Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Da har jeg fått svar på det jeg trenger!

Endret av miawallace
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro at politiattesten vil gjelde eventuelle sedelighetssaker, så har du ikke sånt på samvittigheten kan du nok ta det helt med ro. Men det er jo bare å ringe skolen/politiet å spørre dem?

Gjest Marie81
Skrevet

Hm..det var nytt for meg.

Men kan ikke skjønne at man er utelukket på

barnevern-studiet selv om man har noe på rullebladet.

Men kommer kanskje an på hva som er på rullebladet?

Kan du ikke ringe høgskolen og spørre?

Skrevet (endret)

...

Endret av miawallace
Skrevet (endret)

..

Endret av miawallace
Gjest Kermit
Skrevet
sedelighetssaker? Hva vil det si?

De sjekker om du f.eks. har forgrepet deg på barn.

Gjest Coolaid
Skrevet

Det er veldig strengt hvem som kan kreve politiattest av deg. Hva som står på attesten skal ha relevans til det du skal bruke den til. Dvs i ditt tilfelle vil det bli nevnt overgrep mot barn o.l. dersom du hadde slikt på rullebladet. Dersom det kreves uttømmende politiattest taes alle straffbare forhold med..... Som regel blir denne type attest brukt i vaktselskap, i det militære, politi og påtalemyndighet, fengselsvesenet, tollvesenet osv..... Ellers er politiattester regulert av flere lover og regler, både hva som kan taes med, når ting er foreldet til å bli tatt med og hva en slik attest kan brukes til.

Ta kontakt med skolen du søker og finn nøyaktig ut hvilke forhold politiattesten gjelder eller om den er uttømmende..........

Har du lyst å si hva du har på rullebladet? (letter å svare deg da, kanskje send et pm om du vil)

Skrevet

Som lærer eller liknende jobber kreves det Politiattest som viser om du har forgrepet deg på barn eller har andre voldssaker på rullebladet..

Om du har trafikkbøter eller liknende vil ikke dette vises på det du skal fremvise.

I noen tilfeller jeg har vært vitne til har personer med voldsdommer og

besøksforbud kommet inn på lærerskolen selv om de har levert poliitattest. Dette ble oppdaget i dette tilfellet ganske raskt..

Skrevet

Det er bare sedelighetssaker de henger seg opp i.

Sånn er det også på lærerhøgskolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...