Gå til innhold

Nyrebekkenbetennelse?


Amanlis

Anbefalte innlegg

Kan man få vondt for å puste ved nyrebekkenbetennelse?

Jeg har vondt i ryggen der jeg tror nyrene sitter, og det gjør skikkelig vondt når jeg trekker pusten. Jeg er ikke tungpusten, så jeg tror ikke det er lungene. Jeg har også litt stikkinger i korsryggen. Men det svir ikke når jeg tisser... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra lommelegen:

*Feber, som kan bli høy og gi frostanfall.

*Kvalme og eventuelt oppkast.

*Hodepine og sykdomsfølelse.

*Smerter i magen eller i ryggen.

*Det kan også svi ved vannlatning, og du har trang til å tisse ofte, slik som ved blærekatarr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det når jeg var ganske liten, og husker at en av de tingene jeg klaget på til mamma var at det var som "å puste ringveien" så det er nok mulig å bli tungpustet av det ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det for noen år siden, og det er noe av det verste jeg har vært med på.

Da legen dunket meg på siden på ryggen gjorde det himla vondt. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, huff husker den smerten! Spessielt etter at legen hadde dunket meg på ryggen. Tror du burde ta en tur til legen, da nyrebekkenbetennelse er farlig om det er ubehandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

jeg har hatt det vær sommer, siden jeg gikk i7klasse å går nå ut av 10ende klasse. det gjør veldig vondt men kan behandles. Jeg fikk samme symptomer, men det skader nyrene og legene sier til meg at de ikke vet hva de skal gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde nyre bekkenbetennelse måtte jeg ligge på sykehuset i 2 månder tilsammen med en crp på mellom 300 - 400 og fikk ganske mange forskjellige antibiotikaer før de fant ut hva det var. I etterkant har jeg fått arr på nyrene men det er heldigvis på bedringens vei :)

Gi til legen med en gang !

Bedre å være på den sikre siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Når jeg hadde nyre bekkenbetennelse måtte jeg ligge på sykehuset i 2 månder tilsammen med en crp på mellom 300 - 400 og fikk ganske mange forskjellige antibiotikaer før de fant ut hva det var. I etterkant har jeg fått arr på nyrene men det er heldigvis på bedringens vei :)

Gi til legen med en gang !

Bedre å være på den sikre siden :)

Siden TS postet dette for seks år siden, får man jo bare håpe at hun har fått svar nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...