treningsjenta Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 okey her er dealen..... nettleia må man betale hos haflsund uansett!!! den er på 637 fra 1.jan til 1.mars 07. skal ikke nettleia ha en fast sum hver gang, og hvor ofte skal den betales?? også har jeg strøm hos en annen leverandør,dette ble bestilt for flere måneder siden,og gått iorden! mottatt regning hos dem også, som er betalt. så faller det ned en måleravslesningsskjema fra haslund i posten, de ber meg lese av. jeg leser av, logger inn på deres side og levererer måleravlesningen. da får jeg opp hva min neste faktura vil bli på...altså 637 i nettleie og 160 kroner i strøm.. da er spm: hvorfor skal jeg betale 160 kr i strøm hos hafslund når jeg faktisk ikke har dem som strømleverandør???????? da blir det jo til at jeg betaler dobbelt opp!!! to steder! hvorfor skal hafslund ha disse opplysningene når jeg faktisk ikke er kunde hos dem!!!
Gjest Vintersol Skrevet 1. januar 2007 #2 Skrevet 1. januar 2007 Har nøyaktig samme spørsmål som deg, selv om jeg har andre leverandører. Byttet strømleverandør i begynnelsen av november, og har fått regning fra begge leverandører nå. Jeg må betale dobbelt for november, og får en strømregning som er på 1500 kroner mer enn på samme tid i fjor, men med mindre forbruk...
treningsjenta Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2007 da håper jeg for oss begge at vi får noen kloke svar fra noen kloke hoder her inne:) tror at i dagens samfunn skal man følge nøye med for å ikke bli lurt trill rundt..
Chiquita Skrevet 1. januar 2007 #4 Skrevet 1. januar 2007 Er det beregnet strømforbruk fram til avtalen ble avsluttet/sagt opp? Altså, om du sa opp i september og må betale frem til ny leverandør overtok i oktober. (bare et eksempel) Men det med nettleie synes jeg var litt rart da. Forresten, kanskje ikke så rart alikevell... Er Hafslund "hovedstrømleverandør" i ditt område så eier de strømnettet som du får levert din strøm gjennom. Selv om du får strømmen fra en annen leverandør, så må du alikevell bruke Hafslund sitt nett... (om det er som jeg tror) Dermed må du også være kunde hos Hafslund for å få strømmen levert bort til ditt hus, selv om du betaler strømmen til en annen leverandør...
Chiquita Skrevet 1. januar 2007 #5 Skrevet 1. januar 2007 Har nøyaktig samme spørsmål som deg, selv om jeg har andre leverandører. Byttet strømleverandør i begynnelsen av november, og har fått regning fra begge leverandører nå. Jeg må betale dobbelt for november, og får en strømregning som er på 1500 kroner mer enn på samme tid i fjor, men med mindre forbruk... ← Hva står det ang oppsigelsestid i kontrakten din? Er det en mnd (eller flere) oppsigelsestid så er det jo din egen feil om du har en avtale med en annen strømleverandør før avtalen med den forrige leverandøren har opphørt - slik jeg ser det da...
Lille meg :) Skrevet 1. januar 2007 #6 Skrevet 1. januar 2007 Treningsjenta: Som du sier; nettleien betaler du fortsatt til Hafslund. Nettleien består av en fastdel og en forbruksavhengig del. Hafslund ber deg om å lese av måleren. Dette er for å regne ut den forbruksavhengige delen av nettleien. Hafslund videreformidler din måleravlesning til strømleverandøren din.
Gjest Vintersol Skrevet 2. januar 2007 #7 Skrevet 2. januar 2007 Hva står det ang oppsigelsestid i kontrakten din? Er det en mnd (eller flere) oppsigelsestid så er det jo din egen feil om du har en avtale med en annen strømleverandør før avtalen med den forrige leverandøren har opphørt - slik jeg ser det da... ← Nei, jeg har hverken oppsigelsestid eller bindingstid...
treningsjenta Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. januar 2007 oppsigelsestiden min er ute for lenge siden
Gjest niomi Skrevet 2. januar 2007 #9 Skrevet 2. januar 2007 Treningsjenta: Som du sier; nettleien betaler du fortsatt til Hafslund. Nettleien består av en fastdel og en forbruksavhengig del. Hafslund ber deg om å lese av måleren. Dette er for å regne ut den forbruksavhengige delen av nettleien. Hafslund videreformidler din måleravlesning til strømleverandøren din. ← Jepp. Vi skiftet også strømleverandrø for leeenge siden (mars eller noe), og først nå er vi bedt om å lese av måleren fra Hafslund. Gledelig nyhet, da, for vi har betalt altfor mye i nettleie, og vi få tilbakebetalt i stedetfor å måtte betale noe neste gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå