

Vi diskuterer frem og tilbake på hvor lang tid det bør gå fra vielsen til middagen ?!?

Vielsen vår er klokka 15 og kirken er i gangavstand fra lokalet.

Det mest naturlige for gjestene er å gå direkte dit hvor festen skal være rett etter vielsen.

Når bør vi ha middagen da ?

Vi skal fotograferes i mellomtiden og det tar vel iallefall en times tid ?!?

Hvor lenge kan gjestene vente før de blir sultne og "kjeder" seg ???

Noen med erfaring ?

takknemmelig for hjelp asså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår vielse er kl. 1300. Og middagen begynner kl. 1600. I mellomtida må gjestane fraktast 45 min. til lokalet vi skal ha middag og fest.

Trur at 1 time blir i minste laget.

Lykke til, Vestlandstausa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår vielse er kl. 14:30, og som hos dere er det gangavstand

mellom kirke og lokalet.

Vi har avtale med fotografen kl.15:30, og vi inviterer til

middag kl.17:00. Da er det ca.1 1/2 time gjestene må vente på oss,

og det regner jeg med går bra!

Vi kommer til å sette fram litt frukt og snacks sammen med

velkomstdrinken, så da får gjestene kose seg så godt de kan fram til

vi kommer!

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi hadde vielse kl. 16.00 og time hos fotografen kl. 17.00. Var vel tilbake i selskapslokalene ca. 18.15 og satt til bords omtrent en halvtime senere. Da hadde vi rukket en velkomstdrink, sagt hei til gjestene og tittet på gavebordet. Men vi skulle kanskje husket på å ta oppstilte familiebilder innimellom dette, for det glemte vi.

Det var bare en liten biltur fra kirken til selskapslokalene, så gjestene var da "alene" omtrent en time. Tror ingen rakk å kjede seg på denne tiden, og de som pakket opp gavene skulle ønsket seg lenger tid! Så sant alle gjestene kjenner noen fra før, er det bare ålreit med en liten stund til å prate med gamle kjente. Dere kan jo sette frem fruktfat e.l. for de som vil ha noe å bite i.

Men når det drar seg mot to timer tror jeg det blir kjedelig! Det er jo også litt avhengig av om det er fint vær og muligheter til å være litt utendørs også.

Ble du noe klokere?

Hilsen Lille meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi skal ha vielse kl.14.45. og middagen har vi satt til kl.17.

Etter vielsen skal vi til fotografen, de beregner stort sett alltid en times tid tror jeg. Lokalet vi skal ha ligger 10 minutters kjøring fra kirken.

Strevde med dette vi også, men så måtte vi bare bestemme en tid og da ble det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha vielsen kl 1400, og vi skal være hos fotografen kl 1500. (mulig vi ikke rekker fotografen før nærmere 1530). Vi regner med å begynne middagen senest kl. 1700.

Vi kommer også til å ha kaffe, brus og frukt e.l. som gjestene kan kose seg med mens de venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vielsen vår er kl. 14.00, og vi skal til fotografen kl. 15.00. Han regner med 1 1/2 time, fordi vi skal ha både innebilder og utebilder. Det er gangavstand til festlokalet, og middagen starter ca. kl. 17.00... Dette skal nok gå bra :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vielsen skal være kl 14:30. Tid hos fotografen kl 16:00 (et stykke å dra mellom kirken og der vi skal fotograferes). Middag kl 18:00 og kaffegjestene inviteres kl 21:30. :D

Under 6 mnd igjen. Det er utrolig hvor fort tiden går... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal vie oss kl. 13.00. Vi ber gjestene komme kl 15.30 på innbydelsen, men vil også si at det vil bli mulighet for å dra rett til lokalet. Der skal det stå litt mineralvann, fruktfar og 3 wienerstenger.

Så når vi kommer er gjestene der og tar oss imot.

Middagen regner vi med at blir litt etter 16.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha vielse klokka 15.00, og det er ca en halv times kjøring til lokalene derfra.

Vi skal fotograferes på Losby Gods, der festen skal være, så vi skrev i invitasjonen at middagen serveres kl. 18.00, men at det vil bli servert aperitif før maten så vi vil at gjestene kommer i god tid før det.

Frk. Busybody

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vielsen klokka 11.30 og gjestene var invitert til 14.30. Mange av gjestene dro direkte til lokalet etter vielsen, noe vi synes var kjempeflott.

Etter vielsen hadde vi fotografering på litt over 1 time. Når det gjelder kjørevei hadde gjestene 5 min å kjøre til lokalet fra kirken, mens vi hadde 15-20 min kjøring fra fotograf og til lokalet.

Middagen begynte 15.00, men den kunne faktisk ha startet ennå tidligere uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår vielse starter klokka 13.00, middagen er satt til 15.00 og kaffegjestene kommer klokka 17.00. Dette er fordi dessert og kaffe blir slått sammen. Vi skal fortograferes mellom 14.00 og 15.00 så det blir en time for gjestene å vente på oss. Vi skal ha samme kirke og lokaler som zeta5, så gjestene går nok rett til lokalet etter vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha vielse kl. 14:00. Deretter skal vi til fotograf, det tar ca. 15-20 min. å kjøre dit, og hun beregner 1,5t. for å være sikker. Etter fotografering skal vi kjøre til lokalet - det ligger 15-20 min. fra kirken men i motsatt retn. av fotografen, så vi må iallefall regne 30 min. Dermed inviterer vi gjestene til middag ca. 17:30, tror jeg...

Vi kommer til å sørge for at det blir satt ut en del fruktfat og brus i første etasje et sted (vi feirer på hotell).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha vielse klokken 13 og har invitert (eller skal invitere da)

til middag klokken 16.

Vi setter frem fruktfat og småkaker til gjestene pluss velkomstdrink naturligvis...

Regner med at det blir nok tid til fotografering mellom der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss gikk det ca en og halv time til vi kom. Da gjestene kom til lokalet så ventet toastmasteren der og de hadde en liten presentasjonsrunde hvor alle gjestene skulle fortelle litt om seg selv, hvem de var og hvilket forhold de hadde til oss. Da var isen brutt når vi kom og alle koste seg sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...