Gå til innhold

Polske arbeidere -erfaringer?


Tante M

Anbefalte innlegg

Jeg har et kjøkken hvor jeg skal legge nytt gulv, ny benkeplate og nye fliser. En slektning av meg skulle hjelpe meg, men dette tar vist tid. En venninne av meg anbefalte en plass der de formidlet polske håndtverkere. De skulle visst være flinke, raske og billige. Dette var hvitt. Noen som vet hvor dette er? Og er det noen som har brukt slike tjenester og har erfaring? Hva betalte dere da? Jeg er skeptisk, men har dårlig tid og vet at det tar lang tid før vi får fatt i ein norsk fagmann, som nok heller ikke vil være interessert i slike småjobber....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cleopatra

Og du bor hvor i landet?

Det er bare å ringe og høre ang. pris når du finner ut hvor de jobber.

Ettersom det ikke er en "større" ting du skal ha gjort så ser du resultatet med en gang -enten er du fornøy eller så er du ikke.

Så lenge det er hvitt arbeid så har du klagerett, men IKKE betal på forskudd, i såfall kun for matrialene (dette gjelder selvsagt både norske og utenlandske arbeidere).

Vi har brukt polske håndtverkere og vært kjempefornøyd, men så visste vi av flere jobber de hadde gjort tidligerer da.

Ser ingen grunn til å være mere skeptisk til en polsk håndtverker enn til en norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi leide inn polakker til å beise huset for noen år siden. Kjapt og bra arbeid, trivelige folk, ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å sjekke hva de faktisk kan. Vi fikk anbefalt en som formidlet østeuropeere til snekker og malejobb, men de han sendte til oss hadde veldig lite peiling. De var nøyaktige, da, men det tok uhorvelig lang tid. Sluttresultatet ble bra, heldigvis, men det tok veldig mye tid for oss - vi måtte kjøpe alt, og de hadde ikke peiling på hva de kom til å trenge av utstyr og materialer før 5 minutter før de trengte det. Fryktelig slitsomt. Og selvfølgelig store språkproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått jobben gjort. Av naboen.... Han kan alt, og var rask og flink. Det er bare jeg som har litt vansker med å spørre folk.... Han er snekker med eget firma....Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappa hadde noen polske arbeidere i sin leilighet. De slipte gulv, lakket, malte vegger og la gulv.

Prisen var ganske grei, men det ble veldig dyrt til slutt, fordi de ikke hadde noe utstyr. Alt måtte leies, og det måtte pappa betale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...