Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 1. januar 2007 #1 Skrevet 1. januar 2007 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=146942 Noen spurte "Hva må barna tenke når de ser dette på tv?" Her kom svaret. Iallfall enkelte unger. Stakkars, dette var jo helt jævlig.
Gjest Gjesta Skrevet 1. januar 2007 #2 Skrevet 1. januar 2007 Nå er jeg totalt i mot dødsstraff. Men klarer allikevel ikke å tenke at Saddams straff har et barneliv på samvittigheten. Det skjer mye bestialsk rundt om og jeg undrer meg mer på hvorfor barn ser disse tingene og hvorfor henrettelse vises på tv. Barn som ser ting de ikke burde se kan finne på å gjøre ting de ikke skal gjøre. Uansett om det er ekte eller om det er på dataspill eller film.
Gjest Madam Felle Skrevet 1. januar 2007 #3 Skrevet 1. januar 2007 Hvorfor må barna se dette på tv i det hele tatt? Det er da opp til foreldrene å sørge for å forklare barna ting og tang, om de er så forbanna dumme at de lar barna se på det.
Gjest Bellatrix Skrevet 1. januar 2007 #4 Skrevet 1. januar 2007 Noen spurte "Hva må barna tenke når de ser dette på tv?" ← Barna skal ikke se det på tv.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 1. januar 2007 #5 Skrevet 1. januar 2007 Embla s: Sånt skjer når de gjør det til underholdning for verden. Jeg er også imot det, men siden de absolutt måtte ta knekken på han, kunne de gjort det uten å lage et show av det. Madam felle: Det var jo det politiet mente at det var, uaktsomme foreldre. Men i disse dager er det jo ikke til å unngå engang, med internett og alt mulig. Ungene kan bare rett inn på youtube og søke det opp. Jeg har ikke sett det selv, for jeg ser ikke underholdningen i død. Bellatrix: Disse hadde jo tydeligvis gjort det, siden gutten skulle gjenskape det han hadde sett.
Christiane Skrevet 1. januar 2007 #6 Skrevet 1. januar 2007 Ja, for det beviser jo en gang for alle at det var feil å henge Saddam. Men jeg synes også det er tragisk.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 1. januar 2007 #7 Skrevet 1. januar 2007 Fortsett å misforstå med vilje, og jeg skal egenhendig tegne og scanne et diplom til deg. Det var galt å henge Saddam, ikke av den grunnen, men fordi det hører ingensteds hjemme å oppføre seg som en blodtørstig viking med pms. Ikke for Saddam heller, men hvem setter da et bra eksempel?
Gjest Gjesta Skrevet 1. januar 2007 #8 Skrevet 1. januar 2007 Embla s: Sånt skjer når de gjør det til underholdning for verden. Jeg er også imot det, men siden de absolutt måtte ta knekken på han, kunne de gjort det uten å lage et show av det. ← Veldig enig med deg.
Gjest Gjesta Skrevet 1. januar 2007 #9 Skrevet 1. januar 2007 Men hallo, barn har da ingenting¨på youtube å gjøre hvis de er så små at de ikke skal se slike ting! Da må foreldrene sette inn sperre på maskinene. Man kan ikke frita foreldrene fra ansvar bare fordi internett finnes.
Gjest bada Skrevet 1. januar 2007 #10 Skrevet 1. januar 2007 Hvorfor må barna se dette på tv i det hele tatt? Det er da opp til foreldrene å sørge for å forklare barna ting og tang, om de er så forbanna dumme at de lar barna se på det. ← Jeg er selvfølgelig enig i at det er foreldres ansvar hva barn ser på TV, men samtidig er det umulig å ha full kontroll på hva de ser (det avhenger litt av alder selvsagt). For eksempel kan de være på besøk hos andre, og hvis de er i skolealder kan de komme til å slå på TVen mens foreldrene er ute en liten tur. TV-stasjonene har derfor selvfølgelig også et ansvar for hva de viser og ikke.
Generalfrua Skrevet 1. januar 2007 #11 Skrevet 1. januar 2007 Dette er helt klart foreldrenes ansvar, at media lager store overskrifter om at dette er et resultat av sadams henrettelse synes jeg er dårlig journalistikk.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 1. januar 2007 #12 Skrevet 1. januar 2007 Jeg vet ikke hva unger gjør på youtube, men at de er der, det vet jeg. Har hørt det mange ganger på bussen hvis jeg kommer i verske barneskoleslutt-tida, "Jeg sender deg linken på msn til noe fett jeg la ut på youtube" og dette er snakk om små som ikke har kommet i stemmeskiftet ennå.
Gjest Gjesta Skrevet 1. januar 2007 #13 Skrevet 1. januar 2007 Det vitner om dårlig kontroll fra foreldrenes side mener nå jeg... (Men jeg synes ikke at hengingen har noe på tv/nett å gjøre.)
Gjest Silmarill Skrevet 1. januar 2007 #15 Skrevet 1. januar 2007 Dette er kjempetragisk! Søskenparret skulle bare prøve det de så og skjønte ikke konsekvensen av det! Hmm, dette kunne vært ungått helt klart dersom foreldrene hadde forklart at det de hører om eller har sett på tv evt. nettet får endel følger - altså døden! Trist sak!
Gjest toppi Skrevet 1. januar 2007 #16 Skrevet 1. januar 2007 (endret) Dette sier en politimann i artikkelen det linkes til i hovedinnlegget: - Dette var en ulykke som skjedde på grunn av skjødesløshet fra foreldrenes side, sier en talsmann for politiet. , og jeg er tilbøyelig til å være enig med ham. Dette er tragisk, men det er hverken media eller dommerne som dømte Saddam Hussein til døden sin feil. Så gjenstår det å se om artikelen er sann. Endret 1. januar 2007 av toppi
Gjest Gjesta Skrevet 1. januar 2007 #17 Skrevet 1. januar 2007 (endret) Jeg tror at om han ikke hadde blitt dømt til døden ville det fulgte mange terroraksjoner for å frigjøre han... Jeg er i mot dødsstraff, men mener at det var riktig med tanke på hva som kunne skjedd. Endret 1. januar 2007 av Vampyra
Gjest Silmarill Skrevet 1. januar 2007 #18 Skrevet 1. januar 2007 (endret) Jeg tror at om han ikke hadde blitt dømt til døden ville det fulgte mange terroraksjoner for å frigjøre han... Jeg er i mot dødsstraff, men mener at det var riktig med tanke på hva som kunne skjedd. ← Jeg er i mot dødsstraff og mener det ikke var riktig å henrette Saddam! Dette blir forøvrig diskutert i en annen tråd! Endret 1. januar 2007 av Silmarill
Gjest bada Skrevet 1. januar 2007 #19 Skrevet 1. januar 2007 (endret) Jeg er i mot dødsstraff og mener det ikke var riktig å henrette Saddam! Dette blir forøvrig diskutert i en annen tråd! ← Helt enig! Enten er man for dødsstraff eller man er mot. Endret 1. januar 2007 av bada
LarsLarsere Skrevet 1. januar 2007 #20 Skrevet 1. januar 2007 haha,disse ungene.... Fascinerende hvor kort dem tenker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå