Hildegard Skrevet 11. mars 2007 #541 Del Skrevet 11. mars 2007 Nå ser cdhyllen like pertentlig ut som underbukseskuffen til en tysk offiser ! Litt uggen etter å ha spist noe spicy kylling her, urk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 11. mars 2007 #542 Del Skrevet 11. mars 2007 lillelou skrev: pusla, jeg syns den diskusjonen om homofile i kirken er kjempevanskelig, og er jo bare pokk nødt til å godta at en god del kristne tenker annerledes enn meg selv (som jo er en utmeldt nisse ). Men jeg syns linjen virker hårfin,og at enkelte benytter sjangsen,nærmest til å fordømme hele mennesket når de først kan "ta dem" for èn ting. Lurer litt på hva Jesusen ville ha gjort,jeg.... Det lurer jeg også på mange ganger, hva Jesus ville gjort med ymse ting om han var på jorda i dag. Jeg tror ikke han hadde sparka folk ut av kirken pga legning iallefall! Men nok om dette temaet!! Hund og operamint er da ikke å forakte på en søndagskveld uten O Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 11. mars 2007 #543 Del Skrevet 11. mars 2007 Hund og operamint er vel og bra,men nå begynner jeg dæsken meg å savne O. Nå syns jeg han skal dra fra den dama. Har sortert alle cdene,funnet mye rart og mye artig og nå driver jeg og setter på plass. Hører på Anja Garabarek og storkoser meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. mars 2007 #544 Del Skrevet 11. mars 2007 Tenk så bra det blir når O kommer hjem til sin dame Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 11. mars 2007 #545 Del Skrevet 11. mars 2007 Innom og klemser på Snuppeluppa mi. Burde egentlig lagt meg, men det er så kjeeeeedelig. Får heller være trøtt som en dupp i morgen slik jeg stort sett er hver mandag.....og tirsdag, og onsdag og torsdag og fredag. Egentlig lørdag og søndag også Men sånn er det vell å være småbarnsmamma. Martine ropte etter mamma klokka 06 i morges, skjønner ikke hvorfor den ungen ikke kan sove bittelitt lengre men da er det tydelig at den lille kroppen er klar for nye eventyr ja Nå tror jeg snart hun kan boka om den ville ungen utenatt. Den er bare såååå kul den boka der. Kanskje jeg skal ta den med i barnehagen en dag og lese den for ungene. Håper du har spist opp alle operamintene og koser deg med O isteden for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 12. mars 2007 #546 Del Skrevet 12. mars 2007 O kom da til slutt hjem til siiiin dame, Cata, og det var så kos atte. Og han så så glad og oppgira ut etter en kveld sammen med sin venninne (og forlover) og det unner jeg han av hele mitt hjerte. Jaaaa,Charmis, det er kjeeeedelig å legge seg. Jeg er trøtt som en dupp jeg også,men ikke på grunn av små unger,men en snekker som stiller opp her i 7-8-tida for å legge flis og mekke bad. Det er ille,men jeg holder ut,for jeg tenker på resultatet. Dessuten er det en hyggelig snekker. Jeg elsker boka om den ville ungen! Tror det er en av de absolutt kuleste og søteste bøkene jeg vet om,og så er ungen så vill,og tegningene så ufattelig søte. Tror jeg må kjøpe den til meg selv. Nå skal jeg være hjemme og "passe snekkeren" knappe to timer til,og så skal jeg avgårde til byen og møte venninne, venninnes søster og hennes lille datter og venninnens venninne igjen (puh) på kafè.I dag skal vi sitte på Bakklandet,for der er det så koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 12. mars 2007 #547 Del Skrevet 12. mars 2007 Hvilken bok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 12. mars 2007 #548 Del Skrevet 12. mars 2007 Barnebøkene om Den ville ungen er det-de er så utrolig sjønne,med verdens nusseligste tegninger. Står til? jeg er bare så sløøøøøv,har fortsatt ikke svart på dem pm-en... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 12. mars 2007 #549 Del Skrevet 12. mars 2007 Den så dødssøt ut. Har du sjekket ut Iben Sandemose nå da? Og feks, "Englepels"? Du burde. :D Jeg har skjønt det, her jeg venter og veeeeeeenter. Alt er okå da. Men jeg er så trett at jeg nesten sovner sittende, her jeg sitter i kontorstolen, men jeg kan ikke sove. Ikke engang et lite ti-minutt, prøvd det før, og da får jeg ikke sove i natta. Æsj! Istedenfor må jeg sitte her med ekle kjemioppgaver og kjedelige bondefortellinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 12. mars 2007 #550 Del Skrevet 12. mars 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 12. mars 2007 #551 Del Skrevet 12. mars 2007 Svimle og Bustis Bustis,jeg har ikke kommet så langt at jeg har fått sjekka ut "Englepels" ennå,men jeg hører flere enn deg si fine ting om den,så jeg må o bare få ut fingeren.... Jeg kjenner til det der "sov på dagen,og du får ikke sove om natta"-syndromet, jeg blir "bing"-våken på kvelden og helt rar i hodet med en gang jeg legger meg på puta hvis jeg har sovet på dagen. Kjemioppgaver? :klø: Bondefortellinger? :klø: Når noen sier bondefortellinger,ser jeg med en gang for meg noe kjedelig noe av Bjørnson og eller hans samtidige... Jeg har ellers hengt på kafè med venninne® i dag, og tassa rundt og hatt det kjekt. Ooooooog,så vurderer vi nå plutselig humanetisk vielse. Var O som kom på idèen i går,om vi ikke ønsket oss en mer "seremoniete" seremoni,med musikk og tale....så nå får vi se.