Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg tenker på å skaffe meg en jobb som er mer relevant for studiet jeg søker (medisin). vurderer derfor å søke jobb i hjemmesykepleien.

så jeg lurer på om det er noen her som jobber som det, og kan fortelle meg litt mer om arbeidsoppgavene?

eller finnes det andre jobber som kunne være relevant, som man kan få uten høyere utdanning?

Videoannonse
Annonse
Gjest Dallandra
Skrevet

Tror du mener hjemmehjelpen? Eller? De reiser vel rundt og hjelper fortrinnsvis eldre og uføre med små daglige ting, litt husvask, kroppsvask, klesvask, lager litt mat osv mens de skravler litt med tjenestemottakeren. Hjemmesykepleien stiller nok mer krav til kvalifikasjoner ettersom disse gir medisiner og medisinsk hjelp til tjenestemottakerne. Og man må vel ha endel papirer å vise fram for å kunne dele ut medisiner? I hjemmesykepleien så er det stort sett eldre og uføre, men også endel yngre som må ha hjelp til sårstell osv etter operasjoner.

Skrevet (endret)

Får nok ikke utføre sykepleie oppgaver som ufaglært, men du kan jobbe i hjemmehjelpen, sykehjem, omsorgsboliger og som assistent på sykehus.

Jeg jobber som assistent på sykehuset, kan være litt spennende noen ganger, men kommer veldig ann på hvem man jobber sammen med.

Men til neste år lurer jeg på om jeg enten skal prøve å få jobb på ambulansen eller søke om midlertidig lisens.

Arbeidsoppgavene for ufaglærte består hovedsaklig i pleie og stell.

Endret av Tibia
Skrevet

Du kan få jobb på sykehjem også, som pleieassistent. Pleie og omsorg av pasienter på sykehjem er en kjempegod erfaring å ha med seg som lege, eldre blir en stadig større pasientgruppe på sykehus også. Den gjennomsnittlige sykehjemspasient har mange diagnoser, så jeg tror du kan lære mye, og forhåpentligvis ha det veldig trivelig samtidig. Du kan jo faktisk ende opp som tilsynslege på et sykehjem en gang også, og da er det fint å ha erfaring derfra.

Skrevet