Gjest Scaphoid Skrevet 4. januar 2007 #21 Skrevet 4. januar 2007 Dette er en av skikkene jeg ikke kommer til å ta med fra Australia. Har fått såpestykke og nøkkelring, synes ikke brudeparet trenger å kaste bort penger på slike unødvendigheter.
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 4. januar 2007 #22 Skrevet 4. januar 2007 Det virker som en helt meningsløs ting å gjøre. Legg heller pengene i selve festen.
marsy Skrevet 13. januar 2007 #23 Skrevet 13. januar 2007 Kommer til å gi en gave til de som hjelper til på en eller annen måte.. forlovere, toastmaster og en kompis som har hovedansvar for å ta mange bilder i løpet av dagen. Jeg har tilbudt meg å spandere frisørtime til forloveren min, men hun har kort hår, og takket nei, for hun mente at hun ikke trengte det... så det er ikke lett å være gavmild vet ikke helt hva annet jeg skal finne på ennå...
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2007 #24 Skrevet 13. januar 2007 (endret) Vi fikk en telysholder i keramikk (som det var lys i og som sto ved plassen vår) i gullbryllupet til svigermormor og -morfar, og de setter jeg stor pris på. Men jeg tviler på at vi kommer til å ha noe sånt, det jeg har sett på av tyllposer og annet dill blir jo veldig dyrt når man skal kjøpe det til mange gjester. Men forloverne kommer nok til å få en gave, og de som hjelper til på annet vis får nok en flaske vin el. Endret 13. januar 2007 av ayrabeth
L.v.b.s Skrevet 14. januar 2007 #25 Skrevet 14. januar 2007 For all del, ikke gi bort et forstørret brudebilde! Selv om det er koselig å være forlover betyr ikke det at man ønsker å ha brudeparet på veggen hjemme. Helt enig,uansett om forlover er med eller ikke Jeg ville ikke gitt gaver til mine gjester,et bryllup kan bli dyrt nok. Og dessuten er det ikke mange som liker nips!! Hadde jeg vært forlover hadde jeg ikke forventet gave.
Pinki Skrevet 16. januar 2007 #26 Skrevet 16. januar 2007 Forloveren min er så utrolig flink, så jeg har tenkt å gi henne en tur som vi to kan ta sammen på høsten. Vi var veldig hestegærne da vi var mindre, og vi har begge lyst til å ri igjen, så jeg har tenkt å gi henne en weekendtur på hesteryggen
Ciara Skrevet 16. januar 2007 #27 Skrevet 16. januar 2007 Jeg er forundret over at så mange klarer å vri det til noe negativt at de får gave som gjester. Drit i om det har kostet mye for brudeparet og at de har brukt mye tid. Har de lyst til å gi en gave, bli glad og si takk. Det er det alminnelig folkeskikk tilsier. I bryllup får man gjerne både god mat og vin, så jeg tror nok ikke bevertningen lider under disse gavene. Jeg ville satt pris på en slik liten gest, men jeg hadde overhodet ikke forventet noe slikt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå