Gå til innhold

ost & kjeks

Fremhevede innlegg

Skrevet
:wow: Morbier!!!!!!!!!!!! Ingen over, Ingen under...... NAMMMMM
Videoannonse
Annonse
Skrevet
te! det er veldig godt itl ost, bedre enn rødvin, synes jeg...

Ja, kanskje... Men jeg foretrekker vin! Og vin er veldig godt til ost, hvis man bare velger RIKTIG vin. Det er f.eks sjelden man kommer over en så stor smaksopplevelse som en Roquefort og en Sauternes. Det er derfor jeg synes det er lurt å dele osten på to fat og ha en vin som passer til hver enkelt av de. Da får man ikke problemet med å finne en vin som matcher alle ostene.

Gjest Fruktfat
Skrevet
-en blanding av de to (vet ikke hva det heter, men er en slags brie med blåmugg i  ;), mildere enn vanlig blåmuggost),

cambozola heter den!

Gjest Fruktfat
Skrevet
Ja, kanskje... Men jeg foretrekker vin! Og vin er veldig godt til ost, hvis man bare velger RIKTIG vin. Det er f.eks sjelden man kommer over en så stor smaksopplevelse som en Roquefort og en Sauternes. Det er derfor jeg synes det er lurt å dele osten på to fat og ha en vin som passer til hver enkelt av de. Da får man ikke problemet med å finne en vin som matcher alle ostene.

det er sant.

men blåmuggost (eller pultost :sjarmor: ) på fersk baguette med en kopp te... NAM!

Skrevet
det er sant.

men blåmuggost (eller pultost  :sjarmor: ) på fersk baguette med en kopp te... NAM!

Pultost - hva er nå det igjen... Synes å huske at det var noe bestefars spiste mye av.... Gode barndomsminner :babyjente:

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)
Pultost - hva er nå det igjen... Synes å huske at det var noe bestefars spiste mye av....   Gode barndomsminner :babyjente:

jah, og det lukter fis :ler:

selve osten er mager, men det er tørre kuler -med karve- så man må ha smør over og under ellers triller det av, men men. ost er da ikke sunt uansett, hehe.

Endret av Fruktfat
Skrevet

men blåmuggost (eller pultost  :sjarmor: ) på fersk baguette med en kopp te... NAM!

Og a pro pos blåmuggost: dersom du har rester av pepperkaker etter julen, er kombinasjonen pepperkake med blåmuggost og anbefale, faktisk kjempegodt!

Pultost - hva er nå det igjen... Synes å huske at det var noe bestefars spiste mye av....  Gode barndomsminner :babyjente:

:ler:pultost

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...