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 12. mars 2007 #552 Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg anbefaler varmt humanetisk vielse. Men så er ikke jeg direkte objektiv heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 12. mars 2007 #553 Del Skrevet 12. mars 2007 Hallais på dere, gøøørls! Klemser og greier... Jeg er absolutt mye friskere nå. Nå er det bare litt koselig slim igjen,og det skal jeg nok fort nok bli kvitt... Forskjellen mellom HEF-vielse og vanlig tinghusvielse er vel førs og fremst muligheten til å gjøre det mer personlig. Ha musikk-og høytlesningsinnslag, det blir en tale,man kan ha sanger,etc....det blir mer høytidelig,kanskje? *rett meg gjerne om jeg tar feil* Og jeg er ikke mye overrasket over at du anbefaler HEF-vielse,nei, Svimle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 12. mars 2007 #554 Del Skrevet 12. mars 2007 Vår vielse tok ca 25 minutter, og var veldig høytidelig, varm og fin. Fikk utrolig mye skryt fra gjestene, ingen hadde vært med på en humanistisk vielse før. Vielsen vår var lagt opp slik: Kl 13:00: Vielse Innmarsj ” Right Here Waiting For You” Fremført av O.H Diktopplesing ” Til Brureparet” Av Ingvar Moe Lest av L.K.B Solistinnslag ” Ballade pour Adeline” Fremført av O.H Tale til brudeparet Ved vigsler M.K.F Solistinnslag ” From This Moment” Fremført av K.S Ekteskapsinngåelse Utmarsj ”The Rose” Fremført av O.H ******************************************************* Utmarsj, solistinnslag "Ballade pour Adeline" og utmarsj ble fremført på piano, og uten vokal. Solistinnslaget med "From this moment" ble fremført med gitar og vokal. Og diktopplesningen var det min lille tremenning på eh..12 år tror jeg hun er.. Vi hadde fint hatt tid til å hatt underskrivelsen av papirene som en del av seremonien, men dette valgte vi å gjøre etterpå. Vi kunne også fint hatt et solistinnslag til, eller en tekstopplesning til, men vi syntes det var greit sånn som dette. Og da ble det sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 12. mars 2007 #555 Del Skrevet 12. mars 2007 Må føye til at vi hadde helt frie tøyler for hvordan vi ville ha vielsen. Men vigslere guidet oss lit, og kom med tips, i forhold til tekster (hadde jo vært litt dumt å hatt noe fra bibelen feks i en sånn type vielse?) Men fikk bestemme alt selv, hvor mye vi ville ha med, hva vi ville ha med etc etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 12. mars 2007 #556 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Tusen takk for all infoen, Svimle, det er så godt å høre erfaringen fra noen som har vært gjennom humanistisk vielse. Det høres forøvrig veldig fint og stemningsfullt ut. Tror nok ikke jeg ville prøvd meg med noe tekstlesing fra bibelen,nei, det blir på en måte litt...feil? Men det fins jo så mange "nøytrale" tekster og dikt, så det burde jo ikke være noe problem, blant annet kunne jeg tenkt meg at noen leste "Lyset" av Halldis Moren Vesaas, for det syns jeg er så utrolig vakkert. Endret 12. mars 2007 av lillelou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 12. mars 2007 #557 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Glow,jeg mener det er sånn at den ene må være medlem,men for meg var det piece of cake å melde meg inn-det hadde jeg tenkt å gjøre allikevel. For meg som tjener så lite som jeg gjør akkurat nå, koster det 50 kr i året,og det er jo ikke stort mer enn en latte på en hipp kaffebar. Endret 12. mars 2007 av lillelou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 12. mars 2007 #558 Del Skrevet 12. mars 2007 lillelou skrev: Tusen takk for all infoen, Svimle, det er så godt å høre erfaringen fra noen som har vært gjennom humanistisk vielse. Det høres forøvrig veldig fint og stemningsfullt ut. Tror nok ikke jeg ville prøvd meg med noe tekstlesing fra bibelen,nei, det blir på en måte litt...feil? Men det fins jo så mange "nøytrale" tekster og dikt, så det burde jo ikke være noe problem, blant annet kunne jeg tenkt meg at noen leste "Lyset" av Halldis Moren Vesaas, for det syns jeg er så utrolig vakkert. ← Det er et nydelig dikt! Vurderte det, men det krever litt av den som leser det synes jeg.Vi hadde da bare én kandidat som kunne lest det bra, tanten min. Men hun er typen som ville gått resten av dagen med skryt over akkurat dette Dermed tok vi heller diktet "Til Brureparet" og lot lille L lese det. Ble kjempefint! Vi vurderte også "Lykke" av Randi Nielsen. Men det tok jeg med i talen i stedet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 12. mars 2007 #559 Del Skrevet 12. mars 2007 Vi har familiemedlemskap, tror vi betaler ca 350,- i året for begge. Kan sjekke det opp om det er ønskelig! Dette var i alle fall midt i blinken for vår del! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 12. mars 2007 #560 Del Skrevet 12. mars 2007 Ja,Svimle, jeg er vledig glad i det diktet,blant flere av HMV sine dikt. "Ord over grind" syns jeg også er veldig fint. Og mannen hennes har fine dikt,han også. Hun har også skrevet et utrolig søtt dikt om å ta heisen- hun ble kjæreste med Gisle Straume ("lektor Tørrdal",bl.a) etter at Tarjei Vesaas døde, og så handler det diktet om at de bor på hotell,i andre etasje,men at de alltid tar heisen,for da rekker de å kysse i heisen før de kommer opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg