Gjest lillelou Skrevet 12. juni 2007 #1261 Del Skrevet 12. juni 2007 Olava ,vielsen er 14.30. Det skal ikke dingle så mye fra tiaraen (dingling høres ut som rene Hardangerbrudekrona) ,men frisøsen ville ha den typen der pynten er festet med ståltråd oppå selve "bøylen",og kan formes etter smak og behag. Og jeg leter.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 12. juni 2007 #1262 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Akkurat sånn kunne jeg tenkt meg å gjort det også - stor uformell fest etter bryllupet og bare en liten middag på bryllupsdagen (altså, jeg har seff ikke tenkt særlig mye på dette, men hvis jeg hadde gjort det så ville jeg nok tenkt noe sånt *ro-ro i åkern med stooore strikkepinner*). Hvor lenge etter dagen er denne festen? Dekker dere alkohol til hele hurven eller oppfordrer dere til at folk tar med? Og skal du ha brudekjole da? Endret 12. juni 2007 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 12. juni 2007 #1263 Del Skrevet 12. juni 2007 De på den der linken er hjemmehørende i Trøndelag og jeg tror nok de kan shippe ganse så raskt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 12. juni 2007 #1264 Del Skrevet 12. juni 2007 Akkurat sånn kunne jeg tenkt meg å gjort det også - stor uformell fest etter bryllupet og bare en liten middag på bryllupsdagen (altså, jeg har seff ikke tenkt særlig mye på dette, men hvis jeg hadde gjort det så ville jeg nok tenkt noe sånt *ro-ro i åkern med stooore strikkepinner*). Hvor lenge etter dagen er denne festen? Dekker dere alkohol til hele hurven eller oppfordrer dere til at folk tar med? Og skal du ha brudekjole da? Nå gifter vi oss jo 22., og etterpåfesten er 14.juli (som også ville vært bestefars 101årsdag) , så det blir jo ikke riktig en måned. Regner med at vi spanderer drikke til maten-kjøper inn noe pappvin og øl og mineralvann, men "festdrikken" må de stå for sjøl. Er ikke interessert i å betale for fyllekalaset deres, for å være litt streng og kjip... Skal ikke ha brudekjolen da,men en enkel offwhite omslagskjole i "blondestoff". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 12. juni 2007 #1265 Del Skrevet 12. juni 2007 De på den der linken er hjemmehørende i Trøndelag og jeg tror nok de kan shippe ganse så raskt Ser desverre ut som om alle pyntene sitter ganske ubøyelig på tiaraene- eller tar jeg feil? Var noen fine der, særlig den litt "moderne" med krystaller og perler.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. juni 2007 #1266 Del Skrevet 12. juni 2007 alle bør ha ein tiara til å bruke på dagar med mykje husarbeid Hmmmm :klø:, skal tro om trickset med husarbeidstiara funker om man ikke er gift også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 13. juni 2007 #1267 Del Skrevet 13. juni 2007 9 dager igjen! :juhu: Og tre dager til vi skal på festival hos Olava! :juhu: Jeg så klapaaaten i går, Olava, og den var fin! Tror det blir en fin og kul festival, vi gleder oss! Massemasse lykke til med fortsettelsen av prosjektet, Glow! Skal se dere lykkes før dere vet ordet av det. og med en lang og varm og rolemantisk sommer foran oss, så...... Jeg tror bestemt man kan ha tiara til husarbeidet hvis man ikke er gift også. Jeg kommer jo ikke til å gå rundt og tenke "jeg er en bruuuuuud" mens jeg støvsuger, det blir mer prinsesseopplevelsen. Kanskje jeg ville gått for en litt rimeligere enn jeg ser meg skivst til å gå for, men det må du jo vurdere heeeelt sjøøøl! Jeg har fri neste uke. Da skal jeg bare bruuuude meg! Eller rettere sagt; vaske hver krik og krok.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 13. juni 2007 #1268 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg tror jeg hadde sånn tiara som du etterlyser, lillelou, den ligger til pynt i vitrineskapet vårt nå. Men den er desverre ikke så fin lengre, så det er ikke noe å gi bort... Jeg kjøpte den på brudesalongen hvor jeg kjøpte kjolen (og alt tilbehør for den del), kanskje du skulle ta deg en tur til en salong eller to og kikke? Ellers har jeg aldri prøvd å gjøre husarbeid med tiara, kanskje jeg skal ta den på meg når jeg skal trene etterpå? Tenk at det ikke er mange dagene igjen nå. jeg får nesten litt vondt i magen når jeg tenker på det Jeg hadde ingen sånne følelser selv i fjor, og syntes på en måte at alt var uvirkelig. Men da vi kjørte gjennom sentrum (du-vet-hvor-hehehe) en uke før vårt bryllup, og så et brudepar bli fotografert i parken, DA kom det hundre sommerfugler i magen (hvor det da var oppblomstring av stygge basselusker som slo meg helt ut...)! Jeg hadde kanskje kjent mer til sommerfuglene underveis om jeg hadde holdt meg frisk. For neste gang jeg kjente de var jeg faktisk ferdig pyntet, og stod og tok på meg smykke og øredobber rett innenfor inngangen på takparkeringen på senteret Det kom flere stykker bort til meg og gratulerte meg på forhånd, og da ble jeg litt skjelven og hadde litt trøbbel med å få på meg smykkene. For jeg gledet meg jo sånn!! Niesen min, som var brudepike, hevdet forresten at hun hadde dinosauruser i magen Men nå skal jeg lese litt på presentasjonen min før jeg skal trene en god halvtime! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 13. juni 2007 #1269 Del Skrevet 13. juni 2007 Hei,gode Svimleberta! Jeg tror det er kjempeeffektivt med tiara når man trener eller støvsuger-så kan man tenke "jeg er en prinsesse" mens man holder på! :juhu: Hihi, jeg vet godt hvor "sentrum" er...eller "Midt-Troms' største rundkjøring" som en del jeg kjenner kaller det... Gleder meg nesten litt til jeg skal dit i sommer,jeg har et sentimentalt forhold til en del steder "der nord". Forleden, etter prøvetimen,var vi på Agape og kikket, for det skulle de visstnok ha "de billigste tiaraene". Billig meg midt i rumpa! Til Frøken Frue har jeg ikke tenkt å gå, men kaaanskje til Tessem (syns de hadde så elendig service), eller Eva brud. Men først må jeg jo få avklart hva som egentlig skjer med kjolen... Dinosaurer i magen...den var god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 13. juni 2007 #1270 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg tror jeg ga nesten 1300,- for min tiara. Men husker ikke helt.. Nå har jeg hatt høytlesning i stua her, presentert bacheloroppgaven for pusene Havnet på 20 minutter mer enn hva vi har til rådighet da, så her må det kuttes med hard hånd... Nuh: trening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 13. juni 2007 #1271 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg tror bestemt man kan gjøre husarbeid med tiara selvom man ikke er gift, men jeg har bestemt meg for ikke å ta sjansen. Når jeg vet hva en broccolibukett gjør med meg, så tør jeg ikke engang tenke på hva slags effekt en sånn brude-gjenstand vil ha... Men jeg følger ivrig med på tiarajakten din, lillelou, og håper du finner en snart som ikke koster halve himmelriket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. juni 2007 #1272 Del Skrevet 13. juni 2007 Her er kanskje noe for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 13. juni 2007 #1273 Del Skrevet 13. juni 2007 Åsteiketa! Det var mange tiaraer, ja. Som kjent (?) giftet jeg meg tiaraløs, MEN; jweg kjøpte en gang en tiara i Bagdad (ja, faktisk). Den var meget blinkende og pen, men jeg visste ikke at det het tiara, så jeg brukte den som hårbøyle. Den var så stram bak ørene, at hodeinnholdet formelig tøt ut. Dæven! Er kjolen på avveie? Steike! Omslagskjole i blonder (eller MED blonder) til grillpartayet høres pent ut! Det smigrer meg grenseløst at du gleder deg til fisefin festival! Jeg har nå mekka 20 liter rømmevaffelrøre, som tjenerne skal selge i pausene. (De skal ikke selge røre, men vafler). Dette er i sannhet en gledens dag: Løvepusen, den bortløpne, stod på trappa i dag tidlig og hyyyyylte! Det stakkars dyret var gjennomvått og forpjusket og skrubbsultent. Mor måtte finne fram fløte, må vite. Dullet og ordnet og det endte med at den lille ikke rakk skolebussen, for matpakka var ikke fikset i tide grunnet Hjemkomsten. Men det var en smal og hyggelig sak å kjøre barnet. Pelsdyret har ligget i/på ullpledd i lenestolen i hele dag, kun avbrutt av to matpauser. De to pusesøstrene er bitre uvenner. Løva freser når Stella forsøker å ta kontakt. Vi er en glad familie nå, for vi har virkelig savnet det lille trollet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 14. juni 2007 #1274 Del Skrevet 14. juni 2007 Hihi, pusla, det er mulig det er lurt å drøye'n litt med den tiaraen,ja. Takk for link, Cata! Olava, så godt at Løva kom tilbake! Er en ekkel situasjon når kjæledyr forsvinner og ikke kommer tilbake på dagevis. Søøøte Løva, klart hun måtte få fløte, den lille Thor Heyerdahl-pusen! Nå ser vi fram til festival og vafler! O eeeelsker vafler, så han kommer sikkert til å stå ved vaffelboden konstant! Nå har O fått mail fra kjoledama-vi mailet henne begge to. De ventet visstnok på en detalj på kjolen som ikke var kommet ennå,men de håper å kunne sende den i dag *nervøs lou*. Så da må alle dere bare begynne å messe og be og hva dere nå enn gjør for at kjolen er tilnærmet perfekt når den endelig kommer fram,sånn at jeg kan gå fredagen lyst i møte. Tiara fra Bagdad hørtes eksklusivt ut- det må være et artig sted å ha vært på shopping. Under de rådende omstendigheter der nede tror jeg ikke at jeg skal stikke dit med det første, og så kunne det litt en skikkelig grisedyr tiara. *får ufrivillige latteranfall ved tanke på Olava og den hodeinnholdsutklypende tiaraen* Den tiaraen som er aktuell kostet 1400spenn på Agape- og nei,jeg setter ikke min fot på Frøken Frue, den saken er klar! I dag tror jeg det er på tide å bestille kaka. Det blir nok en lukket valnøtt, eller ihvertfall noe marsipantrukket, for kaaakefiguuurens skyld.Det søte brudeparet blir seende ganske kvalme ut sittende i et hav av sjokolade, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 14. juni 2007 #1275 Del Skrevet 14. juni 2007 Du, hvor kjøper jeg party feet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 14. juni 2007 #1276 Del Skrevet 14. juni 2007 Sunnis, PartyFeet får man fatt i på apoteket,ihvertfall så jeg det på Solsiden, seinest i går. Koster 99 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 14. juni 2007 #1277 Del Skrevet 14. juni 2007 Badekaret fylles nå med kokhett vann. Det tar på å være stuepike og direktør samstundes. Hadde håpet du ville besøke fru Pysj for å gi oss gode historier etterpå!!!! Riv nå endelig på deg en tiara til 1400!!! Det var ikke SÅ morsomt å shoppe i Bagdad. Damene foraktet oss og svartebartekallene siklet. Løva ønsket å drepe kattungene i dag. Hun oppførte seg som en kombinasjon av gaupe og ulv da hun så dem tassende på gulvet i 2. etg. Heldigvis holder hun seg i 1. etg, hun hadde bare vært en tur i senga til mannen, som tydeligvis hadde smeltet helt for den lille.... Blir svært i svært godt lune hvis O spiser av vaflene. Vi såg oss naudsynt til å ta noen usle kroner for dem. Hele greia kan jo ende i total økonomisk kollaps. Må nå muligens tusle ned og øve med mannfolket, til tross for trøtt, så trøtt. Guddnatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 15. juni 2007 #1278 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Hei og helleu og det er bare èn uke igjen!!!! :juhu: Tror jeg holder meg godt unna Bagdad.... Løva,da! Du må være snill med pusungene! Er det noe sjalusi ute og går,montro? O eeelsker vafler mer enn (nesten) noe annet tror jeg, så jeg regner med dere skal få omsetning,ja! Selv om de koster noen skarve øre. Antar vi ender opp på Agape...selv om prisen på tiaraer irriterer meg.Var og kikket hos Tessem i går, og det stedet liker jeg ikke litt engang.Var en eldre dame der som trodde jeg bare leeeekte at jeg skulle gifte meg,og så var det visst veeeldig uvanlig med tiara når man "bare" skulle gifte seg på tinghuset. Frekke gamle tøs! Så kirkebruder er liksom høyverdige og skal ha allskens pynt,mens vi tinghusbruder må nøye oss med triste drakter og til nød en ukledelig hatt med slør? No way! Endret 15. juni 2007 av lillelou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 15. juni 2007 #1279 Del Skrevet 15. juni 2007 Og forresten så har vi bestilt bryllupskake, fra bakeriet Franske Nytelser på Rosenborg. Det blir en toetasjes (ikke OPPÅ hverandre, men på et stativ sånn at den ene er på skrå over,om dere skjønner...). Den øverste etasjen er med mørk og lys sjokolademousse og pære, den nederste er en klassisk "lukket valnøtt", og der skal kakefiguren vår sitte....løper til ebay og ser om jeg finner et bilde.... Og der fant jeg den, hos Lisenett. Det er topp nr to på listen,og den er skikkelig søt. Forøvrig skal kaka pyntes med orkideer i marsipan, rosa og hvite på farge,og jeg tror som sagt den blir helt skjønn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildegard Skrevet 15. juni 2007 #1280 Del Skrevet 15. juni 2007 Kaken hørtes aldeles nydelig ut!!!!!! Hurpeselger på brudebutikken da...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg