Gå til innhold

Har dere samværsavtale?

Fremhevede innlegg

Gjest Purple Haze
Skrevet

Nå er mine barn så store at de ikke bor hos noen av oss lenger. Men jeg har hatt hovedomsorgen for mine to i 15 år. Vi hadde muntlige avtaler hele veien. Begge var fleksible ang bytting av samværsdager/helger/ferier, hvis det var nødvendig. Hvis ungene ikke ville til far en helg, så var det helt greit.

Og ville de være der to helger etter hverandre, så var det også greit.

Fars ønsker og meninger har selvfølgelig vært like viktige som mine.

I et nøtteskall, så har vi vært gode venner og samarbeidet veldig godt i alle år. Bidraget har vi også ordnet privat hele veien.

En skal velge sine ekser med omhu, var det en dame som sa til meg en gang. Litt flåsete, men sant også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gammel tråd?

Har ikke samværsavtale. Far gadd ikke fordi han da ikke kunne endre planer eller gjøre andre ting istedet. Han svarte aldri på brevet fra advoktaten min og unnskyldte seg med at jeg fikk fri rettshjelp og han måtte betale bla bla. Jeg betalte 1500kr egenandel og en time for samværsavtale ville kostet ham omkring det samme. Men neida.

Ny dame var viktigere. :snurt:

Skrevet
Mødre - synes dere at farens ønsker og meninger i forhold til samværsavtale og barnas oppdragelse teller like mye som deres egne meninger??

Har dere samværsavtaler - hvorfor eller hvorfor ikke?

Jeg er ikke mor :) , men velger å svare likevel.

Vi har hatt avtaler, men jeg har opplevd at samværsforelders mening ikke betyr noe. F.eks. da mor valgte å bryte avtalen og ta med seg barna langt bort en gang jeg skulle ha dem i jula (men dette ble også begynnelsen på slutten for hennes tid som bostedsforelder).

Skrevet (endret)

(eldgammel tråd, men dog)

Har muntlige samværsavtaler med sånn ca. 2 uker i måneden her og 2 uker der. Ukene flytter litt på seg ved ferier, langhelger osv. Ellers sier ungene ifra hvis de selv har ønsker om det ene eller andre :)

Endret av Phaedra
Skrevet

VI har ingen skriftlig avtale, da far ikke ønsker å inngå dette. For han er det umulig å forplikte seg til noe fram i tid, f.eks en eller to uker med ungene om sommeren osv. Mine meninger teller lite, og hva som fungerer praktisk for meg har ingen betydning; siden jeg er bostedsforelder og har hovedomsorgen må jeg ganske enkelt planlegge livet mitt slik at det fungere ift barn. Ikke alltid enkelt når man jobber turnus; men ifølge far kan jeg da finne en annen jobb.

Ungene har det allikevel bra, samvær med far har fungert sånn nogenlundeselv om det har vært mange ganger han avlyser i site liten og jeg må snu om på alle mine planer. Foedelen er at jeg har blitt flink til å improvisere, har utvilket et stort nettverk som jeg kan benytte, og jeg og ungene samarbeider godt om å få hverdagen til å gå i hop.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...