Gjest Huldra, ikke innlogget Skrevet 12. februar 2003 #1 Skrevet 12. februar 2003 Prøvde en kjole i helga som jeg falt heeeelt for... syntes den var akkurat meg, men den kosta 11 600 kr å kjøpe (kan ikke leies grunnet litt "brokade" stoff)... Hører flere som kjøper i utlandet og over internett, og det kunne jeg også tenke meg, men hvordan finner jeg igjen akkurat denne kjolen? Vet ikke hvem designeren er, men det kan de kanskje opplyse på Brudesenteret der jeg prøvde den? Eller vil de ikke gjøre det? Hjelp meg da folkens!
tuva77 Skrevet 12. februar 2003 #2 Skrevet 12. februar 2003 Hei Hvis de ikke vil opplyse det da du ringer for å høre hvem som er designeren, kan du jo bare reise dit å prøve den en gang til å se på merkelappen. På denne siden ligger det mange forskjellige designere, legger med linken for da kan du sjekke der hvis du vil http://www.brollopsguiden.se/ Håper du finner ut av det. Vet ikke om det her var til noe hjelp :o Lykke til
anka Skrevet 12. februar 2003 #3 Skrevet 12. februar 2003 Hvis det er brudesenteret i Drammen, anbefaler jeg deg ikke det stedet. Ufordragelig kvinnemenneske hun ene som jobber der. Skulle ikke hatt lov til å stå i en brudesalong spør du meg. Men her er iallefall siden deres. Kanskje det er en av de kjolene. http://www.brudesenteret.no/index.htm
Vestlandstausa Skrevet 12. februar 2003 #4 Skrevet 12. februar 2003 Eg har bestilt min kjole på bridesave.com. Eg reiste til butikken igjen. Prøvte den på. Spurte om farge, str. designer. Deretter fant eg kjolen på bridesave. I Norge kosta kjolen 15300,- No betalar eg 4500,-. !!!Søskenbarnet mitt tar den med frå USA. Skulle eg få den sendt hit ville det kosta meg 7700,-. Likavell billigare enn i Norge. På nettet står der pris på kjole. Du må legge på frakt, på min var det 190£. Deretter må du legge på 14,8 % på frakt og kjole. Oppå det igjen må du legge til 24% moms. Men du kan maile dei og spørre og. Då får du pris på det du må betale dei. Når kjolen kjem til Norge må du betale innførselsavgift og moms. Det var ei som har skreve inne på kvinneguiden som ikkje betalte momn og innførselsavgift. Sikkert fordi du har betalt kjolen før du har den i hende. Men ville rekna med desse % for å være på den sikre sida. Lykke til frå Vestlandstausa som får drømmekjolen. :D
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2003 #5 Skrevet 12. februar 2003 Anka: Ja, fikk dårlig inntrykk av den salongen jeg også... MEN så gikk jeg bare noen meter bortover og fant _den_ supre salongen: http://www.brudespesialisten.no/Index.htm som var utrolig behagelig og hyggelig å prøve i. De ansatte virket veldig seriøse i arbeidet sitt, og flinke!
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2003 #6 Skrevet 12. februar 2003 Hei! Jeg kjøpte kjolen min via en dame som driver brudesalong i USA, og hun sendte kjolen til meg, og skrev at den hadde en verdi av 40 dollar. Jeg fikk den moms og tollfritt på døra. Supert! veldig hyggelig dame også. Om du finner ut designeren på kjolen din, så kan du jo sende meg en PM og jeg kan gi deg mail adr. hennes. Hilsen 02augustbrud2003
anka Skrevet 12. februar 2003 #7 Skrevet 12. februar 2003 Ja, Gjest jeg vet det!!! Det var nettopp der jeg leide kjolen min, hos Brudespesialisten. De var bare kjempe flinke og koselige.
Augustbrud02 Skrevet 13. februar 2003 #8 Skrevet 13. februar 2003 Nå har i grunn denne diskusjonen snudd seg litt, men jeg vil innskyte at jeg også leide kjole hos Brudespesialisten og bedre service kunne jeg ikke fått. De var kjempehyggelig of kjente meg igjen hver gang jeg var innom. Mannen min leide også sitt antrekk der, og også han skrøt av dem. Men Brudespesialisten har en dame som kan være litt ”skarp” når hun er stresset, og andre gangen jeg var der fikk jeg ikke spesielt godt inntrykk av henne. Men senere har hun vært verdens koseligste. På Brudesenteret opplevde jeg dårlig service og at de ikke var interessert i å hjelpe til med noen ting. Dessuten hadde de i mine øyne masse gamle kjoler, og få som var av årets modell. Men jeg har ei venninne som leide sin kjole på Brudesenteret og var storfornøyd, så det er tydelig at servicen avhenger veldig av hvem som ekspederer en. Men tilbake til det du lurte på: Du kan ta en telefon til senteret og spørre hva slags modell kjolen din er. Dette gjorde jeg, og de fant ut av det ganske raskt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå