Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Advena
Skrevet (endret)

Hei!

Ja, jeg må atter en gang kjøpe ny foundation fordi den siste jeg kjøpte ikke passer meg. :sur: Nå gir jeg opp på billigmerker, sleng inn alle anbefalingene dere har!

Jeg har vel blandingshud, blir fort altfor tørr. Har også noen sorte prikker, og får ofte kviser om ikke sminken "rett" for meg. Er ute etter en ganske dekkende foundation, men ikke slik at jeg ser ut som en dukke. Gjerne en som varer utover dagen også, slik at den ikke falmer og forsvinner.

Vanskelig, jeg? :sjarmor:

Endret av Mystisk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er iallefall veldig glad i Helena Rubenstein, Color Cone, men gå i ett ordenlig parfymeri og få litt hjelp...

Lykke til

Skrevet

Jeg har en prøve på en fra Lancome, som heter Teint Idole Ultra. Den er virkelig bra, synes jeg, og vurderer å kjøpe den selv. Denne dekker alt, og legger seg perfekt på huden uten at du får maske effekt. I tillegg lover dne å holde i 14 timer. Beregnet for normal hud. Men den er ganske dyr da, tror den koster 350 eller noe.

Jeg liker også godt Clinique Perfectly Real. Denne er billigere, og vet at mange her inne sverger til denne. Koster litt over 200.

Og av de billige foundationene, elsker jeg Maybelline Smooth Result. Gir deg veldig fin hud og den dekker ganske bra. Har brukt denne en god stund nå og liker den godt. Den er beregnet for tørr hud.

Skrevet

Jeg kjøpte ved en feiltagelse Cliniques Pore Minimizer. Jeg sier feiltagelse fordi den er beregnet på fet hud med store porer, mens jeg har tørr hud i hele ansiktet. Jeg er allikevel svært fornøyd med den! Den dekker fint, og ser helt naturlig ut (synes jeg selv da :ler: ).

For øvrig synes jeg at absolutt ALLE billigfoundationer jeg har prøvd er dårlige. Særlig er fargen ofte ikke særlig fin.

Skrevet

Er pore minimizer en foundation? jeg trodde det var en blank krem man tok over porene jeg.. Hvor mye koster denne foundationen?

Skrevet

ID make up, sier det igjen. ingen over og ingen under. jeg sover ofte med den og har ikke fått en eneste kvise.

Skrevet
ID make up, sier det igjen. ingen over og ingen under. jeg sover ofte med den og har ikke fått en eneste kvise.

Må si meg enig der. Er rimelig fersk bruker av mineralsminke, kjøpte nå rett før jul. Men jeg merker faktisk forskjell på huden i ansiktet! Jeg er mye plaget av småkviser og "ujevn" hud om vinteren, blir gjerne både tørr, rødflekket og full av kviser på en gang. Men nå er det bedre enn noen gang før! Etter et par ukers bruk er alle småkvisene borte, og huden er jevnere.

At den er lett å legge og ser bra ut er jo ikke akkurat en ulempe heller...

Skrevet

Nok en mineralfounation tilhenger.

Ekstra bonus det at huden faktisk blir bedre og du slipper å tråle parfymerier for å finne foundations som skal dekke over stadig nye urenheter (man får av vanlig foundation)

Det er flere merker å velge i - men de fleste begynner med Bare Escentuals for det er det største, mest kjente og ofte lettest å få tak i. (hudpleie og frisører)

Er du usikker på riktig farge kan du kjøpe prøver på Colorful Sprinkles. Hun har de fleste farger både når det gjelder hele i.d serien.

http://www.colorfulsprinkles.com

Det er laget mange tråder om Purelux som er et annet alternativ. Du kan gjøre et forum søk så skulle du ha lesestoff for resten av kvelden.

http://www.purelux.com.

Kiss Me Minerals er min nye oppdagelse og foreløpig favoritt foundation.

Jeg har byttet ut I.D Fair med Kiss Me Anne og er kjempefornøyd.

Det er et norskt merke så du slipper ihvertfall å bale med toll og lange leveringstider og de har også prøver.

http://www.kissme.no

Det var mine 3 beste tips når det gjelder mineralfoundation.

Det skal mye til at du ikke finner noe som passer blant disse.

Finn riktig farge følg tipsene som er gitt i utallige tråder for påføring og halleluja stemningen er like rundt hjørne :ler: (litt halvreligøs og ikke så lite fanatisk)

Skrevet

Har de i.d hos frisører? alle?? jg er helt tom for foundationen nå,krise..og de jg pleier kjøpe av har utsolgt i 2uker..leter etter andre steder nå..men bor på et lite sted så tror ik d er så mye her.. åå..

har de d i alle frisørsalonger?

Skrevet

De har ikke i.d hos alle frisører men hos ganske mange uten at jeg kan si noe mer spesifisert enn det.

Gjest Blanca
Skrevet

Mine beste tips til en tørr hud:

Chanel Vitalumiere (medium dekkende, inneholder mye fukt og gir fin glød til huden).

Lancome Teint Renergie Lift (dekker bedre enn Vitalumiere, rik konsistens, lett å få pen på tørr hud).

ID Bare Minerals (det meste er sagt; gir flott hud, litt skimmer men ikke på juletrenivå. Minus er at den kan tørke ut huden over tid. Jeg må ha pause av og til; særlig midtvinters).

@Chic' Wilma: jeg er nysgjerrig på Kiss Me Minerals. Gir denne den litt skinnende effekten som ID gir, eller er den like tørr og matt som f.eks Pure Luxe? Har du prøvd kabukien derfra? Jeg liker ikke den fra ID, den er for grov, så jeg er på jakt etter en ny :)

Skrevet

@Chic' Wilma: jeg er nysgjerrig på Kiss Me Minerals. Gir denne den litt skinnende effekten som ID gir, eller er den like tørr og matt som f.eks Pure Luxe? Har du prøvd kabukien derfra? Jeg liker ikke den fra ID, den er for grov, så jeg er på jakt etter en ny :)

Foundationen er ikke like skinnende som I.D sin men er ikke tørr.

Den holder seg forbausende bra utover dagen uten å bli noe særlig blank og jeg har enda ikke hatt noe behov for ekstra pudder.

Kabukien har jeg ikke prøvd.

Men jeg har prøvd en del øyenskygger (mest brunt og grønt) + en øyenskyggebørste og blush.

Kjempefine farger.

Gjest Tangerine
Skrevet

Den beste foundationen jeg har prøvd er Colorstay fra Revlon. Den funker veldig fint på min blandingshud. Og det er en billig-foundation! koster 160 kr.

Skrevet

Jeg har mineralsminke fra PureLux, og er ikke helt imponert over dekkevnen. Men så har jeg skikkelig kjip hud og da. Bruker den eller Dermalogicas Treatment Foundation nå, selv om ingen av dem er veldig dekkende. Men kombinert med litt dekkstift/touche eclat/clinique pore minimizer ser huden min halvveis bra ut, og den blir gradvis bedre.

Men av og til når jeg skal noe spesielt, sniker jeg meg til å bruke Max Factors Colour Adapt. Synes faktisk den er en av de bedre foundationene jeg har prøvd (kanskje med unntak av Chanels)! Men jeg mistenker den for å være roten til hudproblemene mine, så jeg vil ikke anbefale den..

Skrevet

Jeg har byttet ut nesten all sminken min til Chanel over den senere tid. Bruker Universel foundation derfra, og syns den er veldig bra.

Gjest Advena
Skrevet

Tusen takk for mange fine svar! :)

Det er flere merker å velge i - men de fleste begynner med Bare Escentuals for det er det største, mest kjente og ofte lettest å få tak i. (hudpleie og frisører)

Er du usikker på riktig farge kan du kjøpe prøver på Colorful Sprinkles. Hun har de fleste farger både når det gjelder hele i.d serien.

http://www.colorfulsprinkles.com

Tenkte meg å prøve denne. Lurer bare hvor jeg skal få tak i her jeg bor, liker ikke bestille over internett.. Uansett, kan du nevne pris? :)

Skrevet

Har akkurat vært ute å handlet meg foundation. Denne gangen gikk jeg for Lancome sin Color ID. Så veldig naturlig ut på samtidig som den dekker litt. Har kun prøvd den på i parfymeriet så utover dette så har jeg ingen erfaringer...

Skrevet (endret)

Limer inn denne tråden da det ramser opp både priser og hvor man kan gå.

(Latskapen lenge leve :) )

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=245810

Nå gjaldt linken over Kristiansand.

Jeg har kjøpt i.d både in Trondheim og Oslo og betalte endel mer enn de prisene som nevnes der men det er en stund siden og prisene kan ha gått ned med konkurransen fra nettet. (kan jo alltids håpe)

Hadde man kun kjøpt prøver hos hudpleier/frisør tror jeg ikke de hadde mistet så mange kunder til www. Det er jo trist å lappe ut flerfoldige hundrelapper å så komme hjem med feil farger (å vel er de flinke disse hudpleierne men i min erfaring mangler det en god del når det kommer til mineralene).

Skulle du overvinne din skepsis kan jeg varmt anbefale Corina hos ColorfulSprinkles - jeg har handlet både igjennom ebayshoppen hennes og nettsiden. Portoen er lav og leveringstiden rask. Jeg har betalt med paypal men kredittkort går også bra.

Jeg kjøper ikke så mye i.d lenger (har mye i skuffene da) - stortsett kun mascara og Bisque og Corina er min langer :ler:

Endret av Chic' Wilma
Gjest Advena
Skrevet

Er ID Bare Minerals enda et merke innen ID makeup? Smålig forvirret, jeg. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...